Morjes,
Mistähän johtuu kun ohjaustehostimen pumppu siirtää pikkuhiljaa nesteen taikaisin säiliöön? Kestää jonku päivän pari, riippuen minkä verran on kaupunkiveivausta ja sitte alkaa taas tehostimen ulina. Suodattimen oon vaihtanu ja öljytkin pumppasin pois ja pistin uutta tilalle. Voisko tuo säiliön alaletku olla vaan niin tukossa/turvonnut ettei neste kierrä? Kyllä sitä ainakin ihan sormin pystyy puristelemaan läjään koko matkalta ettei ihan tukossa voi olla.
Tuossa siis se hydropenumaattinen alustahärpäkkä niin siksi (kait?) erillinen säiliö kun samat litkut kiertää tehostimessa ja alustassa. Perä pysyy kyllä ylhäällä.
Harmillista kun joka toinen aamu saa pumpata nestettä pois säiliöstä ja tunkea uutta ohjaustehostimeen.
W126 ohjaustehostin
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Olen mä yritättäny kyllä kaavioista tulkita, että ne olis ihan oikein siellä, mutta en oo varsin pitkälle päässyt vielä tutkimuksissani. Luulis ettei koko systeemi toimi ollenkaan jos siellä joku väärin olisi? On tuolla kyllä sen verran kaikkia hämäryyksiä löytynyt edellisten omistajien jäljiltä, etten ihmettelisi jos joku olis väärässä paikassa....
Jännä kyllä että se tehostaa ihan normaalisti ja on ihan hiljaa kun nestettä on oikessa paikassa tarpeeksi!
Jännä kyllä että se tehostaa ihan normaalisti ja on ihan hiljaa kun nestettä on oikessa paikassa tarpeeksi!
Itse olen myös epäillyt että sieltä säiliöstä ei nesteet siirry pumpulle sitä tahtia kun pitäis.
Mutta mites tuo tandempumppu toimii? Sekin meinaan olis järkeenkäypää että siellä menee kahden "piirin" ainekset sekaisin. Esim. w124:ssa ei ole mitään tuollaista isoa säiliötä vaan kaikki neste mitä tehostaja tarvitsee on tuossa pumpun päällä olevassa pienessä säiliössä jonka pohjalla myös suodatin on. Tuo iso muovisäiliö on nimittäin nimenomaan sitä perämurikkaa varten jos katsoo auto-partsista noita räjäytyskuvia...
Tarvii kai miettiä näitä unissaan hetki. Ei se varmaan ainakaan haittaa vaihtaa se letku ja kattoa mitä mujua siellä rööreissä on. Jos se korjaantuis sillä. Muuten menee varmaan pumpun vaihdoksi.
Mutta mites tuo tandempumppu toimii? Sekin meinaan olis järkeenkäypää että siellä menee kahden "piirin" ainekset sekaisin. Esim. w124:ssa ei ole mitään tuollaista isoa säiliötä vaan kaikki neste mitä tehostaja tarvitsee on tuossa pumpun päällä olevassa pienessä säiliössä jonka pohjalla myös suodatin on. Tuo iso muovisäiliö on nimittäin nimenomaan sitä perämurikkaa varten jos katsoo auto-partsista noita räjäytyskuvia...
Tarvii kai miettiä näitä unissaan hetki. Ei se varmaan ainakaan haittaa vaihtaa se letku ja kattoa mitä mujua siellä rööreissä on. Jos se korjaantuis sillä. Muuten menee varmaan pumpun vaihdoksi.