270 CDI kylmäkäynnistys
270 CDI kylmäkäynnistys
Tuossa yhtenä aamuna iski laiskuus ja en jaksanut käydä laittamassa webastoa päälle ennen töihin lähtöä. Teinpä siinä sitten sellaisen huomion, että tuo eemeli ei käynnisty kunnolla ilman esilämmitystä. Lähtee käymään rumpsuttaen kuin vanha traktori ja pukkaa mustaa savua ilmoille. Hehkut on OK hehkun releen pistokkeelta mitattuna vastukset 0,7 ohmin luokkaa ja releeltä tulee jännite läpi (tosin mittasin vain yhdestä pinnistä) suuttimet OK testattiin korjaamolla ja eivät vuoda läpi.
Mitähän tarkastaisi seuraavaksi? Voisiko tukkoinen polttoainesuodin aiheuttaa tuollaisia oireita?
On se taas kivaa omistaa mese niin ei tekeminen lopu
Tosiaan jos pitää webastoa päällä 10 - 15 min ennen käynnistystä niin ei mitään oireita.
Pahin kauhuskenaario on tietysti, että joku pytty on väljä mutta eemeli on vasta sisään ajettu ( 378 tkm)
Mitähän tarkastaisi seuraavaksi? Voisiko tukkoinen polttoainesuodin aiheuttaa tuollaisia oireita?
On se taas kivaa omistaa mese niin ei tekeminen lopu
Tosiaan jos pitää webastoa päällä 10 - 15 min ennen käynnistystä niin ei mitään oireita.
Pahin kauhuskenaario on tietysti, että joku pytty on väljä mutta eemeli on vasta sisään ajettu ( 378 tkm)
Ari66 kirjoitti:Vakiovastaukseni: Ilmamassamittari
Samanlaista teki omanikin aikoinaan kylmänä.
Ilmamassamittarin vaihto korjasi tilanteen.
No perskeles... eipä tullu heti mieleen kun vedot on kuitenkin tallella. Transportteri ei rientänyt enää mihinkään kun siitä meni MAF sököksi. Tosin saattaahan ne vedot vielä parantua kun vaihtaa tuon ilmamassamittarin.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
CRC:ltä löytyy ihan tätä tarkoitusta varten oma tökötti:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/606082/0
Ostin itsellenikin tuollaisen purkin. Ihanan kallista
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/606082/0
Ostin itsellenikin tuollaisen purkin. Ihanan kallista
siis lähteekö silleen "täristen" käyntiin? ja niin että joutuu pitään avainta hetken startilla vaikka kone "käy" jo, muuten sammahtaa? Kierrokset pari sekunttia joku 500rpm josta nousee 750?
Itellä tekee tuommosta jos vetää kylmänä jostain -10 tms käymään mutta juurikin webastolla ei mitään ongelmaa
Itellä tekee tuommosta jos vetää kylmänä jostain -10 tms käymään mutta juurikin webastolla ei mitään ongelmaa
Juuri näin.. Lähtee käymään vajailla pytyillä ja joutuu startilla "avittamaan" ihan kuin joku hehku / hehkuja olisi pimeänä.simoks kirjoitti:siis lähteekö silleen "täristen" käyntiin? ja niin että joutuu pitään avainta hetken startilla vaikka kone "käy" jo, muuten sammahtaa? Kierrokset pari sekunttia joku 500rpm josta nousee 750?
Itellä tekee tuommosta jos vetää kylmänä jostain -10 tms käymään mutta juurikin webastolla ei mitään ongelmaa
Pitää koettaa elvyttää massamittari Contact Cleanerilla ja vielä tarkastaa, että jännite tulee hehkureleen kaikille navoille.
tuutsoni kirjoitti:Juuri näin.. Lähtee käymään vajailla pytyillä ja joutuu startilla "avittamaan" ihan kuin joku hehku / hehkuja olisi pimeänä.simoks kirjoitti:siis lähteekö silleen "täristen" käyntiin? ja niin että joutuu pitään avainta hetken startilla vaikka kone "käy" jo, muuten sammahtaa? Kierrokset pari sekunttia joku 500rpm josta nousee 750?
Itellä tekee tuommosta jos vetää kylmänä jostain -10 tms käymään mutta juurikin webastolla ei mitään ongelmaa
Pitää koettaa elvyttää massamittari Contact Cleanerilla ja vielä tarkastaa, että jännite tulee hehkureleen kaikille navoille.
Ilmamassamittarin vaihto ei tuonut apua ongelmaan...
Pitänee viedä piuhan päähän josko siellä vika selviäisi. Voi tietysti olla imuilman / koneen lämpötila anturi sökö ja näin ollen antaa väärää tietoa..
voisko se vaan päästää ilmaa järjestelmään o-renkaiden välistä? eli ne kirkkaat letkut uusiksi tosin niiden pitäs kyl oireilla sittenki kun kone on lämmitetty vaikkapa webastolla
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 270 CDI kylmäkäynnistys
Mitenkäs testaus tehtiin?tuutsoni kirjoitti: että tuo eemeli ei käynnisty kunnolla ilman esilämmitystä. Lähtee käymään rumpsuttaen kuin vanha traktori ja pukkaa mustaa savua ilmoille. Hehkut on OK hehkun releen pistokkeelta mitattuna vastukset 0,7 ohmin luokkaa ja releeltä tulee jännite läpi (tosin mittasin vain yhdestä pinnistä) suuttimet OK testattiin korjaamolla ja eivät vuoda läpi.
:
lämpimässä hallissa?
lämmin auto?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Oirelevat yllensä niin että hetkeksi lähtee käyntiin, sammu ja sitten saa sahat...Terho P kirjoitti:voisko se vaan päästää ilmaa järjestelmään o-renkaiden välistä? eli ne kirkkaat letkut uusiksi tosin niiden pitäs kyl oireilla sittenki kun kone on lämmitetty vaikkapa webastolla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 270 CDI kylmäkäynnistys
Suuttimien paluuletkut irti ja niiden tilalle kirkkaat letkut voiden päässä sitten mittalasit. Sitten kone pyörimään ja tutkailtiin suuttimilta "ohimenevän" polttoaineen määrää.CDI203 kirjoitti:Mitenkäs testaus tehtiin?tuutsoni kirjoitti: että tuo eemeli ei käynnisty kunnolla ilman esilämmitystä. Lähtee käymään rumpsuttaen kuin vanha traktori ja pukkaa mustaa savua ilmoille. Hehkut on OK hehkun releen pistokkeelta mitattuna vastukset 0,7 ohmin luokkaa ja releeltä tulee jännite läpi (tosin mittasin vain yhdestä pinnistä) suuttimet OK testattiin korjaamolla ja eivät vuoda läpi.
:
lämpimässä hallissa?
lämmin auto?
Auto ja halli lämpimiä... Voisiko tosiaan olla niin, että suutin vuotaa kylmänä mutta lämpöisenä ei? Vaikka toisaalta näiden rakkaiden johtotähtien kanssa kaikki on mahdollista
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 270 CDI kylmäkäynnistys
Ei vain voi vaan useimiten on,tuutsoni kirjoitti:Suuttimien paluuletkut irti ja niiden tilalle kirkkaat letkut voiden päässä sitten mittalasit. Sitten kone pyörimään ja tutkailtiin suuttimilta "ohimenevän" polttoaineen määrää.CDI203 kirjoitti:Mitenkäs testaus tehtiin?tuutsoni kirjoitti: että tuo eemeli ei käynnisty kunnolla ilman esilämmitystä. Lähtee käymään rumpsuttaen kuin vanha traktori ja pukkaa mustaa savua ilmoille. Hehkut on OK hehkun releen pistokkeelta mitattuna vastukset 0,7 ohmin luokkaa ja releeltä tulee jännite läpi (tosin mittasin vain yhdestä pinnistä) suuttimet OK testattiin korjaamolla ja eivät vuoda läpi.
:
lämpimässä hallissa?
lämmin auto?
Auto ja halli lämpimiä... Voisiko tosiaan olla niin, että suutin vuotaa kylmänä mutta lämpöisenä ei? Vaikka toisaalta näiden rakkaiden johtotähtien kanssa kaikki on mahdollista
(ja on yleisesti tiedossa... muutenkin miksi tutkia lämpimänä jos vika esiintyy vain kylmänä... paitsi mahdolisesti tallentuneet vika koodit voi
tarkistela)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: 270 CDI kylmäkäynnistys
Joo näinhän se on, että vika pitäisi pystyä tutkimaan niissä olosuhteissa kun se esiintyy, mutta koetappa saada korjaamon ukkelit tutkimaan vikaa pihalle pakkaseen... ei varmaan ole kovin helppoa No kaikki viat on selvinneet aikanaan ja niin varmasti tämäkin.CDI203 kirjoitti:Ei vain voi vaan useimiten on,tuutsoni kirjoitti:Suuttimien paluuletkut irti ja niiden tilalle kirkkaat letkut voiden päässä sitten mittalasit. Sitten kone pyörimään ja tutkailtiin suuttimilta "ohimenevän" polttoaineen määrää.CDI203 kirjoitti: Mitenkäs testaus tehtiin?
lämpimässä hallissa?
lämmin auto?
Auto ja halli lämpimiä... Voisiko tosiaan olla niin, että suutin vuotaa kylmänä mutta lämpöisenä ei? Vaikka toisaalta näiden rakkaiden johtotähtien kanssa kaikki on mahdollista
(ja on yleisesti tiedossa... muutenkin miksi tutkia lämpimänä jos vika esiintyy vain kylmänä... paitsi mahdolisesti tallentuneet vika koodit voi
tarkistela)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 270 CDI kylmäkäynnistys
Ei ole ollut mitään onkelmia siirtyä ulkotiloihntuutsoni kirjoitti:Joo näinhän se on, että vika pitäisi pystyä tutkimaan niissä olosuhteissa kun se esiintyy, mutta koetappa saada korjaamon ukkelit tutkimaan vikaa pihalle pakkaseen... ei varmaan ole kovin helppoa No kaikki viat on selvinneet aikanaan ja niin varmasti tämäkin.CDI203 kirjoitti:Ei vain voi vaan useimiten on,tuutsoni kirjoitti: Suuttimien paluuletkut irti ja niiden tilalle kirkkaat letkut voiden päässä sitten mittalasit. Sitten kone pyörimään ja tutkailtiin suuttimilta "ohimenevän" polttoaineen määrää.
Auto ja halli lämpimiä... Voisiko tosiaan olla niin, että suutin vuotaa kylmänä mutta lämpöisenä ei? Vaikka toisaalta näiden rakkaiden johtotähtien kanssa kaikki on mahdollista
(ja on yleisesti tiedossa... muutenkin miksi tutkia lämpimänä jos vika esiintyy vain kylmänä... paitsi mahdolisesti tallentuneet vika koodit voi
tarkistela)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Juu, kyllä se on kohtuu heleppo lykkiä aamusella sitten auto sisätiloihin tutkimuksia varten
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi