CDI vuosimalli 2001 - tarvitseeko webaston?
CDI vuosimalli 2001 - tarvitseeko webaston?
Tietojeni mukaan vuoden 2004 C-sarjan CDI moottoreissa on "lisäpoltin", joka tekee niistä soveliaita Suomen hyiseen ilmastoon jopa ilman webastoa. Olen juuri harkitsemassa 2001 vuosimallisen CDI:n ostoa. Kysymykseni kuuluukin, josko tässä vuosimallissa jo on se "lisäpoltin", vai tarvitseeko ko. vuosimalli webaston ollakseen kohtuullisen lämmin Suomen ilmastossa?
Olli Peltoniemi
Menin sitten mersukauppaan aikani tuota lämmityskysymystä ihmeteltyäni. Tuli otettua suht tuoreen Golf Variant TDI:n tilalle nyt vuoden 2002 mallinen satkun ajettu 203:nen cdi automaattilaatikolla. Kaksi havaintoa näin reilun viikon jälkeen: mersu on tosi lämmin verrattuna golfiin - on nimittäin ollut näitä aamupakkasia, joten on päässyt testaamaan. Eikä ole webastoa. Ja se toinen havainto: mersu vie lisäksi vähemmän löpöä - ja on niin lokonen ajeltava. Tyytyväinen olen!
Olli Peltoniemi
[quote="tuikku"].
W203 - koppaisissa on ilmastointikanavaan sijoitettu sähköinen lisälämmitin. Se alkaa pukkaamaan ihan tarpeeksi lämmintä kunhan moottori vähänkään lämpiää.
Kyllä sillä pärjää.
Ei nyt ihan silmissä lämmöt hyppää, mutta vielä vähän päälle kolmenkympin pakkasissa tarkenee.
.[/quote]
Siis onko w203 - koppaisessa oleva (w203.004 eli 200CDI, 2002) sähköinen lisälämmitin ilmastointikanavassa, eli siis lämmittääkö se ilmaa vai jäähdytinnestettä ?
W203 - koppaisissa on ilmastointikanavaan sijoitettu sähköinen lisälämmitin. Se alkaa pukkaamaan ihan tarpeeksi lämmintä kunhan moottori vähänkään lämpiää.
Kyllä sillä pärjää.
Ei nyt ihan silmissä lämmöt hyppää, mutta vielä vähän päälle kolmenkympin pakkasissa tarkenee.
.[/quote]
Siis onko w203 - koppaisessa oleva (w203.004 eli 200CDI, 2002) sähköinen lisälämmitin ilmastointikanavassa, eli siis lämmittääkö se ilmaa vai jäähdytinnestettä ?
[Siis onko w203 - koppaisessa oleva (w203.004 eli 200CDI, 2002) sähköinen lisälämmitin ilmastointikanavassa, eli siis lämmittääkö se ilmaa vai jäähdytinnestettä ?[/quote]
Mullakin on sellainen vahva käsitys että se sähköinen lämmitin lämmittää jäähdytysnestettä ja sijaitsee moottorin kyljessä startin yläpuolella.
Onko siellä ilmakanavassakin lämmitin, vai onko eroja eri autoissa ?
Molempi vois olla parempi, jos laturi kestää, mutta tää tuntuu nyt ihan uudelta tiedolta.
Mullakin on sellainen vahva käsitys että se sähköinen lämmitin lämmittää jäähdytysnestettä ja sijaitsee moottorin kyljessä startin yläpuolella.
Onko siellä ilmakanavassakin lämmitin, vai onko eroja eri autoissa ?
Molempi vois olla parempi, jos laturi kestää, mutta tää tuntuu nyt ihan uudelta tiedolta.