Säätönupikat...

Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Vane, kenno lienee tukossa.
Osta vaikkapa LiquiMolyn puhdistusainetta ja tee ohjeitten mukaan.
Kiitti vinkistä. Pitänee kokeilla itselläkin. En tiedä mitä purkin kyljessä lukee mutta heti tuli mieleen kysmys. Kannattaako ensin puhdistaa muu jäähdytinjärjestelmä käyttämällä konetta lämmönsäädön ollessa kylmällä asennolla? Meinaan, että tukkiiko moottorista lähtevä möhnä lämppärin kennon lopullisesti?

Pitääpä fiksata myös tuo kiertovesipumppu kuntoon, kunhan pakkanen hellittää. Ensin täytynee katsoa, onko liittimet hapettuneet. Ja ne närhenmunat. :x

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

:D En malta olla hiljaa tuosta panelin käyttötavasta. Käyttöikään ei itse pysty vaikuttamaan, pyöritteli nuppeja kuinka usein ja miten tahansa. Jos särkyy niin särkyy. Nämä säätönupithan ovat potikoita, jotka antavat vain elektroniikalle käskyn ohjata tiheämmällä(tai harvemmalla) jaksolla närhenmunia auki.

- Asiahan on sama jos sanotaan että radion volume-nupin pyöritys lyhentää radion käyttöikää! :naughty:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Niin sen elektroniikan elinikään sillä ei tietenkään ole vaikutusta, mutta itse sen potikan käyttöikään on. Eikös niisä potikoissa ollut kulumis-, murtumis- ja tarrojen irtoiluongelmia.

Tähän väliin olisi muuten aika hyvä kehua, että omassa mersussa on suhteelliset tuoreet: kiertopumppu, kulkuset, säädinpaneeli ja puhaltimen moottori. Lämmityslaite ei siis voi paremmin toimia, mutta mutta

Kytkin on siinä tilassa, että se luistaa, mutta ei irrota. Lisäksi auto sammuu jos polkimen painaa pohjaan, joten ensiluokkainen lämmityslaite ei juuri lohduta. Joten on ajeltava toyotalla ja paleltava.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös se ominaisuus että voi ohjata kuskinsäätöpyörästä molempia,tullut vasta 90? eli faceliftin kera.Vaiko eikö?

Ja toinen tuo jaksottainen muinien raotus :roll: Niinkö se ohjaa lämmöntuloa?Itse omat munat korjasin vaihtelemalla varaosia toisten munista.Siinä sitten munien ollessa irrallaan testailin niiden toimintaa.Tasaisesti ne ainakin pelkät virrat päällä ollessa liikkuivat edestakaisin, rullan liikkeitten mukaan..
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

[quote="Perttu K"]Niin sen elektroniikan elinikään sillä ei tietenkään ole vaikutusta, mutta itse sen potikan käyttöikään on. Eikös niisä potikoissa ollut kulumis-, murtumis- ja tarrojen irtoiluongelmia.


- Nyt mentiin kerralla atmosfääreihin, Sorry, en missään tapauksessa haastele riitaa.. :mrgreen:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

AM kirjoitti:Itse omat munat korjasin vaihtelemalla varaosia toisten munista.Siinä sitten munien ollessa irrallaan testailin niiden toimintaa.Tasaisesti ne ainakin pelkät virrat päällä ollessa liikkuivat edestakaisin
:roll:


Sori, oli pakko, toimii hyvin asiayhteydestä irrotettuna...

:lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Vane
Discotanssispesialisti
Viestit: 192
Liittynyt: 30.9.2005 10:49
Paikkakunta: Vanda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vane »

Melitos kirjoitti:
AM kirjoitti:Itse omat munat korjasin vaihtelemalla varaosia toisten munista.Siinä sitten munien ollessa irrallaan testailin niiden toimintaa.Tasaisesti ne ainakin pelkät virrat päällä ollessa liikkuivat edestakaisin
:roll:


Sori, oli pakko, toimii hyvin asiayhteydestä irrotettuna...

:lol:
Kuva
Kuva

200T W124 -86
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Joo,pitäähän niitä munia aina verrytellä että toimivat tarvittaessa :shock:

Ja joo,taisi ollakin tuo 90 vuonna tullut muutos olla joku sellainen että:apukuskinpuoleisen rullan saa poistettua pelistä vääntämällä se olikohan min. asentoon..kuskinpuoleisesta silloin toimii säätö molempiin...ÄÄÄ,en muista kertokaa nyt joku viisas :!:
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Vane kirjoitti:
Perttu K kirjoitti: Omassani säädin lämpötilan 22 asteeseen syksyllä. Vielä ei ole tarvinnut rullia käännellä kuin kerran. Parhaimmillaan on auton ulkolämpömittari näyttänyt -29.5 ja silti ei sisällä ole takkia tarvinnut, vaikka säätörullat olivat 22 asteessa.
Niin tein minäkin syksyllä vaan ei riitä....pitää tarkastaa joka tapauksessa tuo lämppärintuulettimenmoottori vaihtaa niin samalla tarkastaa mikä mättää kennostossa kun lämmintä ei riitä vaikka säätimet asennossa 26/max
Onko sinulla se kiertovesipumppu olemassa, kun paneelista löytyy kahta mallia ( sama piirilevypohja ) mutta eri tavalla kalustettu. Toisesta puuttuu kiertovesipumpun ohjaus jonka sinne voi kytkeä jälkeenpäin.
Kuva
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
Vane
Discotanssispesialisti
Viestit: 192
Liittynyt: 30.9.2005 10:49
Paikkakunta: Vanda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vane »

Jaa pitääpä tutkia....nyt ainakin kun säät lauhtuivat niin lämmintä puskee...
Kuva

200T W124 -86
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”