270 CDI kylmäkäynnistys

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

270 CDI kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Tuossa yhtenä aamuna iski laiskuus ja en jaksanut käydä laittamassa webastoa päälle ennen töihin lähtöä. Teinpä siinä sitten sellaisen huomion, että tuo eemeli ei käynnisty kunnolla ilman esilämmitystä. Lähtee käymään rumpsuttaen kuin vanha traktori ja pukkaa mustaa savua ilmoille. Hehkut on OK hehkun releen pistokkeelta mitattuna vastukset 0,7 ohmin luokkaa ja releeltä tulee jännite läpi (tosin mittasin vain yhdestä pinnistä) suuttimet OK testattiin korjaamolla ja eivät vuoda läpi.
Mitähän tarkastaisi seuraavaksi? Voisiko tukkoinen polttoainesuodin aiheuttaa tuollaisia oireita?

On se taas kivaa omistaa mese niin ei tekeminen lopu ;)

Tosiaan jos pitää webastoa päällä 10 - 15 min ennen käynnistystä niin ei mitään oireita.

Pahin kauhuskenaario on tietysti, että joku pytty on väljä mutta eemeli on vasta sisään ajettu ( 378 tkm) :roll: :roll:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vakiovastaukseni: Ilmamassamittari :wink:

Samanlaista teki omanikin aikoinaan kylmänä.
Ilmamassamittarin vaihto korjasi tilanteen.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Ari66 kirjoitti:Vakiovastaukseni: Ilmamassamittari :wink:

Samanlaista teki omanikin aikoinaan kylmänä.
Ilmamassamittarin vaihto korjasi tilanteen.

No perskeles... eipä tullu heti mieleen kun vedot on kuitenkin tallella. Transportteri ei rientänyt enää mihinkään kun siitä meni MAF sököksi. Tosin saattaahan ne vedot vielä parantua kun vaihtaa tuon ilmamassamittarin.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mini-Cleanerilla tai vastaavalla spraylla voi elvyttää puhdistamalla ilmamassamittarin toimivaksi, jos sen malttaa antaa kuivua kunnolla ennen takaisinasennusta.
Joku on jotain jarrujen puhdistus-spraytäkin käyttänyt menestyksellisesti.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

CRC:ltä löytyy ihan tätä tarkoitusta varten oma tökötti:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/606082/0

Ostin itsellenikin tuollaisen purkin. Ihanan kallista :)
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Starglazer kirjoitti:Ostin itsellenikin tuollaisen purkin. Ihanan kallista :)
Elämä on...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

siis lähteekö silleen "täristen" käyntiin? ja niin että joutuu pitään avainta hetken startilla vaikka kone "käy" jo, muuten sammahtaa? Kierrokset pari sekunttia joku 500rpm josta nousee 750?

Itellä tekee tuommosta jos vetää kylmänä jostain -10 tms käymään mutta juurikin webastolla ei mitään ongelmaa :o
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

simoks kirjoitti:siis lähteekö silleen "täristen" käyntiin? ja niin että joutuu pitään avainta hetken startilla vaikka kone "käy" jo, muuten sammahtaa? Kierrokset pari sekunttia joku 500rpm josta nousee 750?

Itellä tekee tuommosta jos vetää kylmänä jostain -10 tms käymään mutta juurikin webastolla ei mitään ongelmaa :o
Juuri näin.. Lähtee käymään vajailla pytyillä ja joutuu startilla "avittamaan" ihan kuin joku hehku / hehkuja olisi pimeänä.
Pitää koettaa elvyttää massamittari Contact Cleanerilla ja vielä tarkastaa, että jännite tulee hehkureleen kaikille navoille.
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

tuutsoni kirjoitti:
simoks kirjoitti:siis lähteekö silleen "täristen" käyntiin? ja niin että joutuu pitään avainta hetken startilla vaikka kone "käy" jo, muuten sammahtaa? Kierrokset pari sekunttia joku 500rpm josta nousee 750?

Itellä tekee tuommosta jos vetää kylmänä jostain -10 tms käymään mutta juurikin webastolla ei mitään ongelmaa :o
Juuri näin.. Lähtee käymään vajailla pytyillä ja joutuu startilla "avittamaan" ihan kuin joku hehku / hehkuja olisi pimeänä.
Pitää koettaa elvyttää massamittari Contact Cleanerilla ja vielä tarkastaa, että jännite tulee hehkureleen kaikille navoille.

Ilmamassamittarin vaihto ei tuonut apua ongelmaan...
Pitänee viedä piuhan päähän josko siellä vika selviäisi. Voi tietysti olla imuilman / koneen lämpötila anturi sökö ja näin ollen antaa väärää tietoa..
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Massamitari ei ko oireita aiheuta ja on helppo tarkistaa johto irti,
Jonnekin *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

voisko se vaan päästää ilmaa järjestelmään o-renkaiden välistä? eli ne kirkkaat letkut uusiksi :roll: tosin niiden pitäs kyl oireilla sittenki kun kone on lämmitetty vaikkapa webastolla :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 270 CDI kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuutsoni kirjoitti: että tuo eemeli ei käynnisty kunnolla ilman esilämmitystä. Lähtee käymään rumpsuttaen kuin vanha traktori ja pukkaa mustaa savua ilmoille. Hehkut on OK hehkun releen pistokkeelta mitattuna vastukset 0,7 ohmin luokkaa ja releeltä tulee jännite läpi (tosin mittasin vain yhdestä pinnistä) suuttimet OK testattiin korjaamolla ja eivät vuoda läpi.
:
Mitenkäs testaus tehtiin?
lämpimässä hallissa?
lämmin auto?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Terho P kirjoitti:voisko se vaan päästää ilmaa järjestelmään o-renkaiden välistä? eli ne kirkkaat letkut uusiksi :roll: tosin niiden pitäs kyl oireilla sittenki kun kone on lämmitetty vaikkapa webastolla :?
Oirelevat yllensä niin että hetkeksi lähtee käyntiin, sammu ja sitten saa sahat...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Re: 270 CDI kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

CDI203 kirjoitti:
tuutsoni kirjoitti: että tuo eemeli ei käynnisty kunnolla ilman esilämmitystä. Lähtee käymään rumpsuttaen kuin vanha traktori ja pukkaa mustaa savua ilmoille. Hehkut on OK hehkun releen pistokkeelta mitattuna vastukset 0,7 ohmin luokkaa ja releeltä tulee jännite läpi (tosin mittasin vain yhdestä pinnistä) suuttimet OK testattiin korjaamolla ja eivät vuoda läpi.
:
Mitenkäs testaus tehtiin?
lämpimässä hallissa?
lämmin auto?
Suuttimien paluuletkut irti ja niiden tilalle kirkkaat letkut voiden päässä sitten mittalasit. Sitten kone pyörimään ja tutkailtiin suuttimilta "ohimenevän" polttoaineen määrää.
Auto ja halli lämpimiä... Voisiko tosiaan olla niin, että suutin vuotaa kylmänä mutta lämpöisenä ei? Vaikka toisaalta näiden rakkaiden johtotähtien kanssa kaikki on mahdollista :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 270 CDI kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuutsoni kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
tuutsoni kirjoitti: että tuo eemeli ei käynnisty kunnolla ilman esilämmitystä. Lähtee käymään rumpsuttaen kuin vanha traktori ja pukkaa mustaa savua ilmoille. Hehkut on OK hehkun releen pistokkeelta mitattuna vastukset 0,7 ohmin luokkaa ja releeltä tulee jännite läpi (tosin mittasin vain yhdestä pinnistä) suuttimet OK testattiin korjaamolla ja eivät vuoda läpi.
:
Mitenkäs testaus tehtiin?
lämpimässä hallissa?
lämmin auto?
Suuttimien paluuletkut irti ja niiden tilalle kirkkaat letkut voiden päässä sitten mittalasit. Sitten kone pyörimään ja tutkailtiin suuttimilta "ohimenevän" polttoaineen määrää.
Auto ja halli lämpimiä... Voisiko tosiaan olla niin, että suutin vuotaa kylmänä mutta lämpöisenä ei? Vaikka toisaalta näiden rakkaiden johtotähtien kanssa kaikki on mahdollista :roll:
Ei vain voi vaan useimiten on,
(ja on yleisesti tiedossa... muutenkin miksi tutkia lämpimänä jos vika esiintyy vain kylmänä... :roll: paitsi mahdolisesti tallentuneet vika koodit voi
tarkistela)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Re: 270 CDI kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

CDI203 kirjoitti:
tuutsoni kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Mitenkäs testaus tehtiin?
lämpimässä hallissa?
lämmin auto?
Suuttimien paluuletkut irti ja niiden tilalle kirkkaat letkut voiden päässä sitten mittalasit. Sitten kone pyörimään ja tutkailtiin suuttimilta "ohimenevän" polttoaineen määrää.
Auto ja halli lämpimiä... Voisiko tosiaan olla niin, että suutin vuotaa kylmänä mutta lämpöisenä ei? Vaikka toisaalta näiden rakkaiden johtotähtien kanssa kaikki on mahdollista :roll:
Ei vain voi vaan useimiten on,
(ja on yleisesti tiedossa... muutenkin miksi tutkia lämpimänä jos vika esiintyy vain kylmänä... :roll: paitsi mahdolisesti tallentuneet vika koodit voi
tarkistela)
Joo näinhän se on, että vika pitäisi pystyä tutkimaan niissä olosuhteissa kun se esiintyy, mutta koetappa saada korjaamon ukkelit tutkimaan vikaa pihalle pakkaseen... ei varmaan ole kovin helppoa :roll: No kaikki viat on selvinneet aikanaan ja niin varmasti tämäkin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 270 CDI kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuutsoni kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
tuutsoni kirjoitti: Suuttimien paluuletkut irti ja niiden tilalle kirkkaat letkut voiden päässä sitten mittalasit. Sitten kone pyörimään ja tutkailtiin suuttimilta "ohimenevän" polttoaineen määrää.
Auto ja halli lämpimiä... Voisiko tosiaan olla niin, että suutin vuotaa kylmänä mutta lämpöisenä ei? Vaikka toisaalta näiden rakkaiden johtotähtien kanssa kaikki on mahdollista :roll:
Ei vain voi vaan useimiten on,
(ja on yleisesti tiedossa... muutenkin miksi tutkia lämpimänä jos vika esiintyy vain kylmänä... :roll: paitsi mahdolisesti tallentuneet vika koodit voi
tarkistela)
Joo näinhän se on, että vika pitäisi pystyä tutkimaan niissä olosuhteissa kun se esiintyy, mutta koetappa saada korjaamon ukkelit tutkimaan vikaa pihalle pakkaseen... ei varmaan ole kovin helppoa :roll: No kaikki viat on selvinneet aikanaan ja niin varmasti tämäkin.
Ei ole ollut mitään onkelmia siirtyä ulkotiloihn ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Niinhän se menee että ajat vaikka auton edellisenä iltana korjaamon oven eteen, josta sitten raavaat asentajat työntävät auton sisälle lämpimään aamulla ja tekevät sen ohivuototestin kylmälle koneelle :) Tai ainakin pitäisi..

Itekkin pitäisi piakkoin käydä teettämässä tuo testi.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu, kyllä se on kohtuu heleppo lykkiä aamusella sitten auto sisätiloihin tutkimuksia varten :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”