Eli w210 väykyssä tuntuis olevan perässä jotain ongelmanpoikasta.. Perä huutaa hieman siinä 70-90km/h vauhdissa, mutta loppuu täysin jos päästää kaasun kokonaan. Peräöljyt vaihdoin, joka hieman lievitti vollotusta.
Suurempi "haitta" on kuitenkin väljyyden tunne perässä.. Esim ohittaessa tai loivia kaarroksia tehdessä tuntuu välillä kun perä menisi ihan omaan suuntaan tai hieman kolisten/klapaten jatkaa matkaan vain eteenpäin. Perä tuntuu vähän ns hakevan paikkaa kokoajan ajossa.
Auttaisiko kardaanin taikka kardaanin tukilaakerin vaihto?
W210 väyrynen perä klappaa/tuntuu väljältä
W210 väyrynen perä klappaa/tuntuu väljältä
Viimeksi muokannut Valdsteri, 29.6.2016 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suunnan hakeminen ja vollotus eivät sinällään liity toisiinsa. Tai voivat periaatteessa liittyä, jos vollottaja oisikin pyörän laakeri ja siinä kunnon välys.
Mutta jos ääni tulee perästä / jordaanin laakerista niin suuntavakavuuden heikentäjää kannattaa etsiä puslista.
t.
Risto
Mutta jos ääni tulee perästä / jordaanin laakerista niin suuntavakavuuden heikentäjää kannattaa etsiä puslista.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mites tuo takakelkan purku? Siellä tuntuu olevan tukivartta vähän joka suuntaan..sv22 kirjoitti:Takakelkan puslilta tuo hakeminen kuulostas, perä kelkkaan kuitenki pultattuna. Niiden vaihto ny ei kovan mahdoton homma eikä osatkaan tolkuttoman kalliita.

Onnistuu ilman prässiä, pärjää äkkimuistelolla kahella tunkilla, pukeilla, kuumailmapuhaltimella, pakastimella ja fairyllä.
Taitaa täällä ohjeetki löytyy, mut vaihdettava pää molemmin puolin auki, eli jos eteen niin molemmin puolin pultit pois. Perä ylös, pukit alle siten et kelkka roikkuu vapaana. Väkivalloin vanhat pois, uudet oottamas pakkasessa, kelkasta koloa kuumailmapuhaltimella lämpöseksi, vähä voitelua fairyllä, uus pusla kohilleen ja tunkilla avittaa pohjaan. Vaihtoon menee noin puolisen tuntia puolta kohden, vähän riippuu miten vanha lähtee. Sitäkin voi avittaa pullo tunkilla ja kalikka kelkan ja rungon väliin niin et pääsee nostamaan.
Näin niinku karkeesti kuvattuna. Muistelen et johonkin vehkeeseen ohje löytyy ja sama homma tuo on ainakin 124 ja 210 koppaan.
Edit: mekasta löytyy. Takimmaiset samalla lailla jos tarvis.
Taitaa täällä ohjeetki löytyy, mut vaihdettava pää molemmin puolin auki, eli jos eteen niin molemmin puolin pultit pois. Perä ylös, pukit alle siten et kelkka roikkuu vapaana. Väkivalloin vanhat pois, uudet oottamas pakkasessa, kelkasta koloa kuumailmapuhaltimella lämpöseksi, vähä voitelua fairyllä, uus pusla kohilleen ja tunkilla avittaa pohjaan. Vaihtoon menee noin puolisen tuntia puolta kohden, vähän riippuu miten vanha lähtee. Sitäkin voi avittaa pullo tunkilla ja kalikka kelkan ja rungon väliin niin et pääsee nostamaan.
Näin niinku karkeesti kuvattuna. Muistelen et johonkin vehkeeseen ohje löytyy ja sama homma tuo on ainakin 124 ja 210 koppaan.
Edit: mekasta löytyy. Takimmaiset samalla lailla jos tarvis.
Kiitos ja kumarrus! Katsotaan jos viikonloppuna sais auton tallillesv22 kirjoitti:Onnistuu ilman prässiä, pärjää äkkimuistelolla kahella tunkilla, pukeilla, kuumailmapuhaltimella, pakastimella ja fairyllä.
Taitaa täällä ohjeetki löytyy, mut vaihdettava pää molemmin puolin auki, eli jos eteen niin molemmin puolin pultit pois. Perä ylös, pukit alle siten et kelkka roikkuu vapaana. Väkivalloin vanhat pois, uudet oottamas pakkasessa, kelkasta koloa kuumailmapuhaltimella lämpöseksi, vähä voitelua fairyllä, uus pusla kohilleen ja tunkilla avittaa pohjaan. Vaihtoon menee noin puolisen tuntia puolta kohden, vähän riippuu miten vanha lähtee. Sitäkin voi avittaa pullo tunkilla ja kalikka kelkan ja rungon väliin niin et pääsee nostamaan.
Näin niinku karkeesti kuvattuna. Muistelen et johonkin vehkeeseen ohje löytyy ja sama homma tuo on ainakin 124 ja 210 koppaan.
Edit: mekasta löytyy. Takimmaiset samalla lailla jos tarvis.