Massaflektin toimintaperiaate?

Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Massaflektin toimintaperiaate?

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Jooh..kyseessä 300 vm-91 satalankku. Tietääkö joku toimintaperijaatteen flektille?Massamalli kyseessä. Olen melkeen palellut pari talvea,eikä mun mielestä kuulu merssun ominaisuuksiin?Pahvin laittamalla lämmöt nousee nipinnapin 80 asteeseen.
Noh..sain jostain vinkin,että flektissä ois vika,okei,eikun uutta kehiin.Makso mokoma rinkeli 150,- !
Ainakin röpelli pyörii koko ajan,eikä emäntä oo laittanu porkkanalootaa vielä jotta oisin saanu porkkanatestin tehdä.Sormiani en sinne laita!Ilmeisesti massaflekti ei rullaa kone sammuksissa herkästi?Aikanaan oli scorpio jossa sähköinen flekti ja se pyöri kauan sormella vauhtia annettaessa.
Saatan vaikuttaa tyhymältä kun moisia kyselen,mutta kun en viittis laitella paffeja keulille taas talvella. Termari on suositusten mukainen,elekee kysellä mikkä on asteet,minen tiä.
Kaukaa viisaana(?)teetin termein vaihdon liikkeessä,kun sain tietoa että termarin kansi halkee enempi ku herkästi ja niinhä se teki!
Termarin hinnalla uus kansi,ei huono kauppa..
Piitkä juttuhan tuasta tuli,sorri vaan.Jos joku tietäjä kertois lektin toiminnasta? :pope:
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Sen pitää olla tahmeen tuntunen sormin pyörittäessä kun kone on seis :pappa:
Ja jos visko on jumissa niin konehuoneessa käy melkonen hurrigaani, jos koneelle antaa kierroksia esim. paikoillaan konepelti auki.

Ja termostaattivikahan tuo on, ei paljon muuta vaihtoehtoa.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

meinaakko ny öljy täytteisestä viskosta olis kait kysymys :roll:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

teppo21 kirjoitti:Sen pitää olla tahmeen tuntunen sormin pyörittäessä kun kone on seis :pappa:
Ja jos visko on jumissa niin konehuoneessa käy melkonen hurrigaani, jos koneelle antaa kierroksia esim. paikoillaan konepelti auki.

Ja termostaattivikahan tuo on, ei paljon muuta vaihtoehtoa.
juu ei sinne kannata laittaa kun behrin ja vahlerin termostaattia ei ne muut pellaa kunnolla :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

termarin kansi halkee enempi ku herkästi
Dieselissä ole koskaan tuommosesta kuullutkaan.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Kiitän vastauksista.
Kylläpä otti ja halkes,kun laittoi paikoilleen kantta.Eikä naama ees punottanu tiukatessa.Behrin termari laitettiin ja oli tietävä asentaja hommassa,eli ei laittanu esim väärinpäin etc..Uus rinkeli ei muuttanu tahmeutta juur ollenkaan.sen panin pyörimään alamäkeen.
edit; kait se öljytäytteinen on,emmietijä
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

dieselissä on alimiininen termarikotelo niiin sitä tuskin saa halki muutakun väärinlaittamalla :lol:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

termarille ääni täältäkin :!:
® Mesen linttaklubi
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

no mikä se vois muu olla ku termostaatti jos lämmöt jää alas??????!
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

No pittää minun uskova...hitto,mie murjon sen asentajan kunhan meen seuraavan kerran.
Kyllä se sai särettyvä sen,sanoi vielä(selitystä),että alumiininen ei kestä,hmh.
Tietääpä sanoa kun ,meen laitattaan termaria.
Aiheesta poiketen..mistä mahtanee johtua pien nypytys pintakaasulta kiihdyttämään lähtiessä?Bensavehkeen kyseessä ollessa syyttäisin ennakon heittoa..Kone käy tasasesti tyhjäkäynnillä(n.700varvija/min) kuumana ja kylmänä.Nypyytys loppuu kierrosten noustua yli 2000 varvin.
Ei iso vika,mutta häirittee.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaikka OM601-603 koneiden termarin vaihto on harvoin tarpeen olen niitä joitain vuosien varrella vaihtanut, en ymmärrä miten kopan saa halki ellei laita termarin väärin paikalleen.
Eihän noita koppia koskaan kysellä varaosinakaan, foorumeilla tai korjaamon tiskillä :D
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niin, tässähän taisi olla bensakone kyseessä, ja se muovinen termarinkansi kyllä hajoaa todella helposti.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eos, mutta alumiinisesta kannesta edellä puhutaan :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Jooh ja kone on riisseli.
:kuski:
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Arapaho kirjoitti:...Bensavehkeen kyseessä ollessa syyttäisin ennakon heittoa....
Anteeksi maalaisuuteni, mutta tuo lause pääsi hämäämään :oops:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
p3h
Viestit: 30
Liittynyt: 26.8.2011 1:01

Lämmöt ja bonanza

Viesti Kirjoittaja p3h »

Hoi hohoii

Nooh, loppuselvitystä kiitos!


Saitko lämpöö termarin vaihdolla?

Oliko kaasuvivuston vaimennin syynä rytkymiseen?


Kuva
W124.125 250D 1986

˙uııɯǝʞnlıɹɐʇʇıɯ uɐdǝɯ ʇɐʌoʞsn ʇıpuolq uıɐΛ
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

SORRYYYYY!
Pääs jotenni unehtumaan,kun on mukava ajella lämpimällä lavetilla!Eli termarihan se,tosin ei vanhakaan rikki ollut,asteetkin samat,mutta mikälie halpistuote?
Nytkyttely ei o loppunu,vaimennin vaikuttas toimivan.
Siihen jos vielä vastaus löytys,niin oisinpa tyytyväinen
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”