CDI sähköinen erillinen " lisälämmitin" -> kabi

Vastaa Viestiin
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

CDI sähköinen erillinen " lisälämmitin" -> kabi

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Hei,

Onko kukaan suunnitellut asentavansa sähköistä lisälämmitintä mikä tehostaisi sisätilojen lämpiämistä heti käynnistyksestä?

Fakta on etten tule saamaan auton moottoria lämpiämään tuolla 6km työmatkalla riittävän nopeasti, niin täytyy toteuttaa jotain muuta.

Ensiksi kävi mielessä vaihtaa auto sellaiseen mikä lämpiää, mutta ei muuten hyväkuntoista autoa viitsi hukata pois jonka markkina-arvo on vain muutama tuhat euroa.. Käyttöarvo huomattavasti suurempi.

Onko ehdotuksia minkä auton sähkövastusta kannataisi lähteä sovittamaan autoon?
220.128 Black devil
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: CDI sähköinen erillinen " lisälämmitin" ->

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kryptonite kirjoitti:Hei,

Onko kukaan suunnitellut asentavansa sähköistä lisälämmitintä mikä tehostaisi sisätilojen lämpiämistä heti käynnistyksestä?

Fakta on etten tule saamaan auton moottoria lämpiämään tuolla 6km työmatkalla riittävän nopeasti, niin täytyy toteuttaa jotain muuta.

Ensiksi kävi mielessä vaihtaa auto sellaiseen mikä lämpiää, mutta ei muuten hyväkuntoista autoa viitsi hukata pois jonka markkina-arvo on vain muutama tuhat euroa.. Käyttöarvo huomattavasti suurempi.

Onko ehdotuksia minkä auton sähkövastusta kannataisi lähteä virittämään autoon?
210 mallin niitä voi laittaa vaikka pari
ja kaveriksi joku ylläpitolaturi matka kun on lyhyt niin ei eihdi latutua
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Mietin kovasti tätä mikä tuossa fakussa, se tuntuu puskevan mukavasti miltein heti lämmintä..

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W211-Wa ... 19d5f5e848

kyseessä ilmeisesti 1000W lisälämppäri..

Mietin jos tuollaisen saisi koelautaan upotettua ja laittaisi tuon auton moottorin sähköisen lisälämppärin rinnalle..

tietysti se miten tuon kennon saa järkevästi ja turvallisesti asennettua koelaudan sisälle. On asia toinen...
220.128 Black devil
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no eikä sitä voisi webastolla lämmittää? ja/tai roikalla?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Webasto nopeuttaa veden lämpiämistä.
webasto pitäisi käyttää ennakkoon että
Puhaltaisi lämmintä heti käynistyksen
Jälkeen.
Ei toimiva ratkaisu lyhyelle matkalle ellei pidä autoa
tolpassa että lataa akkua samalla.


Roikkalla ja lisälämppärillä auto on lämmin
Mutta on kylmä kun pääsen työpaikalle
Kun puhallin puhaltaa kylmää.
Jos pienennän puhaltimen saattaa ikkunat huurtua ja jäätyä
Pakkasilla.
220.128 Black devil
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ai 1000W lämmityselementti 12 Voltin järjestelmässä ??

Kuka laskis aiheesta ampeerit, minen uskalla :wink:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

pekkovee kirjoitti:Ai 1000W lämmityselementti 12 Voltin järjestelmässä ??

Kuka laskis aiheesta ampeerit, minen uskalla :wink:
W211:n vastaava lämppäri imee täysillä n.100A... :wink:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

pekkovee kirjoitti:Ai 1000W lämmityselementti 12 Voltin järjestelmässä ??

Kuka laskis aiheesta ampeerit, minen uskalla :wink:
70-80 Ampeeria. Riippuu todellinen tehonotto vähän latausjännitteestä.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Onko tuosta 1000W käytännös mitään hyötyä? Alkoi kyllä pirusti kiinnostaa kun päivällä katselin tuota Ebay kuvaa mikä ylempänä linkis.

Laskukaava on P=U*I eli I=P/U
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Onhan tuosta. Ei tarvitse kun hetken tuon v keulasessa käydä pihassa kun vesi juoksee ikkunoissa jään sulaessa.

Tuossa 220cdissä sitä päivää saa odottaa kun ikkunat sulaa tyhjäkäynnillä..
220.128 Black devil
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

MHe kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:Ai 1000W lämmityselementti 12 Voltin järjestelmässä ??

Kuka laskis aiheesta ampeerit, minen uskalla :wink:
W211:n vastaava lämppäri imee täysillä n.100A... :wink:
Varaosakirjassa mainitaan kaksi mallia, 1600 ja 1700 Wattiset. Enpä ole koskaan mitannut 211:n kennon virtaa, en sen puolen muistakaan vastaavista.

Olisko nuo 80 - 100 A lukemat kuitenkin osateholla silloin kun auto katsoo että laturi ei tuota riittävästi sähköä lisälämmittimelle? Vaikka ei tuo 1700 wattiakaan ole kuin vaivaiset 121 A jos lasketaan 14 voltin latausjännitteellä.

Vastusta ajetaan 200 A sulakkeen läpi (riippuu kyllä mallista).
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kryptonite kirjoitti:Webasto nopeuttaa veden lämpiämistä.
webasto pitäisi käyttää ennakkoon että
Puhaltaisi lämmintä heti käynistyksen
Jälkeen.
Ei toimiva ratkaisu lyhyelle matkalle ellei pidä autoa
tolpassa että lataa akkua samalla.
Kyl toi toimi monta vuotta meil ku ajettii 8km per suunta. kun oli liki 30 pakkasta talvella monta viikkoa, niin silloin akku ei oikee jaksanu. piti lataa välillä tai käydä pidemmäl lenkillä.

ja tetenki ennakkoon puolisen tuntia. kahdesti päivässä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Raitisilmasuodattimen tilalle talveksi tuollainen vastuspaketti ja kytkimellä käyttö :roll: .
Saiskohan senjälkeen pitää vielä sisäilma kierrolla vai vetääkö huuruun :shock: .
tuamas
Viestit: 12
Liittynyt: 02.9.2007 13:35

Viesti Kirjoittaja tuamas »

Oliko ilima eepperi tai webasto jo mainittu, semmone puhaltoo sisälle kuumaa ilimaa ohjaamoo jo ennen puolimatkoo?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ilmaeberi/webasto joo. Takakonttiin sellainen ja kanavat hattuhyllystä läpi. Saattaisihan sellainen pieni mahtua moottoritilaankin ja modaisi sitten sieltä kanavan sisään.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

No joo, ilma eeberi ja yksi tyyppi puhui föönistä :D
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

tähtikuljettaja kirjoitti:
MHe kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:Ai 1000W lämmityselementti 12 Voltin järjestelmässä ??

Kuka laskis aiheesta ampeerit, minen uskalla :wink:
W211:n vastaava lämppäri imee täysillä n.100A... :wink:
Varaosakirjassa mainitaan kaksi mallia, 1600 ja 1700 Wattiset. Enpä ole koskaan mitannut 211:n kennon virtaa, en sen puolen muistakaan vastaavista.

Olisko nuo 80 - 100 A lukemat kuitenkin osateholla silloin kun auto katsoo että laturi ei tuota riittävästi sähköä lisälämmittimelle? Vaikka ei tuo 1700 wattiakaan ole kuin vaivaiset 121 A jos lasketaan 14 voltin latausjännitteellä.
Mä starilla tuota kattelin, siinä pysty antaan halutun teho%, muistelen että täysillä meni tuo 100A... (laturi kyykkäs siinä kans toisella kertaa)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sitten on semoien konsti mikä ei tarvitse kuin ainetta tankkiin,
mitä tullut käytettyä joskus aikoja sitten kun joutui olympa volkarilla tilapäisesti ajelamaan(testatu myös mutamilla muilla kulkimilla)
jätää käymään ja antaa käydä useaman päivän niin on aina lämmin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Täälläpäin "suomessa" joutokäynti talvella saa olla max 4 min. .
Lisäksi autolle ei varmasti tee hyvää käydä joutokäyntiä pitkiä aikoja.

Oliko muuten w203 faceliftissä sähkövastus kojelaudassa?
220.128 Black devil
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kryptonite kirjoitti:Täälläpäin "suomessa" joutokäynti talvella saa olla max 4 min. .
Lisäksi autolle ei varmasti tee hyvää käydä joutokäyntiä pitkiä aikoja.

Oliko muuten w203 faceliftissä sähkövastus kojelaudassa?
Lohkosaa...

Juu tuo esimerkki oli auton korvikesta ;)
(Tosin tuli tuota joskus 124 myös kokeilta minkä jotkut
Laskee vielä autoksi)
Pysäköinnin valvonta tosiaan unohtui tuosta mitä tarvitsee
Tankailun lisäksi niin siihen pitää jonkin verran budjetoida
(Muistivat säänölisesti lapun laittaa ikkunaan...)
Muuta mihin piti henkisesti varautu kun ovea availi oli että
Sisällä on jo joku muutaman kerran oli kapakan takapihalla
Joku kulkia kömpinyt lämpimään nukkumaan, siitä hyvä tuomoinen
Olympia volkari oli että vaikka kävi tankki täynnä
keskellä kyliä ei se kelvannut ohikulkijoille muuhun kuin majoitus käyttöön,
124 poti ovet laittaa lukkon kun oli kertaalen käynnyt yön aikana jossan reissussa

Eli bujettin hiukan "parkki"
polttoaine ja
ehkäpä muutama ylimääräine ölyjn vaihto/huolto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”