Mistä löytyy automaatin turbiinin tyhjennysproppu? -LÖYTYI-

Vastaa Viestiin
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Mistä löytyy automaatin turbiinin tyhjennysproppu? -LÖYTYI-

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

nim. tyhmäkö kysymys? :roll:
Viimeksi muokannut Jsus4, 17.5.2011 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Turbiinin ulkokehältä?

nim. tyhmäkö vastaus? :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Otin öljyt pois ja sen kannen pois, enkä yht'äkkiä löydä mitään proppua. Onko se siinä suodattimen alla jossain?
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Löytyikö turbiini?
Pyörittelitkö sen ympäri, eikä mistään kohtaa löytynyt?
Kaikissa ei kai proppua ole....

Minen näistä mitään tiedä, mutta vastasin kun viisaammat ovat jossain muualla... :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Se on siinä turbiinissa :lol:

Ei siellä öljypohjan sisällä vaan siitä vähän etiäppäin. Siinä moottorin ja laatikon välissä :oops:
Näin siis ainakin 124ssä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

No siinä oli joku proppu siinä moottorin ja irrotetun pohjan välissä. Muovinen kuusiokolokanta. täytyy mennä katsomaan tarkemmin...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

avvaappa tuo niin lähtee tulee veret pihalle :wink:
5mm kuusiokoloavvaimella :wink: se on ylleensä aika kirreellä :roll:

Kuva

helevetti kun on huono kuva :oops:
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Siis se turbiini on se normaalisti auton kytkimen tilalla oleva limppu.

Kuva

Turbiini tulee tuohon akselin nokkaan ja sen tyhjennysroppu aukastaan siitä turbiinin ulkokehältä tuosta ritilän reijästä ainakin tuossa 722.3 laatikossa. Se ei ole mikään muovinen ruuvi siellä laatikon sisällä saatika lähelläkään öljypohjaa :)

Jos ei löydy touhottajan ja tällä mun kuvalla niin olis kannattanu jättää se öljynvaihto ammattilaiselle tai ainakin kysyä ensin :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Runtula kirjoitti:
Kuva

... saatika lähelläkään öljypohjaa :)
Ompas lähellä :no:

Eihän tuosta ole kun viitisen senttiä öljypohjaan :opel:

:lippu:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Meilläpäi on niin tarkat toleranssit että viitisen senttiä näyttää jopa persilmällä katottuna kilometriltä :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Juu kyllähän nämä oli teoriassa tiedossa, mutta ei käytännössä, kun en ole ennen automaattiin öljyjä vaihtanut. Käytäntö ja teoria kun ovat kaksi niin erilaista asiaa...

Ajattelin ensin, että se tyhjennysproppu saattaa löytyä sen muovisen ruuvin alta, en varsinaisesti, että se itsessään olisi öljyproppu...

Siinä olen samaa mieltä, että jos ei noilla kuvilla onnistu, niin sitten kannattaa ostaa Micra käsivaihteilla ja huollattaa merkkiliikkeessä... :wink:

No hyvinpä tuo onnistui, paitsi joku kirjoitti muistaakseni joskus jossain, että kannattais vaihtaa ne proppujen tiivisteet? Liekö totta laisinkaan? Joka tapauksessa käyn huomenna hakemassa moiset ja sitten uudet öljyt laatikkoon.

Pitäiskö öljypohjan ruuvien olla jollain tietyllä momentilla? Oli aika löysän oloisesti toisin kuin turbiinin proppu.

Suuret kiitokset kaikille neuvoista, kyllä se koiraskin poikii, vaikka se välillä vähän koville ottaakin... :lol:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ne öljypohjan ruuvit tosiaan hyvin kevyesti kiinni, momentteja en muista :oops:

Eikös siellä proppujen alla ole kuparitiivisteet :?:
Jos näin, niin ne voi käyttää uudelleen, kunhan hehkuttaa ne :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Öölipohjan ruuvit 8Nm ja turbiinin / öölipohjan roppu 14Nm. Voiha sen turbiinin ropun vetää vähä tiukemmalle jos tuo 14 tuntuu vähältä tai laittaa liiman :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Runtula kirjoitti:Öölipohjan ruuvit 8Nm ja turbiinin / öölipohjan roppu 14Nm. Voiha sen turbiinin ropun vetää vähä tiukemmalle jos tuo 14 tuntuu vähältä tai laittaa liiman :)
Kiitos tästä ja kiitokset myös muille hyvistä vinkeistä... 8)
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

tähän paikkaan olis nyt kiva saada ihan ohje tuon automaatin öljynvaihdosta kas kun itselle on tuolossa ens viikolla tuollainen 420se ja tietenki tekis mieli ihan ite vaihella niitä oljyjä ja suodattimia
:ope:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

S204, AZT250
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kas niimpäs olikin katsoin vain tuon 126sen mekan, kiitos!
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tuohon mekan ohjeeseen semmoinen pieni mutta nopeuttava lisäys: Öljyn laskeminen pois on varsin hidasta mutta sitä voi nopeuttaa löysäämällä öljynlauhduttimelta tulevien putkien banjopultteja :wink:

Nimim. "tuota jumppaa st:n kans aika paljon tehnyt"
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”