nyt SE on pihassa!... ja pihassa pysyykin.. ei pysyny myyty!

Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

nyt SE on pihassa!... ja pihassa pysyykin.. ei pysyny myyty!

Viesti Kirjoittaja lowmans »

siinäpä SE, monen monituisen vuoden haave toteutui siis tänään kun ostin väykyn ja kakkosnelosen rinnalle W126 420SE:n.
auto on tuotu saksasta 2003 jossa gyntteri on kasannut laitoksen vuonna 1986. pieniä ruosteita tietenkin löytyy, vilkun alustat ja ovimuovien saumat mutta ei mitään järisyttävää ole ainakaan vielä löytynyt.
varusteitakin jonkin verran löytyy mm. ilmastointi kuskin sähköjakkara ja harvinaisempi ajotietokone!
huomenna sitten pääsee katkenneen vetoakselin irrotukseen..

ai niin WDB1260341A241445

kuvia tulee myöhemmin..
Viimeksi muokannut lowmans, 13.10.2011 19:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Do dii. Tulihan se sieltä :jerkit: Taitaa nyt jäähä ne muut vähemmälle ajolle. Tuuhan näyttään jos oot täälläpäin kulunpäällä ni potkitaan renkaita porukalla 8) ja sitte :beerhug: :halm:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: nyt SE on pihassa!

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

lowmans kirjoitti:siinäpä SE, monen monituisen vuoden haave toteutui siis tänään kun ostin väykyn ja kakkosnelosen rinnalle W126 420SE:n.
auto on tuotu saksasta 2003 jossa gyntteri on kasannut laitoksen vuonna 1986. pieniä ruosteita tietenkin löytyy, vilkun alustat ja ovimuovien saumat mutta ei mitään järisyttävää ole ainakaan vielä löytynyt.
varusteitakin jonkin verran löytyy mm. ilmastointi kuskin sähköjakkara ja harvinaisempi ajotietokone!
huomenna sitten pääsee katkenneen vetoakselin irrotukseen..

ai niin WDB1260341A241445

kuvia tulee myöhemmin..
muista putsata tarkasti ne vetoakselin kiinnitysruuvin reijät ennen kun laitat niihin työkalun ettet muljaa niitä kantoja, jos vetoakseli ei irtoo vetämällä navasta, koppaa sitä jollakin messinkisellä tuurnalla :wink:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: nyt SE on pihassa!

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

touhottaja kirjoitti:jos vetoakseli ei irtoo vetämällä navasta, koppaa sitä jollakin messinkisellä tuurnalla :wink:
Saattaa olla ettei koppaaminen auta. :D

Mie pieksin kerran yhtä vetaria irti navasta muutaman tunnin semmosella vajaa 10kg lekalla. :shock:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: nyt SE on pihassa!

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Mika.T kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:jos vetoakseli ei irtoo vetämällä navasta, koppaa sitä jollakin messinkisellä tuurnalla :wink:
Saattaa olla ettei koppaaminen auta. :D

Mie pieksin kerran yhtä vetaria irti navasta muutaman tunnin semmosella vajaa 10kg lekalla. :shock:
joo, kokemusta on, ja siksi tekasin siihen hommaan työkalun, aattelin vipata sitä jos alakaa ahistaa :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu mieki suunnittelin työkalua joka tulis kiinni pyöränpultteihin mutta ei tullu sitten tehtyä.

Eipä ole kyllä enää sellasia autojakaan että tarvis.
Avatar
Zeusx
Viestit: 107
Liittynyt: 15.11.2010 8:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zeusx »

Onnittelut hienosta hankinnasta!!!
W126 V8
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kiitos vain onnitteluista ja neuvoista. Näyttää tuo ilma olevan kovin kostea mutta jos ei ihan kaatamalla sada vettä niin tänään sen näkee kuinka lujassa tuo on. Olihan se pystärissäkin joskus lujassa mutta kyllä se sentään sopivaa tappia ja vasaraa käyttämällä antautui saas nyt nähdä miten äijän käy..
Joku venttiilikin naputtaa melko miehekkäästi onkos tässä ne hydrauliset nostajat?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eiköhän siinä taija olla, mutta katoppa ne nokkakepit ensin :wink:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

emminä ny niitä katotaan tuo akselssoni ensi kuntoon että pääsee kurvaileen

vetari ei ollu navassa jumissa vaan parilla napakalla iskulla antautui
ilma oli kuiten sen verran kostea ja kylmä että laipan pää saapi nyt odottaa maanantaita ja uutta akselia..
hylsäkin oli hukassa ja tavallisella kuusiokolo avaimella oli niin aikaa vievää että päätin ostaa sen hylsän ja sitte uusiks, alkoi oleen persus jo niin märkä..
niitä mittoja siitä sain otettua kuitenkin että pääsee osaa hommaamaan
klupi askia ei ollut niin piti soveltaa ;)

Kuva
kaiken minkä huollan myös korjaan!
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Hmmmm... kävisköhän tuohon 300 SeppoEemelistä pelkkä akseli, ottas nääkkös laipat pois. Halkaisija niissä muistaakseni pienempi.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

miten musta tuntuu, että toi laippa olis sittenki 110mm, mutta jos ASD sitten se vois olla 120mm :wink: mutta kattellaan ny :D
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kyllä minä mauserilla muka mittasin
kaiken minkä huollan myös korjaan!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minkähän paksunen se akseli on, jos siihen kävis vaikka se ruikun ehottama vaihtoehto :roll:
mää vaan aattelin sitä laipan halakasijaa kun itellä 420:nen ja laippa 110mm :wink:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

perkele käyn vielä mittaamassa jahka pääsen töistä.. Alkaa epäillä jo itseään täällä :(
kaiken minkä huollan myös korjaan!
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Tuon 300 normi perän akselin halkaisija n. 28mm ja laippa 110mm. Josenihanväärinmuista, niin tuo 420 normiperän vetari oli 120mm laipoilla :? Ei muista, ei..
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no, tartti oikein käyvä ny oman auton alla tarkistaa millanen se laippa on, ja muutoksiahan mittoihin tuli, kun länkiharpilla mittasin kun ei ollu tarpeeksi isoo tönäriä, mutta 120mm sain laipan halkasijaksi :wink: elikkä tuollai :wink:

Kuva

ja vetoakselin halakasija on 25mm :wink:

Kuva

ja tässä sitten se vetarin laipan ruuveihin sopiva avvain :D

Kuva
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

paitsi että mulla oli kymmenenmillin kuusiokolot :roll:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

ruikku kirjoitti:Tuon 300 normi perän akselin halkaisija n. 28mm ja laippa 110mm. Josenihanväärinmuista, niin tuo 420 normiperän vetari oli 120mm laipoilla :? Ei muista, ei..
Laipat on juurikin noin. Akselin paksuudesta ei ole tietoa mutta 420:sen perämurikka on leveämpi kuin 300:sen perä eli vetari on lyhempi 420:ssä.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

sieltähän löytyi muuten tason säätö vai miksi sitä nyt sanotaan sitä kuorman mukaan säätyvää iskaria.. positiivisia yllätyksiäkin joskus autokaupassa..
osaakos muuten kukaan ton vin koodin perusteella hakea varuste listaa tuohon? minä en osannu :supersad:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Tuollaista listaa pukkas, olisko oikean näköisiä varusteita? Antoi kyllä taas kaksi vaihtoehtoa tuolle samalla vin-koodille.

Code Текст
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
228 AUXILIARY HEATER
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
245 ON-BOARD COMPUTER
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
256 Unknown
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
286 Unknown
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
442 Unknown
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
506 Unknown
532 Unknown
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
585 Unknown
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
682 FIRE EXTINGUISHER
172 Unknown
271 T.PHONE PRE-INSTALLN.COMPL.D-NET MOBILE ON TOWER
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kyllä tuo vaikuttaa paikkansa pitävältä, kiitän.
Tuli sellainen asia mieleen että kuinkas tuo vetarin akseli on nivelissä kiinni jos vaihtaa pelkän tangon! En nyt tähän hätään meinaa sitä tehdä kiinnostaa vain kovasti ja vois sen tietenki tehdä jos se kerran onnistuu..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

lowmans kirjoitti:kyllä tuo vaikuttaa paikkansa pitävältä, kiitän.
Tuli sellainen asia mieleen että kuinkas tuo vetarin akseli on nivelissä kiinni jos vaihtaa pelkän tangon! En nyt tähän hätään meinaa sitä tehdä kiinnostaa vain kovasti ja vois sen tietenki tehdä jos se kerran onnistuu..

Kyllä sen pitäisi onnistua. Satalankkuun joskus vaihdettiin velipojan kanssa Karpiolan vetari, eli pelkkä keppi nivelten väliiin. Ulompi vetonivel purkautuu tuosta ylemmän kuvan nuolella osoitetusta saumasta ja sisemmästä taisi saada sen päätylaipan kopautettua irti muistaakseni. Siinä kepissä on hatarien muistikuvieni mukaan lukituksena vain seekerirengas tuossa urassa, mikä näkyy alemmassa kuvassa akselin päässä.


Kuva


Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

mitähän se tuollaisen akseloisen sorvauttaminen mahtais kustantaa?

nyt on vetari paikallaan ja tyypit otettu!! on se mahtava kulkine :o

jotenkin vain tuntui että kickdown ei pelais :(
kaiken minkä huollan myös korjaan!
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

Viesti Kirjoittaja tibbly »

no kyllä oli hyvä kyyti :)
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

lowmans kirjoitti:mitähän se tuollaisen akseloisen sorvauttaminen mahtais kustantaa?

nyt on vetari paikallaan ja tyypit otettu!! on se mahtava kulkine :o

jotenkin vain tuntui että kickdown ei pelais :(

Jos oikein muistan, vetari maksoi Karpiolalla 3 vuotta sitten sen 200 euroa sis. alv. Käytetyistä ASD-vetareistakin pyydettiin siihen aikaan enemmän. Kun oli kerran ehjät nivelet, niin katsottiin viisaammaksi teetttää varmasti kestävä keppi siihen väliin.
® Mesen Porkkana-klubi
tibbly
Viestit: 24
Liittynyt: 29.5.2011 22:46

Viesti Kirjoittaja tibbly »

Niin meillä olis nyt sitten tuo lowmansin profiilikuvan mersu myytävänä, ostakaa äkkiä joku pois se ;)
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

ei tuo paha hinta ole kun venetmäellä makso tuo vetari 250e..
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

pientä päivitystä..

tänään laitoin tasonsäädön kuntoon, muutama putki oli puhki.
hain hydrauliikka liikkeestä putkea, no ei saanu päätä tehtyä kun oli niin kovaa tavaraa, mutta onneks tarvikeliikkeestä löyty kuuden millin jarruputkea siitä sitten taivuttelin.. helpompiakin hommia on tullut tehtyä mutta kyllä kannatti! on mussukan perä paljon jämäkämpi nyt ;)

pari senttiä näyttäs nousseenki..

ennen
Kuva

ja jälkeen.. voipi olla harhaa mutta omasta mielestä se on noussu :oops:
Kuva
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

kuinka pääsee käsiksi pensamittarin anturiin?? mittari on jumissa muttaku ei varotus valokaan pelaa ajattelin että jos putsaamalla sais tuon valon syttyyn kun aine on lopuiillaan niin tietäs mennä tankille :)
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”