Mercedes-Benz E220 Classic, vikatila

Vastaa Viestiin
Mersumies-56
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2014 21:31

Mercedes-Benz E220 Classic, vikatila

Viesti Kirjoittaja Mersumies-56 »

Osaisiko joku Pori-Rauma lähistöltä korjata mersuni halvalla. Ei ota kierroksia kuin jotain 2000 paitsi otti joku ilta sitten ja kulki silloin 80m tunnissa muutoin 60km. Vikavalo palaa. Mersu siis diesel ja vuosimalli -98
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

tuoksuuko konetila pahasti Dieselille? En ole kaipaamasi apumies, mutta luulen syyllisen olevan syöttöpumpun, joka korjaantuu ainoastaan vaihtamalla se pumppu tehdaskorjattuun/uuteen tai mekaanista omalla vastuulla tilalle..
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Mersumies-56
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2014 21:31

Viesti Kirjoittaja Mersumies-56 »

Ei tuoksu, enkä usko että on syöttöpumppu rikki. Nyt pienellä pakkasellakin lähtee kerrasta ilman sahausta käyntiin. Käynnistettäessä ei kestä painaa kaasua.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Se syöttöpumppu voi hajota monella tapaa. Mutta on sitten mahdollisuus ihan vain ilmavaivaan, eli meneekö kirkkaissa polttoaineputkissa ilmakuplia? Joskin vikavalon palaminen viittaisi juurikin syöttöpumppuun ja sen häiriöön. Eli ainakin starin nokassa olisi hyvä käyttää. Ei näissä juur muut sitä valoa aiheuta. Vai onko siis pumpulle tehty jotain jo sillee lähiaikoina, onko tietova? Omassa pumppu oireili vuodolla ulospäin, mutta nämä saattaa vuotaa myös sinne pumpun elektroniikkaan, jolloin tulee kaikkea kivaa. Omassa ei ehtinyt vikavalot syttyä. Vikadiagnoosi vastaa paljon, kun valo palaa on ainakin koodia. Ja kiertämättömyys on merkki vikatilasta. =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Mersumies-56
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2014 21:31

Viesti Kirjoittaja Mersumies-56 »

Voihan siinä olla mikä vika vaan. Ei ole koskaan ollut ennemmin tuollaista autoa että olisi noita sähkövempeleitä tuollaista määrää eikä osaa oikein edes alkaa hakemaan vikaa. Siksipä ajattelinkin että jos olisi lähistöltä löytynyt joku joka osaisi vikaa etsiskellä, tutkia.
Mersumies-56
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2014 21:31

Viesti Kirjoittaja Mersumies-56 »

No nyt ilmeni uutta. Vikatila meni , menee väliaikaisesti pois, kävi ja ajelin melkein tunnin niin että auto kulki ihan kunnolla mutta sitten taas sama vika. Tänään sitten huomasin että kun vääntää ajossa hetkeksi virran pois niin alkaa toimimaan auto taas normaalisti. Joskus meni vikatilapäälle kun vähensi kierroksia, välillä toimi siltikin vaikka kävi tyhjäkäyntiä. Myyjä kertoi epäilevänsä EGR- venttiilin solenoidia, missä sellainen on ja paljonko maksaa ja onko jollain tietoa missä vika kun nyt annoin oireilusta tarkempaa tietoa..
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Löytyy seuraamalla kumiletkua mikä lähtee siitä EGR ventiililtä

Kuvailtu toiminta sopii kyllä pumppuvikaan(varsinkin lucas merkisen)
Mutta se on hyvä että tuosta vikatilasta tallentuu vika koodi
Mikä näkyy *:rilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mersumies-56
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2014 21:31

Viesti Kirjoittaja Mersumies-56 »

No maanantaina sitä aletaan tutkimaan. Toivottavasti ei ole kallis vika.
Mersumies-56
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2014 21:31

Viesti Kirjoittaja Mersumies-56 »

Nyt kävin eilen testerissä ja tuli seuraavat vikakoodit:

P0110 Imuilman lämpötunnistin

P1227 Moduloiva neulannostotunnistin

Eli onko kallis remontti ja mitä siis pitäisi tehdä. Missä nämä vikakohteet sijaitsevat?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmeisesti testeri ei ollut Star, tai jos oli sitä ei osattu käyttää.

Imuilman lämpötunnistin on luonnollisesti ilmanottoputkessa, Y23/2|2 taas pumpussa...
wiimax.fi
Mersumies-56
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2014 21:31

Viesti Kirjoittaja Mersumies-56 »

Eli pumppu siis remonttiinko ja paljonkohan mahtaisi olla kustannukset?
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2561
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Jos pumppu oikeesti on rikki (Lucaksen kohdalla useimmiten todennäköistä), kannattanee vaihdella Boschin pumppu tilalle. Olikohan tälläkin foorumilla ihan hiljan myynti-ilmotus moisesta setistä :roll:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Mersumies-56
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2014 21:31

Viesti Kirjoittaja Mersumies-56 »

Käytiin äsken ajelemassa ja taas alkoi toimimaan ihan kunnolla. Se imuilman lämpötunnistimen johto oli eilen irronnut ja sen tinasin uudelleen kiinni. Toivottavasti toimii huomennakin että saan vietyä pakokaasutestiin. Merkillistä että taas auto toimi ihan moitteettomasti.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mersumies-56 kirjoitti:Käytiin äsken ajelemassa ja taas alkoi toimimaan ihan kunnolla. Se imuilman lämpötunnistimen johto oli eilen irronnut ja sen tinasin uudelleen kiinni. Toivottavasti toimii huomennakin että saan vietyä pakokaasutestiin. Merkillistä että taas auto toimi ihan moitteettomasti.
Normaalia jos(kun) kysessä on
Lucas/delphi=se parempi... järjestelmä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mersumies-56
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2014 21:31

Viesti Kirjoittaja Mersumies-56 »

Tänään saatiin sitten se palokaasutesti viimein tehtyä. Läpäisi täpärästi. Nyt teki sellaista että jos kierrokset laski nopeasti, alkoi vikavalo palamaan. Kun laski kierrokset hitaasti, ei valo syttynyt. Mikä hemmetti sitä vaivaa. Jossakin vikaa on kun pakokaasutesti näytti melkein puoltatoista. Mitä sanoisitte moduloivasta neulannostotunnistimesta, voiko sen vaihtaa ilman pumpun irrotusta tai voisiko vika olla EGR solenoidin venttiilissä, mikä sen tehtävänä on?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”