Kolahtaa takana(automaatti).

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

Kolahtaa takana(automaatti).

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

Hommasin juuri -96:n Mersun. Malli E220D Classic Automaatti. Seuraavat probleemat tuli esille:

-Kickdowni ei toimi.
-Takana jossain kolahtaa kun ajelee D:llä ja pykälä vaihtuu.
-Lauhduttimelta tuleva putki on irrallaan moottorin takaosassa.
-Vaihteiston kyljessä oleva sähköpistoke oli irrallaan. Huomasin myös että sen juuressa olevat johdot oli aika huonossa hapessa..

Mitäs öljyä näihin lootiin on laiteltu, ja miten tuota tikkua luetaan?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

ilmeisesti 4 vaihteisella laatikolla vielä?
Voimansiirrossa väljää jos kolahtelee, paljonko ajettu ja paljonko perässä tyhjää?
Onkos kickdownin johto kiinni?
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

Juu 4-vaihteinen autom. Ajettu 600tkm, mut hyvin pidetty yksilö. Lapista lähtösin. Perä hiljanen. Missä se kickdownin liitin sijaitsee vai onko juuri se iso liitin mikä lootan kyljessä? Mites toi öljynmäärän tarkistus prikulleen menee?
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

Huomasin tänään et "jyristää" hieman tietyllä nopeudella, eli vois kuvitella että kardaanin tukilaakeri paskana?! Tekeekö se myös tuon kolahtelun vai johtuuko niistä kumista kardaanissa?
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

Laatikon kyljessä oleva pistoke oli ilmeisesti otettu sen takia irti kun kaikista neljästä johdosta oli kuoret kovettuneet ja ropissut pois. Seuraus oli se että kaikki johdot ottivat toisiinsa kontaktia. Nyt johdot korjattu ja se vika ok. Tsekkasin kardaanin ja perän niin seuraavaa ilmeni. Perästefa vuotaa hieman. Kaikissa kardaanin kumeissa (2kpl) pieniä halkeamia. Se keskimmäinen eli ilmeisesti tukilaakerihässäkkä, mikä kiinnikkeellä kiinni pulteilla pohjassa oli jonkin verran väljä. Ainakin kardaaniputki makasi siinä aika makoisasti :) Huomasin myös että "täysillä" kiihdyttäessä ei kolahda vaihteen vaihto ollenkaan, ainoastaan jos hissukseen kiihdyttää.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Sinne tulevat johdothan johdot ovat peruutusvalon johdot ja käynnistyksen esto muussa kuin P ja N asennossa.
kickdownin solenoidille menee oma johtonsa joka tulee samassa nipussa kuin sen töpselin johdot. Solenoidi sijaitsee siellä laatikon toisella puolella takareunassa.
mesenen1
Viestit: 15
Liittynyt: 16.5.2013 22:17

Re: Kolahtaa takana(automaatti).

Viesti Kirjoittaja mesenen1 »

mesenen1 kirjoitti:Hommasin juuri -96:n Mersun. Malli E220D Classic Automaatti. Seuraavat probleemat tuli esille:

-Kickdowni ei toimi.
-Takana jossain kolahtaa kun ajelee D:llä ja pykälä vaihtuu.
-Lauhduttimelta tuleva putki on irrallaan moottorin takaosassa.
-Vaihteiston kyljessä oleva sähköpistoke oli irrallaan. Huomasin myös että sen juuressa olevat johdot oli aika huonossa hapessa..

Mitäs öljyä näihin lootiin on laiteltu, ja miten tuota tikkua luetaan?
-Kickdown rupes toimimaan kun iski pedaalin tosissaan pohjaan. Hieman viiveellä kylläkin toimii?!
-Kardaanin tukilaakeri+kumi vaihdettu. Jyrinä loppu.
-Kolahtelu vaihdetta vaihtaessa johtu takakelkan etukumeista. Ne vielä työn alla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”