W208 CLK 320
W208 CLK 320
Perrjantaita kaikille uudelta Meseilijältä!
Siirryin Mersu-kantaan tuossa parisen viikkoa sitten ostamalla vm. 2000 CLK 320:sen. Mittarissa (auton) piirun vajaa 160tkm. Auto on saksantuonti, mutta eikös nää kaikki..? Siisti laite kaikin puolin ja kaikki toimii! Ajaminen tuo virneen naamaan, jonka saavuttaminen tosin on helppoa, kun viimeiset kaksi vuotta taistelin 1989-mallisen Dodgen kanssa...
Mutta asiaakin on. MB-maailma on mulle uusi ja oma auto on ensimmäinen Mersu jolla olen ajanut, saatikka omistanut. CLK:ssa on kuitenkin omituinen piirre, enkä tiedä onko se vika vai ominaisuus:
Jos lähden paikaltaan erittäin maltillisella kaasupedaalin painamisella liikkeelle, lähtee auto liukumaan ensin ihan ok, mutta yhtäkkiä auto suorastaan ryntää eteenpäin. Tuntuu siis ettei kaasupolkimen liike olisi ihan lineaarinen. Vai onko tää niin päin, että moottori tavallaan "empii", ennen kuin saavuttaa normaalit kierrokset? Vai onko tämä ihan normaalia ja murehdin turhia vai pystyykö tuota jollain lailla korjaamaan? Isosta ongelmasta ei siis ole kyse... Muutoin auto toimii oikein hienosti! Laatikko vaihtaa hyvin ja kaasuun vastaa kovemmassakin runttauksessa varsin kivasti. Voisiko tuossa fly-by-wire-potikassa(vai mikä se nyt on?) esimerkiksi olla joku häikkä, joka tällaista aiheuttaa?
En oikein tiennyt, voisko tämä olla sähkö-, mekaaninen-, vaiko käyttäjävika, niin laitoin tämän tänne.
Siirryin Mersu-kantaan tuossa parisen viikkoa sitten ostamalla vm. 2000 CLK 320:sen. Mittarissa (auton) piirun vajaa 160tkm. Auto on saksantuonti, mutta eikös nää kaikki..? Siisti laite kaikin puolin ja kaikki toimii! Ajaminen tuo virneen naamaan, jonka saavuttaminen tosin on helppoa, kun viimeiset kaksi vuotta taistelin 1989-mallisen Dodgen kanssa...
Mutta asiaakin on. MB-maailma on mulle uusi ja oma auto on ensimmäinen Mersu jolla olen ajanut, saatikka omistanut. CLK:ssa on kuitenkin omituinen piirre, enkä tiedä onko se vika vai ominaisuus:
Jos lähden paikaltaan erittäin maltillisella kaasupedaalin painamisella liikkeelle, lähtee auto liukumaan ensin ihan ok, mutta yhtäkkiä auto suorastaan ryntää eteenpäin. Tuntuu siis ettei kaasupolkimen liike olisi ihan lineaarinen. Vai onko tää niin päin, että moottori tavallaan "empii", ennen kuin saavuttaa normaalit kierrokset? Vai onko tämä ihan normaalia ja murehdin turhia vai pystyykö tuota jollain lailla korjaamaan? Isosta ongelmasta ei siis ole kyse... Muutoin auto toimii oikein hienosti! Laatikko vaihtaa hyvin ja kaasuun vastaa kovemmassakin runttauksessa varsin kivasti. Voisiko tuossa fly-by-wire-potikassa(vai mikä se nyt on?) esimerkiksi olla joku häikkä, joka tällaista aiheuttaa?
En oikein tiennyt, voisko tämä olla sähkö-, mekaaninen-, vaiko käyttäjävika, niin laitoin tämän tänne.
Nypytyksen huomaa vain kääntämällä renkaat täysin linkkuun ja kääntymällä kävelyvauhtia. Luin tältä samaiselta foorumilta, että jollain oli ollut CLK55:sen kanssa juuri samankaltaista oireilua(ilman hänen mainitsemaa kolinaa), jonka katsottiin olevan normaalia, varsinkin leveämmällä rengastuksella. Mulla on renkaina 225/40 17 edessä, joka ei kaiketi ihan tämän auton ensiasennuskoko ole? Toki täytyy tsekata kuitenkin tuo etupään ripustus, josko väljää jostain löytyy.
AMG:ssä huomaa tuon pyörien haukkaamisen, kun alusta on jäykkä ja pyörät leveät ja matalat. Normi 430:ssä taas tätä en havainnut. Simpukkaohjaus geometrian ominausuuksia. Aikani vaihtelin niveliä ja puslia ja säädätin, kunnes vaihdoin 209:siin. Muutenhan auto oli erinomainen ajaa, mutta tuo parkkipaikka pyörittelyssa tapahtuva eturenkaiden hyökiminen ärsytti. Renkaat oli 235/40-18.MBHD kirjoitti:Nypytyksen huomaa vain kääntämällä renkaat täysin linkkuun ja kääntymällä kävelyvauhtia. Luin tältä samaiselta foorumilta, että jollain oli ollut CLK55:sen kanssa juuri samankaltaista oireilua(ilman hänen mainitsemaa kolinaa), jonka katsottiin olevan normaalia, varsinkin leveämmällä rengastuksella. Mulla on renkaina 225/40 17 edessä, joka ei kaiketi ihan tämän auton ensiasennuskoko ole? Toki täytyy tsekata kuitenkin tuo etupään ripustus, josko väljää jostain löytyy.
Öljyn katku tulee tihkuvista venttiilikoppien tiiivisteistä. Normi vika M113 ja M112 moottoreissa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Oon koittanut kuulostella soraääniä alustasta, mutta minkäänlaisia kolinoita, helinöitä tai kitinöitä ei autoon kuulu, vaikka ajotiellä olis minkälaista monttua tai kiharaa. Joten sen puolesta tuntuis kaikki olevan kunnossa.Mou kirjoitti:AMG:ssä huomaa tuon pyörien haukkaamisen, kun alusta on jäykkä ja pyörät leveät ja matalat. Normi 430:ssä taas tätä en havainnut. Simpukkaohjaus geometrian ominausuuksia. Aikani vaihtelin niveliä ja puslia ja säädätin, kunnes vaihdoin 209:siin. Muutenhan auto oli erinomainen ajaa, mutta tuo parkkipaikka pyörittelyssa tapahtuva eturenkaiden hyökiminen ärsytti. Renkaat oli 235/40-18.
Öljyn katku tulee tihkuvista venttiilikoppien tiiivisteistä. Normi vika M113 ja M112 moottoreissa.
Auto on Elegance-varustetasolla, joten sen kait pitäisi olla "normaalilla" alustalla jos vertaa Avantgardeen. Mutta se näyttää matalalta, joten olen alkanut epäillä, että autossa ois alustasarja... Otteessa ei ole merkintää sarjasta, eikä edellinen omistaja maininnut asiasta mitään. Pitänee mitata auton korkeus ja verrata tehdasspecseihin. Kaitpa se tuolla selviää.
Noista kaksiosaisien venttiilikoppien vuodoista ehtisin jo eri foorumeilta lukeakin. Kunhan keli lämpiää ja viittii ulkona jotain tehdä, niin avaan kopan ja ruikkaan uudet silarit vanhojen tilalle... Voiko vaihdelaatikkoon menevä moninapaliitin aiheuttaa tuommoista käryä? Se lukemani mukaan voi alkaa vuotamaan, mutta meneekö tuosta läheltä pakoputkea, jossa vaihteistoöljy voisi alkaa käryämään?
Huomenna pääsen autoa tutkimaan alan ammattilaisen kanssa myös alta. Mielenkiintoista nähdä missä kunnossa paikat on...
Kone on herkkä öljyvuodoille. Möllissä niitä oli venttiilikopan kansien lisäksi letkuliitoksissa, jotka ajan kanssa huononevat. Pikkuhaukkailu etupyöristä ääriasennoissa taitaa olla aika yleistä Mersuista, kun kääntökulmat ovat reilut. Vastapainoksi auto on ketterä kokoisekseen.
Onnea CLK:lle, se on minusta kaunis auto ja tuo tekniikkahan on kuitenkin kestävää ja luotettavaa.
Onnea CLK:lle, se on minusta kaunis auto ja tuo tekniikkahan on kuitenkin kestävää ja luotettavaa.
Nonnii. Auto tsekattu. Alustan toiminnassa ei moitittavaa ja nivelet, iskarit ja muut sälät kunnossa . Ja liki kaikki kunnossa noin muutenkin. Pienet ruostepaikat vaativat kuitenkin huomiota ja samoin pieni öljyvuoto toisessa venakopassa(se mainitsemani haju). Perämurikassa pientä hikoilua, mutta ei vaadi suurempaa huomiota. On kuulemma sekin "ominaisuus" näissä...
Kiitos kiitos! Mä en ole niinkään madallettujen alustojen tai takaluukun lintulautojen, enkä myöskään isojen vanteiden perään. Kyllä tuo auto on parhaimmillaan niin kuin se on liukuhihnalta tullut. Vanteet ovat jotkut AMG-lisävarusteet(ilmeisesti aika kalliitkin?). Haluisin kapeammat, mutta nuo ovat ihan hyvän näköiset, niin mitäpä sitä toisiin rahoja haaskaamaan.
Joo. Taakse hommasin justiin 245/40-17 renkaat ja edessä on aika huonokuntoiset 225/45-17 munkit. Nuo eturenkaat menevät mahdollisesti uusiksi tämän kesän aikana ja olen ajatellut laitattaa nykyisten tilalle kapeammat, ehkä 205/50. Halkaisija olis kutakuinkin sama tolla koolla ja vanteellekin tuo koko menisi. Ajattelen, että tuo eturenkaan "nypytys" ainakin vähenisi, kun etupyörät ovat ääriasennossa?