M271 ja öljyn määrä
M271 ja öljyn määrä
Pitäneekö tällä sivulla oleva taulukko paikkaansa?
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... -guys.html
Jos pitää, niin ajotietokoneen osoittama ok ja "secret menun" ilmoittamat määrät ja litrat ovat hanurista.
http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... -guys.html
Jos pitää, niin ajotietokoneen osoittama ok ja "secret menun" ilmoittamat määrät ja litrat ovat hanurista.
Juu oikee määrä on 5,5 litraa ja piilovalikosta katellessa ei oo ikinä ajon aikana noussu yli 4,7 litran... Ja ihan varmasti 5,5 litraa huoollossa kaatoin sinne ja mittauski sano et OK...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
En ymmärtänyt sanomaasi. Onko tuo taulukko oikein vai väärin? Siinähän ei kerrota öljyn kokonaismäärää ollenkaan, vain pohjasta mittauksen tulos ja tarvittava muutos, lisäys tai poisto. Kaipa tiedät jo kokemuksesta, että öljynvaihtovälillä öljyä saattaa kadota. Tuskin itsestään lisääntyy, jos kone on kunnossa. Näillä eväillä soitan uudenvuoden jälkeen Vehon tekniseen palveluun ja varmistan taulukon tiedot.dealer kirjoitti:Taulukko on WISistä kyllä, mutta jos noiden mukaan lisää niin pieleen menee.
Oikea moottoriöljymäärä on 5,5 litraa. Varmaan tiesitkin.
Viimeksi muokannut sipi, 31.12.2015 0:03. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
RoopeK kirjoitti:Juu oikee määrä on 5,5 litraa ja piilovalikosta katellessa ei oo ikinä ajon aikana noussu yli 4,7 litran... Ja ihan varmasti 5,5 litraa huoollossa kaatoin sinne ja mittauski sano et OK...
Toisin sanoen salavalikko näyttää sinullakin mitä sattuu. 4,7 litraa ei ole ok, joten se siitä. Minulla se näyttää öljynvaihdon jälkeen yli 6 litraa ja mittaus sanoo ok. Hommaa mittatikku, niin tiedät.
Tuon linkin tiedot pätevät varmaan johonkin M271:aan. Pitäisi todennäköisesti tietää moottorin tarkka tyyppi, että voisi sanoa tarkasti ne mittatikun millimäärät. Esim. M113:a on ollut niin monessa mallissa, että myös niitä mittatikun arvoja on moniaita.
Minkä auton tiedot haluaisit tarkistettavan?
t.
Risto
Minkä auton tiedot haluaisit tarkistettavan?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
W203, c180k, vm 2003.Roisto kirjoitti:Tuon linkin tiedot pätevät varmaan johonkin M271:aan. Pitäisi todennäköisesti tietää moottorin tarkka tyyppi, että voisi sanoa tarkasti ne mittatikun millimäärät. Esim. M113:a on ollut niin monessa mallissa, että myös niitä mittatikun arvoja on moniaita.
Minkä auton tiedot haluaisit tarkistettavan?
t.
Risto
MIttasin eilen 10 minsaa ajon jälkeen ja sain 100mm. Uudelleen tänä aamuna kylmänä ja tulos oli 85mm. Eilen valikko näytti 5,7 litraa, tänään en katsonut, lisäsin vain öljyä 1,8 litraa ja katsoin valikosta kun oli 2 tuntia jäähtynyt ajon jälkeen. Mitta näyttiu 120mm ja valikko 6,4 litraa. Huomenna mittaan taas pakkasessa kylmänä ja saan todennäköisesti luvut 110 mm ja 6 litraa. Minulla olisi tästä öljykatastroofista pidemmällekin meneviä yleistyksiä mallin suhteen, mutta parempi olla kertomattaRoisto kirjoitti:Samat minimi- ja maksimitiedot löysin (98 ... 119 mm). Ei ollut millintarkkoja yli- / alitäyttötauluja.
t.
Risto
Onko nuo millilukemat tikusta vai sieltä salavalikosta?
211:stä en oo sen kummempaa valikkoa löytänyt kuin sen, joka sanoo "OK" tai "Lisää / poista X litraa". Öljyjä vaihtaessa oon sitä mm-mittatikkua käyttänyt. Yleensä en ole uskaltanut pistää kerralla suositeltua määrää sisään, koska ainakin äiteen Escortissa menee sillä määrällä yli maksimin. Oon omassa M113:ssa pistänyt enste 7 litraa ja sitte säätänyt tikulla.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Valikko antaa "ok", salavalikko litroja, litrat ovat sieltä. Millit ovat mittatikusta öljyyn kastunut osa kun tikun kärki tökkää öljypohjaan.Roisto kirjoitti:
Onko nuo millilukemat tikusta vai sieltä salavalikosta?
211:stä en oo sen kummempaa valikkoa löytänyt kuin sen, joka sanoo "OK" tai "Lisää / poista X litraa". Öljyjä vaihtaessa oon sitä mm-mittatikkua käyttänyt. Yleensä en ole uskaltanut pistää kerralla suositeltua määrää sisään, koska ainakin äiteen Escortissa menee sillä määrällä yli maksimin. Oon omassa M113:ssa pistänyt enste 7 litraa ja sitte säätänyt tikulla.
t.
Risto
Lisäysmäärät eivät pidä paikkaansa taulukossa. Olen joskus kokeillut.sipi kirjoitti:En ymmärtänyt sanomaasi. Onko tuo taulukko oikein vai väärin? Siinähän ei kerrota öljyn kokonaismäärää ollenkaan, vain pohjasta mittauksen tulos ja tarvittava muutos, lisäys tai poisto. Kaipa tiedät jo kokemuksesta, että öljynvaihtovälillä öljyä saattaa kadota. Tuskin itsestään lisääntyy, jos kone on kunnossa. Näillä eväillä soitan uudenvuoden jälkeen Vehon tekniseen palveluun ja varmistan taulukon tiedot.dealer kirjoitti:Taulukko on WISistä kyllä, mutta jos noiden mukaan lisää niin pieleen menee.
Oikea moottoriöljymäärä on 5,5 litraa. Varmaan tiesitkin.
Mersun moottoreihin tarvitsee hyvin harvoin lisätä öljyä, josta syystä taas noihin juttuihin ei tule juurikaan perehdyttyä.
wiimax.fi
Öljynkulutuksen tietää vain auton käyttäjä, ei välttämättä huolto, joka ei autolla aja.dealer kirjoitti:Lisäysmäärät eivät pidä paikkaansa taulukossa. Olen joskus kokeillut.sipi kirjoitti:En ymmärtänyt sanomaasi. Onko tuo taulukko oikein vai väärin? Siinähän ei kerrota öljyn kokonaismäärää ollenkaan, vain pohjasta mittauksen tulos ja tarvittava muutos, lisäys tai poisto. Kaipa tiedät jo kokemuksesta, että öljynvaihtovälillä öljyä saattaa kadota. Tuskin itsestään lisääntyy, jos kone on kunnossa. Näillä eväillä soitan uudenvuoden jälkeen Vehon tekniseen palveluun ja varmistan taulukon tiedot.dealer kirjoitti:Taulukko on WISistä kyllä, mutta jos noiden mukaan lisää niin pieleen menee.
Oikea moottoriöljymäärä on 5,5 litraa. Varmaan tiesitkin.
Mersun moottoreihin tarvitsee hyvin harvoin lisätä öljyä, josta syystä taas noihin juttuihin ei tule juurikaan perehdyttyä.
Mainitsemani käytännössä olematon öljynlisäysten tarve on fakta.sipi kirjoitti:Öljynkulutuksen tietää vain auton käyttäjä, ei välttämättä huolto, joka ei autolla aja.dealer kirjoitti:Lisäysmäärät eivät pidä paikkaansa taulukossa. Olen joskus kokeillut.sipi kirjoitti: En ymmärtänyt sanomaasi. Onko tuo taulukko oikein vai väärin? Siinähän ei kerrota öljyn kokonaismäärää ollenkaan, vain pohjasta mittauksen tulos ja tarvittava muutos, lisäys tai poisto. Kaipa tiedät jo kokemuksesta, että öljynvaihtovälillä öljyä saattaa kadota. Tuskin itsestään lisääntyy, jos kone on kunnossa. Näillä eväillä soitan uudenvuoden jälkeen Vehon tekniseen palveluun ja varmistan taulukon tiedot.
Mersun moottoreihin tarvitsee hyvin harvoin lisätä öljyä, josta syystä taas noihin juttuihin ei tule juurikaan perehdyttyä.
Tietysti joku henkilö jonka mersun moottori ei ole täysin kunnossa ja siksi kuluttaa öljyä voi yhden auton kokemuksella saada asiasta väärän käsityksen.
wiimax.fi
Ei tarvitse muuta kuin lukea käyttäjien kokemuksia. Internetti on siihen pätevä väline.dealer kirjoitti:Mainitsemani käytännössä olematon öljynlisäysten tarve on fakta.sipi kirjoitti:Öljynkulutuksen tietää vain auton käyttäjä, ei välttämättä huolto, joka ei autolla aja.dealer kirjoitti: Lisäysmäärät eivät pidä paikkaansa taulukossa. Olen joskus kokeillut.
Mersun moottoreihin tarvitsee hyvin harvoin lisätä öljyä, josta syystä taas noihin juttuihin ei tule juurikaan perehdyttyä.
Tietysti joku henkilö jonka mersun moottori ei ole täysin kunnossa ja siksi kuluttaa öljyä voi yhden auton kokemuksella saada asiasta väärän käsityksen.
Nyt se on mitattu, mittarissa 80 astetta, virrat pois ja useampimittaus 5 minuutin sisällä. Näyttää tikulla 123mm ja salavalikosta 6,4 litraa. Tuon huoltotaulukon mukaan pitäisi olla 5,7 litraa, siis 2 desiä yli normin. Taidan olla nyt täysin oppinut, mittaan tikulla, uskokoot ken haluaa ajotietokoneesaeen. Öljynvaihtoon on nyt huoltonäytön mukaan 2000 kilometriä, mutta ei ole tietoa paljonko huolto on sinne viimeksi tiputtanut.Roisto kirjoitti:Juu, eivät tosiaan. Kovalla pakkasella eivät meinanneet öljyn lämmöt nousta yli seitsemän kympin.
Ohjeissa puhutaan nesteen lämmöistä – varmaan siksi, että ne on helepompi mitata, kun niitä ei tartte lukea testerillä tai jostain salapaikasta.
t.
Risto
Hyvin menee näytöt linjassa eilen saatuihin arvoihin öljynvaihdon jälkeenkin. Vedin imulla pannun tyhjäksi pohjaa myöten, vaihdoin suodattimen ja lisäsin Mobil 1 0-40W ölkkyä TASAN 5,5 litraa. Käytin motin 80 asteeseen, odotin 5 minsaa, katsoin salanäytön ja mittasin tikulla millimetrejä.
Salanäyttö: 6,2 litraa
Tikku: 121 mm
Nyt on jäljellä vain optimointitehtävä, jos kompuutteri alkaa v:maan liiasta öljystä. Silloin pitänee poistaa desi kerrallaan ja katsoa kuinka lähelle pääsee sitä ohjekirjan 5,5 litraa -> 5,4 , 5,3 jne, kunnes löytyy jokin järjellinen hyväksytty arvo. Aliöljyillä ei kannattaisi ajaa.
Salanäyttö: 6,2 litraa
Tikku: 121 mm
Nyt on jäljellä vain optimointitehtävä, jos kompuutteri alkaa v:maan liiasta öljystä. Silloin pitänee poistaa desi kerrallaan ja katsoa kuinka lähelle pääsee sitä ohjekirjan 5,5 litraa -> 5,4 , 5,3 jne, kunnes löytyy jokin järjellinen hyväksytty arvo. Aliöljyillä ei kannattaisi ajaa.
Imulla vaihtavan kannattaa muistaa ettei työnnä tikun putkeen mitään putkea sisälle yrittäen sitä öljypohjaan saakka vaan tiivistää imulaitteen putken tikun putken yläpäähän. Moottorin pitää olla vähintään lämmin, mieluummin kuuma.
Ajattelin että hyvä tässäkin yhteydessä mainita, kun moni asia kuitenkin on hakusessa ja tässä internetin ihmeellisessä maailmassa ai kaikki aina ihan tottakaan ole...
Ajattelin että hyvä tässäkin yhteydessä mainita, kun moni asia kuitenkin on hakusessa ja tässä internetin ihmeellisessä maailmassa ai kaikki aina ihan tottakaan ole...
Minä kun olen tyhmä, niin imin sen pannun tyhjäksi sillä imuputkella ja jatkan samalla typerällä tavalla. Hyvä jälkeä näyttää tulevan vaikka yrittääkin vain keskinkertaista, koska se jäykähkö nailonputki menee pohjaan että kopastaa.dealer kirjoitti:Imulla vaihtavan kannattaa muistaa ettei työnnä tikun putkeen mitään putkea sisälle yrittäen sitä öljypohjaan saakka vaan tiivistää imulaitteen putken tikun putken yläpäähän. Moottorin pitää olla vähintään lämmin, mieluummin kuuma.
Jatka ihmeessä eiköhän tällä aiheella ole muitakin lukijoita.sipi kirjoitti: imin sen pannun tyhjäksi sillä imuputkella ja jatkan samalla typerällä tavalla
Ongelma mikä saattaa tuolla tavalla tehden tulla on se että vanhaa öljyä jää kuitenkin moottoriin muutama desi ja sitten näyttö herjaa kun ajaa moottorin oikein kuumaksi.
Tikun putkihan on mersussa suunniteltu öljyn imuvaihtoa varten.
wiimax.fi
Sieltä lähti kaikki eilen mittatikulla saatu 123 milliä, enempää siellä ei ollut. 0 mm lienee lähellä tyhjää.dealer kirjoitti:Jatka ihmeessä eiköhän tällä aiheella ole muitakin lukijoita.sipi kirjoitti: imin sen pannun tyhjäksi sillä imuputkella ja jatkan samalla typerällä tavalla
Ongelma mikä saattaa tuolla tavalla tehden tulla on se että vanhaa öljyä jää kuitenkin moottoriin muutama desi ja sitten näyttö herjaa kun ajaa moottorin oikein kuumaksi.
Tikun putkihan on mersussa suunniteltu öljyn imuvaihtoa varten.
Ainakin cdi tulee tyhjäksi tuolla putki pohjaan tyylillä. Tarkistin kun vaihdoin juurikin tuon määräanturin. Toki parempi olisi semmonen joka imee alipaineella
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mitä tarkoitat alipaineella? Minulla on sellainen 6,5 litran alipainesäiliö pumpulla, johon liitetään imuletku. KUn siitä pumpunvarresta työntää kymmenkunta kertaa, niin säiliön alipaine hoitaa loput. Sähkökompura kyllä olisi, mutta siihen sopiva värkki olisi maksanut 160 euroa tms.Multiviri kirjoitti:Ainakin cdi tulee tyhjäksi tuolla putki pohjaan tyylillä. Tarkistin kun vaihdoin juurikin tuon määräanturin. Toki parempi olisi semmonen joka imee alipaineella
sipi kirjoitti:En murehdi, annan hyviä neuvoja.dealer kirjoitti:Miksi murehdit asiaa - mainitsin jo että jätetään neuvot muille lukijoille, sellaisille joilla on oikeasti tarvetta niille.
Olikos tuossa kiukaassa öljynsuodatin peltipatruuna, vai kotelon sisälle vaihdettava suodatin? Meinaan että jos tuo jälkimmäinen, niin kai avasit sen suodattimen ennen öljyjen imaisua....jää tarkassa mittauksessa liikaa muuttujia koneeseen, kun sieltä suodattimesta valahtaa jokunen desi takaisin öljypohjaan jos suodatin poistetaan vasta öljyn imemisen jälkeen
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...