320 cdi:n automaatti ei "lukitse" vaihteita
320 cdi:n automaatti ei "lukitse" vaihteita
Niin! -2000 vm 320 cdi väyry.
Kierrokset seilailee ajossa, eikä lukitu. Muuten vaihteet vaihtuu mukavasti.
Vaihteiston öljyä ei ole (kai?) vaihdettu, tai en ainakaan minä. MB sanoo, ettei 5 lovisissa automaateissa tarvitsekaan.
Mikä voisi olla vika?
Kierrokset seilailee ajossa, eikä lukitu. Muuten vaihteet vaihtuu mukavasti.
Vaihteiston öljyä ei ole (kai?) vaihdettu, tai en ainakaan minä. MB sanoo, ettei 5 lovisissa automaateissa tarvitsekaan.
Mikä voisi olla vika?
Re: 320 cdi:n automaatti ei "lukitse" vaihteita
Itse vikaan en osaa tulkita mikä voi oireilla mutta tämä lause herättää kysymyksen
Voin sanoa että aski ei tykkää hyvää jos ajelee samoilla öljyillä satoja tuhansia kilsoja ilman vaihtoja
Automaatti askiin kyllä kannattaa vaihdella niitä öljyjä ja suodatin joka kerta kun öljyt lasketaan pois.rex kirjoitti:Vaihteiston öljyä ei ole (kai?) vaihdettu, tai en ainakaan minä. MB sanoo, ettei 5 lovisissa automaateissa tarvitsekaan.
Voin sanoa että aski ei tykkää hyvää jos ajelee samoilla öljyillä satoja tuhansia kilsoja ilman vaihtoja

-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
-08 Volvo S80 2.4D
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: 320 cdi:n automaatti ei "lukitse" vaihteita
Herraisä...rex kirjoitti:Vaihteiston öljyä ei ole (kai?) vaihdettu, tai en ainakaan minä. MB sanoo, ettei 5 lovisissa automaateissa tarvitsekaan.




Mikähän...rex kirjoitti: Mikä voisi olla vika?

Joo... öljyt ja suodatin vaihtoon ihan heti eli seuraavaksi kun lähdet autolla liikkeelle, niin ajat suoraan huoltoon jos se sinne saakka vielä liikkuu.
Ja pidä huoli että tyhjentävät turbiinin myös

Nyt ei yhtään enää ylimääräisiä cruisailuja tyyliin "käväisen vielä mökkireissun ennen huoltoon menoa"....
Meillä oli jo alle kahdensadantuhannen ajon jälkeen öljyt melkoista kuraa.
Ei sitä öljyksi tohtinut sanoa ollenkaan.
Eli edelliset omistajat olivat ilmeisesti ottaneet "onkeensa" Vehon ohjeet ettei tarvii vaihdella....

Nyt vaihdellaan 60-100 000 km välein.
Ja laatikko toimii kuin unelma

Edit:
Viesteissäsi ei näy paikkakuntatietoa, mutta jos olet lähellä Kuopiota, niin suosittelisin parasta huoltoa mitä Suomesta löytyy eli Konekorjaamo Siekkistä.
Ostin ton auton vasta.
Tietämättömyyttäni, kun en noilla automaateilla ole ajellut paljoakaan (sitten "mukulana" jollain 2 lovisella powerglidellä, jonka taatusti kuuluikin luistaa).
En osannut tota luistamista äkätä.
Mikäs öljy siihen passaisi. Onko MB:n oma vai, joku joku muu suositukset täyttävä?
Tietämättömyyttäni, kun en noilla automaateilla ole ajellut paljoakaan (sitten "mukulana" jollain 2 lovisella powerglidellä, jonka taatusti kuuluikin luistaa).
En osannut tota luistamista äkätä.
Mikäs öljy siihen passaisi. Onko MB:n oma vai, joku joku muu suositukset täyttävä?
Lueskelin noita muita topikkeja ja selvisi toi öljymerkki (MB), mutta eikai 5 lovisen automaatin öljynvaihto ole mitään salatiedettä?
Tollasta "flush" (tai mikä se nyt onkaan) öljynvaihtoa ei tolle laatikkolle kai tartte tehdä? Vaan ihan perinteinen.
Öljyt pois> laatikon pohja pois> turbiinista oljyt pois> suodatin pois ja uus tilalle> uusi tiiviste >pohja takas> öljyt takas> pikku lenkki kaikki vaihteet läpi> tarkastus. Vai mitä?
Tollasta "flush" (tai mikä se nyt onkaan) öljynvaihtoa ei tolle laatikkolle kai tartte tehdä? Vaan ihan perinteinen.
Öljyt pois> laatikon pohja pois> turbiinista oljyt pois> suodatin pois ja uus tilalle> uusi tiiviste >pohja takas> öljyt takas> pikku lenkki kaikki vaihteet läpi> tarkastus. Vai mitä?

-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
toivotaan parasta mutta pelätään pahinta.
Itellä kävi edellisen Chevyn kanssa sillein että en malttanut vaihtaa öljyjä ajoissa niin alkoi samanlaisella vialla kuin rex:llä ja sitten kun ölpät vaihtoi niin ei toiminut enää koko laatikko... oli mennyt aski täysin selväksi ja remppa maksoi vajaat pari tonnia viime syksyllä

-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
-08 Volvo S80 2.4D
Niin, eikai siinä sen ihmeellisempiä ole. Paitsi että öljynmittatikun joudut jostain keksimään...
Kuulema melko tarkka oikeasta öljytasostaan tuo vermes, jotta karvan vajaa ylämerkki olisi se ihanne. Noh, ei liikaa tai liian vähän ainakaan.
Onhan tuosta sähkölaatikon öljynvaihdosta juttua tosiaan tälläkin foorumilla jossain tuolla W210-otsakkeen alla.

Kuulema melko tarkka oikeasta öljytasostaan tuo vermes, jotta karvan vajaa ylämerkki olisi se ihanne. Noh, ei liikaa tai liian vähän ainakaan.
Onhan tuosta sähkölaatikon öljynvaihdosta juttua tosiaan tälläkin foorumilla jossain tuolla W210-otsakkeen alla.

Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Ei taida enää näistä 722.6:sta löytyä turbiinin proppua. Onko joku konsti, jolla saadaan kaikki vaihdettua (huuhtelu)? Jos sitä ei sieltä saa ulos niin, kannattaako vaihtaa kahdesti lyhyen ajan sisään, jos öljyillä on noinkin pitkään ajettu? Kiertääkö turbaanin öljy myös takaisin laatkkoon vai onko se umpiperä (ei kai).rex kirjoitti:turbiinista oljyt pois
OT:
Kerran luin jotain Fjoord Taunuksen korjausopasta ja siinä kehotettiin poraamaan reikä turbiiniin ja tukkimaan reikä sitten pop-niitillä.


t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
tohon öljyn vaihtoon en arvaa vastata,siihen olis oikee mies vastaamaan
lucku doc tai tiileri
mutta tohon pop-niitti asiaan kyllä voin vastata jos turbiinin kuoreen menee poraa raijän,niin koskaan ei voi olla niin varma etteikö sisään menisi pientä lastua mikä tuhoaisi koko turbiinin sisäkalut ja sitten vielä rojauttas tulpaksi pop-niitin,eihä hölmömpää korjausta vois automaatille tehä 
ittellä oli ennen automaatti mazda ja sen turbiinin tyhjäsin siten,että laskin öljyt pois,käytin muutaman sekunnin,annoin taas valua,sitten pohja pois uusi suodatin pohja paikalleen lurautin kolome litraa uutta sisään,lyhyt käynistys oljyt pois,roppu kiinni ja uudet oljyt sisään kahdessa erässä ja pinta oikeeksi
lucku doc tai tiileri


ittellä oli ennen automaatti mazda ja sen turbiinin tyhjäsin siten,että laskin öljyt pois,käytin muutaman sekunnin,annoin taas valua,sitten pohja pois uusi suodatin pohja paikalleen lurautin kolome litraa uutta sisään,lyhyt käynistys oljyt pois,roppu kiinni ja uudet oljyt sisään kahdessa erässä ja pinta oikeeksi

Mulla samaa vikaa, 320 td -99 laatikko luistaa. En ajatellutkaan ennenkuin luin tämän ketjun että se pitäisi lukittua.
Vedin eilenillalla julmetun raskasta kärryä reilut 500km, ja kyllä se sitä kiskoi, mutta siinä sen huomasi erityisesti että seilaa ne kierrokset riippuen onko ylämäki vai alamäki. Jopa 500rpm oli heittoa. Pitääpä ensitöikseen yrittää saada huoltoaikaa öljynvaihtoon, ja yrittää selvittää milloin ne on vaihdettu viimeksi.
Vedin eilenillalla julmetun raskasta kärryä reilut 500km, ja kyllä se sitä kiskoi, mutta siinä sen huomasi erityisesti että seilaa ne kierrokset riippuen onko ylämäki vai alamäki. Jopa 500rpm oli heittoa. Pitääpä ensitöikseen yrittää saada huoltoaikaa öljynvaihtoon, ja yrittää selvittää milloin ne on vaihdettu viimeksi.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin Öljyt kannatta vaihtaa huuhtelmalla muuten sinne jää yli puolet vanhaaFrome kirjoitti:Mulla samaa vikaa, 320 td -99 laatikko luistaa. En ajatellutkaan ennenkuin luin tämän ketjun että se pitäisi lukittua.
Vedin eilenillalla julmetun raskasta kärryä reilut 500km, ja kyllä se sitä kiskoi, mutta siinä sen huomasi erityisesti että seilaa ne kierrokset riippuen onko ylämäki vai alamäki. Jopa 500rpm oli heittoa. Pitääpä ensitöikseen yrittää saada huoltoaikaa öljynvaihtoon, ja yrittää selvittää milloin ne on vaihdettu viimeksi.
kierttoon öljyn vaihtoon kun varra 14L niin yleensä riitää"niin kauan huuhedlaan että puhdasta tulee ulos"
(huolto ohjelman mukaan kerran 60tkm kohdalla sen jälkeen erikseen tilattava lisä työ paitsi taxsi huolto ohjelmassa missä se on mukan aina 60tkm välein)
ja se on se väli mitä ei kannata ylitää
Öljyn taso pohjasta ylös 64.4mm konekäynnissä laatikoöljyn lämpö 80c
tikun voi tehdä vaikka 4mm valkoisesta nailon letkusta mitää tarvike liikeet myy ~2€ metri siihen tekee vaan sitten merkin(64.4mm)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä