Wanhus vielä voimissaan, W126 vs. W221

Vastaa Viestiin
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Wanhus vielä voimissaan, W126 vs. W221

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Uusimmassa TM:ssä parivertailussa vuoden 1981 380SEL vastaan 2011 S350 CDI L BE 4MATIC. Yllättävän positiivisia kommentteja sai vireä wanhus eli 126 koppainen, vaikka vastassa oli 30 vuotta tuoreempi jälkipolven edustaja kaikkine teknologisine herkkuineen.

Monitoimiviikseä muistettiin haukkua. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Olikos ohjauksen palautuksesta juttua? :lol:
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1006
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Wanhus vielä voimissaan, W126 vs. W221

Viesti Kirjoittaja isk »

Eldorado kirjoitti:Monitoimiviikseä muistettiin haukkua. :lol:
Ja ohjauksen keskittämistä. :kuski:

Kenenkäs ässä mahtoi olla lainattu juttua varten?
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sampo N. kirjoitti:Olikos ohjauksen palautuksesta juttua? :lol:
Juu sitäkin muistettiin moittia, ja myös ohjauksen keskityksen tarkkuuden puutetta. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Re: Wanhus vielä voimissaan, W126 vs. W221

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

isk kirjoitti:Kenenkäs ässä mahtoi olla lainattu juttua varten?
Ollinkarin Matin autohan se on.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

miten niin ei ohjaus palauta :evil: kyllä mulla ainakin palauttaa :D
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vaan sullapa ei olekaan 380, vaan isompi ja hienompi :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Fenton kirjoitti:Vaan sullapa ei olekaan 380, vaan isompi ja hienompi :lol:
samanlaiset ohjauslaitteet :shock:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Huomasin :D Mielenkiintoinen juttu sinällään :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Monitoimiviikseä muistettiin haukkua.
Oikein tehty.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

dealer kirjoitti:
Monitoimiviikseä muistettiin haukkua.
Oikein tehty.
Mikäs vika siinä sitte on ko sitä aina parjathaan :shock:
Minusta kait son aivan häävi.
No Merc at the moment
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joo kyllähän noita viiksiä pitää vähintääkin se 4 olla niin ku mulla duuni-citikassa :shock: (ja taitaa olla joka viiksessä enemmän toimintoja ku tuossa Mersun "monitoimiviiksessä")
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Mikähän siinä viiksessä oikein kiikastaa?
En kyllä käsitä mitenkään :no:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mersun monitoimiviiksihän on aivan mahtava, kuka sitä ehtii molemminpuolin rattia vaivata jotain tikkuja :roll: Hyvin on pärjänny.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En pidä mersun monitoimiviikseä kaksisena keksintönä kun ajelen välillä muilla autoilla joissa lasinpesu ja -pyyhintä hoituu oikean käden sormilla käytettävällä viiksellä eikä irrottamalla vasen käsi ratista.
Siinä ei ole mitään pahaa että oikeat mersumiehet pitävät monitoimiviikseä niin hyvänä keksintönä että kaikkien pitäisi sitä kehua :D
...kuka sitä ehtii molemminpuolin rattia vaivata jotain tikkuja
Kyllä mersu pitää olla automaattivaihteinen, erityisesti uudemmat joissa kulutus on samoissa vaihteistosta riippumatta. Samaa mieltä.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jossain autolehdessä (taisipa olla TM) oli kommentti että jos mersu jonain päivänä valmistaisi avaruusaluksen niin siinäkin olisi sama monitoimiviiksi mukana. :lol:

Itse kyllä voin elää tämän ristiriitoja herättävän keksinnön kanssa, joskin joissain malleissa (esim. 203 kopan C) se viiksi on tehty heppoisemmaksi ja ajanmittaan muuttuu omituisesti naksahtelevaksi ja tympeäksi käyttää. E:ssä toimii vanhemmitenkin vielä mainiosti.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Itse kyllä voin elää tämän ristiriitoja herättävän keksinnön kanssa, joskin joissain malleissa (esim. 203 kopan C) se viiksi on tehty heppoisemmaksi ja ajanmittaan muuttuu omituisesti naksahtelevaksi ja tympeäksi käyttää. E:ssä toimii vanhemmitenkin vielä mainiosti.
Sama täällä, ja näin on :idea:
Satakakslankussa puuttuu kertapyyhkäisymahdollisuus mutta sehän ei oikeastaan ole viiksen vika. Tai voihan sitä nuppia kiertää ja kiertää heti takaisin.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Satakakslankussa puuttuu kertapyyhkäisymahdollisuus mutta sehän ei oikeastaan ole viiksen vika. Tai voihan sitä nuppia kiertää ja kiertää heti takaisin.
Väykyssä on tuo kertapyyhkäisy mutten ole oppinut sitä käyttämään vaan annan polven pitää rattia kohdallaan ja käännän tuota ultimaatisen käytännöllistä monitoimiviikseä perinteiseen tyyliin oikean käden levätessä työttömänä kuvitteellisen vänkärin polvella :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Kertapyyhkäsy kuuluu hyysikhään :roll:
No Merc at the moment
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vielä kun noissa vanhemmissa ois tuo vilkkukin "kertapyyhkäsyllä saat kolme" niin ois täydellinen. Väykystäkin tuo vielä puuttuu...
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Aki P kirjoitti:Vielä kun noissa vanhemmissa ois tuo vilkkukin "kertapyyhkäsyllä saat kolme" niin ois täydellinen. Väykystäkin tuo vielä puuttuu...
Tästä aiheesta juttelin kaverin kanssa ja ajateltiin yrittää toteuttaa jollain muotoa S123:seen... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos pyyhkijän viiksi olisi oikealla joutuisi oikean käden aina nostamaan kyynärnojalta. Helpompaa vaan ajella samalla asennolla...En osaa kaivata viiksiä ympäri rattia.Vanhemmissa se kertapyyhkäisyn puuttuminen on huonopuoli, työlästä joissain olosuhteissa.Sadetunnistin helpottaa vielä hommaa, silloin kun se sattuu toimimaan niinkuin pitäisi :D Vitossa viiksiä on molemmin puolin rattia, kyllähän senkin kanssa toimeen tulee.

Ohjauksen palauttamista en oikein ymmärrä, miksi sen pitäisi palauttaa niin älyttömän voimakkaasti?

Ihan kuin tästä aiheesta olisi puhuttu aikaisemminkin, voin toki olla väärässä :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ois tuo vilkkukin "kertapyyhkäsyllä saat kolme"
Se olisi hyvä varuste juu.
Ohjauksen palauttamista en oikein ymmärrä, miksi sen pitäisi palauttaa niin älyttömän voimakkaasti?
En ymmärrä minäkään - tai sanotaan niin etten ole kokenut tuollaista ongelmaa mersuissa.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Voihan viiksi, ainakin mersuissa jolla olen ajanut on pystynyt käyttämään kaikkia toimintoja ilman vasemman käden irrottamista ratista :roll: eli opetellaan ajamaan ensin ennen kun ruvetaan arvostelemaan autoa :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

dealer kirjoitti:
Ohjauksen palauttamista en oikein ymmärrä, miksi sen pitäisi palauttaa niin älyttömän voimakkaasti?
En ymmärrä minäkään - tai sanotaan niin etten ole kokenut tuollaista ongelmaa mersuissa.
Joo mullakin on nää kaksi tällästä läpykkää millä se ratti kääntyy ihan molempiin suuntiin :D

Itsekkään en voi sietää (etuvedoissa) ku renkaat yrittää väkipakolla mennä suoraan mutta kai tuo on ihan vaan tottumis kysymys...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Ohjauksen palauttamista en oikein ymmärrä, miksi sen pitäisi palauttaa niin älyttömän voimakkaasti?
En ymmärrä minäkään - tai sanotaan niin etten ole kokenut tuollaista ongelmaa mersuissa.
Nyt saattaa mennä OT:n puolelle, mutta kun laitoin tuohon meidän tenavaan apusimpukkaan uudet puslat, niin minusta ohjaus alkoi palauttaa keskelle voimakkaammin.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

vaan (te jotka ette viiksestä tykkää) oletteko ajatelleet että sellaisessa capri vanhuksessa sille pyyhkijälle on VAIN kaksi nappia :shock: :twisted:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”