laineracing kirjoitti:Jos se on jo kerran ruostunut tehtaan tekemänäkin, miksi se kestäis paremmin jo ruostuneena ja korjattuna?
Minä ainakin elän vakaasti siinä uskossa, että kun jo kertaalleenkin ruostunut pelti käsitellään KUNNOLLA, saadaan vuosien suoja uudelleen kukkimista vastaan. Siis ruosteen eteneminenhän vaatii happea ja kosteutta....ja jos nuo molemmat saadaan pidettyä erillään pellistä, ei ruostuminen etene
Monesti vaan tehdään pikainen hinkkaus, jolla lähinnä kiillotettaan jo olemassa oleva ruoste ja jotain uudelle pellille tarkoitettua pohjamaalia ohut huntu päälle ja siihen toinen huntu pintamaalia, niin ei kestä välttämättä vuottakaan kun taas kukkii, mutta milläs tavis sen tarkastaa autoa maalarilta hakiessa

Itse menin tähän samaan miinaan tuon ässän kanssa....laitettiin takuuhin takakaaret parivuotta takaperin merkkiliikkeessä ja nyt meleko masentavassa kunnossa

Kun taas yksi wanha corolla (-92) jonka ostin -05 kulkupeliksi kun tuo E500:nen päätti sähköiltään hyytyä ja maalautin sen heti uusiksi ruosteiden takia ja kesä sillä kurvailtiin vara-autona, mutta corolla on edelleen ajossa tuttavapiirissä, eikä kukkaa pukkaa vieläkään niistä kohti mistä ruosteita otettiin kunnon hapoilla, pohjilla, pinnalla ja suojauksella kiinni
Eli kyllä sitä suojaa kuppaa vastaan saa, kun vain halutaan, mutta monesti laiskuus, ahneus ja osaamattomuus kampeaa halun edelle samalla ajatellen että eipä tämä omistaja tällä kuitenkaan vuotta kauemmin aja....autotehtaalla taas painaa se kustannus, kun tarvii saada suurinpiirtein takuuajan kestävää pintaa todella edullisesti

Tonnin-pari kun laittaisivat uuden auton pohjaan/pintaan enemmän euroja, niin johan alkaisi kestämään, mutta ei niitä kiinnosta, kun suurimmalle osalle kelpaa näinkin

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...