Ilmamassamittari

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
timuli79
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2012 16:34

Ilmamassamittari

Viesti Kirjoittaja timuli79 »

Ilmamassamittari temppuilee ja on rikki tai menossa :evil: . Ensiapuna ajattelin sen putsata jos sillä sais jonkun kuukauden lisäaikaa :?: Kysymys kuuluukin et mikä noissa mahtaa olla alkuperäinen, onko se Bosch vai VDO tekemä? Veholla 550€ ja tarvike reilu 300€ Nii ja autohan oli E200 kompressori vm-00. Tarvikeosat ei ainakaa ulkomaan palstoilla kiitosta saanut. Lähinnä ajattelin et onko tohon joskus jo se vaihdettu.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tervetuloa foorumille. Bosch on orginaali. Vuosimalleissa on eroja :roll: on ainakin kahta tyyppiä 2-tie katti 0 280 218 081 ja 3-tie katti 0 280 217 114. Ensimäinen on 350e hujakoilla saksassa, jälkimäinen 250e.

Bosch saksassa on halvin, halvempi jopa kuin osa nimettömistä tarvikkeista tai kuten febi, VDO on kallein jopa 400e.

Pierburgilta saa pelkkää sitä anturia sinne pömpelin sisälle ja sillä on hintaa n 150-200e.

Sitten on kiinatarvikkeet yms. jotka toimii tai sitten ei toimi... Niiden hinnat on 200-300e
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
timuli79
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja timuli79 »

Tuommosen sivun löysin: www.maf-shop.com tuolla bosch ois n.170€ posteineen ja VDO 260€ . Mut jos toi bosch on alkuperäinen ni kyl mä sen sitten ostan ku toi laukee lopullisesti. Mut kokeillaa huomenna putsata se ensin.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nonni nuohja onki jo iha järkevän hintasia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
timuli79
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja timuli79 »

No ni nyt on putsaus suoritettu. Mittari oli aivan öljyinen samoin kaikki ne putket :?: :?: :?: mistä sinne öljyä pääsee, joku huohotin putkiko? Seuraava kysymys kuuluukin et mistä se ilma sinne ilmamassamittarille kiertää kun ilmanputsari on moottorin oikealla puolella ja mittari vasemmalla ja ilmamittarille tuleva putki lähtee alaspäin ja taittuu vasemmalle? Vai löytyykö sieltä jostai toinen putsari? No mut ei moottorivalo ainakaan koeajolla syttynyt ja ihan ku kaasu reagois herkemmin. Tiedä sit voiko se olla herkempi... mut siltä se tuntuis :D
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Siis putsari ja mittari ovat kyllä ihan samalla puolella konetta? :D Tai niin niitten ainaki pitäs olla.. :shock: eikä ole kahta putsaria
C250TDT -98
timuli79
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja timuli79 »

No nii mullakin ois ollu sellanen käsitys mut kun ei ole samalla puolella :shock: Moottori sii 2.0 kompressori kiertääkö se jotenkin erilailla ton kompressorin takia :idea: ...ei varmaa..
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Aivan tämä oli bensa koneella :D Niistä minä en osaakkaan sanoa mittää :wink:
C250TDT -98
timuli79
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja timuli79 »

No nyt tässä valosassa näki vähän paremmin. Eli ilmanputsarilta lähtee putki sivulle ja siitä alas ja puskurin takana auton vasemmalle puolelle ja nousee ylös ilmamassamittarille siinä on sellane 1,5 - 2 m matka putsarilta mittarille :shock: miks siinä tollanen pitää olla, miks se ei menis suoraa. Pitää vissii soittaa saksaa insinööreille ja vähä neuvoa :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mistä päättelet että ilmamassamittari on rikkoutumassa ?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

timuli79 kirjoitti:No nyt tässä valosassa näki vähän paremmin. Eli ilmanputsarilta lähtee putki sivulle ja siitä alas ja puskurin takana auton vasemmalle puolelle ja nousee ylös ilmamassamittarille siinä on sellane 1,5 - 2 m matka putsarilta mittarille :shock: miks siinä tollanen pitää olla, miks se ei menis suoraa. Pitää vissii soittaa saksaa insinööreille ja vähä neuvoa :D
Siis jos nyt kyse kompressorista,niin kun katsotaan pellin alle;vasemmassa kulmassa ilmanputsarikotelo,siitä ilma menee kompressorille,sitten välijäähdyttimelle,moottorin oikealta puolelta putki menee kaasuläppäkoteloon jossa ilmamassamittari on.
Mitäs se temppuili,että vika juuri tuossa mittarissa :?:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
timuli79
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja timuli79 »

No moottorin vikavalo sytty ensiks, sitten käynnistys vaikeuksia satunnaisesti, tyhjäkäynnin vaeltelu... vienti veholle jossa diagnoosi et maf:ssa vika. ´putsasin maf:n joka oli öljyinen? vikalista nollattiin, ei ainakaan vielä ole takas syttyny...
timuli79
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja timuli79 »

Siis jos nyt kyse kompressorista,niin kun katsotaan pellin alle;vasemmassa kulmassa ilmanputsarikotelo,siitä ilma menee kompressorille,sitten välijäähdyttimelle,moottorin oikealta puolelta putki menee kaasuläppäkoteloon jossa ilmamassamittari on.

Mistäs se öljy sinne vois tulla?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

timuli79 kirjoitti:
Mistäs se öljy sinne vois tulla?
Huohottimelta se yleensä menee ahtoputkiin/cooleriin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
timuli79
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja timuli79 »

Jaahas, meneekö sitä öljyä paljonkin sinne(pitäiskö mennä) meinaa tartteeko tota maf:a putsata kuin usein. Meinaan kun putketkin oli öljyiset. Vai pitääkö mun alkaa epäilee et mun tuonti mersulla on sittenkin ajettu enemmän kuin mittari näyttää :D
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No ei sitä enää tuonne ilmamassamittarille pitäisi paljoa riittää...omassa kompurassa ei ole tarvinnut puhdistaa putkia eikä muutakaan.
Kai se raskas kaasujalkakin asiaan vaikuttaa,omassa kun kitkarenkaat alla,niin talvikelissä joutuu suunnilleen tyhjäkäynnillä ajelemaan että pääsis edes vähän eteenkinpäin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
timuli79
Viestit: 11
Liittynyt: 24.2.2012 16:34

Viesti Kirjoittaja timuli79 »

Kerros vielä missä toi välijäähdytin/cooleri on vai meneekö toi ilma putki jostai syylärin läpi tai miten toi jähdytys tapahtuu :?:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4371
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Se on aika hyvin puskurin takana piilossa.Rekisterikilven alapuolella ritilän takana näkyy hieman välijäähdyttimen kennoa.Mutta jos haluaa tarkemmin tutkia,on puskuri irroitettava.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Matias50
Viestit: 20
Liittynyt: 10.11.2010 21:27
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Matias50 »

Siitä ilmamassamittarista omassa E 220 CDi:ssä vm1999, aj 550 tkm; Tulppautin EGR- venttiilin ensiksi, sitten ostin siihen Voimaa-comista uuden moott-ohj-ohjelman. Auto oli tiukalla katsastuksessa jo päästömittauksen arvojen alituksessa ennen ohjelmointia ja tulppausta, mutta meni kylläkin läpi. Ihmettelin jo auton hankinnasta alkaen (11.2011) sen lievää käynti- ja veto-ominaisuuksien häiriöitä etenkin täysillä tehdyissä ohitustilanteissa. Kokeilin reagoiko millälailla ajoon jos otan ilmamassamittarista pistokkeen kokonaan irti ja eipä sillä ollut vaikutusta. Ostin KL-osista uuden anturin ko-mittariin ja kone alkoi antaa samantien voimaa tasaisesti ja aiempaa paremmin koko kierrosalueella. Päästöjä en ole vielä mittauttanut, mutta toimii tehon annossa todella tasaisesti kaasuun vastaten koko kierrosalueella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”