-02 270 cdi automaattiongelma

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
MercFreak
Viestit: 4
Liittynyt: 08.6.2013 8:39

-02 270 cdi automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja MercFreak »

Mittarissa 227 tkm. Automaattilaatikko oikuttelee joskus peruutuksen jälkeen siten ettei anna pudottaa manuaalisesti pienemmälle, kun lähtee ajamaan vaan jumittuu D:lle eikä kiihdyttäessä vaihda (ilmeisesti kolmoselta) isommalle edes kovimmilla kierroksilla. Kerran teki senkin, että antoi peruutuksen jälkeen pudottaa vaihdetta, mutta palattuani takaisin D:lle, ongelma ilmeni uudelleen: laatikko ei vaihda isommalle ja maksinopeus ilman huudattamista 60-70 km/h.

Ratkaisu ongelmaan on ainoastaan auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen. Auto siis -02 270 cdi. Vikaherjausta auto ei anna.

Olen ostanut auton viikko sitten autokaupasta, ja muilta osin väykässä ei mitään ongelmia ole ilmennyt.

Mikä neuvoksi?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä tulee tuosta vikakoodi muistiin.
Edit; testerillä joka tapauksessa näkee mistä kiikastaa vikahetkellä testatessa.
Viimeksi muokannut dealer, 08.6.2013 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Kiikuta takaisin liikkeeseen laatikon tarkistukseen. Luetuta koodit ensin jossain muualla missä on star jos ei ole mersuihin erikoistunut tuo liike. Öljymäärä, laatikon töpselin ja ohjainboksin öljyttömyys pitää tarkistaa joka tapauksessa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: -02 270 cdi automaattiongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MercFreak kirjoitti:Mittarissa 227 tkm. Automaattilaatikko oikuttelee joskus peruutuksen jälkeen siten ettei anna pudottaa manuaalisesti pienemmälle, kun lähtee ajamaan vaan jumittuu D:lle eikä kiihdyttäessä vaihda (ilmeisesti kolmoselta) isommalle edes kovimmilla kierroksilla. Kerran teki senkin, että antoi peruutuksen jälkeen pudottaa vaihdetta, mutta palattuani takaisin D:lle, ongelma ilmeni uudelleen: laatikko ei vaihda isommalle ja maksinopeus ilman huudattamista 60-70 km/h.

Ratkaisu ongelmaan on ainoastaan auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen. Auto siis -02 270 cdi. Vikaherjausta auto ei anna.

Olen ostanut auton viikko sitten autokaupasta, ja muilta osin väykässä ei mitään ongelmia ole ilmennyt.

Mikä neuvoksi?
Aina kun laatiko menee vika tilaan(eli jää vaan se pieni vaihde päälle) jää siitä muistiin tietoa minkä näkee sieltä testerillä eli *:rila

mittaristoon ei niistä tule mitään herjaa(siellä näytetään palaneet lamput tms ja jarrupalojen loppuminen ym akuutit vaarat)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
MercFreak
Viestit: 4
Liittynyt: 08.6.2013 8:39

Viesti Kirjoittaja MercFreak »

Kiitokset ohjeista! Näillä saadaan homma etiä käsin.
MercFreak
Viestit: 4
Liittynyt: 08.6.2013 8:39

Viesti Kirjoittaja MercFreak »

Star ilmoitti kaksi vikakoodia, jotka huoltoliikkeen mukaan viittasivat piirikortin vaihdon tarpeeseen ja laatikon öljyn huuhteluun sekä tiivisteiden yms. vaihtoon.

Toimenpiteet tehtiin, mutta vika säilyi. Palautin auton myyjälle kauppasummaa vastaan.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

kerropa vielä - mikä liike / auton rek tunnus, saattaapi kiinnostaa jotakuta
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Tuo oli yllättävänkin reilun oloista toimintaa myyjäliikkeeltä :shock: Ettei vaan olisi ollut boksissa vain öljyä :roll: On tosin voinu joku hienoinen murtumakin saattanut askista jäädä huomaamatta.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Vähän menee huti mutta kysympä kuitenki.
Ite kammoksun automaattilaatikolla olevia autoja mutta mites näissä CDI mersuissa tomaattiloota? 1999-2002 Kestääkö se vaihelaatikko ja onko kalliita vikoja? Tattis :)
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Juukes kirjoitti:Vähän menee huti mutta kysympä kuitenki.
Ite kammoksun automaattilaatikolla olevia autoja mutta mites näissä CDI mersuissa tomaattiloota? 1999-2002 Kestääkö se vaihelaatikko ja onko kalliita vikoja? Tattis :)
Öljyjä kun vaihtelee niin hyvin kestää/toimii
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”