Jäähdytysnesteen lämpötila

Vastaa Viestiin
antpel
Viestit: 16
Liittynyt: 28.1.2008 21:00

Jäähdytysnesteen lämpötila

Viesti Kirjoittaja antpel »

Hei,
onko normaalia, että 01 -mallisessa mersussamme jäähdytysnesteen lämpötila jää nollakelilläkin noin 60 asteiseksi? Tähän ei vaikuta, vaikka ajaisi useamman tunnin. Tämä siis normaalissa maantieajossa, matkanpeudella 80 kmh.

Kiitos näkemyksistänne jo etukäteen!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmeisesti CDI ? Termostaatti rikki.
Tervetuloa Meselle. :D
antpel
Viestit: 16
Liittynyt: 28.1.2008 21:00

Viesti Kirjoittaja antpel »

Juu, cdi se on. Onko veikkauksia, mitä tuon termostaatin vaihdattaminen maksaa? Niin, ja kiitos tervetulotoivotuksesta!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Termari maksaa jotain alle 50 euroa, vaihto on puolen tunnin homma ja pakkasnestettä joutuu vähän lisäämään.
Ei mikään kallis korjaus ... tyypillinen juttu tuo termarin hajoaminen.
antpel
Viestit: 16
Liittynyt: 28.1.2008 21:00

Termarin vaihto

Viesti Kirjoittaja antpel »

No niin. Tänään oli Mersu pajalla (Veho). Termostaatin vaihto osineen ja töineen 270€.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Olen hieman kritisoinut hinnoittelua ennenkin ja taas. Temostaatti maksaa veholla alle 90€. Siihen kuuluu kotelo,termari,anturi ja tiiviste. Lisäksi menee nestettä alle litra. Työ on alle tunnin. Mielestäni hinta oli taas kallis. Joku saa olla eri mieltä jos haluaa.
antpel
Viestit: 16
Liittynyt: 28.1.2008 21:00

Viesti Kirjoittaja antpel »

Kritisoin minäkin ja oli viimeinen kerta kun vien 6v vanhan auton Veholle huoltoon - ellei ole ihan pakko :!:
hanse
Viestit: 176
Liittynyt: 01.1.2007 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanse »

Joo olen laskeskellut että Vehon todellinen tuntiveloitus on yli 100 egee.
Tuo termarin vaihto on jokaisella edessä ja melko yksinkertainen homma tehdä itse. Jos vähääkään on saksan taitoa suosittelen korjauskäsikirjan ostoa (So wird´s gemacht, 30;- EUR) Sieltä löytyy myös kuvia ja tärkeimmät momentit jolloin vahinkoa ei helposti synny. Mutta vielä tuosta termarista ja CDI:n käyntilämmöstä.... pari vuotta sitten vaihdoin trmarin kun kone kävi 60-asteisena. Nyt olen lisäksi tukkinut keulamaskin ja kone tietenkin lämpenee nopeammin ja pitää hyvin sen 90 astetta. Täytyy vielä seurailla muutama tankkaus, mutta nyt jo uskaltaisin väittää että naftan kuluts on pudonnut 0,5 litraa satasella.
antpel
Viestit: 16
Liittynyt: 28.1.2008 21:00

Viesti Kirjoittaja antpel »

Vehon tuntiveloitukset tuntuvat olevan ihan joltain muulta planeetalta tai sitten heillä on jäänyt markkahinnat taulukoihin.

Kovempia pakkaskelejä odotellessa olen pohtinut tuon keulamaskin hankkimista. Mistä olette sen hankkineet vai oletteko itse sellaisa värkkäilleet? Mitä mahdollisesti maksaa ja onko asentaminen/ poistaminen hankalaa? Onko ylikuumenemisen vaaraa kun tuota käyttää talvisin täällä pohjolan oloissa?
Avatar
Jarska68
Viestit: 4
Liittynyt: 22.1.2008 15:33

Viesti Kirjoittaja Jarska68 »

antpel kirjoitti:Vehon tuntiveloitukset tuntuvat olevan ihan joltain muulta planeetalta tai sitten heillä on jäänyt markkahinnat taulukoihin.

Kovempia pakkaskelejä odotellessa olen pohtinut tuon keulamaskin hankkimista. Mistä olette sen hankkineet vai oletteko itse sellaisa värkkäilleet? Mitä mahdollisesti maksaa ja onko asentaminen/ poistaminen hankalaa? Onko ylikuumenemisen vaaraa kun tuota käyttää talvisin täällä pohjolan oloissa?
Veholta hain w203:seen tuon maskinsuojan. Makso 36 eemeliä. Helppo oli pistää paikalleen. Pari maskin alimmaista ruuvia auki ja suojus väliin. Lämpöjä en ole vielä ehtiny seurata kun vasta nakkasin suojan paikolleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 lämmitys, ilmastointi”