722.634, vainoharhoja vaiko ongelmia

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

722.634, vainoharhoja vaiko ongelmia

Viesti Kirjoittaja Generig »

Terppa,

Avataan nyt tämäkin kategoria ihan asia pitoisesti.

Elikkäs vaihteisto mallia 722.634 tuntuu hieman oikuttelevan. Nyt kun noita juttuja lukee 722.6x sarjan laatikoista niin vainoharhat iskevät ja nyt ei ole enää ollenkaan varmaa että kuvitteleeko sitä vai onko mahdollisesti arvokasta remonttia tiedossa.

Auto on siis W210 -00 sedan, 612.961 (270cdi) ja laatikkona tuo mainittu. Mittarissa on noin 219 tonttua rullattuna ja on hyvin todennäköistä, että kilsat pitävät jopa paikkansa. Laatikon öljyt+suodatin on vaihdettu merkkiliikkeessä määräaikaishuollon yhteydessä toukokuussa eli noin 12 tuhatta kilometriä sitten. Mitään huomautuksia mistään ei annettu. Ongelmat ovat siis seuraavia:

- reippaasti kiihdyttäessä ainakin kolmosella veto muuttuu epätasaiseksi kun ollaan kierrosten ihan ylärekisterissä. Jotenkin "nypyttää". Muilla vaihteilla en ole moista huomannut. Vainoharhan tuoma epävarmuus kertoo että vedon epätasaisuus olisi mahdollisesti lisäänyt kesän aikana.

- muutamaan otteeseen (3-4 kertaa) liikkeelle lähtö ei ole onnannut. Kaasua pitää polkaista todella reippaasti että liikkuu edes vähän. Palautuu lähes saman tien tilanne normalisoituu (kenties silloin kun nostaa kaasun?) ja vika on ilmennyt vain kylmänä. Mitään tarkkaa analyysiä tuosta on vaikea antaa koska tässä puolen vuoden aikana tuo ongelma on ollut vain tosiaan tuon muutaman kerran. Onko kenties jotain satunnaista vaiko vakavampaa.

- varsinkin lämpöisenä laatikko vaihtaa aivan käsittämättömän herkästi pienempää (onko vika vaiko ominaisuus...)

Mitään ääntä laatikko ei pidä ja parhaimmillaan vaihdot ovat suorastaan esimerkillisiä.

Tuolta "viralliselta" foorumilta on tullut asiaa etsittyä mutta ei oikein tunnu oireet ja viat kohtaavan. Sen verran olen saanut selville, että tuosta laatikosta on paukkunut niin niitä ohjausbokseja ja sitten niitä laakereita joista johtuu se automaattinen itsetuho pahimmassa tapauksessa.

Kiitän jo etukäteen valaisevista vastauksista.

Lucky-Dog, eikös teillä tehty laatikkoremppojakin?
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Isämies on jo hetken valitellut notta ykkönen joskus jumii päälle. Vaihtaa kuitenkin n 10 sekunnin päästä, kun höllää kaasun. Mistäkhän johtuis? Vika kuulemma hellitti hetkeksi, kun siihen vaihdettiin suodatin ja atf:it. Sen auto on 98 vayrys varmari 3l turpodiisel.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu kyllä me tehdään niitäkin.

Onko sitä Star Diagnosilla tsekattu.....????

Hiljattain rempattiin CLK:n aski.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Lucky-Dog kirjoitti:Juu kyllä me tehdään niitäkin.

Onko sitä Star Diagnosilla tsekattu.....????

Hiljattain rempattiin CLK:n aski.
Näkeekö siitä laatikostakin jotain sillä softalla? Jollain testerillä se JP tuota testaili ilman sen ihmeempiä vikoja mitä nyt kiertovesipumppu pitäisi vaihtaa.

Pitää tulla käymään paikan päällä jahka ehtii niin vois kattoo uudemman kerran mistä päin tuulee.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No se on niin, että näkee ja ei näe...riippuen viasta :shock:

Sepä siinä näitten kanssa onkin hauskaa....joskus vikakoodi jää muistiin tai sitten ei ja kun vika on vielä sellainen satunnainen...heh..heh..juu heleppoo hommaa :lol: :lol: :lol:

Ollaan saatu joitain softan bugi päivityksiä josko olis apua.
Se töpselihommahan on meleko nopee juttu.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lucky-Dog kirjoitti:Se töpselihommahan on meleko nopee juttu.
Ai on vai, ei meillä Turussa :lol:

Mitäs Lucky-Dog jospa laitatte dealerin kanssa huollon tänne perssilmään niin saadaan nämä romut joskus kuntoon ? Mä voisin tulla osakkaaksi ja ruveta softaamaan vehkeitä teidän laitteilla.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jaahas kiitosta vaan....nuo on sellaasia järjestely hommia jokka voiraha pienemmäs puljus teherä näin:

- kaveri soittaa ja sanoo ku auto teköö sitä ja tätä

- minä sanon kerkiäkkö silloon ja silloon ..varaat 0,5 h aikaa niin keritään jossain välissä pökätä töpseliin.

Noita laajennus ehdotuksia satelee tämän tuosta :shock: :shock:
Halua olisi muttei kykyä...kuten vanhemilla miehillä ennen Viagraa.....
ongelmia on lähinnä:
- hyvät ja luotettavat asentajat
- sopiva toimipaikka
- raha....tuollaisen korjaamon pystyynpolkaseminen tyhjästä kuluttaa aikasmoisen repullisen euro

Arvaas montako tuntia olen näitä juttuja miettinyt....halusta se ei ole
kiinni.

Sovitaan viikonlopuksi joku "Töpselipäivä" ja olemma paikalla :shock: :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lucky-Dog kirjoitti:Sovitaan viikonlopuksi joku "Töpselipäivä" ja olemma paikalla :shock: :shock:
Niin onhan minulla nyt pumppukärry, joten sillä Vito ylös, köydellä volkkarin perään ja keula kohti Seinäjokea :roll:

Olisi peli kasassa ja omilla pyörillään mutta hieman on vielä punavalon kanssa probleemia. Palataan aiheeseen kun sekin on selätetty...

8) laturi ja startti toimii kuin rasvattu 8)
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

vaihteisto

Viesti Kirjoittaja patu »

:cry: Vaihteisto ongelma... maksaa rahaa kokemusta on auto 320 cdi-00
kilsat 20600 km.
Pari kertaa kuukauden sisään kytki hätä ohjelman päälle...ei suostunu vaihtaa vaihteita ite eikä manuaalisesti.
Apu löyty pari kertaa ku sammutti pelin, ja eiku pelitti taas ku anto huilata hiuka.Asiaan kolmas kerta ei auttanut sammutus ei sytytys eiku hinuri , ja Tampereen Vehoon testeriin tuomio kierroslukutunnistin toisinaan vikaa kierroslukutietojen vertailu tunnistimien välillä epäuskottava.
Nollattii vika koodit, ja eiku kokeilee pelitti iha kunnialla...
Matkaa jatkaa vaa hymy huulilla noin 50km eiku uudestaa sama vika...
seuraava veho alko jo itelläki keittämään.
Tuomio pitää vaihtaa ohjausyksikkö vaiteiston sisään no mikäs siinä hinta... 1270 ekua töinee ote tiskistä koveni...no seuraavana päivänä vapaa aika eiku remonttii, tosin vaihto-osa josta hyvitettiin 110 ekua.
Ny pelittää ku sukkasillaa kevyt olo ainaski lompakossa...
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: vaihteisto

Viesti Kirjoittaja veskola »

patu kirjoitti::cry: Vaihteisto ongelma...
Mikäli vaihteiston ohjeusyksikkö raportoi, kahden rpm tunnistimen eroja, ei vika voi korjaantua vikatilan kuittauksella, eikä ohjausyksikön vaihtamisella. On se uskomaton tuo veho tuossa yritteessään.

Ne laatikon rpm tunnistimet ei ole kauhean ihmeelliset, mikäli ja varmaankin kun sattuvat olemaan samanlaiset kuin minulla. Kokonaan toinen juttu on johtuuko se rpm ero sitten jostain luistamisesta tms. johon ei kyllä auta kuin Siekkisen käsittely. Ei se niin kallista ole mitä pelätään.

Mikäli ja kun laatikko on paljon ajettu niin taitaa helpommalla päästä kun ottaa sen auki, vaihtaa, siis Siekkinen vaihtaa, riittävän nipun kulutusosia sinne sisälle ja sitten katsoo tuliko kuntoon. Unohtaa suoraan ne ohjausyksiköiden ja öljyjen turhat vaihdot siitä välistä.
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

vaihteisto

Viesti Kirjoittaja patu »

:D Onko tosiaan 20600km ajettu laatikko paljon ajettu...?
En tiedä, mutta vika koodin nollauksella auto pelitti olin ite paikalla... luistamisella tai jollain muusta en tiedä mut ny kulkee niin perkeleesti ku trampaa vaan kaasua kohti lattiaa... ajattelin ottaa eron mb:stä nimimerkillä vaimo meni jo vaihtoon...
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: vaihteisto

Viesti Kirjoittaja veskola »

patu kirjoitti::D Onko tosiaan 20600km ajettu laatikko paljon ajettu...?
En tiedä, mutta vika koodin nollauksella auto pelitti olin ite paikalla... luistamisella tai jollain muusta en tiedä mut ny kulkee niin perkeleesti ku trampaa vaan kaasua kohti lattiaa... ajattelin ottaa eron mb:stä nimimerkillä vaimo meni jo vaihtoon...
joo se pelittää tasan siihen saakka kun se vikakoodi tulee sinne uudelleen.

On kahdenlaisia vikoja niin moottorin- kuin laatikonkin ohjauksessa. Toiset ovat heti päällä kun kääntää virta-avaimesta, toiset ilmaantuvat tietyissä kuormitus-, vaihtamis-, nopeus-, lämpötila-, kosteus-, tai vastaavissa tilanteissa. Sitten vaihdetaan jokin osa ja/tai nollataan vikakoodit ja auto "toimii" taas hetken.

Niin oliko se 20 tkm, no se ei ole paljon ajettu, mutta laitoin tuollaisen yleisen kommentin, kun noita oireita tuntuu olevan noissa 200 tkm ajetuissa. Mikäli laatikolla on tosiaan ajettu 20 tkm sen korjaus menee ilman muuta takuuseen vai mitä ? Ajattelin että se on painovirhe kun auto on sentään jo 5 vuotias.
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

vaihteisto

Viesti Kirjoittaja patu »

sory se oli painovirhe ajettu 206000 km , onko tietoo hävisi tilltti startti myös pelistä? Eivät löytäneet vikaa veholla miksi...
kertoivat että hävinnyt jokin tiedosto , joka ohjaa starttiautomatiikkaa eikä tiedä miten saadaan takas?Onko tiotoo?
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Hartolassa on yksi Suomen laatikkoguruista, Kauno Koskinen Oy:stä löytyy apuja.
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: vaihteisto

Viesti Kirjoittaja veskola »

patu kirjoitti:sory se oli painovirhe ajettu 206000 km , onko tietoo hävisi tilltti startti myös pelistä? Eivät löytäneet vikaa veholla miksi...
kertoivat että hävinnyt jokin tiedosto , joka ohjaa starttiautomatiikkaa eikä tiedä miten saadaan takas?Onko tiotoo?
Milloin / miten se hävisi ?

Millä veholla muuten asioit ? :lol: sielläkö se hävisi ja vihelsi mennessään :roll:
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

ogkelma

Viesti Kirjoittaja patu »

Auto oli taakuu maalauksessa sen jälkeen ei hajuakaan tiltistä... lupasivat korjata mutt eivät löydä vikaa...
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: ogkelma

Viesti Kirjoittaja veskola »

patu kirjoitti:Auto oli taakuu maalauksessa sen jälkeen ei hajuakaan tiltistä... lupasivat korjata mutt eivät löydä vikaa...
No ei sun kannata sitä murehtia, vaadit sen laitettavan kuntoon, vaihtavat vaikka sitten koko auton, jollei parempaan pysty....

...ja kuluttajavalituslautakunan numero oli...plaa plaa.
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

Viesti Kirjoittaja patu »

:D kyl mese kuiteenki jotain ....
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

mb ongelmat

Viesti Kirjoittaja patu »

Vaimo oli´iha hyvä mut ei kestäny cossua.. fooorti...330h v
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

Viesti Kirjoittaja patu »

Ainavaa hakusesa tillti?
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

onge

Viesti Kirjoittaja patu »

on hakusessa tiltit mite takas?
patu
Viestit: 30
Liittynyt: 19.11.2005 16:31
Paikkakunta: sweden

ongelmat

Viesti Kirjoittaja patu »

Asioin veho koivuha...
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: ongelmat

Viesti Kirjoittaja veskola »

:roll: joku taitaa olla huppelissa :?: :twisted:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tarjoan Generigin ongelmaan ratkaisuksi vakiovastaustani: ilmamassamittari :wink:
Silloin nimittäin nypyttää, vaikka jollain lailla vielä muuten toimisikin.



veskola kirjoitti::roll: joku taitaa olla huppelissa :?: :twisted:
Ei näitä mersujen vikoja selvin päin kestäkään :x

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Re: ongelmat

Viesti Kirjoittaja Generig »

Itse itsenäni lainaten
- muutamaan otteeseen (3-4 kertaa) liikkeelle lähtö ei ole onnannut. Kaasua pitää polkaista todella reippaasti että liikkuu edes vähän. Palautuu lähes saman tien tilanne normalisoituu (kenties silloin kun nostaa kaasun?) ja vika on ilmennyt vain kylmänä. Mitään tarkkaa analyysiä tuosta on vaikea antaa koska tässä puolen vuoden aikana tuo ongelma on ollut vain tosiaan tuon muutaman kerran. Onko kenties jotain satunnaista vaiko vakavampaa.
Tämä vika on nyt yleistynyt tällä viikolla jo kahdesti ja joulun pakkasilla kerran. Vika-analyysiä on vaikea tehdä mutta tuntuu ikäänkuin vaihde ei menisi päälle laisinkaan. Yhteinen nimittäjä tälle on kuitenkin se, että tekee vain kylmänä ja näköjään mitä kylmempi sitä varmemmin. Olisiko joku lämpötila-anturi tai jokin samalla tavalla vaikuttava sitten se ongelma... En tiedä mutta nyt on aika nostaa auto telakalle. Lucky-Dog -täältä tullaan.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Re: ongelmat

Viesti Kirjoittaja Generig »

Kyllä tuossa laatikossa on pakko jotain vikaa olla. Äsken töistä lähtiessä (parkkihalli, noin 3 astetta plussaa) auto sekosi vaihdoissa aivan täysin. Kakkonen pysyi päällä piiitkään ja sitten kun kaasua hölläsi niin arvottiin kolmosta tai nelosta ja sitten taas kakkosen kautta kolmoselle tai jotain siihen malliin. Eipä tuo uusinut ja oli aivan uusi juttu mutta siltikin.

Tuohon yllä olevaan "ei liiiku" -ongelmaan ei testeri näyttänyt mitään.

Olisiko mahdollista että jokin liitos on vain hapettunut tai jokin vastaava yksinkertainen vika?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: ongelmat

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Generig kirjoitti:Kakkonen pysyi päällä piiitkään ja sitten kun kaasua hölläsi niin arvottiin kolmosta tai nelosta ja sitten taas kakkosen kautta kolmoselle tai jotain siihen malliin.
Ilmamassamittari, edelleen :roll:
Testerissähän se varmistuu.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Re: ongelmat

Viesti Kirjoittaja Generig »

Ari66 kirjoitti: Ilmamassamittari, edelleen :roll:
Testerissähän se varmistuu.
Onhan tuo piuhojen päässä käynyt useampaan otteeseen eikä siinä ole ilmamassamittaria vikalistalla ollut.

Tarkoitus olisi vaihdattaa öljyt laatikkoon seuraavan huollon yhteydessä joka tuleekin ajankohtaiseksi ihan pian. Samalla ulkoinen tarkastelu on mahdollinen jollain tasolla.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Re: ongelmat

Viesti Kirjoittaja Generig »

Pistetäänpäs updatea. 2-3 viikkoa sitten aavikkolaiva kävi Lucky-Dogin pajalla tuon vaihdelaatikon vuoksi. Öljyt ja suodattimet sekä tiivisteistä vaihdettiin kuten asiaan kuuluu. Öljy oli kuulemma aika kuraa joka tietenkin ihmetyttää vähäsen koska niillä oli ajettu vain 25 tonnia tai sitten edellisessä huollossa niitä ei oltu vaihdettu merkkiliikkeen toimesta vaikka oli veloitettu. Tietenkin paremmin yhtälöön sopii, että edellinen öljynvaihto oli ensimmäinen ja se laitto vaan paskat liikkelle. Ikäänkuin pesi sen laatikon puhtaaksi. No nyt uusilla öljyillä laatikko on huomattavasti parempi. Vaihdot ovat pehmeämpiä ja vetää alempaa. Ainakaan toistaiseksi tuota "lukkiutumista" ei ole tapahtunut eikä luistoa/potkimistakaan. Kylmää säätä ei ole ollut joten vannomaan ei voi mennä. No, näillä mennään eteenpäin joka tapauksessa. Ihan täysin priima laatikko ei mielestäni vielä ole mutta tunnustellaan ennen tuomiota. Jos ongelmia vielä ilmenee niin sitten asia uudelleen tapetille. Toivotaan että se oli siinä.

Kiitoksia vain Lucky-Dogin mainiolle pajalle tehdystä työstä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Tulla pätkähtipä mieleeni kysyä pari asiaa tuosta sähkölootasta. Tuo väyskä on nyt meikäläisen ajohistoriassa ensimmäinen automaatti, joka on ollut jatkuvammassa käytössä, joten hieman voi kuulostaa alkeellisilta kysymyksiltä... :oops:

Moottorin kierrokset laskevat aikalailla (noin 1000 kierrosta), kun vedosta höllätään kaasu pois. Eli ikäänkuin tuossa olisi vapaakytkin, onko normaalia? Eikö näissä ole turbiinin lukitusta ollenkaan, vai milloinka se kytkeytyy?

Ja miten ihmeessä tuo tuntuu läiskivän noita pykäliä turhankin hätäisesti? Kun kaupunkiajossakin yleensä mennä jyrskytetään vitonen silmässä, pitää pakkovaihteilla pitää vähän pienempää että tuolla ehtii jaloista pois... Lieneekö syynä sitten neitimäinen kaasunkäyttö? :P W-asennossa en olekaan vielä kokeillut tosin.

Entä Lucky-Dog varmaan tietää, että mitä öljyä tuonne sähkölaatikkoon tulee (sitä kun on vissiin kahdenlaista näihin)?

Ja tuossa kun tuli tehtyä oma mittatikku, niin kuinka pitkä pätkä sitä tikkua menee ennenkuin tavoittaa pohjan? Tiedetään kyllä että pohjaan saakka se on painettava, mutta kun epäilyttää vain että onko se varmasti pohjassa saakka...

Kiitoksia jo etukäteen arvon guruille tiedonjyväsistä! :wink:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”