300 TDT lootan öljynjäähdytin ohitettu...

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

300 TDT lootan öljynjäähdytin ohitettu...

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Tulin irroittaneeksi ensimmäisen kerran omistukseni aikana moottorin alasuojamuovin... Huomasin, että Günther ja Hans-Jörg ovat ilmeisestikin rahaa säästääkseen jäähdytin vuodon? yhteydessä tehneet U-kirjaimen mallisen lyhyen putken syylarin ohittaakseen...

Auto ollut parisen vuotta suomessa (yhdellä hepulla ennen minua), joten vähintään sen aikaa se viritys siellä lienee ollut. Uusi jäähdytin kait sinne on laitettava, vaikka mitään vaununvetoa tuolla ei kyllä koskaan harrasteta... Tulipalo kiireellisenä tuota on vaikea pitää, kaikesta päätelleen kun se vanhakaan ei ole vuosiin ollut käytössä.

Onkohan tuo voinut aiheuttaa jotain, tarkoitan että onko laatikko voinut saada sillä tavoin siipensä että jollain viiveellä tuosta antautuu :?: . Tällä hetkellä kyllä pelaa varsin mallikkaasti, itse ajellut vajaan kymppitonnin, minkä verran ajetut öljytkin sisällä...
jolavi
Viestit: 85
Liittynyt: 21.12.2007 18:53
Paikkakunta: hyttikangas/sievi

Viesti Kirjoittaja jolavi »

ei se miksikään ole mennyt jos auto vakio ja ne öljyt on joskus joku vaihtanut.
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Öljyt vaihdettu viimeksi syksyllä kun auton hankin. Aiemmasta ei tietoa, Saksassa ei taida olla edes huolto-ohjelmassa. Tässähän on tuo erillinen jäähdytin pelkääjän puolen pyörän etupuolella, oma tuuletinkin sillä on...

Yleismalli varmaankin tullee jossain vaiheessa rakennettua. KL varaosien hinta 600e, Marmorisella 715escudoa. Alkaa ymmärtämään miksi kyseinen viriviri on alunperin tehty, varsinkin jos auto on ollut menossa vaihtoon...
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Askartelin jäähdytyksen kuntoon viikonloppuna. Jäähdytin oli ehjä, mutta toinen putki oli rikki banjoliittimen vierestä. Sellainen pikku huokonenhan siinä vain oli, mietin ekaksi jos kaasulla tiivistelis... Tuli kuitenkin haetttua hydrauliikka liikkestä banjo, pätkä letkua ja liitin. Oli kuitenkin pikkuisen ruskettunut tuo putki. Tuuletin oli jumissa, sen ihan rasvaamalla/putsaamalla sain hoidettu siihen kuntoon että rupesi akusta suoraan hyrräämään. Ei inahtanutkaan ennen kuin sitä vähän hoivasin.

Kyllä yllävän paljon lämpiää ihan pikkuajossakin jäähdytin, tuuletinta kokeilin saada käyntiin siinä kuitenkaan onnistumatta. Ei varmaan kellään mitään havaintoa kuinka lämmintä öljyn pitää olla että rupee hyrräämään. Sulakkeen siitä se oli polttanut aiemmin (tietty jumiutumisen takia), saas kattoo rupeeko se jatkossa pelaamaan. Riittää kyllä mun käytössä satavarmasti tuo pelkkä ajoviima jäähdytys...
juitto
Viestit: 20
Liittynyt: 06.2.2007 14:30
Paikkakunta: Mänttä

Viesti Kirjoittaja juitto »

Onkos kellään tietoa kuinka tuon flektin toiminnan voisi tarkastaa.. ja mikä on sen sulake? Ja rele?
Mittasin öljyn lämmöt vaunun vedon jälkeen niin näytti yli 100 °c eikä puhallin lähtenyt pyöriin
Ei mersuja tarvi korjata, ne rakennetaan uudestaan
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Ilman muuta 100 asteisena pitäisi alkaa jäähdyttää...

Mulla silloin aikoinaan alkoi flekti pelaamaan putsaamalla ja sulakkeen uusimalla. Sulake oli looginen ja helppo löytää ohjekirjasta/sulakerasian kortista. Muistaakseni oli tuolle ihan oma proppunsa...
juitto
Viestit: 20
Liittynyt: 06.2.2007 14:30
Paikkakunta: Mänttä

Viesti Kirjoittaja juitto »

Juu, pelaa nykyään hienosti.. puuttu koko nro 19 sulakepaikka oli joku joskus rassannu ja jättäny pois rivistä ja makasi siellä rasian pohjalla ja oli palanut.. alkoi pelaamaan sulakkeen vaihtamalla
Ei mersuja tarvi korjata, ne rakennetaan uudestaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”