S210 320cdi ahdot hukassa alakierroksilta

Katso myös W202
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

snopro81 kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:kompataan tätä, just kattelin -00 mallin OM613 konetta, kone sammuksissa virrattomana yhdystanko on etummaisessa ääriasennossa, ja kääntävät nokatkin siis "eteenpäin" matkustaneena
Minulla "moottorin nokka" on kohti tulipeltiä ja se siitä se kääntää ylhäältä katsottuna vastapäivään kohti keulaa kun se säätää läppiä. Onko moottori oikein paikallaan?
Mulla kone sammuksissa myös moottorin nokka kohti tuli peltiä.
Läppien nokat on kohti syyläria..mites,nuo nyt sitte pitäs olla :roll:
Mielenkiintoinen topiksi,jos vaikka sais omiinkin vikatiloihin ja savutukseen jonku selvyyden :twisted:
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Muutes,mitäs kaikkia tiivisteitä tarvii ku imusarjan ottaa "käteen"?tietäs hommata valmiiks
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

imusarjan tiiviste, ei oikeestaan muuta. Riippuu siitä missä kunnossa o-renkaat on siinä lämmönvaihtimessa ja polttoainelinjoissa.

Kone taas käynnissä, vika vaan pysyy. Tosin valtava savutus täysvedolla on poissa. Eli siihen saatiin vastaus niistä läpistä, ne oli ilmeisesti kiinni täydellä hapella. Läpät ohjattu manuaalisesti auki asentoon.

Alkaa v*tuttaa.. Jokin asia jää nyt huomaamatta.. En ole vielä saanu sitä ilmamassamittaria testattua, mutta en oikein usko siihen vikaan. Edelleen mietityttää tuo takapönttö. Se pitää minusta outoa ääntä, sellasta kumisevaa. Aivan erilainen ääni oli edellisessä sedanissa, paljon terävämpi pakoääni. Toki pitkäkattosen takapönttö on erilainen.
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

Nonnih, taas päivä tutkittu ja hutkittu.Tuloksena EHKÄ ratkaisu ongelmiin. Kaikki oireet on ollu monista eri vioista johtuvia, ja siksi hankalia paikallistaa. Tähän mennessä siis korjattu:

-egr venttiili vuoti- > tulpattu, poistettu ohjelmasta ja itse venttiilirunko putsattu
-cooleri haki, uusi tilalle
-ahtoputken kaksi liitosta vuoti, o-renkaat vaihdettu ja vuodot tilkitty
-katalysaattorit tyhjennetty
-imusarja puhdistettu
-imusarjan läpät jumitti, läpät jumitettu aukiasentoon
-vuotoja polttoainelinjan o-renkaissa, uusiks kaikki
-ahdin irrotettu ja todettu ehjäksi
-imuilman lämpöanturi päästänyt öljyt lävitseen, uusittu
-mappi uusittu
jne...

Huomenna tehdään vielä yks korjaus, ja toivottavasti sitten alkaa kolmio vilkkua ruudussa..
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

snopro81 kirjoitti:imusarjan tiiviste, ei oikeestaan muuta. Riippuu siitä missä kunnossa o-renkaat on siinä lämmönvaihtimessa ja polttoainelinjoissa.

Kone taas käynnissä, vika vaan pysyy. Tosin valtava savutus täysvedolla on poissa. Eli siihen saatiin vastaus niistä läpistä, ne oli ilmeisesti kiinni täydellä hapella. Läpät ohjattu manuaalisesti auki asentoon.

Alkaa v*tuttaa.. Jokin asia jää nyt huomaamatta.. En ole vielä saanu sitä ilmamassamittaria testattua, mutta en oikein usko siihen vikaan. Edelleen mietityttää tuo takapönttö. Se pitää minusta outoa ääntä, sellasta kumisevaa. Aivan erilainen ääni oli edellisessä sedanissa, paljon terävämpi pakoääni. Toki pitkäkattosen takapönttö on erilainen.
juu niin alkaa v..tuttaan,kaikkia romuja sitä ostaakin :idiot:
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Omassa myös on kone sammuksissa se läppien säätömoottorin "kärki" kohti tulipeltiä. Miten sen tangon saisi helpoiten irti, ja kuinka saisin ne läpät hirtettyä auki asentoon?? Pitääkö se tanko katkaista? Mulla ei ole nyt tarve alkaa imusarjaa purkamaan.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

Se tanko lähtee ihan painamalla irti, molemmat päät.

Nyt on ilmamassamittarikin vaihdettu, still don't work.. Veiskö kuusakoskelle vai polttasko ihan omalla pihalla :evil: :evil: ???

Kertokaa ny mikä hitto vie voiman.. joku anturi pimeenä? staari ei näytä mitään vikaa, ainut oli toi massamittari, jonka arvot ei ollu oikein.

Autolla voi ajaan ihan normaalisti, mutta tuntuu tyhmältä, että laatikko vaihtaa aina pienemmälle kun vähänki tarvii vääntöä.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Alkaa kyl ehdotukset loppumaan vialle. =DD Itsellä oli selvä ahtojen katoamisen syynä silloin tällöin se Turbon "alipainemokkula". Vaihdoin Turbon ja EGR:n mokkulat ristiin ja jo löytyi hukkuneet pollet, joskin välijäähy viel on mitä on, kunnes sen vaihdan. Mut omassa ainakin se Turbon alipainemokkula oli täynnä jotai pientä pölymutua, imeskelin ja ihmettelin sen toimintaa niistä letkujen lähdöistä niin suu oli täynnä pölyä ja paskaa, mutta se mokkula kuitenkin vertyi jotenkin toimimaan siinä imeskellessä ja puhallellessa. Kankeesti se kalvo siellä liikkui alkuun, muttei nyt ole sit tehot hukkuneetkaan. Kerran hävis tehot pienessä montussa tasakaasulla. Mut onneks löyty toi vikakohde.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

Säätöventtiili pitäis olla kyllä mullakin ehjä, olen vaihtanu niitä ristiin ilman mitään vaikutusta. Säätötanko kumminkin liikkuu konetta kierrättämällä, joten luulis sen toimivan.

Ja nyt kun ei enää tiedä edes mistä aloittaa vian etsimistä.. Ketuttaa kun ei itse kerkeä nyt kunnolla paneutumaan vianetsintään..
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mitäs *:ri näytää sielä taphtuvan kun vaiva on "pällä"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

En ole päässyt ajamaan, ei ollut sellasta läppäriä jossa olis ollu akku kunnossa.. Eli paikallaan piti huudatella..

Tänään taas aamulla vikatilaan, rauhallista 80-90km/h ajoa kärri perässä 15km.. "ahtopaineen säätöpoikkeama postiivinen"
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

Nonnih, vika selvillä. Aikamoisen vaivannäön jälkeen.. Olis pitänyt luottaa omaan vaistoon heti, mutta toisaalta hyvä että tuli laitettua kaikki muutkin paikat samalla kuntoon. Suosittelen muillekin.

Vika löytyi ahtimesta, joka pöydällä näytti täysin ehjältä ja toimivalta. Mutta kun otti turbiinipuolen auki, niin paljastui totuus. Koko vnt-paletti oli irronnut pakopesästä. Eli säätötanko pöyritti sitä koko palettia siellä, eikä liikuttanut siipiä. Pöydällä kaikki toimi niinkuin pitää, mutta ei enää kun ahdin oli paikoillaan.

Vika nyt korjattu ja auto toimii . Onneksi ei ollut hajonnut mitään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hyvä että selvisi
(olis myös selvinyt jos olis päässyt testaaman ajon aikana tai klik ahtimen säätimen ohjausnapulasta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

Kyllä varmaan olis selvinny. Ja itseasiassa se selviskin ajaessa alipainekellon kanssa. Se näytti vian todella hyvin.

On vaan täällä hankala saada autoa tähden päähän silleen että sitä joku oikeesti osais vielä tulkitakin. Toki jos minulle ois sellanen vekotin annettu illaks käyttöön, ni olis helpottanu tilannetta. Tuon boschin kanssa ei oikein saa todellista kuvaa asioista.. Ja eikö staari olis vaan näyttäny että ahtopaineen säädössä on ongelma? Eihän sekään osaa kai eritellä missä se vika on. Kumminkin säätövipu toimi, siivet vaan ei aina liikkuneet niinkuin piti.

Ja vian etsinnästä teki vaikeaa se että päällä oli monta vikaa yhtäaikaa, Egr vuoti, läpät jumissa satunnaisesti, ilmamassamittari rikki, ahtopaineen temppuilu jne..

Ja sit kun pitäs samaan aikaan tehdä töitä ja rassata nokivasaraa, ei helppo yhtälö. Lisäksi "asiantuntijoiden" vika diagnoosit sotki asiaa, ei osannut luottaa omaan vaistoon.

Loppu hyvin, kaikki hyvin..
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

snopro81 kirjoitti: Lisäksi "asiantuntijoiden" vika diagnoosit sotki asiaa, ei osannut luottaa omaan vaistoon.
No ei kannata tulla foorumille kyselemään, ei kukaan pysty kotisohvalta sun turbiinisiipiäs näkemään. :?

Ja lisäksi kun vika on hankala niinkuin itse sanoit, tarvitaan sitä kokemusta vian metsästykseen (myös starin kanssa pelatessa!), eikä sitä ei voi vaatia koska ilmaisia neuvoja nämä ovat ja nettisuodatus pitää olla kaikessa päällä. Kaikki kuitenkin yrittävät täällä auttaa muita parhaan tahtonsa ja tietonsa mukaan. Osalla käyttäjistä on automekaanikkotausta tai jopa oma paja ja osa vaan kertoo mitä on lukenut tai omassa autossa havainnut.

Mutta tärkeintä tässäkin on, että vika löytyi ja on nyt kirjattu taas yhdeksi mahdollisuudeksi jos joku muukin vastaavista oireista kärsii :rock:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

Ollaanpas täällä nyt herkkiä.. Nyt neuvosin ajattelemaan enneku tekee hätäsiä johtopäätöksiä siitä ketä aina tarkoitetaan.. Toki oma kirjoitusasu olisi voinut olla selvempi asian suhteen.

"asiantuntijoilla" tarkoitan paikallisia mersuasentajia, joilla on omat hyvin voimakkaat mielipiteet asiaan, nauretaan päin naamaa ja ei uskota asioita. Ensimmäisenä syytetään ecu ja jotain pilipali ohjelmaa. Toki jokaisella on omaan mielipiteeseen oikeus, mutta minusta on väärin että asiakasta pidetään tyhmänä (toki siltä näytän). En siis tarkoita näitä nettikeskusteluja, osaan kyllä suodattaa niistä tarvittavan.. En kumminkaan ole idiootti enkä 18-vuotias sinisilmäinen nettinörtti, jolla on eka tällänen auto :D ..

Olen täällä pyytänyt vaan ajatuksia ja jotain suuntaa mistä etsiä. Ja juuri niitä vastauksia olen saanut. En ole etsinyt valmiita vastauksia.

Ja nyt kun on taas lisää kokemusta asioista, niin jaan kyllä tietoa niitä tarvitseville. Siihen tämä portaali on hyvä.
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

snopro81 kirjoitti:
"asiantuntijoilla" tarkoitan paikallisia mersuasentajia, joilla on omat hyvin voimakkaat mielipiteet asiaan, nauretaan päin naamaa ja ei uskota asioita. Ensimmäisenä syytetään ecu ja jotain pilipali ohjelmaa.
Siinä tapauksessa anteeksipyyntöni liian kärkevästä kommentistani joka perustui väärään johtopäätökseen (toki olisit voinut heti kertoa että kävit tyrkyttämässä näille 'puolijumalaisille guruille' omia mielipitetäsi viasta :D jotenkin vain tuntui kohdistuvan foorumiin kun tässäkin jo monenlaista ehdittiin ehdotella...).

Kovaa ajoo ja oma stari hankintaan! :kuski:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

Ei missään nimessä. Ne jotka yrittää auttaa ilman turhaa kettuilua on hienoja ihmisiä. Mutta kun menet kysymään neuvoa tutuilta mersuasentajilta ja vastaus on "hieman" ivallinen, niin alkaa ärsyttää. Perustellut mielipiteet on vaan hyvästä, kettuilu ei. Ja ei tuo vika nyt ollut mitenkään tavallinen. Oli vaan aika myrtsejä mersuasentajia täällä kun kävin kertomassa mikä autossa oli vikana. Otti koville olla totaalisen väärässä.. Eivät enää jutelleet..

Kiitos vaan kaikille jotka ovat auttaneet täällä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

snopro81 kirjoitti:Kyllä varmaan olis selvinny. Ja itseasiassa se selviskin ajaessa alipainekellon kanssa. Se näytti vian todella hyvin.

On vaan täällä hankala saada autoa tähden päähän silleen että sitä joku oikeesti osais vielä tulkitakin. Toki jos minulle ois sellanen vekotin annettu illaks käyttöön, ni olis helpottanu tilannetta. Tuon boschin kanssa ei oikein saa todellista kuvaa asioista.. Ja eikö staari olis vaan näyttäny että ahtopaineen säädössä on ongelma? Eihän sekään osaa kai eritellä missä se vika on. Kumminkin säätövipu toimi, siivet vaan ei aina liikkuneet niinkuin piti.

Ja vian etsinnästä teki vaikeaa se että päällä oli monta vikaa yhtäaikaa, Egr vuoti, läpät jumissa satunnaisesti, ilmamassamittari rikki, ahtopaineen temppuilu jne..

Ja sit kun pitäs samaan aikaan tehdä töitä ja rassata nokivasaraa, ei helppo yhtälö. Lisäksi "asiantuntijoiden" vika diagnoosit sotki asiaa, ei osannut luottaa omaan vaistoon.

Loppu hyvin, kaikki hyvin..
Seuraamalla sen antamia tarkistus ohjeta kyllä
snopro81 kirjoitti:Ei missään nimessä. Ne jotka yrittää auttaa ilman turhaa kettuilua on hienoja ihmisiä. Mutta kun menet kysymään neuvoa tutuilta mersuasentajilta ja vastaus on "hieman" ivallinen, niin alkaa ärsyttää. Perustellut mielipiteet on vaan hyvästä, kettuilu ei. Ja ei tuo vika nyt ollut mitenkään tavallinen. Oli vaan aika myrtsejä mersuasentajia täällä kun kävin kertomassa mikä autossa oli vikana. Otti koville olla totaalisen väärässä.. Eivät enää jutelleet..

Kiitos vaan kaikille jotka ovat auttaneet täällä.
Ymmärsinkö oikeen että mersuasentajat(tuskin olivat... jokainen semoinen tiettä että se on turhaa itsensä kiusaamista kun siihen on olemasa kunnon työkalut ainkin kaikissa semoisisa paikoissa missä cdi mersuja oikeasti korjataan/tutkitaan) tutkivat sitä boschin kanssa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Yhen ahtopaineraja-arvoja herjaavan -06 Passatin tulkitsin ahdinvikaiseksi, kun pistoolipumpulla johdinsiipiä ajaessa ne takkusivat. Uusi tonnin ahdinpaketti ja päivän lasku töistä, hieman kylmäsi että osuko diagnoosi kohdalleen. No, auto tuli kuntoon, eikä herjoja esiintynyt enää. Parin viikon päästä räjäytin vanhan ahtimen. Kaikki johdinsiivet oli vääntyneet kieroon ja syöneet turbiinista meleko siivun. Pakopuoli oli puoliksi sulanut.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
snopro81
Viestit: 47
Liittynyt: 18.9.2012 18:04

Viesti Kirjoittaja snopro81 »

CDI203 kirjoitti:
snopro81 kirjoitti:Kyllä varmaan olis selvinny. Ja itseasiassa se selviskin ajaessa alipainekellon kanssa. Se näytti vian todella hyvin.

On vaan täällä hankala saada autoa tähden päähän silleen että sitä joku oikeesti osais vielä tulkitakin. Toki jos minulle ois sellanen vekotin annettu illaks käyttöön, ni olis helpottanu tilannetta. Tuon boschin kanssa ei oikein saa todellista kuvaa asioista.. Ja eikö staari olis vaan näyttäny että ahtopaineen säädössä on ongelma? Eihän sekään osaa kai eritellä missä se vika on. Kumminkin säätövipu toimi, siivet vaan ei aina liikkuneet niinkuin piti.

Ja vian etsinnästä teki vaikeaa se että päällä oli monta vikaa yhtäaikaa, Egr vuoti, läpät jumissa satunnaisesti, ilmamassamittari rikki, ahtopaineen temppuilu jne..

Ja sit kun pitäs samaan aikaan tehdä töitä ja rassata nokivasaraa, ei helppo yhtälö. Lisäksi "asiantuntijoiden" vika diagnoosit sotki asiaa, ei osannut luottaa omaan vaistoon.

Loppu hyvin, kaikki hyvin..
Seuraamalla sen antamia tarkistus ohjeta kyllä
snopro81 kirjoitti:Ei missään nimessä. Ne jotka yrittää auttaa ilman turhaa kettuilua on hienoja ihmisiä. Mutta kun menet kysymään neuvoa tutuilta mersuasentajilta ja vastaus on "hieman" ivallinen, niin alkaa ärsyttää. Perustellut mielipiteet on vaan hyvästä, kettuilu ei. Ja ei tuo vika nyt ollut mitenkään tavallinen. Oli vaan aika myrtsejä mersuasentajia täällä kun kävin kertomassa mikä autossa oli vikana. Otti koville olla totaalisen väärässä.. Eivät enää jutelleet..

Kiitos vaan kaikille jotka ovat auttaneet täällä.
Ymmärsinkö oikeen että mersuasentajat(tuskin olivat... jokainen semoinen tiettä että se on turhaa itsensä kiusaamista kun siihen on olemasa kunnon työkalut ainkin kaikissa semoisisa paikoissa missä cdi mersuja oikeasti korjataan/tutkitaan) tutkivat sitä boschin kanssa
Juurikin näin. Nyt tosin on paikka missä on myös staari, mutta ei ketään kuka sitä kerkeisi kunnolla käyttämään/osaisi käyttää. Täällä eletään vielä aikakautta ennen oikeita diagnostiikka laitteita... :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”