Lämmönsäätöpanelin valot?

Vastaa Viestiin
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Lämmönsäätöpanelin valot?

Viesti Kirjoittaja terde »

Osaako kukaan kertoa miten polttimot vaihdetaan ja miten ne sijaitsee kyseisessä kapistuksessa? Kyseessä AUTOMAATTI ILMASTOITU 124

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
AkiVaa
Viestit: 32
Liittynyt: 22.8.2006 20:01
Paikkakunta: Myllykoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Sinun täytyy irroittaa se jalopuuosa radion yläpuolelta. Osa on kiinni kahdella ruuvilla alhaalta päin, eli heti mankan yläpuolella. Ruuvit pois ja nosto itseäsi päin. Yläpää on vain pujottamalla paikoillaan.

Alta paljastuu säätöpaneeli ja ainakin minulla siinä oli teipillä peitetty 2 koloa, jossa lamput ovat. En ole varma kuinka lamput lähtevät irti paneelista, koska en ole niitä ikinä muistanut vaihtaa. Voi olla, että härpäkettä joutuu purkamaan enemmän, mutta kun en tiedä, niin enempää en osaa neuvoa. Voisin itsekin yrittää tutkia illemmalla lisää...
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Kiitos vinkistä. Pitää tutkia kun joutaa.

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
jomi
Viestit: 305
Liittynyt: 15.10.2005 20:34
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Lasikantaisia 0.6 w:sia lamppuja,jos laitat isompia muovi sulaa.Itse kävelin suoraan Vehoon ostamaan ja sain samalla purkuohjeet tohon omaan USA versiooni.
Voi niitä saada toki muualtakin kuin Vehosta,itse en vain jaksa juosta ympäri kaupunkia 2 euron takia.
Hyödytön katsoo, kun joku tekee järjetöntä !

jomi
En listaile entisiä naisia tai autoja, molemmista riittäviä muistoja, osaa ei edes halua muistella pahimmissa painajaisissakaan
Avatar
AkiVaa
Viestit: 32
Liittynyt: 22.8.2006 20:01
Paikkakunta: Myllykoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

joo, eli teipit pois ja reiästä vaihtoon. Hieman oli tiukassa minulla ja sitten huomasin myös, että toisen lampun pohja oli irronnut tinauksista ja sepä ilmoitti itsestää välillä lamppua välkyttäen. Purkasin veljeni kanssa paneelin ja juotimme polttimenpitimen uudelleen kiinni.

Toinen veljeni antoi myös vinkin, että polttimien vaihdossa kannattaa kokeilla käyttää sopivaa letkua, jonka ujuttaa vanhan polttimen päälle ja sen avulla nykäisee lampun irti. Ainakin minulla lamput oli melko tiukassa ja hieman joutui räpeltämään, ennen kuin rupesimme lopuksi juottohommiin.

Laitoin normaaleja 1,2 wattisia lasikantaisia sinne, koska eipä tähän hätään muuta ollut ja eipä jaksa muita etsiäkään. Eihän niitä valoja tarvi kirkkaimmillaan aina korventaa.

Ja jenkkimallihan mullakin :wink: Kuka lukee ohjeita? :roll:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

AkiVaa kirjoitti:Sinun täytyy irroittaa se jalopuuosa radion yläpuolelta. Osa on kiinni kahdella ruuvilla alhaalta päin, eli heti mankan yläpuolella. Ruuvit pois ja nosto itseäsi päin. Yläpää on vain pujottamalla paikoillaan.

Alta paljastuu säätöpaneeli ja ainakin minulla siinä oli teipillä peitetty 2 koloa, jossa lamput ovat. En ole varma kuinka lamput lähtevät irti paneelista, koska en ole niitä ikinä muistanut vaihtaa. Voi olla, että härpäkettä joutuu purkamaan enemmän, mutta kun en tiedä, niin enempää en osaa neuvoa. Voisin itsekin yrittää tutkia illemmalla lisää...
Pikkulisays, eli puhaltimen nopeus- ja se suuntaussaatimet vedat irti ja niiden alta paljastuu muistaakseni 21 mm litteat mutterit, jotka myos pitaa ottaa irti. Ja takas laittaessa muistat, etta ne mutterit tulee sitte vasta viimetteeks siihen paalle kiinni. Nimim. meni vaarassa jarjestyksessa ja ihmettelin, kun ei jalopuupaneeli enaa millaan uppoa koloonsa :oops: Hyva, etten vasaraa jo hakenut apuun, ennenkuin hoksasin, etta laitoin liika aikaisin mutterit takaisin :idiot:
Avatar
AkiVaa
Viestit: 32
Liittynyt: 22.8.2006 20:01
Paikkakunta: Myllykoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Kyseessä oli automaatti-ilmastoidusta mallista, joten silloin ei mitään nopeus- ja suuntasäätimien nappuloita tarvi irroittaa.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

AkiVaa kirjoitti:Kyseessä oli automaatti-ilmastoidusta mallista, joten silloin ei mitään nopeus- ja suuntasäätimien nappuloita tarvi irroittaa.
Mulla ollut vaan karvalakkiversio :oops: Vaikka jotakin arvelin, kun noin painokkaasti laittoi automaatti-ilmastoidun tekstin :lol:
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Vihdoinkin tuli polttimot vaihdettua. Homma käy näin. Puupaneli irti(2ruuvia radion yläpuolella) jonka jälkeen paneli kääntyy alareunasta ulos päin,yläreuna koukkaamalla. Polttimot löytyy kahden mustan teipinpalan alta. Itse nyppäsin polttimot pehmeän kumiletkun avulla irti,uudet samalla letkunpätkällä takaisin teipit päälle ja puupaneli takaisin. Helppo juttu. Kyseessä siis automaatti-ilmastoitu malli.

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”