Hymiö on hymyillä.laineracing kirjoitti:mikä niiin naurattaa?mjo33400 kirjoitti:Ei voi kuinlaineracing kirjoitti: erittäin hyvä palvelu! ne jopa soittaa ja kysyy että onko jotain tilattavaa
Termostaatien vaihto CDI koneesen
No enpähän saanut sitä termaria pitämään nesteitä vaan sieltä yläreunastahan se kusi.
Pikapateintointina termostaatti pois kokonaan välistä ja letkut yhteen.
Eikä lämpene muuten vieläkään yli 62 asteen.
Onko nyt niin että ne letkut pitäisi tulpata kokonaan vai mitä?
Vai onko vika nyt kumminkin vielä päätermarissa?
Ehkä seuraavalla kerralla yritän sitten ajan kanssa saada laitettua tuon termostaatin kiinni ilman vuotoja.
E: Eli siis joo, letkut pitäisi olla vissiin kokonaan tulpattuina.
Nyt vaan keksis että mitä tuonne termarin toiseen päähän lyön tiivisteeksi.
Pikapateintointina termostaatti pois kokonaan välistä ja letkut yhteen.
Eikä lämpene muuten vieläkään yli 62 asteen.
Onko nyt niin että ne letkut pitäisi tulpata kokonaan vai mitä?
Vai onko vika nyt kumminkin vielä päätermarissa?
Ehkä seuraavalla kerralla yritän sitten ajan kanssa saada laitettua tuon termostaatin kiinni ilman vuotoja.
E: Eli siis joo, letkut pitäisi olla vissiin kokonaan tulpattuina.
Nyt vaan keksis että mitä tuonne termarin toiseen päähän lyön tiivisteeksi.
Niin tosiaan tarkoitin nyt että kun sen termostaatin työntää sinne koteloon tilaansa niin se vuotaa sieltä yläpäästä nestettä. (Ei mene tiivisti kiinni lauhduttimeen)dealer kirjoitti:Laita sellainen pyöreäkantainen ruuvi jonka kierreosa mahtuu termarin putken sisään ?
Kun tuossa w202 termarissahan on tollanen hauska tuo toinen pää ja mitään tiivistettä siellä ei ilmeisesti ole.
Eiköhän siellä tiiviste ole, oletko hukannut sen?Koponen kirjoitti:Niin tosiaan tarkoitin nyt että kun sen termostaatin työntää sinne koteloon tilaansa niin se vuotaa sieltä yläpäästä nestettä. (Ei mene tiivisti kiinni lauhduttimeen)dealer kirjoitti:Laita sellainen pyöreäkantainen ruuvi jonka kierreosa mahtuu termarin putken sisään ?
Kun tuossa w202 termarissahan on tollanen hauska tuo toinen pää ja mitään tiivistettä siellä ei ilmeisesti ole.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
ainakin yksi malli siitä jää melko helposti vanhaan kiinni ja men sen mukana roskiin...mjo33400 kirjoitti:Eiköhän siellä tiiviste ole, oletko hukannut sen?Koponen kirjoitti:Niin tosiaan tarkoitin nyt että kun sen termostaatin työntää sinne koteloon tilaansa niin se vuotaa sieltä yläpäästä nestettä. (Ei mene tiivisti kiinni lauhduttimeen)dealer kirjoitti:Laita sellainen pyöreäkantainen ruuvi jonka kierreosa mahtuu termarin putken sisään ?
Kun tuossa w202 termarissahan on tollanen hauska tuo toinen pää ja mitään tiivistettä siellä ei ilmeisesti ole.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kyllä mulla vanha tallella vielä on, mutta ei siinäkään näy mitään tiivistettä.CDI203 kirjoitti:ainakin yksi malli siitä jää melko helposti vanhaan kiinni ja men sen mukana roskiin...mjo33400 kirjoitti:Eiköhän siellä tiiviste ole, oletko hukannut sen?Koponen kirjoitti: Niin tosiaan tarkoitin nyt että kun sen termostaatin työntää sinne koteloon tilaansa niin se vuotaa sieltä yläpäästä nestettä. (Ei mene tiivisti kiinni lauhduttimeen)
Kun tuossa w202 termarissahan on tollanen hauska tuo toinen pää ja mitään tiivistettä siellä ei ilmeisesti ole.
Nyt on letkut tulpattuna.
ja W202 kannattaa hankkia myös O-rengas A 418 997 03 48 (ei tule termostaatin mukana)mjo33400 kirjoitti:Tässä pienen termostaatin tilauskoodit.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W203 ) ( MB-koodi A 005 203 3975 ), KL-varaosat 48733. Letkujen väliin tuleva.
autodidakti
Niin tosiaan sinne pitäisi nyt katsella jostakin sopiva o-rengas.felmit kirjoitti:ja W202 kannattaa hankkia myös O-rengas A 418 997 03 48 (ei tule termostaatin mukana)mjo33400 kirjoitti:Tässä pienen termostaatin tilauskoodit.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W203 ) ( MB-koodi A 005 203 3975 ), KL-varaosat 48733. Letkujen väliin tuleva.
Samalla toki laittais tilaukseen pää termarinkin.
Et vielä kertonut, että vaikuttiko tulppaus? Minä laitoin lukkopihdeillä kiinni ja ei vaikuttanut parantavasti. Mielestäni sotkee kierron ja ei toimi halutusti.Koponen kirjoitti:CDI203 kirjoitti:mjo33400 kirjoitti: Kyllä mulla vanha tallella vielä on, mutta ei siinäkään näy mitään tiivistettä.
Nyt on letkut tulpattuna.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
No eipä ne lämmöt nouse kun nopeammin tonne pikkusen yli 60 asteen.mjo33400 kirjoitti: Et vielä kertonut, että vaikuttiko tulppaus? Minä laitoin lukkopihdeillä kiinni ja ei vaikuttanut parantavasti. Mielestäni sotkee kierron ja ei toimi halutusti.
Webasto päällä voi saada karvan alle 80.
Seuraavaksi pitäs tilata/ostaa toi pää termari.
Ei sekään auta jos pikkutermostaatti ei ole toiminnassa.Koponen kirjoitti:No eipä ne lämmöt nouse kun nopeammin tonne pikkusen yli 60 asteen.mjo33400 kirjoitti: Et vielä kertonut, että vaikuttiko tulppaus? Minä laitoin lukkopihdeillä kiinni ja ei vaikuttanut parantavasti. Mielestäni sotkee kierron ja ei toimi halutusti.
Webasto päällä voi saada karvan alle 80.
Seuraavaksi pitäs tilata/ostaa toi pää termari.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Mulla toimi hienosti pikkujäähdyttimen letkut tukittuina, kun vaihdoin uuden päätermarin. Ja on se toiminut muillakin.mjo33400 kirjoitti:Ei sekään auta jos pikkutermostaatti ei ole toiminnassa.Koponen kirjoitti:No eipä ne lämmöt nouse kun nopeammin tonne pikkusen yli 60 asteen.mjo33400 kirjoitti: Et vielä kertonut, että vaikuttiko tulppaus? Minä laitoin lukkopihdeillä kiinni ja ei vaikuttanut parantavasti. Mielestäni sotkee kierron ja ei toimi halutusti.
Webasto päällä voi saada karvan alle 80.
Seuraavaksi pitäs tilata/ostaa toi pää termari.

Ompa mielenkiintoista, kun minulla ei toiminut.-jorkki- kirjoitti:Mulla toimi hienosti pikkujäähdyttimen letkut tukittuina, kun vaihdoin uuden päätermarin. Ja on se toiminut muillakin.mjo33400 kirjoitti:Ei sekään auta jos pikkutermostaatti ei ole toiminnassa.Koponen kirjoitti: No eipä ne lämmöt nouse kun nopeammin tonne pikkusen yli 60 asteen.
Webasto päällä voi saada karvan alle 80.
Seuraavaksi pitäs tilata/ostaa toi pää termari.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Joo eilen laitoin sinne o-renkaan väliin ja lauhdittimen taas toimintaan.
Tänään sitten tossa 20 asteen pakkasessa ei webasto suostunutkaan enää toimimaan ja lämmöt ei paljon 50 asteen yli halua mennä.
Pitää vissiin yrittää huomenna tilailla tuo päätermarikin sinne.
E: nyt on vaihdettu sitten päätermarikin ja laitoin vielä äsken varmuudeksi pahvinkin keulalle. On se kumma jos ei nyt ala tarkenemaan.
Vielä kun jaksais ton webaston kohtalon ratkoa.
Tänään sitten tossa 20 asteen pakkasessa ei webasto suostunutkaan enää toimimaan ja lämmöt ei paljon 50 asteen yli halua mennä.
Pitää vissiin yrittää huomenna tilailla tuo päätermarikin sinne.
E: nyt on vaihdettu sitten päätermarikin ja laitoin vielä äsken varmuudeksi pahvinkin keulalle. On se kumma jos ei nyt ala tarkenemaan.
Vielä kun jaksais ton webaston kohtalon ratkoa.
ookko saanut lämpöä kapiiniin?Koponen kirjoitti:Joo eilen laitoin sinne o-renkaan väliin ja lauhdittimen taas toimintaan.
Tänään sitten tossa 20 asteen pakkasessa ei webasto suostunutkaan enää toimimaan ja lämmöt ei paljon 50 asteen yli halua mennä.
Pitää vissiin yrittää huomenna tilailla tuo päätermarikin sinne.
E: nyt on vaihdettu sitten päätermarikin ja laitoin vielä äsken varmuudeksi pahvinkin keulalle. On se kumma jos ei nyt ala tarkenemaan.
Vielä kun jaksais ton webaston kohtalon ratkoa.
Nyt 30 asteen pakkasessa oli auto ensin vajaan 2h roikassa ja sen jälkeen jonkun 1h käynnissä. 10km matkalla lämmöt 80 asteeseen, toki aika reippaalla nopeudella ja kierroksilla. Tyhjäkäynnillä jaksaa pitää siinä 50 - 55 astessa lämmöt mutta nostaa heti ajoon lähdettäessä. Nyt kyllä jo tarkenee vaikka ei webasto toimikkaan.jarnok kirjoitti:ookko saanut lämpöä kapiiniin?
Edellisellä sivulla on kuva tuosta termarin sijainti paikasta jne.jarnok kirjoitti:vaihdoin tänään päätermarin ei mitään hyötyä. lämmöt 50 -60c. voiko joku vääntää rautalangasta mitenkä w202 vaihdetaan toi pikkutermari.
Helppo ja nopea vaihtaa, klipsut pohjaan ja vedät vaan termostaatin pois kotelosta. Paineet kannattaa ensin päästää pois järjestelmästä.
W203 CDI 220 LÄMPÖONGELMISTA VIELÄ
Tuo pikkutermarin olemassaolo tuntuu olevan "mysteeri".
Jos lämpöongelmia on, eli moottorin lämpötila ei saavuta 90C arvoa silloin syytä vaihtaa molemmat termarit, - eli autosta löytyy siinä tapauksessa kaksi termostaattia. Termostaatin varaosanumero on: A005203 3975 - maksaa reilun 40€ ja sijaitsee jäähdyttimen etupuolella äänimerkkitorvien takana näkyvillä, kahden vesiletkun välissä.
Tämä on muuten todella hyvä foorumi - täällä on tietoa ja osaamista enemmän mitä merkkihuollossa.
Jos lämpöongelmia on, eli moottorin lämpötila ei saavuta 90C arvoa silloin syytä vaihtaa molemmat termarit, - eli autosta löytyy siinä tapauksessa kaksi termostaattia. Termostaatin varaosanumero on: A005203 3975 - maksaa reilun 40€ ja sijaitsee jäähdyttimen etupuolella äänimerkkitorvien takana näkyvillä, kahden vesiletkun välissä.
Tämä on muuten todella hyvä foorumi - täällä on tietoa ja osaamista enemmän mitä merkkihuollossa.

Re: W203 CDI 220 LÄMPÖONGELMISTA VIELÄ
Tervetuloa Meselle!osz262 kirjoitti:
Tämä on muuten todella hyvä foorumi - täällä on tietoa ja osaamista enemmän mitä merkkihuollossa.
Johtuneeko tuo osaaminen mielenkiinnosta korjata vikoja

® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4310
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W203 CDI 220 LÄMPÖONGELMISTA VIELÄ
Sattaa se siitä johtuaRuoja kirjoitti:Tervetuloa Meselle!osz262 kirjoitti:
Tämä on muuten todella hyvä foorumi - täällä on tietoa ja osaamista enemmän mitä merkkihuollossa.
Johtuneeko tuo osaaminen mielenkiinnosta korjata vikoja

ja silläkin voi olla jotain osaa että sitä osaamista
Laitetaan jakoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä