300 SE ei käynnisty

Vastaa Viestiin
Ezko__
Viestit: 20
Liittynyt: 15.4.2012 23:39
Paikkakunta: Vantaa

300 SE ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Ezko__ »

Terve,

alkaa ideat loppumaan kesken, että miks ei mersu käynnisty, niin tulin täältä etsimään apua.

Eli 88 vuoden W126, jossa on 90 vuoden 300 TE:stä kone ja laatikko (eli M103). Auto on seissyt koko talven, koska ei ennen lumien tuloa lähtenyt käyntiin, eikä oikeen jaksanut pakkasella alkaa vääntämään. Nyt pitäis repästä kuntoon ja tavotteena olis saada leimalle kahden viikon sisään.

Kaikkiin sylintereihin menee bensaa ja kaikki tulpat sytyttää, mutta jos ilmanottoaukkoa ei raota erikseen, niin näyttää ainakin aukeavan tosi vähän. Ei tosin auta, vaikka laittaa jotain väliin niin, että pysyy isolla raolla koko ajan. Startti kyllä pyörittää konetta ja välillä kuulostaa, että joku sylinteri sytyttää, mutta vaikka pyörittää kuinka kauan, niin ei käynnisty.

Ei enää paljon muuta tule mieleen, kun että sytytyksen ajoitus on pielessä. Jos jollain on ideoita sen tarkastamiseen ja/tai korjaamiseen niin otetaan innolla vastaan. Kaikki muutkin ideat kelpaa, kun iteltä on jo aika lailla loppunut.

Lisäksi jos jollain on ylimääräsiä kaasupolkimia, niin sellanenkin tarvis vaihtaa. Vantaasta muutaman kymmenen kilometrin päästä voin tulla noutamaan, muuten postilla.

Kiitos jo etukäteen avusta!
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

oiskos vaikkapa kahtottava virranjakajan kansi ja pyörijä?

ja johrot ja tulpat.... vaikka kipuna näkyis, se ei välttämättä enää tule kovassa paineessa pytyssä :wink:

(ihte testaisin brätkliinerillä suoraan ilmanottoputkeen... )

E. eikä niitä "ilmanotto aukkoja" tarvihe mennä peukaloimaan, jos ei lähe...
mitäs niille tarkoitit sitten?
kaasuläppää?

vaiha siihe tulpat vaan ja mittaile sekä tarkista mitä yllä kerrottu :shock:
® Mesen linttaklubi
Ezko__
Viestit: 20
Liittynyt: 15.4.2012 23:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ezko__ »

Johdot on uudet ja tulpat alle 5000km ajetut. Ilmanottoaukolla tarkotin sitä läppää, minkä läpi ilmanputsarista menee ilma eteenpäin. Vähän enempi sytyttävältä kuulosti kun sen pakotti auki.

Mitä tarkotat "brätkliinerillä"?

Pyörijää ja kantta en oo vielä katellut, mut jos huomenna sitten niitä. Käyn ostamassa uudet tulpat niin jos niistä lähtis. Onko ideoita et mistä sais uuden pyörijän jos tarvii vaihtaa? Ei ainakaan Motonetin nettisivuilta löytynyt.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Ezko__ kirjoitti:[...]
Mitä tarkotat "brätkliinerillä"?
[...]
Oisko Brake Cleaner. Ts. melkeinpä sama mitä, kunhan jottain palavata ainetta mitä saapi sumumuodossa suhuuteltua.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

surahtaako pensapumppu kun laittaa virran päälle, onko polttoaine suodatin koska vaihdettu että olisko tukossa
kl-varaosasta saat uudet jakajan kannen ja pyörijän, oikeistaan kaikki mitä siihen tarvittet :wink:
ja olishan tietysti mahollista että sytkäpoksi olis rikki :roll:
Ezko__
Viestit: 20
Liittynyt: 15.4.2012 23:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ezko__ »

boogieman kirjoitti:
Ezko__ kirjoitti:[...]
Mitä tarkotat "brätkliinerillä"?
[...]
Oisko Brake Cleaner. Ts. melkeinpä sama mitä, kunhan jottain palavata ainetta mitä saapi sumumuodossa suhuuteltua.
Jotain tollasta engine starter juttua suihkutettiin menemään. Ei auttanut.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Ezko__ kirjoitti:
boogieman kirjoitti:
Ezko__ kirjoitti:[...]
Mitä tarkotat "brätkliinerillä"?
[...]
Oisko Brake Cleaner. Ts. melkeinpä sama mitä, kunhan jottain palavata ainetta mitä saapi sumumuodossa suhuuteltua.
Jotain tollasta engine starter juttua suihkutettiin menemään. Ei auttanut.
taitaa olla kipuna hukassa, jos ei yhtään käyny tuolla tökötillä :roll:
Ezko__
Viestit: 20
Liittynyt: 15.4.2012 23:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ezko__ »

Joo, käyn ostamassa uudet tulpat ja jos niillä ei ala tapahtumaan niin alan ihmettelemään kantta ja pyörijää. Bensaa menee tosiaan jokaseen pyttyyn.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eipä taija tuluppien vaiholla lähtee :roll: mutta ainahan ne kannattaa uusia jos ovat muutenki paljon ajetut :wink:
Ezko__
Viestit: 20
Liittynyt: 15.4.2012 23:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ezko__ »

Eipä noi ollut, mut samalla kun vaihdoin eikä hyrähtäny käyntiin niin repäsin virranjakajan kannen auki ja pyörijän irti, putsasin vähän ja takas kiinni, niin kuulosti useempi sylinteri jo sytyttävän! Oli kannessa aika kuluneen näköstä metallia. Nyt uutta kantta ostamaan ja toivotaan, että käynnistyy!
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

toivottavasti nyt niillä lähtee :)

varmista vielä vaihdon yhteydes, että menee sytkäjohot oikeisiin kohtiin...
® Mesen linttaklubi
Ezko__
Viestit: 20
Liittynyt: 15.4.2012 23:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ezko__ »

Ei lähteny. Lataan akkua vähän sisällä ja koitan illemmalla uudestaan. Piuhat oon kattonu joka kerta että on oikein.
Ezko__
Viestit: 20
Liittynyt: 15.4.2012 23:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ezko__ »

Ja auto on elossa taas! Kiitos vielä kaikille avusta!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

miksi se on elossa? virranjakajan kannen ja pyörijän viat on erittäin yleinen vika. Väitän että yleisin. Se voi auttaa että sen putsaa, ja voi toimia jonkin aikaa mutta kyllä ne osat ovat entiset.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ezko__
Viestit: 20
Liittynyt: 15.4.2012 23:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ezko__ »

Vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörijän. Oli molemmat vanhat vähän hapettuneen ja kuluneen näkösiä. Nyt käy paremmin kun on koskaan mulla ollessa käynyt.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Oliko bosch ne vanhat osat? entä uudet?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Seppo
Viestit: 503
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Motonetin osat (kansi + pyörijä) kestivät mulla n. 27 000 km (vajaa kaks vuotta), sitten kävin Veholta hakemassa uudet. Reilun satasen enemmän joutui osista yhteensä pulittamaan Veholla, mutta jospa ne nyt kestäisivät, aika näyttää !
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Saa motonetistä boschitkin vähän halvemmalla kuin veho, mutta bremi on se halpa jota ne myy enemmän. minulla ei kestänyt kuin 8 kuukautta ja reilu 5000 km.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla on bremit ja hyvin on jo kolome vuotta kestänyt, vaihoin samalla kertaa kannen, pyörijän, tulpan johdot, tulpat ja puolan, vois kesto ehkä johtua tästä :roll:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei auttanut koko satsin vaihto minulla
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ezko__
Viestit: 20
Liittynyt: 15.4.2012 23:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ezko__ »

En muista minkä merkkisiä oli vanhat. Uusista ainakin toinen oli bremi. Ostin kannen motonetistä ja pyörijän Fixusilta.

Vissiin joku sylinteri jättää sytyttämättä tällä hetkellä, kun käy vähän epätasaisesti ja hirveä bensan katku kun seisoo hetken paikallaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”