sähkölootan öljynvaihto

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

sähkölootan öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Minulla on väykyssä ( -01) 5 reikäinen sähköloota, autolla ajettu 170 tkm, pitäisikö jossain vaiheessa vaihtaa/vaihdattaa öljyt. Loota pelittää ihan ok.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, 57pannu. :D

Kannattaa vaihtaa öljyt ja suodatin viimeistään 100000 välein.
Jotkut pitävät vaihtovälinä 60000 eikä sekään lisää auton käyttökustannuksia kohtuuttomasti.
wiimax.fi
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

dealer kirjoitti:Tervetuloa Meselle, 57pannu. :D

Kannattaa vaihtaa öljyt ja suodatin viimeistään 100000 välein.
Jotkut pitävät vaihtovälinä 60000 eikä sekään lisää auton käyttökustannuksia kohtuuttomasti.
Kiitoksia, nyt kun pääsin kyselemään niin imaistaanko huilet mittatikun reiästä, vain onko pohja proppua. Suodatin lienee siellä askin pohjassa muovien kätköissä, niin ja paljonko öljyä menee, ja mitä laatua. Nii ja vielä mullahan on se mesen ominaisuus ettei nykyisin ota enää kuin 3000 kierrosta ja ne vähäisetkin tehot hävisi. Mutta toiselta foorumilta ohjattiin tänne, ja oisko se ilmamäärä (massa) anturi caput. Voiskohan tuota omassa tallissa testata jotenkin.
-hanski-
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

57pannu kirjoitti:Kiitoksia, nyt kun pääsin kyselemään niin imaistaanko huilet mittatikun reiästä, vain onko pohja proppua. Suodatin lienee siellä askin pohjassa muovien kätköissä, niin ja paljonko öljyä menee, ja mitä laatua. Nii ja vielä mullahan on se mesen ominaisuus ettei nykyisin ota enää kuin 3000 kierrosta ja ne vähäisetkin tehot hävisi. Mutta toiselta foorumilta ohjattiin tänne, ja oisko se ilmamäärä (massa) anturi caput. Voiskohan tuota omassa tallissa testata jotenkin.
-hanski-
Vaihdetaan pohjan ja öljynlauhduttimen liitoksen kautta. Suodatin pitää ja pohjan tiiviste kannatta vaihtaa samalla. Öljyn laatu, määrä ja hinta vaihtelee riippuen siitä, mikä on laatikon tyyppi, mistä ostata ja keneltä kysyt. Eli siis vaihdetaanko ainoastaan pohjan kautta saatavat öljyt vai tehdäänkö vaihto DG:n ohjeiden mukaisesti. Silloin sitä öljyä lotraantuu 12 litraa :shock: . Hinnat on toiselle tyypille 30 € litra ja toiselle noin 13 € litra. Myyvät noita ainakin Vehossa ja KL:ssä. Ilmamassamittaria ovat nuo pellepelottomat mittailleetkin, mutta kuolevaiset voivat ainoastaan yrittää puhdistaa sitä (tekohengitystä) ja vaihtaa sen uuteen. Kierrokset eivät nouse yli kolmen tonnin, koska koneessa on vikatila päällä.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Hieman aihetta sivuavia topikkeja, jotka olet varmaan jo lukenutkin, on tuolla/täällä W210/voimansiirto osastolla.

Laatikon oljynvaihto ei ole mikään huipputieteellinen suoritus mutta auto kyllä pitäisi saada reilusti nosturilla ylös jotta kaikki hommat onnistuu kunnialla.
Mikään tunkkiviritys ei oikein pelitä, tai homma on ainakin pirun vaikeeta.
Kuten jo mainittiinkin on se vaihteiston öljynsuodatin laatikon sisällä ja vaihto tapahtuu irroittamalla laatikon öljypohja.

Öljyn määrän mittaus tapahtuu mittatikulla joka maksaa n. 60-70€ ja öljyn ylitäyttöä tulisi välttää.

Ehdotan vierailua testerin omistavaan ja ko. öljynvaihtoja tekevään korjaamoon.
Korjaamoehdotuksia voipi kertyä foorumilaisilta ja saattaa olla loppujenlopuksi huimasti edullisempaa teetättää homma muualla kuin maahantuojalla.
. . .
Avatar
57pannu
Viestit: 111
Liittynyt: 27.5.2006 22:17
Paikkakunta: takametsä

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

57pannu kirjoitti:
dealer kirjoitti:Tervetuloa Meselle, 57pannu. :D

. Nii ja vielä mullahan on se mesen ominaisuus ettei nykyisin ota enää kuin 3000 kierrosta ja ne vähäisetkin tehot hävisi. Mutta toiselta foorumilta ohjattiin tänne, ja oisko se ilmamäärä (massa) anturi caput. Voiskohan tuota omassa tallissa testata jotenkin.
-hanski-
No niin ilmamäärä (ilmamasssa) anturihan se oli. Nyt se vaihdettu. Avasin entisen ja yksi liitos oli caput, mutta sen verran oli huonoa tuuria etten saanut tinattua uutta lankaa, pinta liitos tekniikka teki tepposet. Anyvägen nyt on uusi ja orkkis maksoi 110 € ja vastaava Bosch n 270 €. Taas ollaan onnellisia.
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

Terve Terve..

E430 sähkölootan öljyn vaihdon jälkeen on alkanut tippasemaan vaihteistoöljyä KEULASTA!

Öljyt vaihdatettiin huolto liikkeessä, mikä ei ole pienempiä Rovaniemellä....
Elikkä onko mahdollista että he ovat ryssineet homman ja alkanut vuotamaan lauhduttimen liitoksesta??
Kun huomenna huoltoliikkeeseen mennään juttelemaan asiasta...

Niin niin, vinkkejä tarvitaan, että kaveri ei kuseta meitä sanomalla että ei meillä mitään semmosta oo tehty!!!!!

Samalla vaihdettiin suodatin, ja öljyt pitivät valua yön yli mikä kuulostaa aika oudolta.. :!:

edit. vielä ei ole laatikko alkanut sekoilemaan tai mitään muutakaan normaalista poikkeavaa :?
Avatar
jackhammer
Viestit: 188
Liittynyt: 29.6.2006 16:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jackhammer »

no niin vika on paikallistettu..
mut nyt sitä vasta sitten apua tarvitaan..
automaattilaatikon öljynlauhdutin on rikki :(
järkeilin tuossa töissä että mitä jos: ottas koko lauhduttimen talveksi pois? yhdistäs putket " jollain letkulla" jotta kiertoa tapahtus.. ja alkais metsästään uutta kennoa..??
olisko tämmöinen mistään kotoisin?
miten ihmeessä tuommoisen kennon voi saada rikki? autoa ei ole kolaroitu mihinkää, ja tääällä on ollut oikeasti liukasta joten voimaakaan ei ole juuri tarvinnut käyttää.. mitä nyt tuon st kans kokeiltu viivalta.. (laatikko päässyt vähällä tämän omistus ajan)..
muutama kyssäri.. taas :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”