OM605 lämpötila ja visko!

Vastaa Viestiin
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

OM605 lämpötila ja visko!

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Elikkäs ei nouse 250TDT:n lämpö aivan 80 asteeseen ajellessa, vaan jää noin viisarin verran ali. Lämmintä tulee kyllä hyvin sisälle. Autossa on ymmärtääkseni visko, ja se pyörii kuin w123:sen kiinteä propelli, vaikka pakkasta on 15 ja enemmän. Kuuluuku viskon toimia näin? Tai sitten on alkava termostaatti vika!
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Eipä oo ainakaan visko jumissa kun kylmänä sammuksissa ollessaan pyörii joskin tahmeasti, pitäskö pyöriä herkästi??
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Näissä pakkasissa laitetaan keulalle pahvia ja tutkitaan sitten lämmöt uudestaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Termari kuntoo ja pahvia keulaan. Oma lankku 606:lla tosin lämpeää yli kaheksankympin ilman pahvia viskon kanssa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
röhnö
Viestit: 228
Liittynyt: 18.10.2010 21:18
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja röhnö »

Näissä koneissa ei pahvia ole ku kuski.

jos ei lämpene ni on vikaa. itellä pitäs laittaa termari kun ei nouse ku reilu 60 mut tulee lämmintä silti..
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.

Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Laittaa vaikka talveksi vaparimallin termarin joka on 85 asteinen niin riittää koneessa lämpöä :D Ja tietty pahvia syylärin eteen.
C250TDT -98
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Juu pahvia en kylla laita, mutta termarin vois vaihtaa. Taitaa vaan olla aika hankalassa paikassa?
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Pahvin leikkaa muotoonsa ja asentaa nippusiteillä maskin taakse viidessä minuutissa. Kuinka kauan termarin vaihtoon kuluu aikaa? Mulla ainakin OM605:ssä toimi pahvi tosi hyvin, huomattavasti paremmin lämpeni. Samalla tavalla jäi lämpömittari vajaaksi ilman pahvia.
S204, AZT250
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

No kyllä tuon nyt pitäs -10 asteessa vielä lämmetä yli 80 ilman pahvia! Onkos näissä sitä jnt toista termaria vai onko se vaan cdi hommia?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Ei ole kun yks termari. Vaihto tapahtuupi laskemalla syylärin tyhjäysropusta nesteet pihalle -> ilmanputsarikotelon kansi pois-> imuputki turbolta pois -> pakosarjasta pikkunen lämpörauta irti( 2kpl 10mm kannalla olevaa pulttia) -> sitten alavesiletku irti(yksi klemmari) -> termari kotelo irti (2kpl 8mm tai 10mm kannalla olevaa pulttia) :D Jos muutaman tupakki tauon pitää niin puoli tuntia vaihdossa menee. Sitten kaikki käänteisessä järjestyksessä takasin. Ja kannattaa vaihtaa uudet nesteet samalla.
C250TDT -98
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Kannattaa varmaan laskea myös lohkon propusta nesteet ulos, ettei tule sitten sormille termarin reiästä. :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Hyvä, eipä tuo nyt mahdottomalta kuulosta, täytyy tässä hommailla termostaatti. Mites sitten ilmaus? Onko jossain ruuvi tai pitääkö tehdä jotain kikkoja?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Eipä siinä muutakun lisäilee nestettä säiliöön niin kauan ettei nesteen pinta laske. Auto käyntiin ja lämppäristä "lämmöt täysille" jotta neste kiertää kabiinissakin. Katsoo nestepintaa ja antaa hieman kierroksia jotta lämpeää, nesteen lisäys tarvittaessa. Ekan pidemmän ajon jälkeen vielä nestepinnan tarkastus.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Ja jos tuntuu, että ei mene tarpeeksi nestettä sisään, niin ylävesiletkua puristelemalla pitäisi mennä viimeisetkin. :idea:

Paljos tuossa monivenassa on nestetilavuus, kapeakantisessa ainakin on 7,5 litraa? :roll:
530d Touring -01
250EXC-F -04
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Joo eli sekin on helppo homma, hyvä näin.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Nyt vasta tuli hommattua tuo termari, hintaa 38 euroa. Jos tuon ens viikolla sais vaihdettua kun on lomakin ja samalla venttiilikopan tiivisteen kun vuotaa. Eipä muuten nouse lämpö yhtään paremmin vaikka ilma on pikkasen jopa plussan puolella.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Sainkin vaihdettua tuon termarin jo tänään, mutta ei mitään vaikutusta.
Mikähän tässä nyt sitten onpi ongelmana?
Kuva
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

No nythän se on siellä missä pittääki!
S204, AZT250
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Eikö pitäs olla pikkusen yli 80?
Tuohon tyyliin!
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... -47868.jpg
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Mulla se oli juuri niinkuin tuossa ottamassasi kuvassa. Pikkuisen yli 80 nousi ainoastaan kesällä. Ei kannata suotta murehtia parin asteen heitoista sinne tänne jos auto kuitenkin toimii niinkuin pitääkin. :)
S204, AZT250
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”