Uusi CLK-harrastaja

Vastaa Viestiin
Tomppa430
Viestit: 26
Liittynyt: 19.3.2014 19:24
Paikkakunta: Kouvola

Uusi CLK-harrastaja

Viesti Kirjoittaja Tomppa430 »

Moi vaan meseläiset!

Ajattelin laittaa jotakin juttua tännekin uusimman hankintani johdosta.
Mersuharrastaja olen ollut ennenkin, tosin matkailuautopuolella, 608 ja 508-alustaisia matkailuvehkeitä on ollut käytössä. Yksi 140 ja 209 pakukin oli omistuksessa vuosia sitten. Setra linja-auto Mersun V6:lla oli jonkin aikaa projektina ja siitä piti valmistua matkailuauto. Tämä jäi vaiheeseen ja myin sen pois. Alfoja on ollut jo liki 15 vuotta kalustossa, mutta ei Mersua pitkään aikaan. Isäukolla aikoinaan oli Mersuja ja tykkäsin niiden jämäkästä ja laadukkaasta tekniikasta, vaikka 123- ja 124-sarjalaiset ei mitään raketteja olleetkaan. Oli isällä myös 190D ja 200D 70-luvun alkupuolella.
Pitkän alustuksen jälkeen pääsen vihdoin asiaan.
Nykytilanne syntyi hiukan puskista, kun olin myymässä Ducato-alustaista matkailuautoa. Vaihtoon tuli tarjolle CLK 430 -99. Otin selvää mallista eli googletin ahkerasti ja löysin samalla tämän Mese.fi sivuston.
Kaupat syntyi tänään 21.03.2014 ja olen nyt puoli päivää ollut onnellinen V8 Mersun omistaja :)

Ympäristön tai paremminkin muiden autoilijoiden reaktiot on yllättäneet.
Ikävä vaan että reaktiot on olleet negatiivisia. Yksi Volvo-kuski veti herneet jostain syystä ja ajoi puskurissa kiinni puoli kilsaa, seuraavissa valoissa sitten vasemmalle kaistalle. Valojen vaihduttua Volvomies sitten kiihdytti lappu lattiassa ja vaihtoi kaistaa sekä seuraavasta risteyksestä oikealle...? Olisi kiva tietää mikä sillä niksahti päässä? Oliko CLK430-teksti takakontissa liikaa vai muuten vaan coupe-Mese närästi? Itse en provosoitunut vaikka olisin voinut 'kylvettää' tuon volvoilijan helposti.

No niin, pitäisiköhän kertoa jotakin myös CLK:sta. Autohan on Saksasta käytettynä tuotu pari vuotta sitten. Sen jälkeen se ehti kiertää viidellä eri omistajalla ennen minulle päätymistä. Toivottavasti tuo kierrätys ei johdu auton vioista! Vikoja sinänsä ei ole ilmennyt, vaikka jotakin outoa on tyhjäkäynnissä kun auto on seissyt jonkin aikaa, tosin tämä tapahtui vain kahdesti lämpimällä koneella. Oire on sellaista yskimistä ja ontuvaa käyntiä, kuin kävisi vajailla pytyillä. Uusi käynnistys ja pikkuisen kierroksia niin oire häviää. Olisiko kostealla kelillä jotakin osuutta? Laitoin tankkiin tankkauksen yhteydessä (Shell V-Power) Red Linen vedenpoistajaa. Huomenna aamulla testaan onko oire postunut.
Autolla on jo ikää liki 15 vuotta ja käytön jälkiä löytyy niin sisältä kuin ulkoa.
Tärkeintä kuitenkin että tekniikka pelaa ja oikeastaan kaikki toimiikin.

Hankintalistalle on laitettu kesärenkaat vanteineen, yritän löytää Mersun 17-tuumaisen alkuperäissarjan jostain kohtuuhintaan. Alla on nyt 16-tuumaiset vanteet 205/50 talvirenkailla.

Varusteita CLK:ssa on aika paljon, en ole vielä kaikkea ehtinyt tutkiakaan.
Yllätys paljastui kun nostin takakontin pohjalevyn, sen alla oli vararenkaan
sisälle upotettu navigointilaite ja kaksi Saksan kartta-cd:tä. Saakohan tuohon Suomen karttoja? Tuon ikäisissä navigaattori on aika karu, kun ei ole isoa värinäyttöä. Alkuperäinen Becker? soitin on paikallaan keskikonsolissa.

Kaikenlaista herkistelyä ja siistimistä riittää, mutta onneksi kohta alkaa loma niin voi keskittyä Meseen ;)
Vaalea verhoilu on siitä huono, että kulumajäljet näkyy herkästi. Musta verhoilu saattaisi olla siistimmän näköinen. Toisaalta vaalea luo avaruutta ja valoisuutta sisätiloihin.
Ensi viikolla pääsen nosturille tarkastelemaan alustan kuntoa. Mietin, kannattaisiko ruostesuojauksen tekeminen ja miten? Takakontissa on akun vieressä pintaruostetta, joka pitää hoitaa kuntoon ennen kuin alkaa pahemmin ruostua.

Jotakin projektiketjua pitää aloitella tuolla mallikohtaisessa alaosastossa.

Tällainen avautuminen tähän alkuun :)

Tomppa
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Itse en provosoitunut
Juuri oikea toimintatapa.

Tervetuloa foorumille, ja kertoilehan autosta ym. lisää kuvien kera.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”