MB s203 ruostekorjaukseen
MB s203 ruostekorjaukseen
Terve, 203 farkku tuli taloon ja tyytyväisiä ollaan, mutta valitettavasti ruosteremonttia on tiedossa
Osaatteko suositella Seinäjoella tai Oulussa MB: ruostekorjaukset hallitsevaa automaalaamoa? Asun Sjoella, mutta Oulun suunta on tuttua eikä olisi mahdottomuus korjauttaa sielläkään.
Ruostetta kaikkien ovien alasaumoissa ja kahden oven yläkarmissa tiivisteen alla.
Osaatteko suositella Seinäjoella tai Oulussa MB: ruostekorjaukset hallitsevaa automaalaamoa? Asun Sjoella, mutta Oulun suunta on tuttua eikä olisi mahdottomuus korjauttaa sielläkään.
Ruostetta kaikkien ovien alasaumoissa ja kahden oven yläkarmissa tiivisteen alla.
Vaikuttaisi asialliselta paikalta nettisivujen perusteella tuo K T kolarikorjaus, pitänee kysellä. Aiempaa kokemusta on TJ automaalauksesta, joka sekin on tehnyt ok jälkeä. Ja sekin täs Sjoella.
Nyt voisi hieman tarkemmin katsella minne vie, jos jollakin olisi erityisosaamista näiden Mersujen ruostekorjauksiin, yläkarmin leikkaamiseen tms.
Nyt voisi hieman tarkemmin katsella minne vie, jos jollakin olisi erityisosaamista näiden Mersujen ruostekorjauksiin, yläkarmin leikkaamiseen tms.
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Vaikka minne viet niin voit mainita vähä että ei tarrtisi sitte ihan heti kukkia.mielummin ei "ikänä".
Se perhanan virhe kun tulee niin pienistä asioista ja kostaantuu vasta vuodenkin kuluttua niin maalarille saakka ei välttämättä tule se tieto "ikinä" että mikä sillä menee pieleen,ellei reklamaatiota ala valumaan niin että sen pystyisi paikallistamaankin
Se perhanan virhe kun tulee niin pienistä asioista ja kostaantuu vasta vuodenkin kuluttua niin maalarille saakka ei välttämättä tule se tieto "ikinä" että mikä sillä menee pieleen,ellei reklamaatiota ala valumaan niin että sen pystyisi paikallistamaankin
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
On valitettava tosiasia, että useimpien automaalarien/peltikorjaamojen ammattiylpeys on varsin vaatimatomalla tasolla. Vuosia sitten mobiiliharrastajana tein itse pohjia ja totesin, että on mahdollista saavuttaa käytännön taso "ei ikinä", vaan kun sitten käyttöauton vie ammattimiehelle, niin voi varautua uuteen kukkaloistoon noin 2 vuoden päästä. Kuitenkin, jos pohjatyöt tehtäisiin ohjeiden mukaan ja lopuksi ruostesuojaus työstetyille rakenteille, niin tulos olisi kestävä.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
laineracing kirjoitti:Jos se on jo kerran ruostunut tehtaan tekemänäkin, miksi se kestäis paremmin jo ruostuneena ja korjattuna?
Minä ainakin elän vakaasti siinä uskossa, että kun jo kertaalleenkin ruostunut pelti käsitellään KUNNOLLA, saadaan vuosien suoja uudelleen kukkimista vastaan. Siis ruosteen eteneminenhän vaatii happea ja kosteutta....ja jos nuo molemmat saadaan pidettyä erillään pellistä, ei ruostuminen etene
Monesti vaan tehdään pikainen hinkkaus, jolla lähinnä kiillotettaan jo olemassa oleva ruoste ja jotain uudelle pellille tarkoitettua pohjamaalia ohut huntu päälle ja siihen toinen huntu pintamaalia, niin ei kestä välttämättä vuottakaan kun taas kukkii, mutta milläs tavis sen tarkastaa autoa maalarilta hakiessa Itse menin tähän samaan miinaan tuon ässän kanssa....laitettiin takuuhin takakaaret parivuotta takaperin merkkiliikkeessä ja nyt meleko masentavassa kunnossa Kun taas yksi wanha corolla (-92) jonka ostin -05 kulkupeliksi kun tuo E500:nen päätti sähköiltään hyytyä ja maalautin sen heti uusiksi ruosteiden takia ja kesä sillä kurvailtiin vara-autona, mutta corolla on edelleen ajossa tuttavapiirissä, eikä kukkaa pukkaa vieläkään niistä kohti mistä ruosteita otettiin kunnon hapoilla, pohjilla, pinnalla ja suojauksella kiinni
Eli kyllä sitä suojaa kuppaa vastaan saa, kun vain halutaan, mutta monesti laiskuus, ahneus ja osaamattomuus kampeaa halun edelle samalla ajatellen että eipä tämä omistaja tällä kuitenkaan vuotta kauemmin aja....autotehtaalla taas painaa se kustannus, kun tarvii saada suurinpiirtein takuuajan kestävää pintaa todella edullisesti Tonnin-pari kun laittaisivat uuden auton pohjaan/pintaan enemmän euroja, niin johan alkaisi kestämään, mutta ei niitä kiinnosta, kun suurimmalle osalle kelpaa näinkin
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Joskus tehtaan tekemä ei ole se paras. Ruosteen saa pois kokonaan hiekkapuhalluksella, jos ei ole pahasti ruostunut. Pohjamaaleja on monenlaisia myös harrastelijalle saatavana, toiset toimii paremmin kuin toiset. Kaikki on kiinni viitseliäisyydestä ja yleisin korjaustapa on vähiten viitseliäs, koska hyvä lopputulos ottaa aikaa. Mutta jos lasket tuntihinnan 60 euroa ja lasket maksaisitko 200 ylimääräistä kestävästä lopputuloksesta, jos voisit olla varma että homma toimii, niin itse vastaisin kyllä.laineracing kirjoitti:Jos se on jo kerran ruostunut tehtaan tekemänäkin, miksi se kestäis paremmin jo ruostuneena ja korjattuna?
Itsellä sama projekti parin viikon päästä edessä, ovien alareunan hiekkapuhallus + maalaus ikkunalinjasta alaspäin. Oven alareunassa olevan U-listan alta löytyi ikävä yllätys, ruosteen paska oli tenyt sinne pesän. Pari vuotta sitten irrottelin ne listat ja laitoin sinne kotelosuojan ruosteettomalta näyttävälle pinnalle. Nyt listan aluset on kauttaaltaan pintaruosteessa ja maalia näytti lähtevän listojen mukana kävelemään. Aivan kuin kotelosuoja olis pehmentänyt maalin ja ruostuminen olisi vain saanut lisää vauhtia
Mikä virka noilla listoilla edes on? Meinaan vaan että sehän tarjoaa hyvät olosuhteet lian ja kosteuden kertymiselle ja sitä kautta ruostumiselle. Kannattaako niitä listoja edes laittaa paikalleen maalauksen jälkeen?
Mikä virka noilla listoilla edes on? Meinaan vaan että sehän tarjoaa hyvät olosuhteet lian ja kosteuden kertymiselle ja sitä kautta ruostumiselle. Kannattaako niitä listoja edes laittaa paikalleen maalauksen jälkeen?
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500