Ei ollu sulon kavereilla ny pipendumiamiqum_86 kirjoitti:hotari kirjoitti:Paistoaika oli 33/12 eli lähes nyyat
Oisit nyt edes renkaat ostanut, veijot jää mäkeen sutimaan, kun minä meen norteilla ohitte
Rassaustallin kuletin 290TDT
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
OLi Weijoo ja pattinentaalia nimitykset on kumirenttujen sisäpiiri nimityksiä jokainen voi niitä miettiä mitä ne on
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Ylläri kävin siel ja taas oli onnex johto poissa kentällämiqum_86 kirjoitti:Unohtamatta liirumlaarumia ja makaroonia. BTW, sesonki kutsuu taas..hotari kirjoitti:OLi Weijoo ja pattinentaalia nimitykset on kumirenttujen sisäpiiri nimityksiä jokainen voi niitä miettiä mitä ne on
Nii ja unohtamatta smurffi renkaita
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Liirumlaarum-paukkubaarum.* Pomppinentaalia oli heti aamusta tyrkyllä, rummut vaiheltu, renkaat ok XFN2+... Pattinenttaali tuli vasta iltapäivällä. 6 kilua ja Fuldan runkoon toiste nahottu vetonen päästeli sen sortin rutinat ja irvisteli julumasti, että piti ottaa pari koipee taaksepäin hetkeks ennenku arvas mennä päästämään rumahengen pois sisuksista.miqum_86 kirjoitti:Unohtamatta liirumlaarumia ja makaroonia. BTW, sesonki kutsuu taas..hotari kirjoitti:OLi Weijoo ja pattinentaalia nimitykset on kumirenttujen sisäpiiri nimityksiä jokainen voi niitä miettiä mitä ne on
*Ootteko nähny vanahaa paukkubaarumia? Kuviosyvyys on kyljessä kolminkertanen kulutuspintaan nähden.
Viimeksi muokannut Easy Rider, 18.9.2013 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tuossa tuli aimo annos kumirentun työpäiväst karua muttatotta kun pelataa oikean kokosten kummien kanssa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei taas liity aiheeseen löyhästikään, mutta jatketaan: 385/65r22,5 perus traileripyörä sisältää puolen dynamiittipötkyn painevaikutuksen. Nissanmikra lentää usiamman metrin ylöspäin, jos sellaisen sen alla räjäyttää. 29,5r25 pyöräkuormaajan rengas lennättäisi saman kinnerin jo muutamaan kymmeneen metriin. Jakeluauton "pienehkö" 285/70r19,5 Conti HDR repi minulta haalarit yltä riekaleina noin 6 ilmakehän ponteesta remahdettuaan. Kuukauteen ei kuullut normaalisti.
Kunnioita kumia.
P.S. Kaikki renkaan räjähtämisestä johtuneet kuolemantapaukset on renkaan sivulla ollessa sattuneita. Kulutuspinnan puolelta ei ole tilastoitu yhtään.
Kunnioita kumia.
P.S. Kaikki renkaan räjähtämisestä johtuneet kuolemantapaukset on renkaan sivulla ollessa sattuneita. Kulutuspinnan puolelta ei ole tilastoitu yhtään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Juu, näin on. Sitä minä en ymmärrä, että ei valvota sitä täyttöä, tokihan automaatti senkin hoitelee, mutta kuulostelis. Parikin rengasta kerennyt abortoimaan, kun ruvennut langat rapsumaan.Easy Rider kirjoitti:Kunnioita kumia.
EDIT: Kävinpä MP18 ihmettelemässä meininkiä ja juomassa kahvia männäkuussa, niin olivat loviisasta saaneet lähes tarkastetun renkaan. Ainoa vaan, että nosti pintaan pirunmoisen patin. Ja muutenkin newlife, tai recamiccien kaa oon ollu hyvinnii skeptinen
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
No kun tää meni ooteex niin mää olen saanut 31X10,5-15 kummi silmille ja ainaskin 5X kerenny evakuoimaan oman ja muitten hengen NS isoilla pyörillä olenkin ihmtelly MIX ei tuu raska puoli luvan varaseksi eli niitä tekee ne kenellä on rengasturvalisuus kortti mulla se on ja todellisuudessa noin 10 vuodenaikana on kuollut 10kunta asentajaa juuri Easyn ketomissa tilanteissa 1 muistan että oli lukkovanteelinen 1-2 kuoli pinnatomossa
Ymmärtäkää kummelin sanoin kumirenttu on aina kumirenttu
Ymmärtäkää kummelin sanoin kumirenttu on aina kumirenttu
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Loviliisan laatu on laskenu muutaman vuoden takasesta. Vanahoja kuivia runkoja nahotaan ku runkopula on huutava. Muistatko että ois millon joku kysyny uutta veto-, teli- tai kärripyörää? Ennen tuli manner-Euroopasta runkoa, nyt kertaalleen pinnotettua runkoa. Fillarit on niin rapsakkaa tavaraa ettei meinaa saada ehjänä punottua vanteelle, etenkään pakkasilla. Toisaalta runkojen laatu on huonontunut korkea-aromaattisten hiilivetyjen käyttökiellon myötä. Kummit kuivuu piloille jo ensimmäisellä tehtaan pinnallaan. Samasta syystä pinnat rapsuu irti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Käsimittarilla täyttäen täyttelin ensimmäiset kolme vuotta, kunnes se kiellettiin loppastilin uhalla. Kymmenkunta ns. "varmaa tapausta" jäi sillon räjäyttämättä. Häkissä ne remahtaa jos remahtaa kukaan ei vahdi, saattaa remahtaa just kun oven aukasee. Työkaverilla poksahti vetorengas nuamalle vasta autoon asentaessa. Onneksi oli sisempi ja muutama mutteri oli jo jengollaan.miqum_86 kirjoitti:Sitä minä en ymmärrä, että ei valvota sitä täyttöä, tokihan automaatti senkin hoitelee, mutta kuulostelis. Parikin rengasta kerennyt abortoimaan, kun ruvennut langat rapsumaan.
Oot oikeilla jäljillä. Oikeaa menetelmää ei olekaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Easy 8 vuotta halissa opettaa suurin osa oikeitten kummien kanssa hääräneenä voin sanoo et tieto tulee tunteella
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Palataan asiaan eilisiä ropauksia iltavuorossa
Konneentuki kumi vasen
Muut illan askareet
ja tätä ei tännää ei katastusmies huomannu tällästä pikku seikkaa
Jarruletkuhan ei saa olla kierteellä
Vikalista tuli RUOSTEVAURIOISTA koska niitähän ei väykyissä ole koskaa
Konneentuki kumi vasen
Muut illan askareet
ja tätä ei tännää ei katastusmies huomannu tällästä pikku seikkaa
Jarruletkuhan ei saa olla kierteellä
Vikalista tuli RUOSTEVAURIOISTA koska niitähän ei väykyissä ole koskaa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Nuihin kumirenttu hommeleihin tosiaan kaivattais se osaamis- tuntemus kortti, pariinki otteeseen aikoinaan käyny asentajan tai muun ihmisen "jämiä" rapsuttelemassa" pois hallin katosta ja pesemässä puolern hallin lattian, pari kertaa ollu pesemässä pinempää kumittamoa jossa ollu roiskeita enempi ku talvi-kesä tai muussa sodassa ja siivous kestäny 2-3 päivää, ja ihan joka tyyppi ei ees sovellu sellasiin siivouksiin..ei mullakaan ihan ekalla kertaa pysyny edellispäivän ruuat mahalaukussa muuntautumassa, kyllä ne tuli äkkiä tutkimaan kurkun kautta kielenpintaa...ja hallin lattiaa
Nykyisessä työpaikassa tehdään rengastöitä..munakupeille ja mersuille, siis henkilöautoille, vaan kyllä se väärin tehty asennus tai muu virhe pamauttaa sen renkaan sen verran lujaa että toissapäivänä rikko renkaan vanteelta pois ottavan "kynnen", rikkoi sitten se raudankappale mennessään pakokaasu testerin, 2-pilari nostimen toisen lukitustapin ja teki keskikokoisen kämmenen mentävän reijän tiiliseinään, onni onnettomuudessa oli se ettei ollu yhtään ihmistä lähelläkään. 2 rengasta oli jätetty nojaamaan rengaskonetta vastaan ja toinen laitettu valmiiks pois ottoa varten, kone EI ollu käynnissä eikä näin ollen ollu paineita "kynnessä"vaan rengas nojasi kevyesti sen varassa kun se päätti räjähtää.
Kysessä oli noin 4-5 vuotta ulkona suojaamattomana seissy rengas vanteineen, sille vanteelle piti laittaa uudempi rengas ja asiakas oli tarkoittanu sen vararenkaaksi, eipä sitten laittanu...ainakaan mun työpaikalla, onneks oli koko ympärillä pyörivä porukka kahvi ja ruokatauolla ja korjauspiste tyhjänä, mutta me jotka oltiin noin 3-4 metrin päässä koneesta ja renkaasta saatiin ns paska halvaus kun pamahti.....siinä muuten lähtee pölyt ja muut sonnat sen rengaskoneen ympäriltä tehokkaasti, huono puoli on siinä ettei sitä konetta voi käyttää ennenko on kokonaan tarkistettu ja se varsi kokonaan korjattu.
Oikean kokoisissa rinkuloissa on enempi "voimaa" kun sellanen vierellä poksahtaa ja kun sen rinkulan pyörimiselämä tulee loppuun 80-90km/h:n pyörimisnopeudessa se takaa nähtynä pölähtää kovalla äänellä, sellasen vaikutukset taas ratin liikkeisiin on aika "vetävät" hetkellisesti, ja kun sellanen rinkula poksahtaa täytettäessä siinä lentää se täyttäjä, täyttäjän vierellä ollut, näiden takana seissy/ seisseet ihmiset noin 5-12 metrin korkeuteen, tai sivulle...tai taakseppäin.
Ite en nähny mutta kuulin paukahduksen....sitten etittiin 3:mea ihmistä, joista 1 löytyi 2 metrin päässä olevan kuorma-auton alta, toinen 6 mertiä täyttöpaikasta ja kolmes, noin 15 vuotias pojankloppi (nykyään yli 30v) täyttöpaikan vieressä olevan jalkakontin katolta pahiten loukkaantuneena, onneks kuitenki säilyi kaikki hengissä, yllä nähty ja koettu tapahtuma sattui jo kauan sitten helsingin tattarisuolla erään kuljetusliikkeen tallin pihassa, sen tapahtuman jälkeen ei siinä firmassa enään ite vaihdeltu mitään renkaita...ei ees tupakista tulevia, 2 loukkaantunutta kun olivat firman omistajan omat pojat ja 3:mas firman toinen omistaja.
Joten olkaapa varovaisia kumihommissa, nyt varsinkin kun sesonki on alkamassa, ite en enää niihin hommiin lähde kun ei fyysinen terveys sitä kestä, mutta kaikki loppunut on ollu kivaa......paitsi oluiden loppuminen
Nykyisessä työpaikassa tehdään rengastöitä..munakupeille ja mersuille, siis henkilöautoille, vaan kyllä se väärin tehty asennus tai muu virhe pamauttaa sen renkaan sen verran lujaa että toissapäivänä rikko renkaan vanteelta pois ottavan "kynnen", rikkoi sitten se raudankappale mennessään pakokaasu testerin, 2-pilari nostimen toisen lukitustapin ja teki keskikokoisen kämmenen mentävän reijän tiiliseinään, onni onnettomuudessa oli se ettei ollu yhtään ihmistä lähelläkään. 2 rengasta oli jätetty nojaamaan rengaskonetta vastaan ja toinen laitettu valmiiks pois ottoa varten, kone EI ollu käynnissä eikä näin ollen ollu paineita "kynnessä"vaan rengas nojasi kevyesti sen varassa kun se päätti räjähtää.
Kysessä oli noin 4-5 vuotta ulkona suojaamattomana seissy rengas vanteineen, sille vanteelle piti laittaa uudempi rengas ja asiakas oli tarkoittanu sen vararenkaaksi, eipä sitten laittanu...ainakaan mun työpaikalla, onneks oli koko ympärillä pyörivä porukka kahvi ja ruokatauolla ja korjauspiste tyhjänä, mutta me jotka oltiin noin 3-4 metrin päässä koneesta ja renkaasta saatiin ns paska halvaus kun pamahti.....siinä muuten lähtee pölyt ja muut sonnat sen rengaskoneen ympäriltä tehokkaasti, huono puoli on siinä ettei sitä konetta voi käyttää ennenko on kokonaan tarkistettu ja se varsi kokonaan korjattu.
Oikean kokoisissa rinkuloissa on enempi "voimaa" kun sellanen vierellä poksahtaa ja kun sen rinkulan pyörimiselämä tulee loppuun 80-90km/h:n pyörimisnopeudessa se takaa nähtynä pölähtää kovalla äänellä, sellasen vaikutukset taas ratin liikkeisiin on aika "vetävät" hetkellisesti, ja kun sellanen rinkula poksahtaa täytettäessä siinä lentää se täyttäjä, täyttäjän vierellä ollut, näiden takana seissy/ seisseet ihmiset noin 5-12 metrin korkeuteen, tai sivulle...tai taakseppäin.
Ite en nähny mutta kuulin paukahduksen....sitten etittiin 3:mea ihmistä, joista 1 löytyi 2 metrin päässä olevan kuorma-auton alta, toinen 6 mertiä täyttöpaikasta ja kolmes, noin 15 vuotias pojankloppi (nykyään yli 30v) täyttöpaikan vieressä olevan jalkakontin katolta pahiten loukkaantuneena, onneks kuitenki säilyi kaikki hengissä, yllä nähty ja koettu tapahtuma sattui jo kauan sitten helsingin tattarisuolla erään kuljetusliikkeen tallin pihassa, sen tapahtuman jälkeen ei siinä firmassa enään ite vaihdeltu mitään renkaita...ei ees tupakista tulevia, 2 loukkaantunutta kun olivat firman omistajan omat pojat ja 3:mas firman toinen omistaja.
Joten olkaapa varovaisia kumihommissa, nyt varsinkin kun sesonki on alkamassa, ite en enää niihin hommiin lähde kun ei fyysinen terveys sitä kestä, mutta kaikki loppunut on ollu kivaa......paitsi oluiden loppuminen
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
tjaaAki P kirjoitti:Löytyy muuten täysrempattu automaatti aski hyllystä jos alat entisöimään tuota keksintöäs.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Puolikkaasta tynamiittipötkylästä tulee noin 100 litraa kaasua (tosin aika nopeesti) Ja kilolla räjjäytysainetta nostaa noin kuution maata pois paikaltaan, muttei kymmeneen metriin, että onhan siinä vähänkään isommassa renkaassa voimaa reilusti jos posahtaa. Ei ihme että on moni henki menny renkaitten posahtaessa.Easy Rider kirjoitti:Ei taas liity aiheeseen löyhästikään, mutta jatketaan: 385/65r22,5 perus traileripyörä sisältää puolen dynamiittipötkyn painevaikutuksen. Nissanmikra lentää usiamman metrin ylöspäin, jos sellaisen sen alla räjäyttää. 29,5r25 pyöräkuormaajan rengas lennättäisi saman kinnerin jo muutamaan kymmeneen metriin. Jakeluauton "pienehkö" 285/70r19,5 Conti HDR repi minulta haalarit yltä riekaleina noin 6 ilmakehän ponteesta remahdettuaan. Kuukauteen ei kuullut normaalisti.
Kunnioita kumia.
P.S. Kaikki renkaan räjähtämisestä johtuneet kuolemantapaukset on renkaan sivulla ollessa sattuneita. Kulutuspinnan puolelta ei ole tilastoitu yhtään.
Tuli kerran katseltua lastattavan kuorma-auton rengasta ja kun huomas miten pykiny se oli niin liukenin kauemmas. Tämmöinen kuivan kesän orava lentäis jo semmoisen posahuksesta monta metriä.
Illan tunteina värkkäsin polltoainemuovi putket ja sutin vaihoin.
Hehkujakin yrittelin auki mut ei ykskään ees luvannu mut olihan tuo melkein kylmä kone täytyy sit uudestaa kun se on lämmin
Hehkujakin yrittelin auki mut ei ykskään ees luvannu mut olihan tuo melkein kylmä kone täytyy sit uudestaa kun se on lämmin
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Onse niin mukava katella kun lämpö mittari nousee niin hitaast siihen asti kunnes kamina lämmittää
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Rassuumiitissä jäsen Runtula laitettiin sepittämään
Tänään otimme takapenkin melkein irti ja huomenna lukitsemme sen ja sitten muutosleimalle
Tänään otimme takapenkin melkein irti ja huomenna lukitsemme sen ja sitten muutosleimalle
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]