180K nokka-akselin asennon tunnistin

Vastaa Viestiin
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

180K nokka-akselin asennon tunnistin

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Terve, eli tuossa pari päivää sitten heitti vikavaloa tauluun ja kytkin tuollaisen halvan koodinlukijan/nollaajan niin tällaisia sain:

http://i.imgur.com/B8noIEV.png

http://i.imgur.com/Q2QpOcn.png

http://i.imgur.com/0wQur8C.png

Nollasin sen ja koodi tuli uudelleen, mittaritaulun valo tosin syttyi aina vasta kun autoa oli käytetty sammuksissa eli ajon aikana se ei syttynyt. No tänään sitten katsoin noiden antureiden liittimet kun ne kuulemma voi olla öljyiset ja olihan ne, varsinkin vasemman puoleinen... Puhdistuksen jälkeen tuo moottorin vikakoodi ei tullut parin käynnistyksen jälkeen takaisin (mutta toki voi olla että pienen ajon jälkeen tulee taas) mutta nuo "readiness monitor" arvot eivät kadonneet. Oletan ettei niiden liittimien tule olla öljyiset joten meneekö sensorit vaihtoon? Ja voiko sensorit aiheuttaa tuollaisia häiriöitä noihin muiden antureiden arvoihin, vai onko ECU:ssa tuo ongelma vai vai...? :?

Edit: Niin ja semmoista vielä, että mikä valmistaja mahtaa olla näissä se mersun alkuperäisosille? Tajusin myös, että se autohan "rallattaa" n. sekunnin käynnistämisen jälkeen joka ainakin jonkun foorumin mukaan voi johtua viallisesta sensorista. Jakoketju ja kiristinhän tuohon vaihdettiin muutama tuhat km sitten.
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Noniin eli päivitystä tilanteeseen: Ensinnäkin aiemmin öljyisistä liittimistä kun puhuin niin ne eivät olleetkaan ilmeisesti niitä sensoreita vaan niihin liittyviä jotain magneetteja? No kuitenkin kävin ostamassa sellaisen mustan sensorin tuonne pakosarjan puolelle ja moottorin vikakoodia ei enää tule. Kaikki siis siltä osin OK, mutta nuo readiness monitor -arvot eivät lähteneet pois. Tarviiko huolestua?
Rautapiha
Viestit: 57
Liittynyt: 12.7.2012 15:44

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Ja vastataanpas tähän vielä niin jos sattuu jollakin toisella olemaan joskus noita punaisia rukseja mittauksissa... Eli ne ovat OBD-mittauksia jotka eivät olleet vielä suoritettuina, vihreät pallot oli OK. Autolla piti vain ajaa joku pari sataa km että nuo loputkin arvot menivät vihreiksi. Ilmeisesti aina kun tulee moottorivikakoodi niin nuo mittaukset täytyy suorittaa uudelleen, ainakin tässä tapauksessa oli. Kaikki ongelmat siis poistuneet tältä osalta!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”