Välillä Väyrysellä Vol. 2 - Vanja-eno Edition

Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Välillä Väyrysellä Vol. 2 - Vanja-eno Edition

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämän topicin aloittanut keksintö alkoi kiinnostamaan:

viewtopic.php?t=38558&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ja kun tuohon topiksiin paukahti teksti:
dealer kirjoitti:Saattaapa olla että laitan tämän lähiaikoina myyntiin, eikä hinta tule olemaan korkealla ... kiinnostuksen määrän näkee viimeistään sitten 8)
Pitihän sitä sitten varovainen tiedustelu lähettää, että minkäs hintainen tuo sitten oikein olisi? No, hinta vastasi mielestäni kohteen arvoa + kuntoa, joten aloimma hieromaan kauppoja, varsinkin kun omasta käyttiksenä toimivasta satalankustani oli jo pitempään ollut työkaveri kiinnostunut.

Niin, ja sitten kuva kaupan kohteesta:

Kuva

Mutta ennen kuin päästiin siihen asti että minä tänään hyppäsin junaan ja olin puolen päivän korvilla Ylivieskassa ja vähän ennen kaheksaa illalla kotosalla Kellokoskella, mahtui jokunen odottelun ja tuumailun hetki.

Niistä ja autostakin lisää myöhemmin...
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 08.1.2014 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Olen ennenkin omistanut 200CDI Väyrysen manuaalina, ja silloin vehje tuntui mukavalta ajella. Tuolloin käytännöllisyys (=farmarin tarve) ajoi ajonautinnon edelle ja tein silloisesta Väykystä vaihtokaupat Fentonin kanssa Skoda Octavia 1,9 TDi:hin vm '03... Kyseinen aparaatti toimittaa edelleen meillä koirankuljetus- ja käyttöauton virkaa lähinnä vaimolla.

Saatuani siis Dealerilta varsin käyvän hintapyynnön, piti mennä tenttaamaan työkaveria että oliko hän oikeasti kiinnostunut ostamaan pakuksi rekisteröidyn Satalankkuni. Oli, mutta hänen vanha käyttis eli '98 Corolla pitäisi hukata sitä ennen.

No, eräs kaverini pyörittää avovaimonsa kanssa siivousfirmaa ja yhdellä työparilla alkoi olla jo akuutti keikka-auton tarve... Siispä sorvasin hyvityksen työkeverilleni Corollasta kohdilleen ja kylkeen tukku kahisevaa.

Homma eteni muuten upeasti, mutta ennen joulua tuli Dealerilta viesti, että hänen poikansa saattaisikin haluta ostaa sen itselleen. Jätin kaiken ns. herran haltuun ja jatkoin jo aloitettua suunnitelmaa. Olin jo luvannut kavereilleni autokaupat, joten en pidä tapanani syödä sanojani, joten homma etenei sillä rintamalla kuten sovittu. Toki rupesin sitten kuumeisesti netistä katselemaan itselleni vaihtoehtoa B), sillä vaihtoehto A) oli edelleen Dealerin Väykky.

Sain Mersun leimasta läpi, joskin parilla korjauskehotuksella. Homma alkoi hieman venymään, eikä Dealeristakaan kuulunut mitään. Mutta lopulta loppiaista edeltävän lauantaina sain satalankun pajalle ja korjattua. Sunnuntaina olin sitten lähdössä tekemään kauppoja työkaverini kanssa, niin iloisena uutisena oli Dealerilta tullut yv:tä, että Väykky on edelleen sittenkin kaupan perheen ulkopuolelle.

Joten kävin hakemassa rahat ja Corollan työkaveriltani ja illalla puhelimessa sovimme Dealerin kanssa hieman mitä kauppaan oikieasti sisältyy ja sitten tilasinkin jo junalipun.

Loppiaisen jälkeen tiistaina vähän jälkeen aamukuuden nousin junaan Järvenpäässä ja suunta oli Pohjois-Pohjanmaa. Viiden tunnun junareissun jälkeen olin Ylivieskassa ja Väykky oli juuri semmoinen kuin oli kuvailtukin, ei tarvinnut pettyä millään tapaa. Kun kulkukin oli passelia, niin ei siinä kauaa nokka tuhissut kun lyötiin kättä päälle kaupan merkiksi.

Olisi ollut mukava jäädä pitemmäksikin aikaa Vieskaan juttelemaan mukavia ja treffaamaan muitakin meseläisiä, mutta oli lähdettävä kotiin päin sillä edessä oli vielä seuravana yönä yövuoro töissä (joka just nyt on päättyässä)...

Josko seuravalla kerralla kirjoittaessa päästäsisiin enemmän itte autoon :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Onnittelut väykyn hankinnasta jo tässä vaiheessa :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3026
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Voiko väykyn hankinnasta onnitella? :roll:

Ennemmin toivotetaan onnea valitsemallanne tiellä :lippu:





Eikun joo, tuo on varmasti lajinsa parhaimmistoa, hyvä hankinta :idea:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Tässä asiassa luotan enenpi autonmyyjään(on tullut seurattua Dealerin myymiä laitteita niin eipä huonoa palautetta ole tullu!) kuin väyryseen :lol: :lol: onnea silti,mersut on kivoja :kuski: :niinpaniin:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tämän yksilön hyviä puolia ovat ongelmitta toimiva ilmastointi ja webasto, rivakaksi ohjelmoitu taloudellinen moottori ja vasta remontoidut jarrut.
Huonoja puolia ovat ruosteet (pohjassa hitsaamista) ja joskus vaivannut sammahtelu joka tosin on niin satunnaista että voineeko viaksi laskea - saattaa mennä 20tkm ongelmitta ja sitten sammuu pari kertaa peräkkäin pelatakseen taas pitkään.

Tykkäsin ajella, 50tkm matkalla ei tarvinnut vaihtaa niveliäkään paitsi etuvakaajan päätytangot jotka toki taas kolahtelevat.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Onnea vaan! Ja tulitkin tänään vastaan Järvenpäässä "uudella" Väykyllä.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eikö suuttimetkin olleet kohtuu vähän aikaa sitten vaihdettu tähän yksilöön myös. Ecoline-merkkiset?
Oliko Eibach -sarja kuinka paljon madaltava-pitikö ohjauskulmat säätää classicin jousitukseen siirryttäessä?
Mukava seurailla auton tulevia tapahtumia. Tämä auto varmaankin päihittää Vanjan edellisen auton kaikessa muussa, paitsi pitkän juoksun luotettavuudessa, nivelistön kestossa ja korin säilymisessä. Maantieajon suuri kulutusero väykän eduksi jättää kyllä hitsausrahaa yms.
Tuollainen lastutettu 200 cdi puskee 50% suuremman väännön kuin S124 300 d ja melkein puolet alhaisemmilla kierroksilla-tuon täytyy tuntua takapuolessa. Automaatti S124 300d on täysin aneeminen kiihtyjä ja kierrokset sadassa yli 30% 200cdi manuaaliväykkää korkeammat.
Miksi Vanjan S124 ei tullut julkiseen myyntiin? Työkaverisi oli ilmeisesti valmis maksamaan auton markkinahinnan. Autohan oli kuitenkin automaatti ja ehjällä ilmastoinnilla.
Joka tapauksessa luotettavia ja turvallisia kilometrejä uudelle autollesi!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimet on vaihdettu keväällä 2012 ja imusarjaremontti tehty.

Eibachit oli noin 35 mm madaltavat, ihme kyllä auraukset pysyivät kohdallaan kun vaihtoi korkeamman alustan. Tarkastettava ne aina on korotuksen / madalluksen jälkeen - enää ei muista joutuuko yleensä säätelemään kun ei ole pitkään aikaan näitä tehty.
Toisesta johon vaihdettiin tästä Eibachit ei tiedä muuttuiko (ei tietenkään pitäisi kun ei toisessakaan), samalla kun tuli raidetangon sisäpäätkin niin tietysti jouti säätämään.
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Onnee autolle!

P.s. Toi etupuskurin alareuna on alkuperäisenä musta, mutta sinähän oot niitä tuninki miehiä ;)
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Fenton kirjoitti:Voiko väykyn hankinnasta onnitella? :roll:
Ennemmin toivotetaan onnea valitsemallanne tiellä :lippu:
Eikun joo, tuo on varmasti lajinsa parhaimmistoa, hyvä hankinta :idea:
Väyrysten kanssa tarvitsee saletisti paljon onnea, intuitiota sekä taikauskoa. :lol:
...niin sekä luotettavan myyjän :arrow:
pumba kirjoitti:Tässä asiassa luotan enenpi autonmyyjään(on tullut seurattua Dealerin myymiä laitteita niin eipä huonoa palautetta ole tullu!) kuin väyryseen :lol: :lol: onnea silti,mersut on kivoja :kuski: :niinpaniin:
Totta tosiaan. Aika iso painoarvo tässä tapauksessa oli myös sillä kuka Väyrystä myi :D
dealer kirjoitti:50tkm matkalla ei tarvinnut vaihtaa niveliäkään paitsi etuvakaajan päätytangot jotka toki taas kolahtelevat.
Jaa, nekö siellä melskaa? Täytynee jossain vaiheessa laittaa työn alle...
Höömy kirjoitti:Onnea vaan! Ja tulitkin tänään vastaan Järvenpäässä "uudella" Väykyllä.
Kiitos, enpä tosin huomannut sinua :oops:
kardaani kirjoitti:
Miksi Vanjan S124 ei tullut julkiseen myyntiin? Työkaverisi oli ilmeisesti valmis maksamaan auton markkinahinnan. Autohan oli kuitenkin automaatti ja ehjällä ilmastoinnilla.
Miksi myydä julkisesti, kun voi myydä heti ilman tsättiauton tiukan hinnan vonkaajia. :lol: Ja hinta taisi olla pikemminki ehkä himpun yli markkina-arvon, mutta en ole siitä itse pahoillani :wink:
Nippe kirjoitti: P.s. Toi etupuskurin alareuna on alkuperäisenä musta, mutta sinähän oot niitä tuninki miehiä ;)
Ruumiissani asuva mobilisti paheksuu syvästi ilkikurista tölväisyäsi, raggari ehkä, muttei ikinä tuunari :jerkit:

Laitanpa tämänkin tarjoamasi nippelitiedon korvan taakse ja maalattakoon puskurin alareuna joskus alkuperäiseen malliin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jos sitten hieman lisää itse autosta.

Mittarissa tuossa oli ostohetkellä 551 440 km ja reilu 700 km on tullut parissa päivässä lisää. Lastutettuhan tuo on ja kyllähän se lähtee kuin talkkari jäiseltä harjakatolta ilman turvaköyttä. Ohitukset sujuvat jouhevasti ynnä rivakasti ja tuntuu ettei tarvitse jäädä jalkoihin. Kulutusta en itsellä ole mittaillut, mutta olihan tuolla Tiilerin topicissa siitä jo jonkinmoisia muistiinmerkitsemisiä.

Niin ja olihan siinä se joku madallussarja, mutta Tiilerin mainitsema "hirvijahti alusta" (Hirschjagd) passa minulle paremmin kun kesäisin tulee suunnistuskisoissa käytyä ja siellä pysäköinnit ovat aika usein verrattain eksoottisissakin paikoissa.

Muutenhan tuossa on pelaa kaikki (ainakin tällä hetkellä) niinkuin pitääkin, poislukien penkinlämmitin kuskin puolella, hanttikukin puoleisen peilin sähkösäätö ja hansikaslokeron toinen sarana on rikki.

Penkit ovat hieman likaiset, mutta sisustan väri on verrattain arka, Tiileri tosin pahoitteli ettei ollut ehtinyt pestä niitä, mutta eipä tuo minun "hanurini" nyt niin herkkä ole että siitä nokkiinsa ottaisi. Onpa kuskinpenkissä pieni reikäkin istuinosassa, mutta penkinpäällisethän tuohon taitaa tulla ainakin etupenkkeihin.

Tuulilasi on yläreunasta hieman halki ja jonkin verran jo kulunut, mutta eipä tuo nyt niin huono ollut kuin ekan Väykkyni klasi joka oli aivan kammottava.

Lähivalot ovat yllättävän hyvät, mutta valitettavasti pitkistä ei voi sanoa samaa...

Ruosteiden siistiminen saa odottaa keväämmälle, joutaapa ne sittenkin ja kuivuu nopeammin :wink:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaa, nekö siellä melskaa? Täytynee jossain vaiheessa laittaa työn alle...
Joo. Itse olen niin tottunut ääneen etten edes muistanut mainita sinulle asiasta :oops: "Uusi" väykky meillä kolisee vielä kuuluvammin :lol: Luultavasti kannattaa vaihtaa myös vakaajan runkokumit ja ehkä hitsata tai muulla tavalla ehjätä tangon päitä, ne kun tuppaa kulumaan ajan myötä ohuemmiksi jolloin nivelten vaihtaminen on lyhytaikainen apu.
En kyllä muista oliko tässä kulunut tanko.
Ohitukset sujuvat jouhevasti ynnä rivakasti ja tuntuu ettei tarvitse jäädä jalkoihin.
Niinpä 8) juuri 200cdi:ssä ohjelmoinnilla saadaan hämmästyttävin muutos aikaan.
Lähivalot ovat yllättävän hyvät, mutta valitettavasti pitkistä ei voi sanoa samaa...
Hep !
Jos haluat lisää valoa niin paikallaan olevaan maskiinhan on tehty reiät niin että rekisterikilven alle tarkoitettu lisävaloteline sopii siihen takakautta ylösalaisin :happy: ja sitten saa TODELLA tukevasti valot maskiin kiinni...
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mullakin on sitten suht vapaita viikonloppuja tuonne maaliskuun puoleen väliin asti jos halajat väyväytä tuoda hoitoon :roll:
Voidaan hinkutella ne valot ja putsailla sisusta ja miksei ulkokuorikin. Ensimmäiset kaksi menee päivässä ja jälkimmäiseen menee pari kolme :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:Joo. Itse olen niin tottunut ääneen etten edes muistanut mainita sinulle asiasta :oops:
:lol: Älä välitä, eihän sitä voi kaikkea muistaa, useimmiten ei edes joka asiaa :wink:
Wolfie kirjoitti:Mullakin on sitten suht vapaita viikonloppuja tuonne maaliskuun puoleen väliin asti jos halajat väyväytä tuoda hoitoon :roll:
Voidaan hinkutella ne valot ja putsailla sisusta ja miksei ulkokuorikin. Ensimmäiset kaksi menee päivässä ja jälkimmäiseen menee pari kolme :)
Valothan tässä onkin jo aikaa sitten laitettu mallilleen :arrow:
dealer kirjoitti:
dealer kirjoitti:Kuva
Vuoden takainen kuva ei mielestäni kerro miten hirveät umpiot ovat, väri on ollut lähes samoissa kuin auton väri :roll:
Vaan nytpä näyttää ihan erilaiselta, vävypojalla oli Prestan aineet umpioiden käsittelyyn ja myös taito :

Kuva
Kiitos tarjouksesta. Penkkien puts-clean on kyllä paikallaan kuten myös sisustankin puunaus muuten, käytön jälkeä on kuten käyttöautosta voi olettaakin. Tuumitaan sitä ulkokuorta sitten myöhemmin, täytyypä soitella.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Pahoittelen jos aiheutin mielipahaa. En vaan voinut vastustaa kiusausta =)
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

No siinätapauksessa vetästään semmonen päivän putskliini, hipsutellaan se sisusta kuntoon ja siistitään vähän ulkokuorta samaan vaivaan mitä jaksetaan niin on kivan näköinen :) Vaha niskaan ja ikkunoihin hyljintäaineet niin säästyy pyyhkijänsulatkin kun ei niitä tartte paljoa sen jälkeen käytellä :)

Rimpauttele toki. Otetaan joku kiva viikonloppupäivä tuossa ja hoidetaan homma kuntoon.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Wolfie kirjoitti: ikkunoihin hyljintäaineet niin säästyy pyyhkijänsulatkin kun ei niitä tartte paljoa sen jälkeen käytellä :)
Montakos pyyhkijää luulet tässä olevan? :lol: Eipä tuossa ole kuin yksi :wink: Sorry, en voinut vastustaa kiusausta, mobilistin naapurina sisälläni asuva nipo heräsi henkiin :oops: :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ai niin, kulutuksesta sen verta, että ittekseni kera kyydissä (vieläkin) olevien kesärenkaiden saa mennä paukuttaa sen reilut 850 km ennen kuin "opiskelijavalo" syttyi... Mittarille päästyäni oli kilometrejä kertynyt 906 ja jokunen metri. Kulutukseksi laskin aika tasan 6,6 ltr / sadalla ja kaasujalka EI ole ollut mitenkään kevyt. On vienyt sen 1,5 ltr vähemmän mitä satalankku... Seuraava tankkausväli koetetaan ajaa hieman varovaisemmin :roll:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Vanja-eno kirjoitti:
Wolfie kirjoitti: ikkunoihin hyljintäaineet niin säästyy pyyhkijänsulatkin kun ei niitä tartte paljoa sen jälkeen käytellä :)
Montakos pyyhkijää luulet tässä olevan? :lol: Eipä tuossa ole kuin yksi :wink: Sorry, en voinut vastustaa kiusausta, mobilistin naapurina sisälläni asuva nipo heräsi henkiin :oops: :D
Joo mutta ei se yks sulka kestä kuitenkaan niin pitkään kuin koko auto :lol: Tai no... Mistäs sen tietää.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nuukalla miehellä voi Possilainen kestää ikuisuuden... tosin itte oon tykänny vaihtaa viimeistään syssyllä aina uuden.

Kävin nakkaamassa kesärenkaat pois kyydistä ja herrajestas :shock: Enpä muistanukkaan kuinka isot jalkatilat on takapenkkiäisillä kun etupenkit on säädetty semmoselle normimittaiselle (vajaa 180 cm) ihmiselle. Taisi tulla tästä meidän uusi perhematka-auto jollei koira oo mukana :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uusi on, se pyyhkijänsulka 8)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:Uusi on, se pyyhkijänsulka 8)
Näin uskalsin toivoa sen äänettömyydestä päätelleen, täytynee kuitenkin jollain "niistäjällä" putsata se (tai ainakin raa'alla nesteellä ja puhtaalla paperilla).

Mites muuten, siellä oli takapenkin alla jotkun siniset valjasremmit joissa oli turvavyön vastakappaleet joiden merkitys jäi hieman mysteeriksi? Ei tainneet olla alkuperäiset?

Muutenkin jäi takapenkin alusen siivous "kannattamattomaksi" verrattuna vaihdokki Corollaan (myytiin muuten eilen) jonka takapenkin alta löytyi siivotessa 3,20€... Väykyn takapenkin alta löytyi vain vettyneitä karkkeja (nam), lonkeropullon korkkeja sekä terätön lyijykynä :ei_tajuu:
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 09.1.2014 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

:lol: eipä ole tullut takapenkin alustaa siivottua, kerran olen sinne kurkannut että AGM akku on.
Jotain lastenistuinten Isofix-kiinnikkeitä kai ne siniset vyöt ?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tässä topicissa on ihan liian vähän valokuvia, joten lätkitäänpä tähän aluksi pari yleiskuvaa, kun hieman hätäisesti pesaisin sitä tallilla...

Kuva

Kuva

Kuva

Muistaakos Tiileri, että mikä tuon värisävyn nimi on, kun ei taida kuitenkaan olla se Vannehopea :lol: ...ja mukana tulleessa korjauspurkissa ei ollut sitä mihinään kirjoitettuna.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

702 (Smoke silver metallic ?)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ja kun Väyrysestä on kyse, niin puhe kääntyy pian ruosteeseen. Kysehän on siitä että sitähän on, mutta kuinka paljon. No, tässä yksilössä toistaiseksi kohtuullisesti ja kuten Tiilerikin on jo aiemmin maininnut, ei tätä ole paukkumaalipullolla korjailtu tai muutenkaan sudittu jotenkin tms. Saa ihan itse tehdä, teettää tai olla tekemäti. Oli miten oli, tästä alkaa päivän ruostekuva-sarja.

PÄIVÄN RUST-UP PIC

Kuva

Maskin alareunahan on kuin tarjottimella suolalle, kiveniskuille yms. Näin vieno punerrus on tämän Paavo-Johannaksen maskin alareunassa.

Mitä tulee maskin ritilään, niin ystävällisesti myyjä mr D. antoi mukaan täysin iskemättömän ehjän classic-maskin ritilän :pusuposkelle:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Josko innostus riittää eikä käy niinkuin minulle (laitanpa kesällä nuo ruosteet ... no ENS kesänä...) niin tilaa uudet kilvetkin, ne maksaa 9 euroa kappale :D
Maski oli tosiaan niin karun näköinen kun otin siitä xzxzcenonit pois että en kehdannut olla laittamatta mukaan uutta ritilää.
Minähän nostin tuosta kesäksi koko maski-valo-paketin pois ja laitoin tilalle avarimaskin, ja sellaisesta taas Vanja-eno ei tykkää kun auto on Classic-varuteilla :no:
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Musta tussi ollu mulla kilven korjaaja,kestää muutaman kuukauden :oops:
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

dealer kirjoitti:Josko innostus riittää eikä käy niinkuin minulle (laitanpa kesällä nuo ruosteet ... no ENS kesänä...) niin tilaa uudet kilvetkin, ne maksaa 9 euroa kappale :D
Tämä kävi kyllä vahvasti mielessä...

Sitten PÄIVÄN RUST-UP PIC - osa 2.

Kuva

Keulasta suoraan toiseen päähän eli hanuriin. Tuosta kun tempasisi lukkopesän pois ja raspaisi ruostekuplineet maalit niin tarjolla olisi real classic ruskea reikä... Todellinen Väykkyjen el classico ruostepaikka :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”