W210 E 220 CDI -00 Tehot katoaa tuon tuostakin

Katso myös W202
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

W210 E 220 CDI -00 Tehot katoaa tuon tuostakin

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Heips!

Meidän perheen tuorein tulokas alkoi kiukuttelemaan. Aika ajoin auto muuttuu aivan tehottomaksi kesken ajon. Kun auton sammuttaa ja lähtee uudelleen liikkeelle, taas mennään tovi reippaasti, kunnen vikatila uusii. Alkuun tätä sattui harvakseltaan, nyt es tänään 150km työmatkalla viisi kertaa. Ja savua tuntuu pukkaavan kiihdytyksessä reippaanlaisesti (siis silloin kun auto suostuu kiihtymään).

Osaisiko joku suoraan oireista sanoa potentiaalista syyllistä? Voisiko Pakokaasun takaisinkierrätys/imusarjan läppien jumitus aiheuttaa tällaista?

Mittariston näyttöön ei tule mitään tekstiä, mutta tehot putoaa arviolta kolmannekseen ja meno on sen jälkeen jotenkin pumppaavaa. Ihankuin auto yrittäisi lähteä menemään normaalisti, mutta sitten aina jokin rajoitus lyö takaisin...
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 E 220 CDI -00 Tehot katoaa tuon tuostakin

Viesti Kirjoittaja MHe »

Make_1 kirjoitti:
Osaisiko joku suoraan oireista sanoa potentiaalista syyllistä? Voisiko Pakokaasun takaisinkierrätys/imusarjan läppien jumitus aiheuttaa tällaista?
.
Voi, mutta niin voi liian moni muukin seikka. Itsellä syynä tosin olivat juurikin imusarjan läpät. Katso liikkuvatkol läpät (tai niiden yhdystanko) kun annat koneelle kierroksia, tanko näkyy imusarjan alla kun osaa katsoa. :roll:

Muutoin testeriin, ja mielellään aidon starin päähän, (+ osaavalla käyttäjällä).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

koita putsata ilmamäärä anturia ja ahtolämpö anturia. ite ruiskuttelen aina ihan präkliinillä vaan, heleppo koittaa että auttaako kun ei oo iso vaiva eikä maksa oikestaan mitään :wink: en tiä mistä itellä johtui myös jonkin kaasuläpän tms jumittaminen,jumitin sen sitte nippusiteellä pysymään auki :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Oma paavo oireili juurikin samalla tavalla, starilla diagnoosi varmistettiin ilmamassamittariin. Uuden mittarin vaihdon jälkeen (5min parkkipaikkahomma) kiihtyvyyttä voi taas mitata esim. kaappi- tai käkikellolla (sekuntikelloa ei tarvita) kalenterin sijaan.

Moottori tipppuu vikatilaan, jolloin kierrokset on maksimissaan 3000 ja kiihtyvyys sitäluokkaa että linttaklubikin pitää menoa varsin maltillisena. Moottoritien rampista kun heti ylhäältä painaa kalossin konehuoneeseen asti vauhtia saattaa rampin päähän saada nippanappa satasen ja traktorienkin ohitukseen tarvitaan lentokenttä.

Hevosmiesten tietotoimiston (ja Dealerin) mukaan noita saisi tosiaan olla hanskalokerossa yksi ja takakontissa toinen varalle. Dealerilla näkyy olevan vielä yksi myynnissä, nopeat syövät hitaat: viewtopic.php?t=38037

Ja jos ei irtoa savua eikä ääntä, niin sitten ei ole voimaakaan, siitä tuskin kannattaa olla huolissaan :happy:
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Voiko ilmamassamittari olla osittain rikki? Äsken ajoin 100km ilman ongelmia ennenkuin heitti vikatilaan. Tosin seuraava pätkä oli 10km ja nytkin vikatila päällä. Kohta taas pysähdyttävä... Oon kyl menossa tänään KLään, joten voisihan tuon koittaa vaihtaa.
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Ainakin minulla oireet oli juuri tuommoisia. Eli ensin oireili silloin tällöin rankemmassa kiihdytyksessä ja loppupelissä joka startilla. Joku, joka paremmin tietää tuon sielunelämästä osannee kertoa tarkemmin miten se menee rikki, mutta ainakin minun kokemusten perusteella se hajoaa juurikin tuollalailla "asteittain".
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Nyt on ilmamäärämittari vaihdettu. 10km ajon jälkeen puutui taas. :-( Eli eipä ollut siitä kiinni...
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Nyt kestää näköjään startin jälkeen yhden kiihdytyksen, sit muuttuu meno verkkaiseksi. Mutta jonkinlainen asiayhteys tuosta kuitenkin löytyi. Nyt ei enää vauhti putoa alamäissä samalla tavalla kuin aikaisemmin, eli nyt tällä pystyy tovin vikatilassa ajamaankin...
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4319
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkistele ahtovuodot, alipaine vuodot,
Näkyykö turbon välissä, katin ja turbon välissä, muualla putken saumoissa mustaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Nyt tarvis varmaan seuraavaks koittaa saada vikakoodia ulos. Siis syy miks moottorin aivot tuuppaa vikatilan päälle. Saakohan Multiplexerillä ja Carsoftilla riittävästi tietoa ulos? Ne löytyisi kotoa...
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Make_1 kirjoitti:Saakohan Multiplexerillä ja Carsoftilla riittävästi tietoa ulos? Ne löytyisi kotoa...
Saa ja kannatta lukea olemassa olevat vikakoodit ensin ja pistää talteen joko kovalevylle tai vihkoon. Sitten nollaus ja koeajoa, ja katsoa että mikä/mitkä uusiutuvat.
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

No niin, nyt on ollu Marsu letkun päässä. Tälläisia terveisiä tuli:

Single diagnosis CDI - Status: ERROR !
P1354 Synchronization between camshaft and crankshaft
P0100 Hot film mass air flow sensor.
P1470 Boost pressure control vacuum transducer

Kuittasin vikakoodit ja kas, ainakin heittämäni parin kilsan lenkin ajan meno maistui taas! Huomenna kun pyrähtää kolmisensataa kilsaa, niin totuus selvinnee viimeistään...

Tein myös suutintestin. Se ei mun mielestä näyttänny kovin hyvältä:
https://picasaweb.google.com/marko.kukk ... 9115113138

Eikös korjauskertoimien pitäis olla suht liki toisiaan? Nyt hajontaa oli melkoisesti.
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

En saanut suutitintestilukemia näkyviin, mutta parhaimman kuvan asiasta saa kun testin tekeen ajossa ja painaa kaasun pohjaan kun kierrokset on alle 2000 rpm. Siinä jos joku sylinteri kiipeää tappiin asti, niin ainakin se on selvä tapaus.

Muista koodeista on parempi sanoa sitten kun tiedetään, että mitä uusiutuu.
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

suutintestin korjauskertoimien ääripäät oli muistaakseni -2.0 ja +1.8
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Noniin, Ei ollut pitkä ilo. melko tahmainen oli matka töihin.

Kaksi kolmesta vikakoodista tuli uudestaan näkyviin:

CARSOFT Diagnosis-report 11.07.2012
Vehicle type: w210 220 cdi
License plate:
Customer:
Single diagnosis CDI - Status: ERROR !
P0100 Hot film mass air flow sensor.
P1470 Boost pressure control vacuum transducer


Mitähän sitten kokeilisi?
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4319
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Make_1 kirjoitti:Noniin, Ei ollut pitkä ilo. melko tahmainen oli matka töihin.

Kaksi kolmesta vikakoodista tuli uudestaan näkyviin:

CARSOFT Diagnosis-report 11.07.2012
Vehicle type: w210 220 cdi
License plate:
Customer:
Single diagnosis CDI - Status: ERROR !
P0100 Hot film mass air flow sensor.
P1470 Boost pressure control vacuum transducer


Mitähän sitten kokeilisi?
ilmamassa mittari, sen johdot, egr

Paineen "muunnin" rikki sen johdot tai alipaine letkut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4319
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Make_1 kirjoitti:Noniin, Ei ollut pitkä ilo. melko tahmainen oli matka töihin.

Kaksi kolmesta vikakoodista tuli uudestaan näkyviin:

CARSOFT Diagnosis-report 11.07.2012
Vehicle type: w210 220 cdi
License plate:
Customer:
Single diagnosis CDI - Status: ERROR !
P0100 Hot film mass air flow sensor.
P1470 Boost pressure control vacuum transducer


Mitähän sitten kokeilisi?
ilmamassa mittari, sen johdot, egr

Paineen "muunnin" rikki sen johdot tai alipaine letkut
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Olisikohan järkevää koittaa EGR:n poistoa? Senhän saa jotenkin ohjelmallisesti tehtyä?
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ei ole järkevää alkaa vialliseen autoon tekemään patentteja. Siitä se varmimmin sotku syntyy. Ensi auto kuntoon ja sitten ohjelmamuutoksia, jos siltä tuntuu.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4319
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Meissenkeri kirjoitti:Ei ole järkevää alkaa vialliseen autoon tekemään patentteja. Siitä se varmimmin sotku syntyy. Ensi auto kuntoon ja sitten ohjelmamuutoksia, jos siltä tuntuu.
Niin yleensä paitsi jos vika on EGR systeemissä niin se kannatta poistta ohjelmasta eikä laittaa kuntoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

No niin, nyt on lomareissu heitetty ja on taas aika palata askartelemaan vanhan murheen kanssa.

Auto kiihtyy starttauksen jälkeen ok, mutta hetken päästä on vikatila taas läsnä.

Eli edelleen nollauksen jälkeen Carsoft näyttä samat vikakoodit:

P0100 Hot film mass air flow sensor.
P1470 Boost pressure control vacuum transducer

Ilmamassa-anturi on vaihdettu kertaalleen uuteen, ja sitten vielä kertaalleen päikseen toimivasta autosta. Samoin on vaihdettu (toimivasta autosta) hukkkaportin kelloa ja EGR-venttiiliä ohjaavat alipaneenmuuntimet, EGR-venttiili sekä ahtopaineanturi.

Paikallistin vihdoin imusarjan läppien kääntömoottorin. siinä ei näyttänyt olevan minkäänlaista tankoa vivun pallossa kiinni (Näkyi imusarjan 2-3 putkien välissä) , eikä vipu näyttänyt liikkuvan paikallaan kaasutellessa lainkaan. Mutta sitten katsoin toimivasta (ainakin vielä) autosta samaa paikkaa ja siellä oli tanko kiinni, mutta en siinäkään mitään liikettä huomannut kaasuttelusta huolimatta. Olisiko kellään Staria tässä Jämsän tahi Lahden lähiympäristössä? Sillähän tuon läppämoottorin toimivuuden pääsee ymmärtääkseni testaamaan??
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29460
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos vikatilan aiheuttaisi läppämoottori siitä olisi myös vikakoodi muistissa.
Vähän hankala tuo P1470 tutkia netin välityksellä :cry: mutta tuleeko tosiaan ilmamassamittarista vikakoodi heti uudelleen ? Sen johtoja tutkimaan seuraavaksi :idea:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2448
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kannattaa myös raottaa niitä moottorin suojamuovia irti ja tsekata onko piuhat järjissään :wink: Mulla oli tosta omasta väykystä parista piuhasta suojakuori hankautunut puhki ja oireili samalla tavalla ennen kuin kolvasin ne ja suojasin ne kutistesukalla :roll: Oli mulla tosin ilmansuodatinkin ihan tukossa ja sen vaihdon jälkeen tuli auton voimat takas :D
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Nyt toimii!!!!

:lol:


Vika oli loppujenlopuksi niinkin yksinkertainen, kuin repeämä ahtopaineputkessa....
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
tappara
halmaaja
Viestit: 144
Liittynyt: 04.6.2007 20:54
Paikkakunta: Bryssel

Viesti Kirjoittaja tappara »

Hellouz.

Mitenkä sinä sen todensit tai löysit?
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:...
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Kokenut käsi kävi kopeloimassa konehuoneessa.
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Jamo 220 cdi
Viestit: 8
Liittynyt: 05.11.2012 16:01
Paikkakunta: sikalatva

Viesti Kirjoittaja Jamo 220 cdi »

Make_1 kirjoitti:Nyt toimii!!!!

:lol:


Vika oli loppujenlopuksi niinkin yksinkertainen, kuin repeämä ahtopaineputkessa....
:arrow: :arrow: siis pittääkö munki nyt nuo vielä tukkia että saa voimasavut tuone takapuskurin alle? ko minusta tuo egr:rä vaan päästää paineet tuone pakosarjan puolelle...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4319
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jamo 220 cdi kirjoitti:
Make_1 kirjoitti:Nyt toimii!!!!

:lol:


Vika oli loppujenlopuksi niinkin yksinkertainen, kuin repeämä ahtopaineputkessa....
:arrow: :arrow: siis pittääkö munki nyt nuo vielä tukkia että saa voimasavut tuone takapuskurin alle? ko minusta tuo egr:rä vaan päästää paineet tuone pakosarjan puolelle...
Kyllä se menne toisi päin... eli pako painnet tulee sieltä imusarjan puolelle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jamo 220 cdi
Viestit: 8
Liittynyt: 05.11.2012 16:01
Paikkakunta: sikalatva

Viesti Kirjoittaja Jamo 220 cdi »

No duoda noin niikö mää ainaki olettaisin että se painaa turpolla sen verran imusarjaan että kun tuo venttiili takertellee ni painetta menee pakopuolelle
:roll: vaan eipä takertele enään...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4319
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jamo 220 cdi kirjoitti:No duoda noin niikö mää ainaki olettaisin että se painaa turpolla sen verran imusarjaan että kun tuo venttiili takertellee ni painetta menee pakopuolelle
:roll: vaan eipä takertele enään...
Oletaahan voi... mutta kun ahdin tekee hommia niin pakopuolella ennen ahdinta(siinä mistä egr kanava lähtee imu sarjaan) on suuriman osan aikkaa enemän painetta kuin imu sarajassa

vaan samapa tuo kummin päin paineet valsakaa vaikutus on kuitenkin...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”