mb 200cdi lämpeneminen

Vastaa Viestiin
kake64
Viestit: 3
Liittynyt: 08.2.2012 6:42

mb 200cdi lämpeneminen

Viesti Kirjoittaja kake64 »

Moikka onko kukaan kokeillut mb 200cdi koneessa kuristaa termarikotelon ja paisuntasäiliön välistä letkua kun siinä jatkuvasti aika reilu nestevirtaus. ehkä lämpenis kone nopeammin ja pitäis lämmöt tyhjäkäynnilläkin korkeamalla. syttyykö moottorin häiriövalo jos kuristais reiän vaikka 1.5-2mm
Viimeksi muokannut kake64, 08.2.2012 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Moi!


...ja tervetuloa foorumille. :D Ei ole C:sta kokemusta, mutta ehdottaisin, että muokkaisit tuota viestisi otsikkoa vähän kysymystäsi paremmin vastaavaksi. Tervehdys ei vielä valitettavasti kerro ongelmasi laadusta.

Voit muokata sitä kätevästi valitsemalla tuosta omasta aloitusviestistä kohdan "muokkaa" (Siellä oikeassa yläreunassa). Sitten vain naputtelet otsikkoruutuun vähän paremmin ongelmaa kuvaavan tekstin. Tällä tavalla ne, joilla on kokemusta asiasta huomaavat ongelmasi paremmin ja osaavat auttaa.
Kein siknatuur
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tuskimpa se moottorin häiriövalo syttyy mutta ei taida kannattaa rueta nestevirtauksia kuristamaan..jossei lämpöä riitä niin termari(myös toinen jos on) sekä viimasuojaa keulalle.
C250TDT -98
kake64
Viestit: 3
Liittynyt: 08.2.2012 6:42

Viesti Kirjoittaja kake64 »

orsii- kirjoitti:Tuskimpa se moottorin häiriövalo syttyy mutta ei taida kannattaa rueta nestevirtauksia kuristamaan..jossei lämpöä riitä niin termari(myös toinen jos on) sekä viimasuojaa keulalle.
termarit kunnossa mutta lämpenee tosihitaasti pitää ajaa n.30km ennenkuin moottorinlämpö 80
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29456
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuo on valitettava piirre. Voithan kokeilla letkun kuristamista, vikavaloa se ei sytyttele mutta en tiedä mitä ongelmaa aiheuttaisi.

Paras vaihtoehto lienee laittaa webasto kuntoon, sehän on 202 cdi:ssä vakiovarusteena ?
Avatar
Koponen
Viestit: 75
Liittynyt: 21.10.2010 14:36
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Koponen »

Kyllä lämpenee kun ajaa vaan vähän reippaammilla kierroksilla.

Mutta tosiaan vaikka saat koneen 20 asteiseksi ja jätät sen tyhjäkäynnille niin jo puolessa tunnissa on lämmöt tipahtanu 60 asteen alapuolelle.
kake64
Viestit: 3
Liittynyt: 08.2.2012 6:42

Viesti Kirjoittaja kake64 »

dealer kirjoitti:Tuo on valitettava piirre. Voithan kokeilla letkun kuristamista, vikavaloa se ei sytyttele mutta en tiedä mitä ongelmaa aiheuttaisi.

Paras vaihtoehto lienee laittaa webasto kuntoon, sehän on 202 cdi:ssä vakiovarusteena ?
webastohan lämmittää vaikka tyhjäkäynnillä koneen 75 asteeseen mutta siitä ylemmäs vaikeaa saada nousemaan iso ja pikku jäähdytin pysyy kylmänä. huomannut vaan että tuo vapaakierto term.kotelon ja paisuntasäiliön välillä oleva letku ihankuuma
Avatar
Kris
Viestit: 102
Liittynyt: 15.7.2007 23:26
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Topiccia lainaten oma probleema.

W202 200cdi. Ei nouse lämmöt kunnolla. 20km ajonkin jälkeen (ulkolämpötila -3 astetta) parin viisarinverran alle 80 astetta jos on lämpösäätimet sisältä kuumimmalla, jos jos laittaa puoleen väliin niin semmoset viisarin verran alle 80 astetta. Kävin ostamassa uuden pikkutermarin ja päätermarin (orggikset tietysti) ja vaihdoin ne ja laitoin uudet jäähdytinnesteetkin (punaiset). Edelleen lämpiää huonosti.. 20km ajon jälkeenkin webasto huutaa vielä, mitähän konstia seuraavaksi testais. Edellinen W210 270cdi lämpeni kyllä hienosti vaikkei siinä webastoa ollutkaan. Pitääkö täs alkaa lyömää keulaa tukkoon vai olisko arvon raadilla jotain vinkkiä vielä mitä pitäis testata?
Avatar
Kris
Viestit: 102
Liittynyt: 15.7.2007 23:26
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Tänään pientä propellihattumeininkiä.... Hain marmoritiskiltä w210 -99 -> uudempiin cdi-koneisiin tarkoitetun 92 asteisen termostaatin. Purin sisuskalut ja vaihdoin ne w202 koteloon. Nyt vihdoin nousee lämpömittarikin sinne minne se oikeasti kuuluukin. Kävin paikallisessa Motonetissäkin tarkistaan oisko tarviketermari sopinut, mutta oli eri kokoinen, eli tämä swappi toimii vain alkuperäisosilla.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29456
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kävin paikallisessa Motonetissäkin tarkistaan oisko tarviketermari sopinut, mutta oli eri kokoinen, eli tämä swappi toimii vain alkuperäisosilla.
Kappas, termaria tehdään siis monen valmistajan toimesta.
Ne tarviketermarit mitä KL myy ovat kaikki olleet samoja kuin orkkis, varapsanumero vaan hiottu pois.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Juu motonetissa on jonkun muun merkkinen tuote kun Behr, mahtaako olla yhtä huono kun alkuperäinen :)
Avatar
Kris
Viestit: 102
Liittynyt: 15.7.2007 23:26
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Noniin tänään tuli vähä ajeltua... ei nouse yhtää nopeempaa lämmöt tällä termarin vaihdolla, mutta tosiaan nousee nyt kuitenki sinne "oikeille" lämpölukemille. Tänään lisää propellihattumeininkiä.... tein pleksistä "tuulisuojan" pikkucoolerin eteen lämpenemisen nopeuttamiseksi, porailin siihen muutamia reikiä, jotta vähä ilma kiertäis.... ihan nipparivirityksellä kiinni sit vaan toi niin saa helposti pois kun ilmat lämpenee. Huomenna lisää testiä...Kyllä Motonetistäkin saa hyvällä tuurilla Behrin termaria, ainakin tilaamalla, mut oli tosiaan joku keltasininen paketti (en havainnut merkkiä katsoa), niin siinä oli ainaki erikokoinen toi termari.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”