
Mistä löytyy automaatin turbiinin tyhjennysproppu? -LÖYTYI-
Mistä löytyy automaatin turbiinin tyhjennysproppu? -LÖYTYI-
nim. tyhmäkö kysymys? 

Viimeksi muokannut Jsus4, 17.5.2011 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se on siinä turbiinissa
Ei siellä öljypohjan sisällä vaan siitä vähän etiäppäin. Siinä moottorin ja laatikon välissä
Näin siis ainakin 124ssä

Ei siellä öljypohjan sisällä vaan siitä vähän etiäppäin. Siinä moottorin ja laatikon välissä

Näin siis ainakin 124ssä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Siis se turbiini on se normaalisti auton kytkimen tilalla oleva limppu.

Turbiini tulee tuohon akselin nokkaan ja sen tyhjennysroppu aukastaan siitä turbiinin ulkokehältä tuosta ritilän reijästä ainakin tuossa 722.3 laatikossa. Se ei ole mikään muovinen ruuvi siellä laatikon sisällä saatika lähelläkään öljypohjaa
Jos ei löydy touhottajan ja tällä mun kuvalla niin olis kannattanu jättää se öljynvaihto ammattilaiselle tai ainakin kysyä ensin
Turbiini tulee tuohon akselin nokkaan ja sen tyhjennysroppu aukastaan siitä turbiinin ulkokehältä tuosta ritilän reijästä ainakin tuossa 722.3 laatikossa. Se ei ole mikään muovinen ruuvi siellä laatikon sisällä saatika lähelläkään öljypohjaa

Jos ei löydy touhottajan ja tällä mun kuvalla niin olis kannattanu jättää se öljynvaihto ammattilaiselle tai ainakin kysyä ensin

AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Ompas lähelläRuntula kirjoitti:
... saatika lähelläkään öljypohjaa

Eihän tuosta ole kun viitisen senttiä öljypohjaan


...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Juu kyllähän nämä oli teoriassa tiedossa, mutta ei käytännössä, kun en ole ennen automaattiin öljyjä vaihtanut. Käytäntö ja teoria kun ovat kaksi niin erilaista asiaa...
Ajattelin ensin, että se tyhjennysproppu saattaa löytyä sen muovisen ruuvin alta, en varsinaisesti, että se itsessään olisi öljyproppu...
Siinä olen samaa mieltä, että jos ei noilla kuvilla onnistu, niin sitten kannattaa ostaa Micra käsivaihteilla ja huollattaa merkkiliikkeessä...
No hyvinpä tuo onnistui, paitsi joku kirjoitti muistaakseni joskus jossain, että kannattais vaihtaa ne proppujen tiivisteet? Liekö totta laisinkaan? Joka tapauksessa käyn huomenna hakemassa moiset ja sitten uudet öljyt laatikkoon.
Pitäiskö öljypohjan ruuvien olla jollain tietyllä momentilla? Oli aika löysän oloisesti toisin kuin turbiinin proppu.
Suuret kiitokset kaikille neuvoista, kyllä se koiraskin poikii, vaikka se välillä vähän koville ottaakin...
Ajattelin ensin, että se tyhjennysproppu saattaa löytyä sen muovisen ruuvin alta, en varsinaisesti, että se itsessään olisi öljyproppu...
Siinä olen samaa mieltä, että jos ei noilla kuvilla onnistu, niin sitten kannattaa ostaa Micra käsivaihteilla ja huollattaa merkkiliikkeessä...

No hyvinpä tuo onnistui, paitsi joku kirjoitti muistaakseni joskus jossain, että kannattais vaihtaa ne proppujen tiivisteet? Liekö totta laisinkaan? Joka tapauksessa käyn huomenna hakemassa moiset ja sitten uudet öljyt laatikkoon.
Pitäiskö öljypohjan ruuvien olla jollain tietyllä momentilla? Oli aika löysän oloisesti toisin kuin turbiinin proppu.
Suuret kiitokset kaikille neuvoista, kyllä se koiraskin poikii, vaikka se välillä vähän koville ottaakin...

Ne öljypohjan ruuvit tosiaan hyvin kevyesti kiinni, momentteja en muista 
Eikös siellä proppujen alla ole kuparitiivisteet
Jos näin, niin ne voi käyttää uudelleen, kunhan hehkuttaa ne

Eikös siellä proppujen alla ole kuparitiivisteet

Jos näin, niin ne voi käyttää uudelleen, kunhan hehkuttaa ne

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Tuohon mekan ohjeeseen semmoinen pieni mutta nopeuttava lisäys: Öljyn laskeminen pois on varsin hidasta mutta sitä voi nopeuttaa löysäämällä öljynlauhduttimelta tulevien putkien banjopultteja
Nimim. "tuota jumppaa st:n kans aika paljon tehnyt"

Nimim. "tuota jumppaa st:n kans aika paljon tehnyt"
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.