W/S203 mittariston asteikon vaihtaminen

Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W/S203 mittariston asteikon vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kuten jotkut jutusteluani seuranneet ovat ehkä havainneet, 203-Mersuni ei kulje kuin sataakuuttakymppiä.:lol: Siksipä olen haaveillut Suomeen palaamisestani lähtien, että josko asentaisin autooni "huippunopeudennostajan", eli asentaisin mailimittarin tilalle kilometrimittarin.

Tämä hanke on aina jäänyt, sillä on ollut vaikea motivoida itseään korvaamaan täysin toimivaa mittaristoa uudella (ja kalliilla) vain paikalliselle skaalalle kalibroidun nopeusviisarinasteikon vuoksi.

Mutta nytpä huomasin, että ruotsalainen kauppaa täällä mittaristoon tulevia kromihimmeleitä! Tästä ajatukseni ponnahti heti toiveikkaalle polulle: Saako tuota 203:n mittaristoa kauniisti auki? Eli saako siitä vaihdetuksi pelkän asteikon, ja näin säästetyksi aika monta euroa?
-T

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: W/S203 mittariston asteikon vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Aika painava kampe on tuommoinen gromiringula: :D

Lager: Best. vara
Art.nr: w203ringar
Moms: 25%
Vikt: 1kg

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Pahus, asteikkoja ei tahdo oikein mistään löytyä irrallaan. Vai onko jollakulla kertoa, mistä asteikkoja löytyisi? Tachodesign.de:kin tarjoaa kiekkoja suunnilleen kaikkiin muihin malleihin paitsi 203:en. Carlssonilla on 203:en 330 km/h mittaristo, mutta mistään ei löydy tietoa, miten Carlsson on sen tehnyt. Eli onko heille tullut suoraan VDO:n tehtaalta Carlsson-levyillä ja logoilla varustettuja mittaristoja vai ottavatko he tuunattavasta autosta mittariston ja tekevät juuri saman, mitä olen tässä ajattelemassa.

Jos asteikonvaihtopolulle lähtee, lienee ainoa mahdollisuus etsiä jostain joko uusi kokonainen mittaristo tai kolariauton mittaristo, josta saa "anastetuksi" asteikon. :cry:

Jos nyt laittaisin jonkun Carlssonin 330 km/h-asteikon, miten mittariston kalibrointi tapahtuisi? Tarvinnee tietokonetta... Voiko sitä tehdä kukaan muu Suomessa kuin Veho? Jonkinmoinen justeeraushan tulee tarpeelliseksi kun merkintöjen väli tihenee.
-T

Kuva
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Se mittaristp lähtee WISin mukaan irti kahdella koukulla.
Näytti olevan helppo jutrtu, mutta kun joutuu otamaan akkukaapelin irti niin joutuu ohjelmoimaan kellon, ikkunat jne uudestaan.

Ruttutukussa on ainaskin 2 mittaristoa myynnissä, tosin sielä ei iollut infoa mistä mallista mittaristo oli, hintaa oli 230€.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Juu, mittariklusteri lähtee tosiaankin aika helposti irti. Ja ikkunat ja ESP:t joutuu tietystikin veivaamaan rajoittimista toisiin. Mutta miten tuon mittaristomoduulin avaamisen kanssa mahtaa olla, löytyykö sen sisältä kiekko, jolle asteikko on präntättö, vai onko asteikko piirretty jollekin niin isolle kokonaisuudelle, että ennemmin kannattaa vaihtaa koko klusteri.
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kun mittariston on vetänyt ulos, pääsee käsiksi linkkuihin joilla sen "lasikupu" on kiinni. Lasi lähtee helposti irti ja sitten pääsee käsiksi mittaritauluihin. 203:n mittariston asteikot on präntätty suoraan mittariston taustalevylle, joka on muovia. Sen irroittaminen on aika haastavaa, koska mittarien neulat tulevat sen läpi ja lisäksi pitää varoa rikkonmasta kaikenmaailman sähköjohtoja.

Eli mittariston asteikkoa ei käytännössä pysty vaihtamaan. Mutta olemassaolevien päälle voi toki kyllä periaatteessa liimata uudet, jos jaksaa alkaa askarrella.
-T

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”