Tietoa, pliis!
Tietoa, pliis!
Fordi on ollut jo jonkun aikaa myynnissä ja tänään tuli tajous vaihdosta -97 malliseen tdt290 väyryseen. Väykyn ominaispiirteet (ruoste, jousikupit, apurungon alapalkki jne) on tiedossa, mutta tuo 290 kone on ihan tuntematon. Ketjuja selaten selvisi, että kannen kieroontuminen on jonkinasteisesti yleinen ilmiö ja joitain pumppuongelmai on ilmennyt. Muuta onko siinä jotain muuta perusvikaa?
Auto on manuaali, mikä vähän puistattaa. Miten manuaalissa kestää kytkin? Autohan on aika iso.
Jotenkin kuittelen sitä kestäväksi koneeksi, kun sitä kehuttiin Sprintterin nokalla.
Auto on manuaali, mikä vähän puistattaa. Miten manuaalissa kestää kytkin? Autohan on aika iso.
Jotenkin kuittelen sitä kestäväksi koneeksi, kun sitä kehuttiin Sprintterin nokalla.
Vahva tekniikka kun mikä. Syöttöpumppu remonttia / vaihto tulee eteen siinä 500tkm jälkeen.
Kytkin kestää hyvin vakiossa autossa. taitaa kestää vielä hiukan evryäkin.
Pieni kulutus ja riittävä suorituskyky. Manuaalina minusta liikkuu oikeinkin hyvin.
Kannentiiviste saattaa mennä 300tkm kohdalla 500tkm kohdalla tai koskaan.
Kytkin kestää hyvin vakiossa autossa. taitaa kestää vielä hiukan evryäkin.
Pieni kulutus ja riittävä suorituskyky. Manuaalina minusta liikkuu oikeinkin hyvin.
Kannentiiviste saattaa mennä 300tkm kohdalla 500tkm kohdalla tai koskaan.
Jostain saksantuonneista noita kansia on mennyt, samaten syöttypumppuja 200 tkm kohdalla. Onkos tämä kyseinen suomi-auto?Höömy kirjoitti:Kiitos. Tuosta tarjotusta on kansi avattu ja ainakin puheen mukaan kuititkin löytyy. Saas nähdä käykö tässä niin, että pihassa kaksi mersua.
Viimeksi muokannut jolle, 16.6.2013 21:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla oli 290tdt automaagi vajaan vuoden verran, tykkäsin muuten mutta kulutus oli jonkin verran kovempi kuin etukäteen olisi uskonut. Toki auto oli siis automaatti, vepasto pöhisi pätkäajossa koko ajan, oli suurimman osan talviaikaa jne.
Pari vikatilaa tuli, mutta ongelman korjaaminen ei ollut mikään iso juttu (yksi letku irti/vuoti).
Ruosteetkaan ei olleet tuossa yksilössä vielä älyttömän pahat, toki olihan sitä siellä sun täällä pikkuisen mistä aidon väykyn tunteekin väärennetyistä.
Pari vikatilaa tuli, mutta ongelman korjaaminen ei ollut mikään iso juttu (yksi letku irti/vuoti).
Ruosteetkaan ei olleet tuossa yksilössä vielä älyttömän pahat, toki olihan sitä siellä sun täällä pikkuisen mistä aidon väykyn tunteekin väärennetyistä.

kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Täällähän on tullut rohkaisua. Täytyy katsoa syntyykö muuten edellytyksiä kaupanteolle. Kakkosautossa tuo diesel mietityttää siinä mielessä, ettei kilometrejä takuuvarmasti tule kovin paljoa. Jos se olisi farkku (taisi tulla ensimmäiseen viestiin mallimerkintä väärin), ei tarvitsisi tätä ihmetellä. Tässä taloudessa sedan on vähemmän käytännöllinen, kun isoa koiraa pitää kuljetella monissa reissuissa porukan kanssa.
Ehkä. Mutta eipä taida saada fordinkaan pitoa kovin järkeväksi millään kilometriluvulla....Höömy kirjoitti:Kyllä tässä kävi niin, ettei noin isoa dieselautoa saa järkeväksi 5 000 kilometrin vuotuisella suoritteella millään. Kiitokset kuitenkin vastauksista kaikille.

Hyvä että tajusit, ei niitä voi verrata mitenkään. Het hankkiuvut foortista erroon ku joku suostuu kerta vaihtamaanHöömy kirjoitti:heh heh, toisella on ajettu samalla rahalla 60 % vuoden ajoista ja toinen ei ole vielä liikahtanutkaan. Ei kai näitä nyt ihan tosissaan voi edes verrata.
Jos olisi ollut farkku, olisi voinut edes ajatella, että Möllin suoriotteesta (20 000+ km/v) olisi siirtynyt osa tuolle, mutta kun ei.
