W/S210 perät

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

W/S210 perät

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Empähän löytänyt aihetta käsitteleviä kirjoituksia, niin osoitetaan taas tyhmyys ja kysytään.. :oops:

Eli 124 periä kuitenkin oli joka lähtöön, iso/pikku/asd/abs/2-3vetarinlaipat/2-kardaanin laippaa jne, mutta mites väyrysissä? Takapyöriä pyöritellessä ja heilutellessa kuuluu semmonen outo epätasapainoinen ääni joka perän suuntaan paikallistuu ja henkisesti perän vaihtoon varaudun. Purkaamoilta kun netissä kattelin niin vetarin laipat pääsääntöisesti puuttui, mutta onko noissa fyysisesti muita eroja kuin välitys? Ilmeisesti varaosien perusteella kahta kokoa kardaanin laipoissa, mutta onkos esim 320cdi ja 270cdi samat?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

No niin, jatketaas tähän ihmettelyä.

Poikkeaako siis 270CDI ja 320CDI perät jotenkin toisistaan? Varmuudella vähän ajettu 270CDI perä olisi tyrkyllä hintaan 500€ parin tunnin ajomatkan päässä. Sitten taas kolmen vartin matkan päässä olis purussa 320CDI, josta itse irrotellen perä lähtis huokeammalla. Mutta mutta, ei viitsis yhtä 100km ajella ihan vaan ihmetelläkseen onko se oikeanmoinen. Itänaapurin online EPC antaa molemmille (210.016 ja 210.026) perän kuorelle osanumeroksi A 210 350 36 62 (HOUSING CENTER. Element of the back. BRIDGE WITH FLANGE 1:2.65).

Ainakin tuossa on takakiinnitys epäsymmetrinen, numero 0203733 2.65
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”