Kytkin "narisee"

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Kytkin "narisee"

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eli tänää huomasin että kytkintä painaessa kuuluu kumimainen narina, mistäköhän tuollainen voi johtua? Ilmeisesti työ- / pääsylinteristä?
En tiedä kauan on kuulunu mutta mun mielestä tuon CLK:n kytkin ei ole ikinä mulla ollessaan ollu sellainen "Mersumainen" vaan kohtalaisen jäykkä verrattuna esim. w201 ja w124 kytkimiin mutta toimii kuitenkin niin kuin pitää niin en ole asiaan kiteytynyt.
Mitenkäs asiaa kannattaisi lähteä vatvomaan vai voiko tuo johtua käyttämättömyydestä ku en ole kerennyt ajelemaan edes 1000km tänä kesänä?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eikö muka kenkää osaa edes arvata? :shock:
Tuon "narinan" myös tuntee painaessa kytkinpolkimessa jos auttaa diagnosoinnissa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Väykyn kytkin narahtelee myös välillä. Vaikuttas, että kuumalla ilmalla tuota narahtelua ilmenee herkemmin. Oon lähinnä ajatellu, että sielä on voitelun puutetta jossakin polkimen saranoinnissa tai palautusjousessa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

eiköhän se ole työsylinterin suojakumi kun narisee siellä....kuten monessa muussakin turhapoljin autossa tuppaa olemaan, ilmaantuu yllättäen lämpöisillä keleillä.

Ruikkkaus siliconi ja se on siinä....

.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mitäs tuo voitelu, onko väliaikainen korjaus vai kestääkö pitempään (mikään kallishan tuo työsylinteri ei ole ja pitäisi nesteet vaihtaa muutenkin)?
Entä Väsyny Mies onko sulla kuinka paljon kokemusta manuska Mersuista ja onko väykyn kytkin verrokkina minkälainen muihin nähden jos noilla olet ajellut? Mulla on lähinnä kokemusta noista vanhemmista malleista manuaaleina ja tuo CLK:n kytkin ei ole tosissaan koskaan ollut mun aikana yhtä miellyttävän tuntuinen kuin Mesen kytkin yleensä, eli napakka mutta silti kevyt painaa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

No täytyy myöntää, että Mersun kytkimestä, ei tuon oman Väykyn lisäksi, ole kokemusta kuin yhdestä W124 200D:tä, jossa kytkin oli kyllä kevyempi painaa. Mullakin on tosin kyllä jarru/kytkinneste aikalailla vaihtoa vaille, joten siinäkin ehkä voi olla yksi syy tuohon kytkimen lievään jäykkyyteen?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”