TNewan W126 300SE
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
touhottaja kirjoitti:mites sää tän kuvan oot ottanu, näyttäs niinku joku olis napannu se edellä ajavasta
mut hieno kuva
Mullahan oli kamera kiinni tuommosen itse tehdyn alumiinipuomin nokassa. Puomi oli isoilla imukupeilla kiinni autossa ja kameraa räpsyttelin radiolähettimellä siinä ajaellessani. Otetaan joskus parempia kuvia ajan kans
® Mesen Porkkana-klubi
Ässä meni näin vapaapäivän kunniaksi katsastuksesta heittämällä läpi. Tai lisäsin minä ennen konttorille lähtöä lasinpesunestettä, ettei valo pala. Huomautuksia tuli sen verran että toinen rekisterikilven valo ja toinen etuparkki oli pimeänä. Päästölappukin tuli kertapolokasulla . Pari kuukautta tuo auto onkin ollut vain pihan koristeena, kun katsastusaika ehti mennä umpeen eikä ole nyt syksyllä ehtinyt pitää vapaapäiviä sen vertaa, että olisi konttorille asti kerennyt. Joitakin fiksauksia voisi yrittää tehdä, vaihtaa uudet nostajat ja sen semmosta. Mitään akuutteja vikoja ei ole ollutkaan pitkään aikaan.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
eihän ässässä koskaan mittään vikoja olekkaan, vaan hiukan huolto tarvettaTNewa kirjoitti:Ässä meni näin vapaapäivän kunniaksi katsastuksesta heittämällä läpi. Tai lisäsin minä ennen konttorille lähtöä lasinpesunestettä, ettei valo pala. Huomautuksia tuli sen verran että toinen rekisterikilven valo ja toinen etuparkki oli pimeänä. Päästölappukin tuli kertapolokasulla . Pari kuukautta tuo auto onkin ollut vain pihan koristeena, kun katsastusaika ehti mennä umpeen eikä ole nyt syksyllä ehtinyt pitää vapaapäiviä sen vertaa, että olisi konttorille asti kerennyt. Joitakin fiksauksia voisi yrittää tehdä, vaihtaa uudet nostajat ja sen semmosta. Mitään akuutteja vikoja ei ole ollutkaan pitkään aikaan.
Huoltotarvetta tuli pitkästä aikaa sen verran, että lämppärin puhallin vaikeni. Olihan tuo jo jonkin aikaa jurissutkin. Paikallisen vauhtiputkan jeemu myi tilalle pelkän moottorin, joten siivikko piti ottaa vanhasta puhaltimesta. Irrotusproseduurissa vasarointi + lämmitys kuumailmapuhaltimella ei tuottanut tulosta, joten tuuppasin ropellin prässiin pieneen jännitykseen ja lämmittelin puhaltimella akselin ympäriltä. Siivikko irtosi nätisti, kun lisäsi painetta pikkuhiljaa. Uuteen moottoriin siivikon sai naitettua parilla vasaraniskulla ja eikun paikoilleen. Hommahan ei tietenkään ollut sillä selvä, kun apparaatti pysyi hiljaa vaikka päällisin puolin kaikki näytti olevan kunnossa. Vika löytyi sulakerasiasta, kun puhaltimen sulakkeen "pohjakuppi" tai mikä lieneekään, oli sulanut rasian muovista läpi. Liekö ollut liian jämerä sulake paikoillaan? En ehtinyt sitä havainnoimaan, kun onnistuin iltahämärissä pudottamaan sulakkeen konehuoneen syövereihin. Asia korjaantui sillä, että löysäilin vähän sulakerasian ruuveja, lämmitin kolvilla sitä kuppia alapuolelta ja tuuppasin sen paikoilleen. Uusi sulake paikoilleen niin johan taas pelasi.touhottaja kirjoitti:eihän ässässä koskaan mittään vikoja olekkaan, vaan hiukan huolto tarvettaTNewa kirjoitti:Ässä meni näin vapaapäivän kunniaksi katsastuksesta heittämällä läpi. Tai lisäsin minä ennen konttorille lähtöä lasinpesunestettä, ettei valo pala. Huomautuksia tuli sen verran että toinen rekisterikilven valo ja toinen etuparkki oli pimeänä. Päästölappukin tuli kertapolokasulla . Pari kuukautta tuo auto onkin ollut vain pihan koristeena, kun katsastusaika ehti mennä umpeen eikä ole nyt syksyllä ehtinyt pitää vapaapäiviä sen vertaa, että olisi konttorille asti kerennyt. Joitakin fiksauksia voisi yrittää tehdä, vaihtaa uudet nostajat ja sen semmosta. Mitään akuutteja vikoja ei ole ollutkaan pitkään aikaan.
Tuossa viikko takaperin tule ensimmäistä kertaa koneeseen pientä käyntiroplemaa. Kuormitettaessa konhes alkoi röpöttämään, mutta varovasti ajellen meni ihan asiallisesti. Vaikutti jotenkin sytkäpuolen vialta ja itse arvelen syylliseksi sytkäpoksia. Myöhemmin samana päivänä ei ollut mitään ongelmaa eikä vikaa ole sittemminkään ilmennyt. Hommaanko jo jostain uuden poksin varalle vai onko viisaammilla muita ehdotuksia?
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 29.6.2012 15:13
- Paikkakunta: Hell
Minäpäs voisin ehdottaa moottorin lämpöä haistelevaa anturia. Omasta ex 260SE:stä ko. anturi meni särki. Kone saa siis lämpimänä liikaa kakkua. Aloitti juuri noin kuin sinulla, eli välillä röpötti kaasulla ja välillä taas ei. Parin viikon jälkeen odoteltiinkin sitten tienposkessa, että kone jäähtyy senverran, että pääsee taas pari kilometriä eteenpäin..
Antikainen kirjoitti:Minäpäs voisin ehdottaa moottorin lämpöä haistelevaa anturia. Omasta ex 260SE:stä ko. anturi meni särki. Kone saa siis lämpimänä liikaa kakkua. Aloitti juuri noin kuin sinulla, eli välillä röpötti kaasulla ja välillä taas ei. Parin viikon jälkeen odoteltiinkin sitten tienposkessa, että kone jäähtyy senverran, että pääsee taas pari kilometriä eteenpäin..
Jaha, pitääpä tuokin tutkia. Saako sen aparaatin jotenkin mitattua, että pelittääkö se? Niin ja jos nyt ensin yrittää löytää anturin, kun seuraavan kerran könyää konepellin alla
® Mesen Porkkana-klubi
Anturi on kannen takapäässä, johto ylöspäin. Tässä anturissa on kaksi samantyyppistä mittauselementtiä ristiin kytkettynä. Pistokkeen voi laittaa mihin asentoon tahansa ja aina kytkentä menee oikein. Ainoastaan mittauselementti vaihtuu silloin.
Voit siis testata anturin myös pistoketta kääntämällä. Tosin en muista mihinkä tarkoitukseen se toinen mittauspiiri oli. Vian pitäisi siis siirtyä sinne puolelle jos anturissa on vikaa.
Toinen yksinkertainen tapa on vaan mitata vastakkaisista navoista anturilta. Toinen mittaus seuraavista kahdesta ristikkäisestä ja pitäisi tulla sama mittaustulos suunnilleen.
Voit siis testata anturin myös pistoketta kääntämällä. Tosin en muista mihinkä tarkoitukseen se toinen mittauspiiri oli. Vian pitäisi siis siirtyä sinne puolelle jos anturissa on vikaa.
Toinen yksinkertainen tapa on vaan mitata vastakkaisista navoista anturilta. Toinen mittaus seuraavista kahdesta ristikkäisestä ja pitäisi tulla sama mittaustulos suunnilleen.
Ässä on toimittanut kakkosauton virkaa kohta kolme vuotta. Lähes joka viikko on ajossa enemmän tai vähemmän ja aina sillä on mukava lähteä liikenteeseen. Suurempia ongelmia ei ole ollut mitä nyt alkuvuodesta parilla kerralla ei ollut oikein halukas lähtemään käyntiin kylmänä muutamasta miinusasteesta.Mutta tunti lokilämppärissä ja heti lähti tulille. Molemmilla kerroilla auto oli ollut käyttämättömänä toista viikkoa.
Remonttia ei ole tarvinnut tuon edellisen postauksen jälkeen tehdä. Eilen kuitenkin kytkin pitkät valot releen taakse. Homma on ollut mielessä siitä lähtien, kun vaihdoin sulaneen monitoimiviiksen, mutta eipä ole muistanut silloin kun aikaa olisi ollut. Moottoritilassa oli auton ruotsin vuosien jäljiltä valmiiksi 5-napainen rele sulakkeineen ja johtoineen. Napsahtelusta päätellen rele tuntui toimivan joten siltä osin operaatio oli helppo. Kolmet piuhat oli kiepillä maskin takana, joten kolme ämpäriä lienee ollut joskus keulalla. Riivin ko. piuhat pois, hain kaupasta uudet h4-kannat ja vedin uudet virtajohdot umpioihin. Vanhat kannat jätin vielä paikoilleen piuhojen päihin umpioiden sisälle pussihousuja varten . Sitten vähän juotoshommia ja kokeilemaan. Kannalle tuli noin 13,2 volttia vrt. alkuperäisasennuksen 12.5 volttia. Jonkin verran lisääntyi valoteho ihan silmin nähden ja toivottavasti monitoimiviiksen elinkaarikin siinä samalla. Lyhyille valoille pitää tehdä sama operaatio tässä lähiaikoina. Saisi nekin läskinpalat kirkkaammaksi.
Remonttia ei ole tarvinnut tuon edellisen postauksen jälkeen tehdä. Eilen kuitenkin kytkin pitkät valot releen taakse. Homma on ollut mielessä siitä lähtien, kun vaihdoin sulaneen monitoimiviiksen, mutta eipä ole muistanut silloin kun aikaa olisi ollut. Moottoritilassa oli auton ruotsin vuosien jäljiltä valmiiksi 5-napainen rele sulakkeineen ja johtoineen. Napsahtelusta päätellen rele tuntui toimivan joten siltä osin operaatio oli helppo. Kolmet piuhat oli kiepillä maskin takana, joten kolme ämpäriä lienee ollut joskus keulalla. Riivin ko. piuhat pois, hain kaupasta uudet h4-kannat ja vedin uudet virtajohdot umpioihin. Vanhat kannat jätin vielä paikoilleen piuhojen päihin umpioiden sisälle pussihousuja varten . Sitten vähän juotoshommia ja kokeilemaan. Kannalle tuli noin 13,2 volttia vrt. alkuperäisasennuksen 12.5 volttia. Jonkin verran lisääntyi valoteho ihan silmin nähden ja toivottavasti monitoimiviiksen elinkaarikin siinä samalla. Lyhyille valoille pitää tehdä sama operaatio tässä lähiaikoina. Saisi nekin läskinpalat kirkkaammaksi.
® Mesen Porkkana-klubi
mokoma rupesi kiilumaan kojetaulussa. Rautalankadiagnostiikka antoi koodiksi 8, joten jarruvalokytkin meni tilaukseen. Vaihto on 126:ssakin helppo. Paneeli ratin alta jalkatilasta irti muutama ruuvi avaamalla, kuskin penkki mahdollisimman taakse ja tyylikäs sukellus selinmakuulle jalkatilan pohjalle. Kytkin löytyy jarrupolkimen vartta seuraillen ja on melko hyvin näkyvillä ja operoitavissakin. 2 kpl piuhoja irti kytkimen päästä, 17 mm kiintoavaimella mutteri irti rungon ympäriltä ja siinäpä se on käsissä. Uusi käänteisessä järjestyksessä takaisin ja lopuksi vikavalon nollaus alussa mainitun diagnostiikkaohjeen mukaan. Remontin makuun kun pääsi, niin tuli vaihdettua pyyhkijänsulatkin. Huh huh....kallista on edustusauton pito
® Mesen Porkkana-klubi
Erew126 kirjoitti:Paljonko kustansi uudet pyyhkijät? KL:ltä viime keväänä 70€ omaan kolmesatkuun.
Ei tohon kasiinkaan maksanu sulat kuin 11,20€/kpl... Ihan tavan tarvikeliikkeestä haettu
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
745 kirjoitti:Erew126 kirjoitti:Paljonko kustansi uudet pyyhkijät? KL:ltä viime keväänä 70€ omaan kolmesatkuun.
Ei tohon kasiinkaan maksanu sulat kuin 11,20€/kpl... Ihan tavan tarvikeliikkeestä haettu
Tyydyin minäkin ihan tuollaiseen Motonetinkin sivulla olevaan mestarisulkaan. Sillä vain tuosta hinnasta mainihtin, kun melko halvalla on osien hinnoissa päässyt jos vaikka ex-Audiin vertaa...
® Mesen Porkkana-klubi
Yhtälailla täällä samppioonit huiskii laidasta laitaan. Näitten sulat on vielä edulliset, möhkössä tais olla ihan mukavan kalliit.TNewa kirjoitti:745 kirjoitti:Erew126 kirjoitti:Paljonko kustansi uudet pyyhkijät? KL:ltä viime keväänä 70€ omaan kolmesatkuun.
Ei tohon kasiinkaan maksanu sulat kuin 11,20€/kpl... Ihan tavan tarvikeliikkeestä haettu
Tyydyin minäkin ihan tuollaiseen Motonetinkin sivulla olevaan mestarisulkaan. Sillä vain tuosta hinnasta mainihtin, kun melko halvalla on osien hinnoissa päässyt jos vaikka ex-Audiin vertaa...
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Erew126 kirjoitti:Siis herroilla taitaa olla vain uudet sulat, KL:n myymät oli merkiltään 500sel-mallin. Tulivat siis kokouudella sulilla+muoviosilla.
Voiko noihin vaihtaa sitten vain pelkät kumisulat?
Ei noissa mitään muovia ole muualla kuin siinä kiinnitysklipsussa joka tulee myös sen 11,90 maksavan sulan mukana.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Ihan normaali pyyhkijänsulka tuo Samppiooni oli runkoineen kaikkineen. Merteilin sivuillakin oli Valeon sulka 126:een 14 neuroa/kpl. Onko tuo KL:n sitten jotenkin erikoinen?Erew126 kirjoitti:Siis herroilla taitaa olla vain uudet sulat, KL:n myymät oli merkiltään 500sel-mallin. Tulivat siis kokouudella sulilla+muoviosilla.
Voiko noihin vaihtaa sitten vain pelkät kumisulat?
Jaha, Runtula kerkes ensin...
® Mesen Porkkana-klubi
Noinkohan kukaan enää edes viittii sitä pelkkää kumilirparetta vaihtaakkaan... Kyllä kun pyyhkijänsulista puhutaan, niin tarkotetaan tosiaan sitä kumilirpareen ja rungon yhdistelmää
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Eipä ole uutisoitavaa tämän auton oaslta kertynyt sitten viimesimmän postauksen. Männä viikolla ässä kävi leimalla, mitään huomautettavaa ei leimasedällä ollut. Taas saa ajella vuoden verran .
Öljynvaihtoa ja muuta normihuoltoa olisi seuraavaksi ohjelmassa. Voi olla, että tämä auto tulee lähiaikoina myyntiin. Olisi toisenmerkkinen harrastuskulkine suunnitelmissa vaihtelun vuoksi.
Öljynvaihtoa ja muuta normihuoltoa olisi seuraavaksi ohjelmassa. Voi olla, että tämä auto tulee lähiaikoina myyntiin. Olisi toisenmerkkinen harrastuskulkine suunnitelmissa vaihtelun vuoksi.
® Mesen Porkkana-klubi
Melkein voisi kopioda tuon vuoden takaisen tekstin ihan semmosenaan. Katsastuksessa eivät löytäneet muuta huomautettavaa, kuin toinen rekisterikilven valo pitäisi kuulemma vaihtaa . Tänä vuonna tuli tehtyä sen verran ennakoivaa remonttia, että vaihtelin maaliskuussa uudet nostajat. Yksi oli naputtanut jo pidemmän aikaa ja uudet nostajatkin odottaneet hyllyssä varmaan vuoden-pari. Lämmettyään aina hiljeni, niin ei saanut aikaiseksi ryhtyä operatsuuniin . Samalla tuli vaihdettua moottorin lämpöanturi ja kaasuvivuston mikrokytkin, koska ajoittain on ilmennyt käyntiongelmia tyhjäkäynnin tuntumassa. Alkukesästä uusin virranjakajan kannen ja pyörijän, kun käynnistyminen alkoi olla tuskaista. Vieläkin tyhjäkäynnin tuntumassa ilmenee pientä aaltoilua, joten pitänee tyhjäkäyntimoottori vielä putsailla ja voidella seuraavaksi.TNewa kirjoitti:Eipä ole uutisoitavaa tämän auton osalta kertynyt sitten viimesimmän postauksen. Männä viikolla ässä kävi leimalla, mitään huomautettavaa ei leimasedällä ollut. Taas saa ajella vuoden verran .
Ässä on muuten jatkuvasti liikenteessä kakkosautona. Myyntiinkään ei tullut laitettua, mitäpä sitä toimivaa autoa . Nyt on tallikin tekeillä, pääsee syksyllä katon alle ropaamaan romuja. Alkaahan tuo sorapiharemontoinnin suurin viehätys olla jo takanapäin.
® Mesen Porkkana-klubi
Ässä on nyt toukokuusta asti ollut seisonnassa. Pakoputki vuotaa keskipöntön takaa ja se pitäisi laittaa kuntoon katsastusta varten. Vaan eipä tuolla niin järin kiire ole, kun yhdelläkin autolla on hyvin pärjätty. Lisäksi tuossa tallin rakentelussa on ollut ihan tarpeeksi iltahommaa yhelle miehelle. Työmaa ei erinäisistä syistä johtuen talvella kovin kaksisesti edennyt, mutta kevväämmällä taas jatkettiin. Päältä se ois nyt valmis ja sisältä vähää vaille. Tälle, tai ensi kuulle valmistunee.
Sen verran koeponnistettiin sisätilojakin, että tehtiin velipojan satalankkuun puslaremontti takapäähän ja maalailtiin siinä samalla osasia. Mukavampihan tuolla keskeneräisessä tilassakin oli touhuta, kuin kartanolla sääskensyöttinä .
Rässäiltiin
Puhalleltiin ja maalailtiinkin jotain
Kun saatiin mersu taas liikekannalle, haettiin vaihtelun vuoksi kronologisesti ansioitunuttta itärautaa tontille. Varsinaista tarvettahan ei olisi ollut, mutta kaverilla oli tarve saada nappisilmä pois seisomasta omalta pihaltaan.
Siinäpä se nyt oottelee vuoroaan. Jäkälää on jo vähän kylkiin kasvanut kuusen alla. Käyntiin kuitenkin lähti heti vuosien seisonnasta huolimatta. Vähän pohjan kunnosta ja yleisestä maatumisen asteesta riippuen pääsee joko kunnostettavaksi tai pojille ajoharjoitteluun. Mutta sitä ennen käydään vielä verstaan sisäpuolen viimeistelyn kimppuun.
Sen verran koeponnistettiin sisätilojakin, että tehtiin velipojan satalankkuun puslaremontti takapäähän ja maalailtiin siinä samalla osasia. Mukavampihan tuolla keskeneräisessä tilassakin oli touhuta, kuin kartanolla sääskensyöttinä .
Rässäiltiin
Puhalleltiin ja maalailtiinkin jotain
Kun saatiin mersu taas liikekannalle, haettiin vaihtelun vuoksi kronologisesti ansioitunuttta itärautaa tontille. Varsinaista tarvettahan ei olisi ollut, mutta kaverilla oli tarve saada nappisilmä pois seisomasta omalta pihaltaan.
Siinäpä se nyt oottelee vuoroaan. Jäkälää on jo vähän kylkiin kasvanut kuusen alla. Käyntiin kuitenkin lähti heti vuosien seisonnasta huolimatta. Vähän pohjan kunnosta ja yleisestä maatumisen asteesta riippuen pääsee joko kunnostettavaksi tai pojille ajoharjoitteluun. Mutta sitä ennen käydään vielä verstaan sisäpuolen viimeistelyn kimppuun.
® Mesen Porkkana-klubi
Hieno talo ja hienot tilat! Kelpaa askarrella varmasti. Sulla näyttää olevan samaa ongelmaa ässän etupuskurin kromeissa kun mulla Ketuttaa aina autolle kävellessä kun ne näkee mutta eipä niitä oikein löydy edes käytettynä mistään. Uudet taitaa maksaa maltaita tyyliin 600e koko setti?
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 29.8.2011 1:03
- Paikkakunta: etelä-savo
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... rin-kansi/simoks kirjoitti:Hieno talo ja hienot tilat! Kelpaa askarrella varmasti. Sulla näyttää olevan samaa ongelmaa ässän etupuskurin kromeissa kun mulla Ketuttaa aina autolle kävellessä kun ne näkee mutta eipä niitä oikein löydy edes käytettynä mistään. Uudet taitaa maksaa maltaita tyyliin 600e koko setti?
Virosta näyttäis saavan siedettävään hintaan, mutta laadusta en sitten tiedä.
jalkapuoli kirjoitti:http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... rin-kansi/simoks kirjoitti:Hieno talo ja hienot tilat! Kelpaa askarrella varmasti. Sulla näyttää olevan samaa ongelmaa ässän etupuskurin kromeissa kun mulla Ketuttaa aina autolle kävellessä kun ne näkee mutta eipä niitä oikein löydy edes käytettynä mistään. Uudet taitaa maksaa maltaita tyyliin 600e koko setti?
Virosta näyttäis saavan siedettävään hintaan, mutta laadusta en sitten tiedä.
Onhan nuo repsottavat kromit ikävän näköiset. Originaalit vaan on ihan hinnoissaan olleet, kun pitäisi ympäri autoa ne uusia. Alvadin osat ei ois enää pahan hintaiset. Autoa pitäisi tosin restauroida muutenkin normaalipaikosta, eli tuuletusräppänöiden ympäristöstä ja tunkinreikien seudulta. Syksymmällä ehkä
® Mesen Porkkana-klubi
Itse taisin muutamia vuosia sitten ostaa etupuskurin kulmapalan, 90 € kustansi silloin....Saksan foorumilla joku oli ostellut eBaystä jonkinsorttisen halpissarjan ja alle vuodessa pinnat täynnäänsä pientä ruostepilkkua, liekö sitten perinpohjainen pohjien käsittely auttais
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Ässä on saanut levätä kohta puolitoista vuotta kaikessa rauhassa tuolla kartanolla liikennekäytöstä poistettuna. On reppana jäänyt niin muiden kiireiden jalkoihin, että vähän harmittaa, mutta eipä sitä tämmönen vetelähkö normaalimies joka paikkaan ehdi. Nyt tuupattiin pojan kanssa ajoneuvos viimein tallin lämpöön. Olis kai tuon saattanut ajaakin, mutta pitkästä seisonnasta äkämystyneenä ei mokoma halunnut herätä talviuniltaan. Sytty- tai pentsiinipuolella lienee jotain murhetta . Sitäpä käymme seuraavaksi selvittämään .
® Mesen Porkkana-klubi