W126 ohjaustehostin

Vastaa Viestiin
doubletom
Viestit: 11
Liittynyt: 06.7.2011 1:21
Paikkakunta: Nokia

W126 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja doubletom »

Morjes,

Mistähän johtuu kun ohjaustehostimen pumppu siirtää pikkuhiljaa nesteen taikaisin säiliöön? Kestää jonku päivän pari, riippuen minkä verran on kaupunkiveivausta ja sitte alkaa taas tehostimen ulina. Suodattimen oon vaihtanu ja öljytkin pumppasin pois ja pistin uutta tilalle. Voisko tuo säiliön alaletku olla vaan niin tukossa/turvonnut ettei neste kierrä? Kyllä sitä ainakin ihan sormin pystyy puristelemaan läjään koko matkalta ettei ihan tukossa voi olla.
Tuossa siis se hydropenumaattinen alustahärpäkkä niin siksi (kait?) erillinen säiliö kun samat litkut kiertää tehostimessa ja alustassa. Perä pysyy kyllä ylhäällä.
Harmillista kun joka toinen aamu saa pumpata nestettä pois säiliöstä ja tunkea uutta ohjaustehostimeen.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jotainhan siellon tukossa, olisko putket menny jotenki ristiin :roll:
doubletom
Viestit: 11
Liittynyt: 06.7.2011 1:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja doubletom »

Olen mä yritättäny kyllä kaavioista tulkita, että ne olis ihan oikein siellä, mutta en oo varsin pitkälle päässyt vielä tutkimuksissani. Luulis ettei koko systeemi toimi ollenkaan jos siellä joku väärin olisi? On tuolla kyllä sen verran kaikkia hämäryyksiä löytynyt edellisten omistajien jäljiltä, etten ihmettelisi jos joku olis väärässä paikassa....
Jännä kyllä että se tehostaa ihan normaalisti ja on ihan hiljaa kun nestettä on oikessa paikassa tarpeeksi!
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Onkos tässä niinkutsuttu tandempumppu?

Oliskos sieltä kahden pumpun välistä tiiviste antautunu :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Kuva
Kuva

Kuvissa ässän ASD-systeemin pumppu/säiliö, lieneekä tasonsäätö systeemissä pitkälle sama? Pumppu neljällä lähdöllä, etummaiset, lähempänä hihnapyörää olevat lähdöt tässä tapauksessa perämurikkaan.

Eihän säiliön ala lähdössä ole tukosta?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
doubletom
Viestit: 11
Liittynyt: 06.7.2011 1:21
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja doubletom »

Itse olen myös epäillyt että sieltä säiliöstä ei nesteet siirry pumpulle sitä tahtia kun pitäis.
Mutta mites tuo tandempumppu toimii? Sekin meinaan olis järkeenkäypää että siellä menee kahden "piirin" ainekset sekaisin. Esim. w124:ssa ei ole mitään tuollaista isoa säiliötä vaan kaikki neste mitä tehostaja tarvitsee on tuossa pumpun päällä olevassa pienessä säiliössä jonka pohjalla myös suodatin on. Tuo iso muovisäiliö on nimittäin nimenomaan sitä perämurikkaa varten jos katsoo auto-partsista noita räjäytyskuvia...

Tarvii kai miettiä näitä unissaan hetki. Ei se varmaan ainakaan haittaa vaihtaa se letku ja kattoa mitä mujua siellä rööreissä on. Jos se korjaantuis sillä. Muuten menee varmaan pumpun vaihdoksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”