AM kirjoitti:No yksinpuheluksi menee, mutta tuohon kepin lukitukseen tuo vaijeri nähtävästi liittyy. Nyt nimittäin keppi liikkuu P->R ja niin eteenpäin ilman että tarvitsee painaa jarrua
Luulisi, että se olisi ohjattu jollain releellä, mikä on siellä kepin juuressa? (muistaakseni omassa tulee vikakoodi tuosta P-R -lukituksen releestä...)
EDITT:::
Kasselin WISsistä, ja mikäli oikein tavasin, niin se vaijeri menee jarrupolkimen kautta virtalukolle, eli sen tehtävänä on estää avaimen poisotto mikäli vaihdenupikka ei ole P -asennossa eikä jarrua paineta.
Sitten siellä on tosiaan tuollainen R/P -lukitus (estää pukkaamasta pakkia vauhdissa), sen sähkösolenoidi on vaihdekepin juuressa, kulissin alla.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-