Penkinlämmittimet

Vastaa Viestiin
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Penkinlämmittimet

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Minkälainen savotta olisi jälkiasentaa penkinlämmittimien johdot 124:een?

Farkkuun on vaihdettu nahkapenkit, joissa on vastukset paikallaan. Tuo on tuontiauto, joten penkinlämppäreitä ei ole alunperin ollut - johdot siis puuttuvat.

Mitä kaikkea pitää hankkia, että penkinlämppärit saisi käyttöön? Nahkapenkit on melko kylmät pakkasella :?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Ainakin persegrillien rele on takapenkin alla vasemmalla puolen, keltainen boxi. tarvinneeko siihen muuta kun johtosarja releelle ja sitten rele<>nappulat
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Vanhemmissa(ainaskii -86) releet on molemmin puolin etupenkkiläisten jalkatilassa, niissä johtokouruissa on semmoset levennykset. Releet. johdot, napit ja niille katkaisijoille johonkin pitää reiätkin puuhastella.
amgtoys
Viestit: 230
Liittynyt: 02.3.2008 13:53

Viesti Kirjoittaja amgtoys »

Tuleekohan nuille penkeille 12v, vai millaisilla jännitteillä nuo toimii? Onko mahdollisesti jotain ylikuumenemis juttuja yms?
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rolle »

Nimimerkki Roisto on jälkiasentanut penkinlämmittimet aikoinaan satalankkuunsa. Hän tietänee siis hommasta jotain.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Itse jälkiasennuksena siirsin purkuautosta, muutaman tunnin homma. Ainakin näissä vanhemmissa (-86) oli sen verran yksinkertaista että penkin ja lattiamatot pois että pääsee johtokoteloihin käsiksi, kuskin jalkatilasta vasemmalta edestä löytyy töpseleitä joka lähtöön. Purettavasta vaan seurailee lämppärin johtoja (molemmissa jalkatiloissa + katkaisimet). Joutuu availla suunnilleen kaikki nippusiteet kouruista, mutta yhtenä nippuna ne sieltä purkautuu. Asennus samalla tavalla, sinänsä aika yksinkertainen homma, työtä vaatii jonkin verran. Tiedä sitten uudemmista, onko se pistokejuttu samanlainen..

Veemäisin homma taitanee olla katkaisijoille reikien tekeminen, jos orkkispaikalle vaihdekeppipaneeliin haluaa, tarvii semmoisen missä on valmiina paikat, siellä alla on muovikehykset ja niiden kohdalta paneeli ohennettu. Tästä syystä henkilökohtaisesti päädyin asentelemaan yläpaneeliin, siinä oli takapuolella valmiiksi piirretty aukkojen paikat ja koko, johtoja joutui sen 30cm jatkaa.
amgtoys
Viestit: 230
Liittynyt: 02.3.2008 13:53

Viesti Kirjoittaja amgtoys »

Mahtaisko nuita saada toimiin ihan normaali on/off katkaisijalla, vai polttaako sillä koko keksinnön?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”