
voihanse pumppukin olla viallinen, vai haiskaahtaako pensa

Juu, toisaalta on tää kyllä ihme pirssi kun ensin tulee paku keulaan ja sitte lentää kivet umpion lasiintouhottaja kirjoitti:maksumieshän on sitten varma
Tarvike tuokin on, huomasin että alkuperänen boschin lasi oli liimattu tiivisteeseen, lieneiskö että vaikuttaa? En kuitenkaan alkanu tota tarviketta liimaamaan ainakaan vielä.Samuli H kirjoitti:Kannattaa seurailla että kertyykö umpioon kosteutta.
Mulla meni aikanaan myös lasi rikki ja hain uuden tarvikkeen muistaakseni Motonetista. En saanut sitä lasia koskaan tiiviiksi vaan aina oli kosteutta sisällä. Sitten kun vaihdoin käytetyn originaalin paikalleen niin kosteusongelma loppui.
Menee nopeasti huonoksi se heijastinpinta jos on vettä sisällä. Mulla pääsi tuo heijastin hapettumaan ja se vaikuttaa selvästi valotehoon. Myös ulkonäköön on vaikutusta jos silmät ei ole enää kirkkaat.
Tuota itse heijastinpintaa ei vissiin enää saa edes uutena.
Seuraillaan tilannetta.. Pitäs leimalla käydä tosin nyt. 3kk vielä aikaa mutta jos hakis vikalistan kun lomalla on lauantaista lähtienSamuli H kirjoitti:Mielestäni silloin laitoin jotain liimaakin siihen lasiin mutta silti en saanut pitämään. Orggislasilla sitten ei ollut mitään ongelmaa.
Saattoi olla joku kakkoslaatuinen tuo minun yksilö.
Harmi kun ei sinne oikein näe. Kaikki ne alimmat muoviholkit, sivummaiset ja se koneisto keskeltä näyttäs olevan ihan paikallaan. Yritin heilutella eestaas mut pysyy paikallaan, en tiä hämääkö tuo kolahdus vaan laittaessa ovi kiinni kun ei oo ovipahvia paikallaan sitte.. Luulis tuon moottorin vähän yrittävän edes kun painaa katkasijaa? Ei tapahdu muuta kun naksahtaa vaan ja ei liiku mihinkään.touhottaja kirjoitti:siellä on se nostovarsi pois paikoiltaan, nostomekanismi väärässä asennossa taikka nostin vaurioitunutmulla oli vika asennossa ja kävi juuri noin, väärä asento
jaa voi olla noinki, mutta omasta kun koitin pyörittää akulla, moottori pyöri vain laittamalla maan runkoon ja suunnan vaihto molemmista navoista, jos laitoin maan toiseen nastaan ja viereiseen sähkön niin eipä tapahtunut mitään ei sitten kumminkaan päin vaikka vaihto napoja, pyöri vain maadottamalla rungonRoisto kirjoitti:Ainakin 124:ssa (joka on pitkälti samaa ikäluokkaa) moottori vaihtaa suuntaa johtojen napaisuutta kääntämällä. Maadoitus ei ole rungon kautta. Noin voidaan suunnan vaihto tehdä yhdellä käämityksellä, kun runkomaa ja omat navat nostolle & laskulle vaatisivat omat käämit tai jotain älyelektroniikkaa moottorin sisään.
Toki en ole nähnyt 126:n kytkiksiä.
EDIT: (No nyt oon nähny.)
t.
Risto
Siinähän voi tieten olla vuosimallieroja tms.touhottaja kirjoitti:jaa voi olla noinki, mutta omasta kun koitin pyörittää akulla, moottori pyöri vain laittamalla maan runkoon ja suunnan vaihto molemmista navoista, jos laitoin maan toiseen nastaan ja viereiseen sähkön niin eipä tapahtunut mitään ei sitten kumminkaan päin vaikka vaihto napoja, pyöri vain maadottamalla rungon
juu ja katto samalla etu kynkän kiinnitys kohta, onko millasessa kunnossa, kaavi vähän massoja tukikohan ympäriltä, näkee paremminsimoks kirjoitti:Humm. sulakerasian alla ihan kovaa peltiä, mitä nyt lehtiä kertyy sinne. Mutta tuo kuskin helma on mätä etupäästä ja sieltä varmaan päässyt hiekkaa,vettä ym tonne maton alle. Lieneiskö sieltä edenny? Pitää varmaan ottaa asiaks ja laittaa se helma kuntoon jos joku tämmöseen viittii koskeaVeikkaisin että sieltäkautta menee vesi sisään.
Noniin leima kerkeskin jo mennä vanhaks mutta vaijeri vaihdettu ja leima tuli vaikkakin vaatinee kiristystä vielä. Vaijeri meni kojelaudan takaa ja joutu purkaileen vähän turhan paljon että sai vaihdettua.simoks kirjoitti:Otin lattiaverhoilut auki ja kuivattelin yhen illan niitä ja seisokoon nyt tuola tallissa sateen suojassa ja ajelee vaan kuivalla kelillä niin ei pitäs ihan mädäntyä koko laitoksen.
Kävin leimalla äsken ja muuten kaikki kunnossa paitsi tuo käsijarru edelleen niinku viimevuonna, se vaijeri ainakin rispaantunu siitä keskikohdasta minkä veikkaisin olevan syypää kun muuten käsijarruremppa tehty muutama vuosi sitten