Perän huohottimen putsaus.

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Perän huohottimen putsaus.

Viesti Kirjoittaja zyys »

Perä merkkasi koppaansa vetarin juuresta kun lämpöisellä ilmalla tuli ajettua täydellä kuormalla useampi tunti melkoisen reipasta :oops: vauhtia.
Oireet viittasivat huohottimen tukkoisuudesta johtuvaan vuotoon lämpötilan/paineen noustessa perässä.

Huollon yhteydessä muistin kurkata huohottimen tilaa ja . . . :shock: :shock:

Olisi jäänyt moinen kapistus löytymättä jos en olisi tiennyt mistä hakea :!:

Kurkkasin allaolevan kuvan "aukosta" eli takaapäin perää eikä sieltä aukosta näkynyt muuta kuin p***aa :evil: . Ruuvimeisselillä ronkkimalla löytyi huohotinkin oikeasta paikasta. (Täähän on melkein härskiä tekstiä :oops: )

Kuva

Kuvassahan ei ole perää paikoillaan mutta nuolen kärjen kohdilla perässä huohotin sijaitsee.
Sitten paineilmaa peliin ja per..... , silmillehän ne p****t sieltä törähti :evil:

Sumutinpullosta liuotinta ja paineilmaa vuorotellen niin johan se huohotinkin sieltä löytyi. Ympäristön kunnollisen puhdistuksen jälkeen uskalsi kiertää huohottimen pois ilman pelkoa roskien varisemisesta aukosta perän sisälle.

Tämönen se huohotin oli kun sen käteen sai.
Kuva

Sitten piti kokeilla miten se huohottaa.
Otsasuonet sormenvahvuisena puhaltaen ei minkäänlaista läpivirtausta havaittavissa.
Siispä paineilmaa peliin - oho, mitään ei tapahtunut eli ilma ei virtaa läpi.
Ilmapistooli tiukemmin kiinni ja -RÖPS-. :evil: Toisen kerran p****T silmille kun huohotin puhalsi hatunalta kurat.

Siivottuna huohotin näyttää tältä ja ilma kulkee kevyesti puhaltamalla lävitse :
Kuva

Sitten ei muuta kuin puhdistettu huohotin paikoilleen. Varmuudeksi sidoin irrotettaessa/asennettaessa langanpätkän huohottimen ympärille kun se näyttää mahtuvan putoamaan perän/apurungon väliin josta sen poisonkiminen voipi olla hankalaa.

Perän putsaus, öljyn tarkistus ja sitten vaan tarkkaillaan hoituiko homma vai pitääkö tiivisteitä vaihdella jossainvaiheessa.

Kiitos Dealerille kun tuossa toisessa topikissa useaan otteeseen mainitsi huohottimien tukkeutumisista. Onhan se selvää kun hiukka öljyhuuruja sieltä ulos tulee ja luo otollisen tartuntapinnan kuralle. Siitä se hiljaksiin kerää alueelle kunnon tulpan.
. . .
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Hyvä oli raportti. W124:sessa on vaan toudella hankala otta huohotinta kätöseen.
Mie laitoin öljynvaihon aikana mersun öljyfiltterin yläpään kumitiivisteen paineilima pistooliin kiinni ja pöhäytin sillä.
Justihinsa kävi kaverin perämurikka pöyvällä ja siinoli kans meleko reilut tukkeet huohottimessa.
Pro HVM
Avatar
timi.lin
Viestit: 381
Liittynyt: 04.6.2006 22:23
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

noi kuvat tuli tosi tarpeeseen :D
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

:D
:D

Noin kuudentuhannen ajetun kilometrin jälkeen perä on edelleen aivan kuiva :lol: .

Taisipa tälläkertaa selvitä pienellä eli sillä huohottimen putsauksella.

:boing_boing:
. . .
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4357
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Miten usein vaihatte noita peräöölejä?

Tuli semmonen kauhea ajatus mieleen,mutta vaan hetkeksi..

Kun tuolla sataysikympillä tullut ajettua yli 100 000 km. ja ei ole koskaan vuotanut yhtään peräöljyä.

Mutta en ole kyllä vaihtanutkaan...

Varmaan olisi jo aika,kun viimone kymppitonni ollu melkoista "rasitustestiä" voimansiirrolle.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mie oon vaihtanu 60 000 km välein.
Pro HVM
jpp
Viestit: 44
Liittynyt: 16.12.2006 21:37
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

pitihän tuo huohotin putsata välittömästi kun ei kukaan ole aikaisemmin edes puhunut tuommoisesta.ei ollut tukossa mutta ryönää oli ympärillä.toi lanka tai mikä tahansa kannattaa asentaa mötikän ympärille jo irroitus vaiheessa niin hallitunkin kanssa hommaan ei mene kuin aika kauan.takaisin asennus vei auton alla itseltä noin tunnin kun asento oli mitä oli.rasvamonttu tai nosturi on varmasti oiva paikka tähän hommaan.ainakin väykyssä huohottimen putoamis mahdollisuus on luokkaa 300% joten tuo naru ajaa kyllä asiansa.
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

JOO, kävi auto huollossa ja tietenkin mainitsin että jos huohottiminen putsais kun on pientä hikoilua ollut havaittavissa. Taisivat lyödä paineilmaa vain koteloon kun nyt sitten vuotaa niin että hävettää kun laatuauto merkkaa reviiriä parkkipaikalle. PRK.....kele... ei auta kuin alkaa sunnittelemaan "stefojen" vaihtoa...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4357
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vaihdoin molempiin peräöljyt,w201 ja 124,ei ollut huohottimessa tukosta,w201 ainakin 115 000 peräööleillä ajettu ja satalankulla n.60 000 miulla ollessa ajettu...
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Meissenkeri kirjoitti:JOO, kävi auto huollossa ja tietenkin mainitsin että jos huohottiminen putsais kun on pientä hikoilua ollut havaittavissa. Taisivat lyödä paineilmaa vain koteloon kun nyt sitten vuotaa niin että hävettää kun laatuauto merkkaa reviiriä parkkipaikalle. PRK.....kele... ei auta kuin alkaa sunnittelemaan "stefojen" vaihtoa...
Olikos kyseessä väykkä ?

Jos väyrynen ja perään öljynvaihtoreiästä puhaltamalla putsasivat niin kyllä oli korjaamon pojaaat laiskoja tai tiedottomia.
Oma suodatin oli nimittäin niin tukkeessa että sai tosissaan painaa ilmapistoolia huohottimeen jotta aukesi.
Perään jos olisin puhaltanut niin luulenpa että tiivisteet olisi pullahtaneet ennekuin suodatin auennut.
Kuten Rässi aiemmin totesi on 124 kohdalla huohotin huomattavasti hankalammassa paikassa ja peraän puhaltelu lienee ainoa vaihtoehto.

Muuten -
tuo oman väyrysen perä on edelleen aivan kuiva ulkopinnaltaan :D
. . .
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

zyys kirjoitti:Olikos kyseessä väykkä ?
Oli/on edelleen :roll:

Löytyykös tuohon stefojen vaihtoon ohjeistusta jostakin?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Meissenkeri kirjoitti:Löytyykös tuohon stefojen vaihtoon ohjeistusta jostakin?
Haku löysi: KLIKS
Pro HVM
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4357
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Rässi66 kirjoitti: Haku löysi: KLIKS
Nii Prässi ,kun tuossa KLIKsissä ihmettelit sitä pinjonin mutteria,niin mitä noihin japsi pickuppeihin oon vaihellu etustefoja ,niin hyvin lähtee yksinkin auki.Ei tarvi olla kuin vaihde päällä,pitkävartinen avain,ja kääntää auki.
Mersuissahan ei mikään toki oo niin yksinkertaista,mutta ei kai sekään mahdotonta ole kotioloissa avata :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jaaha,

Sehän alako linttalla perä vuotamaan. :roll:
Tuotahan huohotinta ei varmaan saa irti perän ollessa paikallaan, se pitttä tiputtaa alas, eikös ? Niin joo W124 farkku oli kysseessä.

-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Hei miks noi alkuperäisen viestin kuvat ei näyt?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Loppis kirjoitti:Hei miks noi alkuperäisen viestin kuvat ei näyt?
Ovat photopuketissa ja siellä ei kuvat säily kovin kauan :cry:.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sampo N. kirjoitti:Ovat photopuketissa ja siellä ei kuvat säily kovin kauan :cry:.
Kyllä ne siellä säilyvät, jos niitä ei poisteta ja käyttäjä käy välillä siellä kirjautumassa. Ainakin omalla tilillä on vielä vuonna 2005 laitettuja kuvia.

Zyys ei ole kyllä käynyt foorumilla sitten viime marraskuun... :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

^ Aina sitä oppii näköjään uutta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29085
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

zyys kirjoitti:Kiitos Dealerille
Joo, niin se maailma muuttuu. :roll:
pikku-ukko
Viestit: 31
Liittynyt: 02.11.2010 14:20

Viesti Kirjoittaja pikku-ukko »

Ei auennut enään noi kuvat,oliskohan kellään uutta matskua ku pitäis tuo huohotin homma tehdä
Nachi
Viestit: 38
Liittynyt: 07.1.2011 23:58

Viesti Kirjoittaja Nachi »

Olisin samalla asialla kuin edellinen, eli löytyisikö näitä kuvia avuksi keneltäkään?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei siihen kuvia tartte. Lähestytään perää takaapäin ja tarkastellaan lähemmin sillä sivulla olevia reikiä. Ylimpänä on se josta se laskee tuhnut ilmoille, alempana se johon liukasteet ruiskitaan. Ylempään on yleensä hankalampi päästä vehkeineen touhuamaan, sen verran ahas väli. 17mm on sopiva koko.

Ei muuta kun rööriä rassaamaan, kyllä se alkaa huohottaa ku tarpeeks hoonaa. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

jooh.. ei sitä tarvihe perää irti ottaa huoharin putsausta varten...

senkun mänöö auton alle ja ottaa huoharin irti... multa meni tänää reippa tunti kaikkine purkamisineen!!

W124 kyseessä ja nosturi käytössä
® Mesen linttaklubi
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Farkkuväykässä ei taida saada huohotinta pois ilman perän irrotusta. Sen verran ahdas paikka et just ja just saa avaimen sinnepäin muttei kyl mitään toivoa että olis tilaa vääntää sitä mihinkään suuntaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29085
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyyyyllä sen sieltä saa pois, mutta ahdasta toki on. Muistaakseni lyhyt lista oli hyvä työkalu.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”