Väykyn ETS

Vastaa Viestiin
lento71
Viestit: 7
Liittynyt: 25.10.2010 22:50
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Väykyn ETS

Viesti Kirjoittaja lento71 »

Muistaako kukaan kuinka 96 väykystä sai sen luistoneston pois päältä? Muistan lukeneeni siitä täältä ennen sivujen kaatumista mut nyt en sitä enää löydä. On tolla automaatilla vähä vekkulia hanges ajella :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ETS:ää ei saa mitenkään pois päältä. Tai näiden ohjeiden mukaan rakentamalla se pitäisi pystyä ohittamaan. http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -97-a.html En ole kokeillut...testaappas niin jaksan tehdä itsekin :D
jannep
Viestit: 9
Liittynyt: 14.4.2008 21:45

Viesti Kirjoittaja jannep »

Tuota..olen useinkin ihmetellyt näillä foorumeilla että miksi jotkut (lähes jokainen?) haluaa saada POIS PÄÄLTÄ! luistonestot ym. sutimisen estot tai vaikkapa ets:n! Omassa väykyssäni oli jonkun aikaa ets(+abs) "pois päältä"
ja kyllä oli ikävä ajettava. Tänään yj-releet(?) tinattu kunnolla kiinni ja autolla voi taas ajaa-lähtee liukkaalla liikkeelle ja kulkee "hangessa"(10cm lunta)!
Lainaus: "On tolla automaatilla vähä vekkulia hanges ajella" jep eli tosi vekkulia kun sutii koko ajan eikä liikkunut metriäkään suoraan.
lento71
Viestit: 7
Liittynyt: 25.10.2010 22:50
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja lento71 »

No vittu jenkki automaateillaki oon ajellu ja niilläki pääsee edes vähä heijaamaan ku mikää ei paa vastaan :!:
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

jannep kirjoitti: jep eli tosi vekkulia kun sutii koko ajan eikä liikkunut metriäkään suoraan.
Just se! :lol:

nimim. takavedolla ajamaan opetellut ja etuvedosta 20v kärsinyt


edit: ja toisaalta kunnon hangessa mun mielestä epsinappi pohjassa ei kyllä huomaa juurikaan että mikään vastustelis zippaliiduja...
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

jannep kirjoitti:...lähtee liukkaalla liikkeelle ja kulkee "hangessa"(10cm lunta)!
Olispas taas jääny tulematta eilen illalla tähän mäelle, jos olisi luistonestoja ollut jarruttelemassa.
Lunta senverran että normaalikorkunen 124 aurasi runkopalkilla latua (puskurista puuttuu alahelma),eli noin 15-20cm. Ensin oli ylitettävä tieltä aurausvalli ja sitten nousu joka on käytännössä yhtä mutkaa.
Tuohon kun olisi tarjonnut luistonestollisella niin yritykseksi olisi jäänyt :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei tuo ole luistonesto...Tai tavallaan, mutta ei kuitenkaan :lol: Eletrrööönisch träksön supppportti, Jarruttaa sutivaa pyörää ja leikkii tasauspyörästön lukkoa. En tiedä parantaako paljonkaan mutta ei se minusta kyllä huononnakaan etenemistä lumessa.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

jos joku sanoo että ASR ei haittaa paksussa lumikerroksessa etenemistä, niin ei varmasti ole sellasessa sitten ajanu :roll: Miten ETS eroaa ASR:stä?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ETS jarruttaa sutivaa pyörää muttei puutu konetehoihin millään tavalla. Sutivan puolen jarrutuksella on tarkoitus saada vetoa sinne pitävämmälle puolelle.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ja ASD ei rajoita tehoja eikä jarruta pyöriä :arrow: pääseekin johonkin :fu:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No sehän se paras olisi, mutta eihän näihin enää sellaisia ole tarjolla :?
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

ETS ja ABS lähtee pois kertaheitolla kun ottaa sulakeboksista sen koko ison kannen veke, ja tihrustaa sitä mustaa mötikkätä oikeassa laidassa johonka menee kaksi leveätä liitintä.


Vasen harmaa liitin, johto nr. 5 kiinteä musta 97/98 ETS autoissa.
Tuo johto poikki ja siihen väliin kytkin. Johdon ollessa "poikki" ei vissiin mene abs ja luistonesto antureille mitään tietoa, ts. absit on poissa käytössä ja pyörät sutii vaikka maailman loppuun saakka. Kojetaulussa vaan palaa 24/7 abs ja ets valo.

Auto palautuu normaaliksi kun kytkin on normaalissa asennossa, kaikki vikavalot häviää ja absit jurruttaa ja ets iskee päälle luistotilanteissa.


Kaikki muutokset omalla vastuulla ja kytkinten näppäilyt ja johtojen juottelut virta-avain pois paikaltaan!


E: Jaa, olikin jo ohjeistuslinkki ylempänä. Tuon mukaan itekkin aikanaan tein ja hyvin skulaa. :o
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

tuossa on sitten vaan semmonen onkelma että ei laatikkokaan toimi jos se o automaatti :? eli mennee laatikko vikatillaa. Sen jos sais katkastua ets:n piiristä vain niin silloinhan se pitäs toimia normaalisti kun ABS:piirille tulis normaalisti virta jne. tälleen sitä ite pähkäilly ja sähkökaaviosta tutkiskellu...



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Niijoo totta.

Itellä onkin tuo manuaali härpäke. Jostakin kun lukon vielä saisi perään...vai oisko se ihan kempin aika sitten kun Holsettia alkaa survomaan paikoilleen. :?:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ei ole kemppilukon voittanutta :ope:

Takavuosina tuli nähtyä "hieman" viritetyn Mk 1 Escortin lähtö, jossa tuollainen "lukko" oli.
Peruutus vinoparkista pääkadulle, talla pohjaan ja 50 metrin täyskiihdytyksen jälkeen auto oli hautausliikkeen näyteikkunassa arkkujen keskellä.

Harrasta menoa :pope:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kohtalaisen harvoin tulee Arin muisteluille naurettua näin :rollin:
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Painaa jarrua sen verran että jarruvalot syttyy niin on ETS poissa pelistä, mutta ABS mukana. Toisin sanoen kytkin jarruvalokatkaisijaan ja pitkää luisua.. :roll:
® Mesen V8 Klubi
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

LiQQe kirjoitti:Painaa jarrua sen verran että jarruvalot syttyy niin on ETS poissa pelistä, mutta ABS mukana. Toisin sanoen kytkin jarruvalokatkaisijaan ja pitkää luisua.. :roll:
Ei huono! :shock:


Mutta se onkin mukavempaa ottaa kunnon luisua jarrua vasten, kun saa painon siirrettyä keulalle vastaheittojen vastaheitoissa. :lol:

Toisinsanoen turhaa pelleillyä koko touhu muutenkin, mutta ite tunnen olon turvallisemmaksi kun ei absit ala jurista jo kevyissä kävelyvauhti jarrutuksissa. ETS on kanssa niin turha keksintö tuossa antiikki romussa. Toimii ei toimi. Välillä hieman jänskätilanteita ollut kun takapyörät jarruttelee keskimutkassa, ja sitten yhtäkkiä helvetti valloilleen ja lähes poikittain ollaan sitten.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Hyvin tuntuu muuten toimivan tuo ylhäällä mainittu kikka väyrysissä. Muutamaan autoon olen tuon hommelin nyt tehnyt. Kannattaa vaan laittaa sulake siihen johdon väliin.

Johtohan on harmaan värisessa E liittimessä johto numero 5. Joko musta tai sitten puna-keltainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”