Ilmanputsarin ihmettelyä..(kuvia on)
Ilmanputsarin ihmettelyä..(kuvia on)
huomasin tuossa konetilaa puhistaessa että tuossa putsarin kiinnityksessä on jotain vinossa (myös kirjaimellisesti)
Tässä kuva päältä päin:
http://s130.photobucket.com/albums/p269 ... one001.jpg
eikö tuossa alemmassa reiässä pitäisi olla siipimutteri.. entäs ylemässä..?? mulla ei ollu kummassakaa mitään..
No, kun kannen avasi niin paljastui että siipimutterin kiinnike oli katkennut..
Mutta entäs tuo ylempi kolo..? onko se kiinnikkelle vai kulkeeko sieltä ilma jotenki..?
Kuva sisältä:
Nii ja tuo pohjalla oleva levy joka liikkui muutaman millin kun sitä painoi oli mustan karsta(?) kerroksen peittämä..(kuvassa putsattu..)
Onko nuo kaksi tasapää ruuvia mahdollista irrottaa jonka jälkeen pääsisi käsiksi levyä kiinni pitävään pulttiin, ja voiko sen irrottaa huolellisempaa putsausta varten..? vai onko paras olla ronkkimatta..?
Tässä kuva päältä päin:
http://s130.photobucket.com/albums/p269 ... one001.jpg
eikö tuossa alemmassa reiässä pitäisi olla siipimutteri.. entäs ylemässä..?? mulla ei ollu kummassakaa mitään..
No, kun kannen avasi niin paljastui että siipimutterin kiinnike oli katkennut..
Mutta entäs tuo ylempi kolo..? onko se kiinnikkelle vai kulkeeko sieltä ilma jotenki..?
Kuva sisältä:
Nii ja tuo pohjalla oleva levy joka liikkui muutaman millin kun sitä painoi oli mustan karsta(?) kerroksen peittämä..(kuvassa putsattu..)
Onko nuo kaksi tasapää ruuvia mahdollista irrottaa jonka jälkeen pääsisi käsiksi levyä kiinni pitävään pulttiin, ja voiko sen irrottaa huolellisempaa putsausta varten..? vai onko paras olla ronkkimatta..?
Ylempi reikä on tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvia varten, sen pohjalla on kuusiokoloruuvi josta seokset käännetään p*rseelleen.
Ilmaläppää älä mene ronkkimaan. Vai mitä lienet sillä "liikkuvalla levyllä" meinannut? Se p*ska on huohotinmönjää.
Kannattaa muuten irrottaa nyt samalla koko kotelo pois ja putsata myös venttiilikopasta koteloon tuleva huohotinputki. Niillä on taipumusta jäätyä tukkoon.
Ilmaläppää älä mene ronkkimaan. Vai mitä lienet sillä "liikkuvalla levyllä" meinannut? Se p*ska on huohotinmönjää.
Kannattaa muuten irrottaa nyt samalla koko kotelo pois ja putsata myös venttiilikopasta koteloon tuleva huohotinputki. Niillä on taipumusta jäätyä tukkoon.
ok.. eli eikö putsari todellakaan ole kiinni kuin kahella pultilla sivusta..?HVM kirjoitti:Ylempi reikä on tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvia varten, sen pohjalla on kuusiokoloruuvi josta seokset käännetään p*rseelleen.
Ilmaläppää älä mene ronkkimaan. Vai mitä lienet sillä "liikkuvalla levyllä" meinannut? Se p*ska on huohotinmönjää.
Kannattaa muuten irrottaa nyt samalla koko kotelo pois ja putsata myös venttiilikopasta koteloon tuleva huohotinputki. Niillä on taipumusta jäätyä tukkoon.
Ja miksi ei saa irrottaa läppää..? kuinka sen muuten saa hyvin putsattua..?
Ei ole, loppukiinnitys on hoidettu sillä kaasuläppäkotelon kumilla. Edestä katsoen vasemmassa takanurkassa on huohotinputki, johon tulee ainakin omassa autossa 1kpl alipainepilli. Mikä lie sen virka?500sel kirjoitti:
ok.. eli eikö putsari todellakaan ole kiinni kuin kahella pultilla sivusta..?
Ja miksi ei saa irrottaa läppää..? kuinka sen muuten saa hyvin putsattua..?
Sillä vaan kehottelin pitämään näpit irti siitä läpästä, ettet tiputtele ruuveja imusarjaan. Omahan on autosi, ja jos tuntuu siltä ettei auto läppää irrottelematta toimi, niin eikun läpän kimppuun.
(Se läpän päällä ollut mönjä on tullut siihen huohottimen kautta, eli yläkautta. En usko että läpän alapuolella on paskaa, koska autossasi ei ole pakokaasun takaisinkierrätystä.)
Ei kannata mennä avaamaan, siellä on eräs säätö(männän paikan perussäätö, olisi syytä olla kohdillaan.) mikä pitää kattoa mikrometrin kanssa että osuu takas samoille kohdille. Tuo säätö pitää purkaa määräjakajaa purkaessa(jos aikoo ylä ja alakammion välisiin hiluihin päästä käsiksi.), muutenhan sielä ei mitään kummallista ole. Taino, suutinkohtaiset syötönsäädöt löytyy, niitä on turha ropata tehonlisäyksen toivossa(säätövara on todella pieni.). Helpompaa on säätää ylä-ala kammioiden välistä painetta jolla saa lisää soppaa.
Toki jos tuntee itsensä osaavaksi niin sitten voipi mennä avaamaan, tosin sitten voi olla määräjakajan verran ylimääräisiä hiluja kourassa.
Mika.T: Ainoat todelliset säätäjämiehetkin K-jetin eri variaatioille löytyy australiasta Ei suomessa montaa osaajaa tuohon hommaan tunnu olevan, tai vaikka osaisikin niin ei kukaan viitti ruveta moiseen.
Toki jos tuntee itsensä osaavaksi niin sitten voipi mennä avaamaan, tosin sitten voi olla määräjakajan verran ylimääräisiä hiluja kourassa.
Mika.T: Ainoat todelliset säätäjämiehetkin K-jetin eri variaatioille löytyy australiasta Ei suomessa montaa osaajaa tuohon hommaan tunnu olevan, tai vaikka osaisikin niin ei kukaan viitti ruveta moiseen.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
-Tarkotakko sitä n.15cm halkaisialtaan olevaa kumitiivistettä.. Sehän tukee sitä vaan sivusuunnassa..HVM kirjoitti:kaasuläppäkotelon kumilla.500sel kirjoitti:
ok.. eli eikö putsari todellakaan ole kiinni kuin kahella pultilla sivusta..?
Ja miksi ei saa irrottaa läppää..? kuinka sen muuten saa hyvin putsattua..?
1kpl alipainepilli.
läpän päällä ollut mönjä
-Joo pikku pilliletku haarautui munkin letkusta..
-No voi järkky.. Kommentit huomioon ottaen ei sitten ole kyllä minkäänlaista aikomusta enää ruveta irrottaan läppää, mutta onks siitä haittaa jos sitä putsaa pyyhkimällä,? siinä joutuu nimittäin väkisinkin painamaan läppää jotta lika irtoaa.. (Tällöin läppä painuu noin 2-3 milliä alas mutta nousee sieltä kyllä takas, ilmeisesti jonku jousen(?) avulla )
Määräjakajan sisällä on kalvo joka painaa sen takaisin, ei ole haittaa että vähän vajoaa. Kunhan et vain runno pohjaan, voi muuten määräjakajan kalvo tykätä huonoa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr