Eli otsikon mukainen auto, ja pari kysymystä askarruttaa:
1. Eli kun auto on kylmä, niin tyhjäkäynti "seilaa" noin 200rpm ylös alas. Käy jopa kiekat niin matalalla että valot hieman himmenee. Onko normaalia vai jossain vikaa?
2. Tossa viikonloppuna kävin liukkailla vähän "driftaamassa" avonaisella alueella, ja auto pyörähti ympäri. Tämän jälkeen auto ilmottaa jotain tyyliin:
Electronic Stability Program not available, visit workshop. No, ESP takasin päälle(oli siis pois kun "driftailin") ja pientä testiä, ESP toimii niinkuin pitääkin, vaikka auto väittää toista. Noh, virrat poikki autosta ja pirssi käyntiin -> vika poissa. Anturit sekoilee vai?
Kiitokset etukäteen jotka vaivautuvat vastaamaan =D
EDIT: Tuota eka kysymystä tarkennan: kierrokset siis ovat ihan normit, noin 900rpm tyhjäkäynnillä, mutta se käynti ei ole tasainen. Ja se seilaus on noin 200rpm molempiin suuntiin yhteensä. Tiedän, huonosti selitetty.
Pari kysymystä C220CDI -02
Pari kysymystä C220CDI -02
Viimeksi muokannut Pekka-, 28.12.2006 9:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pari kysymystä C220CDI -02
No ei kuulosta normaalilta. CDI-miehet varmaankin osaavat antaa vinkkiä. Voisiko olla vuotoa jossain?Pekka- kirjoitti:...kun auto on kylmä, niin tyhjäkäynti "seilaa" noin 200rpm ylös alas. Käy jopa kiekat niin matalalla että valot hieman himmenee. Onko normaalia......
Jälkimmäinen viittaa siihen, että jännitteet käyvät niin alhaalla, että ESP menee sekaisin. Sama tapahtuu jos irroittaa akun tai jos laturi menee.Pekka- kirjoitti:....kävin liukkailla vähän "driftaamassa" avonaisella alueella, ja auto pyörähti ympäri. Tämän jälkeen auto ilmottaa jotain tyyliin:
Electronic Stability Program not available, visit workshop. No, ESP takasin päälle(oli siis pois kun "driftailin") ja pientä testiä, ESP toimii niinkuin pitääkin, vaikka auto väittää toista. Noh, virrat poikki autosta ja pirssi käyntiin -> vika poissa....
Mitään hopealuotia minulla ei tämän asian ratkaisemiseksi ole tarjolla, mutta voisikohan olla että laturi antaa huonosti virtaa? Jännitteensäädin voisi olla tulossa tiensä päähän. Tämän selvittämiseksi mittaa latausjännite. Sen pitäisi olla yli 14 volttia.
Toinen laturiongelma voi olla, että virranantokyky on heikentynyt. 203-korin Mersussahan on ESP aina taka-alalla väijymässä vaikka se olisi kytkettynä pois päältä. Kun autosi pyörähti ympäri ESP meinasi puuttua peliin taka-alalta. Sen toiminta syö joltiseenkin paljon virtaa. Ja jos virranantokyky on huono, autosi jännitteet notkahtivat ja jännitteet laskivat hetkellisesti niin alas, että ESP meni vikatilaan. Virranantokyky voi heikentyä esimerkiksi, jos jossain on hapettumaa, joka maattaa. Mielestäni aika ikäviä vikoja löydettäväksi.
-T


Jos omani oireilisi noin niin ekana tarkistaisin laturin vapaakytkimen. Se kestää normaalisti muutama satatuhatta kilometriä paitsi jos erehdyt pesemään sen painepesurilla.
Imusarjan läppien oikeellinen toiminta olisi varmaan kans hyvä todeta. Samoin akun kunto...
Listahan jatkuu loputtomiin kun näissä nykyvehkeissä kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Imusarjan läppien oikeellinen toiminta olisi varmaan kans hyvä todeta. Samoin akun kunto...
Listahan jatkuu loputtomiin kun näissä nykyvehkeissä kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Joo, mulla meni originaali akku jo 3v ikäisenä. Käynnistyksen jälken alko herjailee espiä. Uusi akku peliin ja hälytykset häipy. Et akut ei näissä kauaa kestä, etenkin jos ei ehdi akku latautua aina täyteen.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13