SEOSTEN SÄÄTÖ

Vastaa Viestiin
rasvakäsi
Viestit: 3
Liittynyt: 22.10.2010 12:58

SEOSTEN SÄÄTÖ

Viesti Kirjoittaja rasvakäsi »

Eli voiko ke-ruiskusta säätää ajoalueen seoksia ? Rupee ideat loppumaa ei lambdaa...vähäkin painaa kaasu afr 12 ja alle 17 tyhjäkäynnilä..yli neljätoista ei millään ajossa...kasupohjassa 10 lukkkaa..
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

saisko hiukan selvennystä tekstiin, ei jummarra :oops:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Oisko M103 ?
Star
rasvakäsi
Viestit: 3
Liittynyt: 22.10.2010 12:58

SEOSTEN SÄÄTÖ

Viesti Kirjoittaja rasvakäsi »

Eli olen asentanut laajakaista mittarin 560 sellin.eli nämä arvot on laajakaista arvoja.Eli pieneläkin kaasun painalluksella mootori menee todella rikkaalle ja ajoalueella menee rikkaalla.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kiihydytysrikastushan järjestelmässä, ainakin osittain, pohjautuukin ilmamääräläpän nopeaan liikkeeseen ja massan hitauteen, läppä käy äkkiä potkaistessa syvemmällä kuin tasakaasuvedolla.

Suuttimien toiminta 30v. vanhoissa vehkeissä voi olla epätarkkaa, jos kohta muunkin mekaanis-sähkö-hydraulisen järjestelmän. Kuluvia osia ja happanevaa elektroniikkaa.

Ilmamääräläpän ympärillä ja sen alaisessa kanavassa mitat ja muoto vaikuttavat mekaaniseen perusmäärän säätöön. Ovathan osat oikeat ja viilaamattomat? Näitä on aikonaan viilattu ja vaiheltu viritysmielessä Volkkareista lähtien.

Lykkyä tykö vianhakuun, jos varsinainen sellainen siellä on. Rakenna mieluummin lisää ja asenna aftermarket moottorinohjaus sähköisillä suuttimilla, ellet museoautoa väsää.

Katso myös että mekaanisen perussääädön lisäksi myös sähköinen hienosäätö toimii ja osallistuu toimintaan. Ruiskuhan pelaa karkeilla arvoilla myös ilman lämpötila jne. -korjauksia, esim ohjainlaitetta ruokkivan ylijännitereleen kiukutellessa. Kokeile sähköittä muuttuuko AFR.

Rele on usein kuin uusi kunhan tinaa kortin uudelleen tai uusii palaneen sulakkeen.

Jaa niin. Siinä kun on semmonen pullapitkon näkönen imusarjaysteemi, jollain kumitorvilla kiinni. Huohotusöljyhuurut tiivistyy ja valuu pullapitkon takapäähän, josta imeytyyvät niihin takapään kumitorveloihin, jokka sitten turpoo ja vuotaa. Imuvuoto aiheuttaa kaikkea jännää. Bräkleeniä sinnepäin ja kahtoo mittareita. Imuvuoto harvoin silti rikastaa, mutta huomionarvoinen kohta kyseisessä moottorissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tarkista "warm up regulator." varsinkin kyseisen osan alipaine liitäntä jos siinä sellainen on
http://www.benzworld.org/forums/r-c107- ... rview.html
rasvakäsi
Viestit: 3
Liittynyt: 22.10.2010 12:58

SEOSTEN SÄÄTÖ

Viesti Kirjoittaja rasvakäsi »

Eli onko se uudemmassa ruiskussa eha.
Viimeksi muokannut rasvakäsi, 30.10.2015 22:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Nyt oon täysin hakuses,mut eikö EHAlla tarkoiteta koko tota ruiskua
Star
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: SEOSTEN SÄÄTÖ

Viesti Kirjoittaja xr »

rasvakäsi kirjoitti:Eli onko se uudemmassa ruiskussa eha.
on se musta motikkä
säädettyäkin sitä saa säätö on aika herkkä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”