200cdi -01 automaattilaatikon ongelma

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

200cdi -01 automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

moi. elikkäs tuli sitten vihdoin ja viimein hommattua tuallaanen w210 loppuvuoden-01 200cdi automaatti sedan tulevan tytön liikuttimeksi =) ja tämä on itselle aivan uusi tuttavuus =) w201 on kokemusta kylläkin mutta taitaapi olla ihan eri vekotin entä tämä heheh.

noniin ja itse vikaan, eli laatikko tottakai vikatilassa, eli pakki,vapaa ja kakkonen pelaa ainoastaan, laatikon tyyppiä en tiedä mikä on mutta tässä ei ole kepissä kuin ne P - R - N - D ja D sivuilla + ja - järjestys voi olla toinenkin mutta hoksaatte varmaan mitä tarkoitan,

tästä hain tietoa täältä aikas paljon mutta varsinaisesti vioista ei löydy samanmoista ongelmaa taikka asiaa ei ole käsitelty loppuun.

ja tuo tekee seuraavan laista kun autoa liikuttaa, eli kylmänä D päälle menee sulavasti eikä mitään ylimääräisiä ääniä tahi ryntäilyjä, ja sitten kun on lämmin niin pamahtaa/kolahtaa kun laittaa D päälle??? tähän tartten tietua, onko nyt meillä kyseisessä autossa mekaaninen vika? vai voiko esim solenoidit tehdä tuallaasta jos on jumissa/likaa? ja sormet on omalla paikoillaan eikä pitkin kämmentä, joten en kaipaa huoltopaikka vinkkejä koska korjaan itse, vehosta älkää puhuko mitään niille rosvoille en rahojani tuhlaa, kun osat löytyy muualtakin,

ja onko tuo laatikko perusominaisuuksiltaan mimmonen ja minkä laatikon pohjille tuo on tehty?

johdin levyhän ei kaiketi tuota kolahusta voi aiheuttaa? tiedän tiedän sekin varmaan pitäisi vaihtaa, muttaa korjaamma ensin tuon metelin pois =) ja autohan oli mennynnä etellisen omistajan mukaan vikatilaan kun oli paikaltaan lähtiessä polokassu vähän kovemmin, tuo on ohjelmoitu uudelleen voiko vaikuttaa? tekee kuulemma alku kiihytyksessä sillain et jos painaa kaasun pohjaan niin sammuu ja taas jos saman tekee yli 40km vauhdista niin lähtee ku haukilammesta? onko ohjelma täys susi?

anteeksi kun tulee näin pitkää tekstiä aloittelijalta mutta kun vikaa on heh, niin ja kertokaas tästä starista? en toki pääse autoa mihkään viemään piuhan nokkaan kun ei tuolla viihti ajella ennen ku on kunnossa, joten vika ehrootukset siis kokemuksen perusteella ei roikan nokkaan viemisellä kun nyt ei sitä mahdollisuutta ole ellei joku ole niin ystävällinen ja tule lukemaan vikakoodit kotipihastani =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

itse itselleni vastatetn, ainakin varmaan yhden vian sainselville/löysin, toki tällähän tuo tuskin korjaantuu mutta osasyyllinen ainakin eli käytin laatikon ohjain yksikön irti ja avasin niin sepä olikin ölppää ihka piripintaan saakka täynnä, elikkäs milläs aineella tuon uskaltaa suihkutella puhtraaksi? elektroniikka spreillä ja kuivaus paineella?

ja tiedän pistoke pitää vaihtaa sinne laatikon pohjaan mutta tehemme sen kun käytämme laatikon auki ja vaihdamme muitakin osia kunhan vika ehrotuksia alkaisi tulemaan.

pitäs saada kuntookin 4viikon sisällä kun syntyypi uusi mersukuski maailmaan, niin hän varmaan ajatuksissaan tahtoisi liikkuakkin sillä turvakaukalossa tokkiinsa :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Laatikon vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mesemies89 kirjoitti:itse itselleni vastatetn, ainakin varmaan yhden vian sainselville/löysin, toki tällähän tuo tuskin korjaantuu mutta osasyyllinen ainakin eli käytin laatikon ohjain yksikön irti ja avasin niin sepä olikin ölppää ihka piripintaan saakka täynnä, elikkäs milläs aineella tuon uskaltaa suihkutella puhtraaksi? elektroniikka spreillä ja kuivaus paineella?

ja tiedän pistoke pitää vaihtaa sinne laatikon pohjaan mutta tehemme sen kun käytämme laatikon auki ja vaihdamme muitakin osia kunhan vika ehrotuksia alkaisi tulemaan.

pitäs saada kuntookin 4viikon sisällä kun syntyypi uusi mersukuski maailmaan, niin hän varmaan ajatuksissaan tahtoisi liikkuakkin sillä turvakaukalossa tokkiinsa :D
Syyt kuvaillulle toiminnalle(toimimattomuudelle)
On lueteltu täällä moneen kertaa samoin mikä kaikki sitä aiheutaa
(Laatikon vikatila kun voi johtua moesta eri syystä)
Kun on vika tilassa ja laitaa vaihteen päälle on normaalia että tuntuu kovempi nykäys(ja jos väljät kardanissa, perässä on sopivassa asenossa kolahtaa)

Öljy siellä riittää syksi vikatilaan/kuvailtuun toimintaan(samoin pelkän johdin levyn vika)
TCU:un putsaamiseen käy jarrujen rasvanpoistaja ja sen jälkeen antaa kuivua
Rauhassa, mutta jos sitä töpselin holkia ei vaihda ja se on myös öljyssä
Niin yleensä pelkän TCU:un puhdistus ei auta,

*:ri on ainoa kunnola toimiva testeri mersuun
Ja niitähän monissa muissakin paikoissa kuin vehossa,
Kuustenalla... ;) pihoilla, takakonteissa, katoksissa, ladoissa, talleissa, halleissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

heh.

mutta tuohon kolahdukseen niin miksei kylmänä? lämpösenä vain? voi toki olla ihan puhdasta sattumaakin että tulee lämpösenä tuota kun nyt ei kovin monesti ole vielä kokeiltu ettei tulisi suurempia vahinkoja, töpselin uusin kyllä ja suotimen sekä ölpät, pitääkö tuo vika tila kuitata pois vai kuittaantuuko itteksiään? esim jos vika ölpän vähyydessä/tuossa piirissä?

eli jos nyt kuviteltaisiin ilman vikakoodin lukua että tuossa olisi laatikossa vain öljyt vähänä sekä tuo piiri sekasin kun on ölpät sinne imassu. (ja oli muuten se boksien laatikon pohjalla ihan kiitettävästi öljyä, ilmeisesti tullu ihan yli asti boksista tahi jotain) voisin yhtyä olemukseen ettei laatikossa ole öljyä tarpeeksi.

yllämainittuun korjaus olisi, suodattimen vaihto,töpselin vaihto, boksin/piirin puhtistus joka jo tehtykkin, sekä uudet ölpät, ja vikatila häviää itteksiään vaiko vain tuolla vehkeellä joka löytyy kaikkialta :D

voi kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä mutta ei kait tuon vehkeen kans muuten sinuiksi pääse =)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mesemies89 kirjoitti:heh.

mutta tuohon kolahdukseen niin miksei kylmänä? lämpösenä vain? voi toki olla ihan puhdasta sattumaakin että tulee lämpösenä tuota kun nyt ei kovin monesti ole vielä kokeiltu ettei tulisi suurempia vahinkoja, töpselin uusin kyllä ja suotimen sekä ölpät, pitääkö tuo vika tila kuitata pois vai kuittaantuuko itteksiään? esim jos vika ölpän vähyydessä/tuossa piirissä?

eli jos nyt kuviteltaisiin ilman vikakoodin lukua että tuossa olisi laatikossa vain öljyt vähänä sekä tuo piiri sekasin kun on ölpät sinne imassu. (ja oli muuten se boksien laatikon pohjalla ihan kiitettävästi öljyä, ilmeisesti tullu ihan yli asti boksista tahi jotain) voisin yhtyä olemukseen ettei laatikossa ole öljyä tarpeeksi.

yllämainittuun korjaus olisi, suodattimen vaihto,töpselin vaihto, boksin/piirin puhtistus joka jo tehtykkin, sekä uudet ölpät, ja vikatila häviää itteksiään vaiko vain tuolla vehkeellä joka löytyy kaikkialta :D

voi kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä mutta ei kait tuon vehkeen kans muuten sinuiksi pääse =)
Äänet on vähän hankalia kun ei tiedä minkämoinen "klonks" kuuluu
mutta välyksiin vaikkuttaa lämpötila suuntaan tai toiseen

Kuittantumista ei voi tiettä etukäteen joisain tapuksissa kyllä toissa ei
mutta selviä kokeilemalla(siinä ei mitään ihmeitä taphdu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

okei. vaihdampa nuo osaset ensimmäisenä ja ölpät, jollei kuittaannu sillä niin pitää hommata auto ja traileri ja kiikuttaa se johki jossa voi luetuttaa/nollata koodit
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mesemies89 kirjoitti:okei. vaihdampa nuo osaset ensimmäisenä ja ölpät, jollei kuittaannu sillä niin pitää hommata auto ja traileri ja kiikuttaa se johki jossa voi luetuttaa/nollata koodit
Aika paljon helpompaa on hommata joku nollaaman koodit
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

niinhän se olisi, vaan eipä ole vielä haku tuottanut tulosta notta saisi jonkun käymään :D tuossa kahtelin carsofta hääbeleitä ja lueskelin siittä, mutta taiampa sen puuhan jättää niille jokka ne on onnistuneesti itelleen asentanu =)

mistäs muuten selviää mikä laatikko tuossa on? vai onko näissä käytetty kovinkaan montaa erilaatikkoa? sillä vain kysyn että tiedän ettiä mallin kerrasta oikialta paikkaa ennenku kiikutan talliin, ja saisin osat ostettua oikian malliseen laatikkoon, tulin itse siihen tulokseen että pääsen helpoimmalla sekä varmimmin, kun vaihdan sinne lotjakkeeseen suoraan myös sen johdin levyn sekä pistokkeen ja olikos näistä myös tyypillisesti kyb venttiilissäki osalla ollut ongelmia, nuo osat kun ei kalliita ollut jos vain käyvät tähän laatikkoon.

luetutan/poistatan sen jälkeen vikakoodit, eipähän tartte ehkä ihan heti uudelleen avata lootaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

nyt on taas hiukkasen tutkailtu asiaa, ja oululaiset yksityiset vikakoodin lukijat saapi ilmoittautua jos on mahdollista käydä koti pihalla lukaseen koodit, koska tutun talli missä oli tarkoitus remppa tehdä niin on aivan liian pieni, ei mahdu ovet auki kunnolla saati tunkkaamaan autoa ylös, joten vikakoodit pitäisi saada nollattua laatikosta ja toivoa että pysyisi tunteroisen ilman vikatilaa jotta saapi siirtää vähän isompaan talliin, öljyt mittasin laatikosta kirkkaalla 6mm kohtuu kovalla letkulla, sillain että tein merkin tussilla päähän 64mm ja annoin auton käydä puolisen tuntia ja mittasin, tuskin oli lämmöt 80 asteessakaan, ja letkun kun uitin niin oliskohan ollut 30-40mm korkeudella?

nyt vain pitäisi auto saada siirrettyä omaan talliin että saapi tuon laatikon läväyttää, osatkin on jo tulossa =)

samalla pitäisi lukasta srs vikakoodi kun sekin loimottaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”