M103:seen FORTE-käsittely? Uskaltaako?

Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

M103:seen FORTE-käsittely? Uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Eli Forte käsittelyn aattelin tehdä kun kone tärrää tyhjäkäynnillä ja on ehdotettu nokkavikaa ja venttiivivikaa, mutta myös tukkeutuneet suuttimet yms on tullee esille.

Tuossa vain kun netistä lueskeli Fortesta niin pelottelevat hydraulisilla nostimilla, että tuuppaavat alkaa nakuttamaan käsittelyn jälkeen. Uskaltaako siis käsittelyä tehdä?
w126 300SE 1986
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Ite en kyllä tekis tota mistään hinnasta, polttoaineen sekaan laitettava suuttimien ja palotilan putsaus on eri juttu, suht turvallinen ja toimii, mutta öljyn sekaan laitettava aine, mitä siitä voi pahimmillaan seurata kun ikuisuuden moottorissa lujasti kiinni olleet mömmöt jotka sinne on pikku hiljaa kertyneet vuosien varrella lähtee pesun yhteydessä äkisti liikkeelle :roll: ei kait muuta kun kaput, noin pahin skennario :lol: mutta voihan se hyvällä tuurilla onnistuakin se pesu, tietoisen riskin siinä kyllä joutuu ottamaan :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: M103:seen FORTE-käsittely? Uskaltaako?

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Erew126 kirjoitti:Eli Forte käsittelyn aattelin tehdä kun kone tärrää tyhjäkäynnillä ja on ehdotettu nokkavikaa ja venttiivivikaa, mutta myös tukkeutuneet suuttimet yms on tullee esille.

Tuossa vain kun netistä lueskeli Fortesta niin pelottelevat hydraulisilla nostimilla, että tuuppaavat alkaa nakuttamaan käsittelyn jälkeen. Uskaltaako siis käsittelyä tehdä?
pistä se fortte sinne pensan sekaan sillai että tankissa on enää n.15-10l pentsiiniä ja lurauta reiästä se sisään :D sitten ajelet tankin mahollisimman tyhjäksi (ota varakanisteri mukaan ja mieluiten täysi) :idea: sen jälkeen laske tankki tyhjäksi,ota tankin pohjasta suodatin pois ja puhista se vaiha o-rengas ja laita takasin se,sitten vaihat polttoaine suodattimen uuteen :idea: voithan vielä tarkistaa jakajan kyljessä olevan suodattimen ja puhista se (jakajan ja polttoaine putken välissä,paine putki ei paluu) lirittele tankkiin uuvet pensat ja lähet kurvailee :roll: tämä putsaa polttoaine suuttimet,ei ole nostimien kanssa tekemisissä :roll:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Luin väärin :lol: Fortea olen itsekkin käyttänyt hyvällä menestyksellä useassa Mersussa, mukaanlukien nykyiset.

Ensin vaihdetaan polttoainesuodatin, jonka jälkeen pullo tankkiin jossa on noin 15-20 litraa polttoainetta, näin neuvoo maahantuoja, kummallista kyllä, ensin vaihdetaan suodatin :roll: näin mä olen tehnyt eikä muuta, niillä samoilla suotimilla mennään edelleen, tankkiakaan ei tarvi maahantuojan mukaan tyhjentää :roll:

Tasaantu käynti oleellisesti ainakin näissä missä sitä kokeilin, tasasempaa ei voi enää käydä, Forte on markkinoiden tehokkain :wink:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kyllä Forte tekee myös sitä öljyjen sekaan laitettavaa ainetta. Itsekin edellisessä sitä pari kertaa käytin mutta mitään havaittavaa vaikutusta en huomannut.
Benzo kirjoitti:Ensin vaihdetaan polttoainesuodatin, jonka jälkeen pullo tankkiin jossa on noin 15-20 litraa polttoainetta, näin neuvoo maahantuoja, kummallista kyllä, ensin vaihdetaan suodatin :roll:
touhottaja kirjoitti:sen jälkeen laske tankki tyhjäksi,ota tankin pohjasta suodatin pois ja puhista se vaiha o-rengas ja laita takasin se,sitten vaihat polttoaine suodattimen uuteen
Eräs K-jettiguru suositteli suodattimen vaihtamista ennen ja jälkeen operaation. Ennen siksi, ettei suodattimeen jääneet p*skat lähtisi kiertoon ja jälkeen siksi, että tankista irronnyt kuona mahdollisesti tukkii suodattimen ennenaikaisesti. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Huoltamo Ahon kanssa asiasta keskustelin ja ajattelin teetättää hänellä sellaisen moottoripesun jossa forte kiertää pelkän koneen. Eli bensaletkut koneesta irti ja kierrätyskone kierrättää sitä kautta aineen koneessa.

Ei tarvitse alkaa bensasuotimia vaihteleen yms koska vika tuksin on bensan kierrossa ennen itse koneen suutinta.
w126 300SE 1986
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Benzo kirjoitti:Luin väärin :lol: Fortea olen itsekkin käyttänyt hyvällä menestyksellä useassa Mersussa, mukaanlukien nykyiset.

Ensin vaihdetaan polttoainesuodatin, jonka jälkeen pullo tankkiin jossa on noin 15-20 litraa polttoainetta, näin neuvoo maahantuoja, kummallista kyllä, ensin vaihdetaan suodatin :roll: näin mä olen tehnyt eikä muuta, niillä samoilla suotimilla mennään edelleen, tankkiakaan ei tarvi maahantuojan mukaan tyhjentää :roll:

Tasaantu käynti oleellisesti ainakin näissä missä sitä kokeilin, tasasempaa ei voi enää käydä, Forte on markkinoiden tehokkain :wink:
sehän irrotta tankista kaiken paskan,se mikä ei jää tankin suotimeen niin se jää polttoaine suotimeen,miksi sotkea heti uusi suodatin kun sen voi tehä vanhallakin suotimella,sitten se tankin suodatin kyllä kannattaa putsata,olen nähnyt kuinka sittanen se voi olla :idea:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Touhottaja puhuu kyllä asiaa, ihme vaan kun kertomallani tavalla tehdään asiakkaiden autoon valtuutetussa Forten myyntipisteessä jossa suoritetaan myös huoltoja, ei kehoiteta putsaamaan mitään eikä vaihtamaan enää suodatinta jälkikäteen, ainut tärkeä on heidän mukaan se suodattimen vaihto ennen aineen lisäämistä :roll:

parempihan se ehkä tietysti olis vaihtaa myös jälkeen, sanoohan sen tietysti maalaisjärkikin jollakin lailla, mutta näin ne tekeevät ja neuvoovat, omat autot toimii ainakin kun kello, jos mulla ei sitten ollu sitä karstaa joka lähtee liikkeelle, ja uskon ainakin näin että jos mulla olisi nyt suodattimet tms tukossa niin kyllä sen kuulis käynnissä ja tuntis ajossa, akropoo kaasuun ei muuten vastaakaan ihan heti ja välittömästi siinä silmänräpäyksessä, oiskohan se suodatin kumminkin tukossa :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Purkki Fortea laitetaan litraan bensaa (dieseliä), jos oikeen tehopesu tehdään niin kaksi purkkia litraan.
Näin siis kun homma tehdään korjaamolla ... ellei ole ohjeet muuttuneet 8 vuodessa.
wiimax.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mitähän revonkusta se oli kaverilla kun lämmityskattiloihe laitetaan. Oli semmonen nyrkkiin mahtuva puteli, ja riitti ohjeen mukaan kolmeen kuutioon löpövä ja pitää paikat puhtaana ja kunnossa. Mitähän jos kaatas tuommosen potellin auton tankkiin, lähtisköhän kakka irti vai putoisiko pa-linjat tallin laattialle?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”