124 puhaltaa vaan lämmintä

Vastaa Viestiin
fiat616
Viestit: 18
Liittynyt: 26.7.2006 20:41
Paikkakunta: Jkl mlk

124 puhaltaa vaan lämmintä

Viesti Kirjoittaja fiat616 »

Missä vika? Kummankaan puolen säätimet ei vaikuta mittään lämpötilaan. Nesteetkin vajuu aina pikku hiljaa.
Taitaa tulla lämmin kesä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ota seiskasulake irti ja tarkista huolellisesti että se on kunnossa eikä hapettunut.

Ellei vika ole siinä niin jatketaan etsimistä. :D
wiimax.fi
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

jos ei sulakkeessa ollut häikkää niin sitten yleismittarin kanssa konepellin alle, mittaa ohm noista venttiileistä sekä tuleeko virtaa lämmönsäätimiltä kabiinista...joko venttiilit jumii tai säädinpaketti on kabut
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Mersuja 3
Viestit: 92
Liittynyt: 10.11.2006 11:52
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Viesti Kirjoittaja Mersuja 3 »

Mullakin kerran sama ongelma.... Revin auki molemmat venttiilit ja putsasin.... :shock: Taas on toiminu reilun vuoden 8) Vähäsen sotkuista oli ku valui jonkun verran nesteitä ulos, mutta vedellähän saa pestyä!
W211 280 cdi
W111 220 SB
Kawasaki ZZR 1100
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

....ja lämmönsäätimessä on surkeet juotokset :( Mullakin oli yhdessä tapauksessa iso osa komponenteista irti jo vähän reilut puolmiljoonaa ajettuna :wink: Kolvi+tinaa ja alkoi tulla sovitun lämpöistä ilmaa kabiiniin :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
fiat616
Viestit: 18
Liittynyt: 26.7.2006 20:41
Paikkakunta: Jkl mlk

Viesti Kirjoittaja fiat616 »

No joo. Kiitos vinkeistä, sillä vika löytyi vaihtoehdosta A: sulake oli palanut. :oops: Hyvä näin sillä haasteellisemmat sähköhommat olisi jäänyt kyllä tekemättä...
Kaupassa käyminen voi olla monimutkaista, mutta mesen kautta korjaaminen yksinkertaista!
Avatar
rikke76
Viestit: 26
Liittynyt: 01.6.2007 20:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja rikke76 »

Mulla oli kans sama vika ja 7 sulake mennyt.Kiitokset vinkeistä ;)
Avatar
mnordlun
Viestit: 33
Liittynyt: 06.12.2006 10:40

munat hoonattu, mutta kuumaa puskee

Viesti Kirjoittaja mnordlun »

Ensiksi tarkistettiin sulakkeet, sitteen hoonattiin magneettiventtiilejä, mutta vielä puskee kuumaa.
Tarkoittaisiko tämä sitten lämmönsäätöpaneelin tutkimusta seuraavaksi? Jos nyt kerran irroittaa niin samalla voisi laittaa kuntoon...
"I don't belive in faith,
I belive in bad luck!"
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Näkyikö xux63 siellä mitkä juotokset oli pettänyt vai tinasitko varalta kaikki? Itsellä ei kuskin puolella toimi kiekko, puhaltaa kuumaa ainoastaan ihan kuumalle säädettynä, muissa asennoissa kylmää.. Ajattelin kokeilla vähän tekohengitystä jos vaikka sattus auttamaan..
Avatar
VT86
Linttaturpoilija
Viestit: 256
Liittynyt: 01.7.2006 20:26
Paikkakunta: Multia / Hellsinki

Viesti Kirjoittaja VT86 »

Sama ongelma täälläkin nyt. Lämmintä pukkaa kapiiniin. Sulake vaihdettu uuteen ihan varuiks.

"pässinmunat" purin ja putsasin, suoraa akulta ko napsauttaa johdoilla nii liikkuvatten ko kuuluu ääniä :wink:

eli mistä tukimaan vikaa ?
® Mesen linttaklubi
W124 200Dtic ==> W201 Bilehile ==> Sunny N14 ==> Toledo (1M) TDI==> Leon TS4 1.8t "CupraR"
Suzuki GS450s ==> Honda 900RR Fireblade sc33
"Olkoon maalipintasi hapettumat aina kuin loppukesäisen iltaruskon pilvikuviot"
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Eikö ensimmäiseksi kannattaisi mitata tuleeko sinne mono/duo-valve kelalle oikea ohjausvirta (en muista miten päin 124:ssa toimii, taitaa puhaltaa kuumaa jos ohjaus puuttuu?). Jos ei jännitteitä tule niin sitten varmaan kannattaa siirtyä ohjauspaneelin tarkasteluun (sulakehan oli jo aiempien viestien ohjeitten mukaan tarkistettu).
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Virtakynällä voi kans testailla:
- valollinen kynä piuhojen väliin
- virrat päälle
- hakee rullilla kohdan jossa valo syttyy
- hakee kohdan jossa valo syttyy / sammuu eli säätää...jos säätää :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Taskari
Viestit: 28
Liittynyt: 29.1.2008 19:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Mullakin on samanlaista ongelmaa, tosin kylmää tulee pyydettäessä aika ajoin. Toisin sanoen kun lähdet liikkeelle (lämpimälläkin koneella), niin muutaman minuutin tulee iha normaalisti kylmää ja sitte pukkaa lämmintä vuorostaan. Vaihtelee satunnaisesti. Useimmiten kuitenkin hönkää kuumaa.. :D
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Oma lankku on hiljattain (eli joskus tammikuusta lähtien :D) poltellut tuota sulaketta no 7.

Eli tuon 8A sulakkeen kun vaihtaa niin kerkiää todeta että pakkivalot toimii normaalisti mutta liikkeelle lähdettyä alkaa hyvin pian puskea kuumaa. Tuon propun takanahan taitaa olla lämmönsäätöpaneeli närhenmunineen, kiertovesipumppu ja pakkivalot.

Kv-pumpun ja/tai pakkivalokytkimen liittimen irroittamisella ei vaikutusta sulakkeen kestoon eli vika taitaa piillä tuossa ihanassa elektroniikkahirvityksessä. :opel:

Oma vakaumus käskee evakuoimaan uudet lämmönsäätimet (hanat) vaikkapa UAZ-merkkisestä ajoneuvosta tuon epäluotettavan nykytekniikan tilalle. :idea:

Olisko parempia ideoita?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Jaa jotta ei kukaan tiedä? Arvauksia... :idiot:

Jovi, voisko johtua eturenkaan epätasapainosta... ? :help:
Eldo, kulutuskin on ihan normaali ja manuaalivaihteisto toimii ihan yhtä hyvin kuin uusi automaattiloota... ? :pope:
Harju, en osta sulta Pösöä, en! :director:

:supersad:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Manuaaliko se värkki on????
Koitappa kattoa se pakkivalokytkin siittä kepin juuresta..siis jos on manuaali..automaatin pakkivalokytkintä en toistaseks oo päässy tutkimaan, mutta manuaalissa oli mulla siinä vika ku sulakkeen poltti, vaihoin sen ehjään ni toimii säätimetki..ja haistelija :D
Edittiä: olitki se kohdan koittanu jo..katoppa sitte pakkivalojen lamppujen kannat ja pohjat, jos sielläkään ei nävy sen kummempaa ni sitte se varmaanki on oikosessa jonku säätime kohilta...tai jostaki :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

No joo, on sitä huvikseen tullut jo kaikenmoista kokeiltua mutta niin räpsyy sulake. Hyvä konstihan se olis laittaa 25A roppu tuohon tilalle ja haistella mistä päin alkaa ekana muovi tummumaan. :idea:

Vai olisko tuohon värkkiin kellään mitään tehtaan tai muuten vaan perv*rssin yhteisön tuottamaa kroonisen pedanttista hoito/huolto-ohjetta olemassa? :shock:

Ym tyyppistä maatalouskytkentää tuohon on paha tehdä, tai juottaisko kupariputket kiertämään lenkin vaihdekepinjuuren kautta, ja siihen kaksi hanaa... :D 8)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ei kait se näin talavea vasten ole pahakaan asia että satalankku puhaltaa lämmintä, jos sitten ens toukokuun kieppeitä alkaisi taas asiaan perehtyä mikäli ei ole itsestään korjautunut :idea:

Kupariputkista puheen ollen, eikös se olisi ihan teknisesti pätevä ratkaisu laittaa sinne tosiaan patteritermostaatti tojottamaan kojetaulusta, tekisi just saman kuin tuo nykyinen systeemi mutta vähemmillä sähköillä 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

jovihava kirjoitti:... tekisi just saman kuin tuo nykyinen systeemi mutta vähemmillä sähköillä 8)
:D

Onkohan se Jovi sillai että joko meidän tai teidän iskä on teheny reissuhommia silloin kun Kekkonen maata johti... :pusuposkelle: :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

jaa niinku tällänen termari vai?

Kuva

joku aiempi omistaja on tuon tohon jenkkiini laittanut joskus.. [/img]
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

NonSenCe kirjoitti:jaa niinku tällänen termari vai?

Kuva

joku aiempi omistaja on tuon tohon jenkkiini laittanut joskus.. [/img]
Oikea AMERICAN rauta!! 8)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Btw, kuukusenmunat taitaa nekin olla kunnossa, napojen välillä kummassakin vastusta 14,3 ohmia. Tuntuis ihan käypäseltä arvolta. :?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

hyvin tunnistettu. :D
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Onkos toi paneeli kovin hankala irrottaa? Vkl mittaan tarjoutuu mahdollisuus syventyä laitteen saloihin kolvin kera. Puuviilut ja pyörivät säätimet repimällä mäkeen, mitäs sitten?

Tuleeko tuolta viilipurkillinen pieniä jousia ja lukkorenkaita silmille? :eec:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

Kuumaa tulee, sulaketta polttaa

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

Moro. Uusi olen tällä foorumilla. Mersuja on jo viides kyllä pihassa, eka w124. Ja polttaa sen oliko se ny seikasulakkeen heti kun sen vaihtaa ja virrat kääntää päälle. Lämmösäätörullista kuskinpuoleinen pyörii täysympyrää, eli ei pysähdy kumpaankaan ääriasentoon. Palstaa lukeneena käsittänyt että jos jompikumpi rulla on ääriasennossa lämmönohjaus pelaa sen mukaan vai? Vehje on -89 2.3 automaatti.

Kannattaisko nyt heti keskittyä siihen piirikortin tutkintaan? Kiertovesipumpulta huomasin että toinen piuha poikki. En kuitenkaan sen usko sulakkeen palamiseen vaikuttavan.

Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan. Tosin remppaa en nyt viel ala kadun varressa tekee, katellaan keväämmällä kun autossa alkaa paistumaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”